چرا یک خواننده باید به فکر ساختن سایت شخصی باشد؟

30
بهمن
1400

شاید با وجود رشد قارچ گونه وب سایت های ارائه دهنده موزیک ایرانی، دقیقا درست حدس زدید! همان وب سایت هایی که با یک سرچ ساده عبارت “دانلود موزیک ایرانی” در صفحه نخست سرچر گوگل نمایان می شوند، داشتن یک وب سایت شخصی برای ارائه اثر یک خواننده که حتی در ابتدا و آغاز راه شهرت خویش باشد منطقی به نظر نرسد.

برای ساختن سایت شخصی 100% حرفه ای با ما تماس بگیرید و از خدمات با کیفیت ما با قیمت های شگفت انگیز بهره مند شوید! مشاوره رایگان هم داریم!

در نگاه اول تبلیغ کردن و حتی ارائه اثر در این وب سایت ها با توجه به ضریب بالاتر دیده شدن توسط مخاطب عام کار عاقلانه و زود بازدهی است اما شما برای پرزنت خود نیاز به یک وب سایت شخصی دارید.

در حقیقت شما باید خود را تبدیل به یک برند کنید! برند خود را بسازید، آن را معرفی کنید، در ادامه راه آن را گسترش دهید و سپس از آن حفاظت به عمل آورید. بنابر آن چه گفته شد، چه شما خواننده شناخته شده و مشهوری باشید، چه در آغاز راه باشید، در هر دو حالت نیاز به یک وب سایت شخصی دارید.

یکی از ابعاد داشتن برند شخصی، ساخت سایت شخصی شما است. به عبارت ساده تر هویت مجازی شما یا بهتر بگوییم هویت شما در دنیای بزرگ اینترنت، سایت شخصی و رسمی شما خواهد بود.

برای طراحی سایت با وردپرس همین حالا با ما تماس بگیرید!

چطوری سایت بسازم؟ میخوام سایت بسازم اما نمی دونم از کجا شروع کنم؟ چطور سایت درست کنم؟ این سوالات را خیلی در جمع افراد می شنویم و دغدغه این روزهای اکثر مردم این است که می خواهند سایت داشته باشند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند.

اصلا می دانید همین ایده ساختن سایت شخصی از کجا آمده اند؟ از محیط اطراف خودتان! کافی ست نگاهی به دور و برتان بیندازید و ببینید مردم و جامعه چه نیازهایی دارند؟ یا حتی چه نیازهایی را می توانید برای آن ها ایجاد کنید؟ کمی بیشتر حواس تان را جمع کنید!

اگر هم ایده و برنامه ای برای ساخت سایت دارید، که اجازه دهید به شما تبریک بگوییم، که تصمیم گرفته اید کسب و کارتان را وارد فضای آنلاین کنید. چون از این به بعد قرار است، حتی در خواب هم پول درآورید. (با کمک سایت یا فروشگاه شخصی تان)

ساختن سایت شخصی چه مزیتی برای من داره؟

طراحی سایت حرفه ای و کاربر پسند از اولین قدم هایی است که باید برای برندسازی شخصی انجام دهید. دیگر کمتر کسی پیدا می شود که قصد برندسازی شخص خودش را داشته باشد.

اما به دنبال ساخت سایت و ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی نرفته باشد. تاثیرگذارترین راه برای اینکه تخصص، موفقیت ها و مقطع اجتماعی تان را به گوش مخاطب برسانید، فضای دیجیتال است.

در این میان، راه اندازی یک سایت حرفه ای و قدرتمند است که باعث می شود کاربر به راحتی به تخصص شما اعتماد کند. شاید افراد بسیار زیادی را دیده باشید که در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام فعال هستند و مخاطبان زیادی هم دارند.

حضور فعال در شبکه های اجتماعی بسیار اتفاق خوشایندی است؛ اما در نظر داشته باشید که برای برندسازی شخصی، آنچه که به عنوان شناسنامه و عامل اعتماد عمل می کند سایت است.

چرا به یک وب سایت شخصی نیاز دارم؟ چرا باید برای ساختن سایت شخصی اقدام کنیم؟

اگر با خواندن چندین سطر ابتدایی و توضیحات خلاصه وار ذکر شده، هنوز به ساخت سایت شخصی خود فکر نمی کنید و یا توضیحات مختصر بالا شما را برای ساخت سایت شخصی قانع نکرده است، ما قصد داریم در ادامه ی مقاله به صورت منطقی، مفصل و تیتروار دلایل حیاتی نیاز یک خواننده به ساخت سایت شخصی را بازگو نماییم.

آخرین وضعیت کنسرت های شما

یکی از ساده ترین، بهترین و کارآمدترین روش هایی که می توانید علاقه مندان و طرفداران خود را از آخرین وضعیت کنسرت های خود باخبر سازید، ایجاد بخشی در سایت شخصی خود با این مضمون است.

در این بخش می توانید به ترتیب تاریخ سررسید کنسرت، محل برگزاری و تاریخ پیش فروش بلیط را برای طرفداران خود مشخص نمایید. بی شک اعلام تاریخ و محل برگزاری کنسرت از وب سایت شخصی و رسمی شما می تواند اعتماد بیشتری از طرفداران را جلب نماید.

شایان ذکر است که امکان رزرو و خرید بلیط نیز از دیگر امکاناتی است که می توانید برای این قسمت در نظر بگیرید تا هواداران شما راحت تر از گذشته بلیط خود را تهیه کنند.

حتی در این قسمت می توانید بخشی را تدارک ببینید که کاربران سوالات مهم خود در رابطه با نحوه و تاریخ کنسرت های شما بپرسند و تعامل بیشتری با هواداران ایجاد کنید.

تعامل هرچه بیشتر طرفداران با شما

علاوه بر شبکه های اجتماعی امروزی، داشتن یک وب سایت شخصی و رسمی نیز به تعامل هرچه بیشتر میان شما و طرفدارانتان کمک می کند. طرفداران شما عاشق باخبر شدن از فعالیت های هنری شما هستند، چه جایی بهتر از وب سایت شما ؟

علاوه بر این شما می توانید از نظراتی که در وب سایت شما نسبت به شما و فعالیت هنری شما بهره جسته و در مسیر پیشرفت و رشد گام بردارید.

در قسمت “تماس با ما” می توانید راه های ارتباطی را میان خود و طرفداران مشخص کنید، شماره تماس یا ایمیل مدیر برنامه خود را قرار دهید و یا از یک فرم جهت ارسال دیدگاه بهره جویید.

همچنین قادر خواهید بود در ساختن سایت شخصی لینک اتصال به اکانت های رسمی خود در شبکه های مجازی را بر روی سایت شخصی خود قرار دهید.

تکذیب حاشیه های کذب

تقریبا در تمامی نقاط جهان به صورت اپیدمی شده این مشکل وجود دارد که به دنبال یک سلبریتی مطرح و مشهور همیشه حاشیه های بزرگ و کوچکی در حال ساخته شدن است، البته در اغلب موارد تجربه نشان داده است که آتش این حواشی جنجالی بیشتر از سمت و سوی اخبار زرد مجلات و شبکه های اجتماعی شعله ور می شود.

شاید بهترین کار این باشد که نسبت به حواشی پیرامون خود بی تفاوت بود اما در پاره ای از مواقع جنجال حاشیه ایجاد شده پیرامون شما آن قدر زیاد می شود که ممکن است به برند شخصی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد آید، بنابراین نیاز است که واکنش به موقع شما انعکاس داده شود.

بهترین مکان ها برای انعکاس رسمی تکذیبیه یا هر واکنشی از جانب شما، در جایگاه نخست وب سایت شخصی و رسمی شما و در مراحل بعدی اکانت رسمی شبکه های مجازی شما خواهد بود.

ذکر این نکته الزامی است که خبرگزاری های مهم و معتبر نیز بیانیه و واکنش شما را از وب سایت شخصی شما دنبال کرده و پوشش می دهند، حتی از سایت شخصی شما به عنوان مرجع خبر و گزارش خود یاد می کنند. برای ساختن سایت شخصی می توانید با ما تماس بگیرید.

آرشیو کامل از موزیک ویدیو و آلبوم های شما

سرور سایت شخصی شما می تواند محل امنی برای نگهداری و ارائه فعالیت های هنری چند ساله شما باشد. در این بخش می توانید حتی با توجه به سیاست کاری خود اقدام به صدور مجوز اجازه دانلود آثار هنری توسط کاربران کنید و یا در اندیشه قرار دادن بخشی در سایت شخصی خود جهت فروش این آثار باشید.

با ساختن سایت شخصی یک آرشیو آنلاین خواهید داشت!

انتشار تیزر آلبوم و کارهای جدید در راه

ساختن سایت شخصی و رسمی شما تبدیل به رسمی ترین و معتبر ترین مرجع برای طرفداران و دوست داران شما است. شما قادر خواهید بود تیزر آثار هنری در دست ساخت را روی وب سایت شخصی خود قرار داده و از فعالیت هنری جدید خود به نوعی رو نمایی داشته باشید.

علاوه بر انتشار تیزر آثار جدید، می توانید طرفداران خود را در جریان ساخت آثار آینده نیز قرار دهید و به آن ها نوید انتشار کارهای جدید را بدهید.

ایجاد بخش سامانه پیامکی! چرا که نه؟!

شما می توانید سامانه پیامکی سایت شخصی خود را با هدف ارتباط بیشتر با مخاطبان راه اندازی نمایید. کاربران سایت شما می توانند با وارد کردن شماره موبایل خود در سامانه پیامکی سایت شخصی شما از آخرین پیام های ارسالی شما روی گوشی های موبایل خود بهره مند گردند. البته وجود و را اندازی این بخش کاملا سلیقه ای است، حتی شما می توانید راه اندازی آن را به گام توسعه وب سایت گره بزنید و در مرحله رونمایی اولیه سایت خود از این امکان بهره نبرید.

پخش موزیک آنلاین

شما قادر خواهید بود به منظور آشنایی هر چه بیش تر مخاطبان با آثار هنری گذشته و حال حاضر خویش، بخشی تحت عنوان پخش موزیک آنلاین بر روی وب سایت شخصی خود قرار دهید تا مخاطبان وب سایت شما به صورت آنلاین بتوانند آثار هنری شما را گوش کنند.

یادداشت ها و نقطه نظرات شما

همانطور که در شبکه های اجتماعی می توانید نقطه نظرات و یادداشت های شخصی و کاری خود را منتشر کنید، در ساختن سایت شخصی خود نیز توانید به صورت رسمی تر این کار را انجام دهید.

البته به یاد داشته باشید که هر یادداشت یا دیدگاهی که منتشر می سازید به صورت رسمی باشد چرا که دیگر شما تبدیل به یک برند شده اید و باید از برند خود حفاظت کنید.

زندگی نامه شما مهمترین قسمت در ساختن سایت شخصی

شما می توانید بخش های زندگی خود را در قالب زندگی نامه یا بیوگرافی برای طرفداران شرح دهید. زندگی نامه شما می تواند شامل قسمت هایی از زندگی شخصی و فعالیت های هنری و کاری شما باشد.

گالری تصاویر

وجود این بخش در ساختن سایت شخصی شما از الزامات است. در بخش گالری تصاویر می توانید تصاویر مربوط به خود را درج نمایید تا مخاطبان و طرفدارنتان از تازه ترین تصاویر شما باخبر باشند.

علاوه بر تصاویر شخصی خود، می توانید تصاویر مربوط به آخرین فعالیت های کاری و یا کاور موزیک ها و آلبوم ها را منتشر سازید.

معرفی اسپانسر و کسب درآمد

در وب سایت شخصی خود بخشی را با هدف رونمایی از اسپانسر فعلی خود ایجاد نمایید. این بخش نشان می دهد که در حال حاضر چه برندی از شما حمایت می کند.

اگر در حال حاضر نیز تحت حمایت برند خاصی نباشید، می توانید از فضای خالی سایت شخصی و رسمی خود در جهت تبلیغات سایر برندها استفاده نمایید و کسب درآمد کنید.

کلوپ هواداران در ساختن سایت شخصی

شاید ایجاد این بخش در گام نخست ساخت سایت شخصی شما هدف بزرگی باشد و نیازی به وجود آن در گام نخست نباشد اما با بزرگتر شدن بخشی های وب سایت شخصی خود، می توانید به توسعه آن اندیشیده و در همین راستا کلوپ هوادارن خود را تشکیل دهید.

کاربران در کلوپ سایت شما عضو می شوند و شما می توانید با توجه به سیاست کاری و هدف خود بسته های تشویقی یا طرح های هواداری را اجرا نمایید، طرح هایی مانند تهیه بلیط کنسرت با تخفیف هواداری یا خرید پیش فروش آلبوم پیش از انتشار آن و دیگر طرح های این چنینی می تواند در قسمت کلوپ هواداران جای بگیرد.

در گوگل دیده شوید

هرچه ساختن سایت شخصی شما محتوای بهتر و مخاطب پسندی داشته باشد، در کنار رعایت قوانین سئو، شانس بیشتری در دیده شدن میان جستجوهای جستجوگر گوگل خواهید داشت.

ساخت سایت شخصی به شما این امکان را می دهد تا در فضای مجازی بیش از پیش مطرح و دیده شوید.

سایت شخصی رضا صادقی و محمد اصفهانی

در این مبحث جهت درک بیشتر این مقاله، وب سایت های دو تن از خواننده های خوب داخل کشورمان، رضا صادقی ( لینک شود به آدرس : http://rezasadeghi.com/ ) و محمد اصفهانی ( http://www.mohammadesfahani.com/) را مورد بررسی قرار می دهیم.

همان طور که انتظار می رفت رضا صادقی خواننده محبوب و خوش ذوق کشورمان در سایت شخصی و رسمی خود نیز سلیقه به خرج داده و بخش های گوناگون و متنوعی را در اختیار مخاطب خود قرار داده است.

اگر نیم نگاهی به وب سایت این خواننده خوب کشور داشته باشید، خیلی زود متوجه خواهید شد که موارد ذکر شده تا به این جای مقاله را در سایت شخصی خود تا حد زیادی رعایت کرده است.

ساختن سایت شخصی رضا صادقی دارای بخش هایی چون، زندگی نامه، ویدئو، آثار هنری و به نوعی کارنامه زندگی هنری وی و بخش اخبار مربوط به او می باشد. همان طور که در موارد فوق ذکر کردیم، بخش رونمایی از اسپانسر یا همان حامی مالی می تواند خالی از لطف نباشد، رضا صادقی نیز از اسپانسر رسمی خود در سایت شخصی خود رونمایی کرده است.

وجود بخش مربوط به نمایش کنسرت های پیش رو نیز با نظم و ترتیب خاصی خودنمایی می کند و از همه مهم تر گردآوری و نمایش اطلاعات جامع و کاملی است که از برنامه ی کنسرت های آتی این خواننده خوب وطنی خبر می دهد.

جالب است بدانید که رضا صادقی پا را فراتر نیز نهاده است و از بخش سامانه پیامکی که در این مقاله هم به آن اشاره شد استفاده کرده است.

در نقطه مقابل، ساختن سایت شخصی محمد اصفهانی، یکی دیگر از خواننده های خوب کشورمان را مورد بررسی قرار دادیم. بخش طراحی سایت شاید در قیاس با سایت شخصی رضا صادقی قابل برابری نباشد، اما محمد اصفهانی نیز بخش های مهمی چون گالری تصاویر، بیوگرافی، آلبوم ها و اخبار را در سایت شخصی خود ایجاد کرده است.

از امکانات جالب و منحصر به فرد در ساختن سایت شخصی محمد اصفهانی، بخش مربوط به کلوپ هواداران است.

پس تا به این جا دریافتید که هر نکته ای که در این مقاله برای راه اندازی سایت شخصی خوانندگان درج شده است تا چه میزان اهمیت دارد و خواننده های مشهور داخلی نیز آن ها را رعایت می کنند.

هزینه ساختن سایت شخصی چقدر است؟

این هم از آن دسته سؤالاتی است که هیچ جواب مشخصی برایش وجود ندارد. یکی ممکن است سایت تان را با 200 هزار تومان طراحی کند، یکی هم هزینه ای بیش از 40 یا 50 میلیون تومان بگیرد. چون علاوه بر نرخ متفاوت طراحان یا شرکت ها، به سایتی که شما می خواهید هم بستگی دارد.

هزینه هایی که می بینید، نسبت به نتیجه ای که قرار است تا چند وقت دیگر بگیرید، هیچ است. پس به جای نگرانی بابت این هزینه جزیی، تمرکزتان را روی موفقیت سایت بگذارید؛ چون قرار است درآمدتان در همان سال اول، چندین برابر این هزینه خواهد بود.

سخن پایانی با شمایی که قصد ساختن سایت شخصی را دارید!

در انتها به منظور جمع بندی باید اشاره داشت که با توجه به آن چه گفته شد، وجود و ساخت سایت شخصی برای یک خواننده بسیار ضروری است و جای خالی آن در زندگی و کارنامه ی هنری و کاری وی به چشم خواهد خورد.

شما با ساخت سایت شخصی، عملا رسانه و خبرگزاری تخصصی خود را تاسیس کرده اید، با مخاطبان و طرفداران خود نزدیک تر شده اید و می توانید دیدگاه ها، نظرات و واکنش های خود نسبت به هر چیزی را نشر دهید و دیده شوید.

امروزه بیش از هر زمانی، اینترنت سهم بزرگی از زندگی مردم جهان را در بر گرفته است، اگر قصد دارید شهرت خود را از مرزهای ایران زمین نیز خارج کنید، می توانید به چند زبانه شدن سایت شخصی خود نیز در مراحل بعدی فکر کنید، چرا که با این روش می توانید با سایز ملل نیز در ارتباط باشید و خود را پرزنت جهانی کنید.

در انتخاب میزبان سایت شخصی خود دقت فرمایید و از سایت هایی که خدمات مربوط به هاست و سرور مجازی معتبر ارائه می کنند سفارش بگیرید. انتخاب طرح و تم مناسب با حوزه هنری و فعالیت شما باید به درستی صورت پذیرد چرا که نوعی هویت و برند شما محسوب می شود، بنابراین در سبک ساختن سایت شخصی خود بسیار دقت فرمایید.

همین حالا برای طراحی وب سایت اختصاصی و ساختن سایت شخصی با با تیم الفباوب تماس بگیرید! کارشناسان در تماس تلفنی به همه سوالات شما مثل مراحل، پیش نیازها، قیمت و … پاسخ می دهند. پیشنهاد می‌کنیم نمونه کارها را هم ببینید. (به بخش نمونه کارها در منوی اصلی مراجعه کنید)

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *