طراحی اپلیکیشن آموزشی

9
شهریور
1401

طراحی اپلیکیشن آموزشی چیست؟ برای ساخت اپلیکیشن آموزشی چقدر باید هزینه کنیم؟ اپلیکیشن آموزشی از جمله اپلیکیشن هایی بوده که همواره مخاطبین آن قشر فرهنگی جامعه است. با توجه به اینکه اپلیکیشن آموزشی می توانند بستر های مناسبی جهت ارتقا آموزش و مهارت های درسی و غیر درسی فراهم می کند، می توان از این بستر نهایت استفاده را کرد و برای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی کوشید. این مورد علاوه بر داشتن درآمد بالا، در غنی سازی فرهنگ آموزش هم تأثیر به سزایی دارد.

طراحی اپلیکیشن آموزش آنلاین بهترین راه برای کسب درامد مدرسین و استادان است، البته درنظر داشته باشید طراحی اپلیکیشن های آموزشی فقط به درس و کتاب ختم نمی شود بلکه می توانید یک آپلیکیشن آموزش آرایش – خیاطی – آموزش زبان و …. داشته باشید و به بهترین شکل از طریق روش های کسب درامد اپلیکیشن، به اهدافی که دارید برسید. هرچیزی که بخواهید را می توانید به روش خودتان در اپلیکیشن آموزش دهید.

طراحی اپلیکیشن آموزشی و طراحی اپلیکیشن پکیج های آموزشی تخصص ما در الفباوب است!

امروزه اساتید زیادی در کشور از طریق اینستاگرام اقدام به جذب فالوور کرده و پس از ارائه ویدئوهای خلاصه آموزشی برای دسترسی به محتوای کامل، کاربران خود را به سمت خرید دوره از طریق سایت هدایت می کنند.

قطعا با راه اندازی سایت آموزشی یک قدم رو به جلو برای کسب درآمد و فروش دوره برداشته ایم اما یکی از چالش های اساسی دانلود فایل محتوای دوره و انتشار آن توسط بعضی از کاربران است. این مشکل بزرگ را ما از طریق طراحی اپلیکیشن های آموزشی با قابلیت کد کردن فایل های دوره و نمایش آن فقط در محیط خود اپلیکیشن حل کرده ایم.

برای برگزاری کلاس های آنلاین مدارس، دانشگاه ها و یا آموزشگاه ها نیازمند ساخت اپلیکیشن آموزشی هستیم. در این صورت این آموزش ها در بستری مناسب بدون اختلال و قطعی برگزار و اجرا می شوند. با کمک این پلتفرم آنلاین و طراحی اپلیکیشن برای آموزش آنلاین همه دانش آموزان و دانشجویان به راحتی می توانند در کلاس های درس مجازی ثبت نام کنند و حضور یابند.

طراحی اپلیکیشن آموزشی به دنبال آن بوده که به طور تاثیرگذار با کمک یک سیستم کاملا خودکار، عمل آموزش را انجام دهند تا نه تنها در زمان ارزیابی صرفه جویی شود بلکه در زمان و هزینه هم صرفه جویی شود. طراحی اپلیکیشن آموزشی کمک می کند تا فرایند آموزش به بهترین نحو و بدون صرف انرژی و بهترین اساتید انجام شود. پس زمان را تلف نکنید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

الفباوب شرکت بزرگ و قدرتمند طراحی اپلیکیشن و وب سایت به سراسر ایران خدمات خود را ارائه می دهد. این مجموعه از متخصصین و برنامه نویسان حرفه ای برخوردار است و همینطور مشاوره و پشتیبانی رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. برای ثبت سفارش طراحی اپلیکیشن با 02191008515 تماس بگیرید و جزئیات لازم را دریافت کنید. با الفباوب به هدف بزن! هدف تو مشتته!

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی مجازی

با طراحی اپلیکیشن آموزش مجازی می توانید دسترسی به فایل های زیادی را برای کاربران فراهم کنید. از جمله فایل های متنی مثل کتاب و pdf، منابع صوتی، تصویری، کتابخانه های الکترونیک، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ویدئوهای آموزشی و… نمونه از منابع آموزشی برای کاربران است.

دسترسی به این فایل ها با اپلیکیشن های موبایل بسیار آسان است. حتی کلاس های آنلاین و گفتگوی مجازی با دانش آموزان و دانشجویان در اپلیکیشن های آموزشی قابل اجرا است. فروش فایل های آموزشی هم یکی از روش های کسب درآمد از اپلیکیشن های آموزشی است.

مخاطبان اپلیکیشن آموزشی چه کسانی می باشند؟

دو گروه مخاطب برای اپلیکیشن آموزشی وجود دارد. گروه اول افرادی می باشند که از اپلیکیشن های آموزشی استفاده می کنند و گروه دوم افرادی می باشند که حرفه و حرفه ای دارند و می خواهند آموزشی را در اختیار مجموعه ای از افراد قرار دهند.

شما می توانید واسطی میان گروه اول و دوم باشید و در صورتی که دارای حرفه ای هستید که می خواهید آن را در اختیار عموم و یا عده خاصی قرار دهید می توانید با طراحی اپلیکیشن آموزشی اندروید برای خود درآمدزایی کنید.

کاربردهای طراحی اپلیکیشن آموزش آنلاین

در ابتدا بهتر است بگوییم اپلیکیشن آموزشی چیست و سپس به معرفی ویژگی ها و کاربردهای آن بپردازیم: اپلیکیشن آموزشی در واقع برنامهی بوده که با هدف آموزش برای مجموعه ای از افراد و یا یک بخش یا سازمان ایجاد می شود.

این اپلیکیشن می تواند شامل اطلاعات و برنامههای مختلفی باشد. به عنوان مثال اپلیکیشن آموزش زبان های خارجه، اپلیکیشن آموزشی برای والدین و کودکان، اپلیکیشن آموزشی برای معلمان، پزشکان و … نمونه ای از اپلیکیشن های آموزشی می باشند.

هدف این برنامه ها آموزش سریع تر، تاثیرگذارتر و بروزتر است. چرا که این روزها فضای آنلاین در میان افراد جامعه بسیار پرطرفدار بوده و کاربران با صرف هزینه و زمان کمتر با کمک اپلیکیشن کارهای روزانه خود را انجام می دهند. شما می توانید با طراحی اپلیکیشن خدماتی محصولات آموزشی خود را به فروش برسانید و از این راه کسب درآمد کنید.

برای طراحی اپلیکیشن برای آموزش آنلاین با همه امکانات مورد نیاز با ما تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

تاثیر طراحی اپلیکیشن آموزشی در کنار سایت آموزشی

این مهم بوده که همواره در نظر داشته باشید، وجود یک سایت در کنار اپلیکیشن آموزشی می تواند در اعتبار برند شما تاثیرگذار باشد. بسیاری از افراد وقتی برای دریافت منابع آموزشی به سایت های آموزشی مراجعه می کنند، با دیدن اپلیکیشن آموزشی موبایل، با میل بیشتری به سراغ اپلیکیشن می روند. چون می توانند خدمات آموزشی شما را بر روی گوشی همراه خود و در هر زمان داشته باشند.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

چند ایده برای طراحی اپلیکیشن آموزشی

  • اپلیکیشن آموزشی زبان: علاوه بر عملکردهای اصلی یادگیری یک زبان جدید، بسیاری از اپلیکیشن های مدرن، بازی های سرگرم کننده ای را برای به خاطر سپردن کلمات جدید یا تماشای فیلم های آموزشی ارائه می دهند. علاوه بر این شما می توانید به کاربران کمک کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و بدانند که در کجا بیشتر باید تمرکز کنند.
  • اپلیکیشن های آموزشی برای بچه ها: طراحی اپلیکیشن آموزشی متمرکز بر کودکان ایده مناسبی است. برای ایجاد این اپلیکیشن آموزشی، شما باید بر روی طراحی ساده و رنگارنگ تمرکز کنید. 
  • اپلیکیشن های آموزشی با هدف دوره های آنلاین: این اپلیکیشن های آموزشی معمولا یک دوره آموزشی خاصی را همراهی می کنند. به این ترتیب کاربران بسته به علایق و نیازهای کاری خود، فرصت انتخاب یک دوره را دارند. بسیاری از دانشگاه ها آماده همکاری با یک بستر آموزشی می باشند.
  • اپلیکیشن های آموزشی برای پیگیری پیشرفت دانش آموزان : چندین نوع اپلیکیشن آموزشی به معلمان این امکان را می دهد تا به طور خودکار نمره را به مشارکت اختصاص دهند. 
  • اپلیکیشن های آموزشی برای ذخیره موارد یادگیری : در صورتی که قصد دارید یک سیستم مدیریت یادگیری را به عنوان خدماتی برای مشاغل خود ارائه دهید، شما باید طرحی را انتخاب کنید. در اینجا چند نمونه از سیستم های مدیریت یادگیری متداول برای مدارس آورده شده است.
  • اپلیکیشن های آموزشی بازی : یکی دیگر از ایده های جالب، طراحی اپلیکیشن آموزشی مثل Kahoot و یا ClassDojo با چندین آزمون و بازی است. این به زبان آموزان از همه گروه های سنی کمک می کند تا متناسب با انتخاب خود از جمله دشواری، سن و گروه بازی کنند و مسابقه بدهند.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی

ایجاد آموزشگاه مجازی با ساخت اپلیکیشن آموزشی

از آن جایی که در عصر جدید، زندگی افراد رشد سریعی در مدرنیزه شدن داشته و بسیاری از فعالیت های افراد با تلفن های همراه هوشمند انجام شده و اینترنت همراه، جزء لاینفک تلفن ها شده است، لازم است که در فضای آموزشی نیز این مهم را مدنظر داشته و به عنوان طراح اپلیکیشن آموزشی، از این بستر آماده و ارزشمند، در جهت توسعه سیستم آموزشی و ایجاد آموزشگاه مجازی، استفاده کرد.

هنگام طراحی اپلیکیشن ، می توان از امکاناتی مانند منابع فایل های پی دی اف، کتابخانه های الکترونیک، منابع کمک آموزشی و ویدئوها و فایل های صوتی آموزشی بهره برد و دسترسی آن ها را از طریق تلفن های همراه هوشمند، ممکن کرد. از سویی دیگر می توان در اپ های آموزشی، اتاق گفتگوهای مجازی با دانشجویان و دیگر افراد را ایجاد کرده و فروش فایل های آموزشی را در طراحی اپلیکیشن آموزش اینترنتی پیش بینی کرد.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

3 گام تا ساخت اپلیکیشن آموزشی

سفارش اپلیکیشن آموزشی

همین حالا میتوانید اپلیکیشن آموزشی خود را سفارش داده یا برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

اضافه کردن محتوا به اپلیکیشن آموزشی

میتوانید تمامی محتوای آموزشی خود را به اپلیکیشن اضافه کنید

تبلیغات و انتشار اپلیکیشن آموزشی

اپلیکیشن آموزشی آماده ی انتشار است و میتوانید از آن بهره برداری کنید

طراحی اپلیکیشن آموزشی

راه های کسب درآمد با تدریس آنلاین و طراحی برنامه موبایلی آموزشی

تدریس آنلاین و مجازی محدودیت مکانی و زمانی را از میان برداشته است و می توانید با سکونت در شهر محل شکونت خودتان (حتی اگر شهر کوچکی است) از هر جای جهان شاگرد جذب کنید و درامد بالایی داشته باشید.

شما برای شروع فعالیت خود در حوزه تدریس آنلاین، به ایجاد یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی یا راه اندازی یک اپلیکیشن نیاز دارید تا بتوانید مخاطبان خود را از طریق این بسترها جذب کنید. همچنین تدریس آنلاین شما می تواند به شکل های مختلف زیر انجام شود:

انتشار فیلم های آموزشی

در این روش شما باید فیلم های تدریس خود را از قبل ضبط و تدوین کنید و سپس در یک بستر اینترنتی مانند وبسایت و شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا کاربران بتوانند آنها را مشاهده و دریافت کنند.

امکان تعامل آنی مدرس و دانشجو در این روش وجود ندارد، اما شما می توانید این امکان را در اختیار دانشجویان خود قرار دهید که در بخش های مختلفی مثل بخش نظرات سایت و شبکه های اجتماعی، سوالات خود را از شما بپرسند و با آنها در ارتباط بمانید. مهم ترین نکته در این نوع تدریس آنلاین، تهیه فیلم های آموزشی باکیفیت است.

برگزاری وبینارها یا کلاس های آنلاین

در این روش تدریس آنلاین شما در بسترهای ارائه ویدئویی مانند Adobe Connect و یا سامانه های آموزش الکترونیکی (LMS مخفف learning management system) انجام می شود.

در این روش دانش آموزان شما به صورت هم زمان با شما در کلاس حضور می یابند و امکان تعامل صوتی و تصویری را با آنها دارید. همچنین حین کلاس امکان ضبط آن برای شما وجود دارد و به این ترتیب دانش آموزان می توانند به فیلم های ضبط شده ی کلاس ها دسترسی داشته باشند. در این روش تنها به اینترنت با سرعت مناسب، یک میکروفون و یک دوربین ساده مانند وبکم لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز دارید.

برای طراحی برنامه موبایلی آموزشی با ما در الفباوب تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

برای اینکه در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید، به صورت آنلاین یا حضوری بخواهید شاگرد جذب کنید، در هر صورت باید رزومه خوب و قابل قبولی را ارائه نمائید تا متقاضیان کلاس متقاعد شوند از بین اساتید زیادی که مشغول به فعالیت هستند با شما تماس بگیرند.

 

طراحی اپلیکیشن
طراحی اپلیکیشن

 

معروف ترین اپلیکیشن های آموزشی

دولینگو Duoingo

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو از معروف ترین اپلیکیشن های آموزشی در سراسر دنیا است. اپلیکیشن دولینگو در سال ۲۰۱۴ شروع به فعالیت کرد و تحول بزرگی در صنعت آموزش زبان انگلیسی ایجاد کرد. این اپلیکیشن چندین زبان زنده دنیا را در قالب بازی آموزش می دهد. بعد از پیروزی در هر مرحله به شما جوایزی داده می شود که انگیزه شما را برای یادگیری بیشتر تقویت می کند. سازنده دولینگو می گوید گذراندن ۳۴ ساعت در این اپلیکیشن معادل نیم ترم کلاس درسی در مدرسه است.

یودمی Udemy

یکی از اپلیکیشن های معروف در زمینه آموزش اندروید اپلیکیشن یودمی است. این اپلیکیشن نزد کاربران محبوبیت زیادی دارد. این اپلیکیشن به آموزش مهارت ها توجه ویژه ای دارد. در این اپلیکیشن آموزش هایی در زمینه های مختلف از جمله آموزش نرم افزارهای Adobe، نرم افزارهای Microsoft و حتی آموزش هایی مربوط به آشپزی و فن سخنوری و … است. اکثر آموزش های یودمی بر اساس ویدئو است و مثالهای آن هم از نوع ویدئویی است. یودمی شامل آموزش های رایگان نیز می باشد.

مکتب خونه

مکتب خونه یکی از اپلیکیشن های آموزشی معروف در زمینه آموزش دروس برترین دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و… است. مکتب خونه آرشیوی بزرگ از آموزش های فارسی در زمینه های مختلف است. همچنین با گذراندن دوره های آنلاین مکتب خونه می توانید مدرک رسمی از برگزارکننده آن دانشگاه دریافت کنید. هدف مکتب خونه در دسترس قرار دادن آموزش های فارسی با کیفیت بالا برای همه فارسی زبانان است.

پرگار

اپلیکیشن پرگار نیز یکی از اپلیکیشن های معروف در زمینه آموزشی است که مجموعه بزرگی از آموزش ها را به صورت ویدئویی ارائه می دهد. موضوعات ارائه شده در اپلیکیشن پرگار بسیار متنوع هستند و تقریبا برای همه افراد با هر سن و هر علاقه ای قابل استفاده است. بیشتر آموزش های ارائه شده در پرگار مهارت های بازار کار است تا افراد آمادگی لازم قبل از کار کردن را بیاموزند. همچنین محتواهای زبان اصلی پرگار با دوبله یا زیرنویس فارسی نیز ارائه شده است.

گاجینو

گاجینو نام یک اپلیکیشن موبایل در زمینه آموزش برنامه های درسی است. استفاده کنندگان این اپلیکیشن محصلان و شاگردان هستند. آموزش های ارائه شده در این اپلیکیشن، شامل کتاب های درسی انتشارات گاج است. همچنین تست ها و آزمون های مختلفی نیز در این اپلیکیشن از محصلان گرفته می شود تا بتوانند خود را بهتر بسنجند و در امتحانات بعدی آمادگی بهتری داشته باشند. فیلم های آموزشی گاجینو و بانک تست در این اپلیکیشن آموزشی گنجانده شده است.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی

۶ ویژگی ضروری برای طراحی اپلیکیشن آموزشی موفق و کاربردی

 Login/ Signup یا ورود به سیستم: بهتر است در طراحی اپلیکیشن آموزشی به این نکته توجه کنید که گزینه های مختلفی را برای ورود به سیستم ارائه دهید. به عنوان مثال یک حساب کاربری می تواند از طریق ایمیل، شماره تلفن یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل Facebook، Twitter، LinkedIn و سایر موارد ایجاد شود. برای اینکه اپلیکیشن کاربر پسند تر باشد، باید حساب کاربری را تایید کرده و گزینه ” فراموشی کلید عبور” را اضافه کنید.

پروفایل کاربر: از طریق این داشبورد، کاربران می توانند بررسی کنند که در کدام دوره ها شرکت کرده اند و برنامه های خود را تنظیم کنند. آن ها همین طور می توانند جزئیات حساب خود مثل موضوع، سن، تحصیلات و … را اضافه کنند.

مطالب آموزشی : اولا مطالب یادگیری باید از نظر علمی اثبات شده باشند و بسته به اپلیکیشن آموزشی می تواند از انواع مختلفی باشد:

  • مواد صوتی / تصویری
  • تمرینات تعاملی برای تعیین سطح تحصیلات
  • دوره های آنلاین
  • پوش نوتیفیکیشن که برای مشارکت کاربر مفید است. این اعلان ها فرصتی برای تخفیف، خصوصیات جالب جدید، به روزرسانی دوره و … است.

ادغام شبکه های اجتماعی: امروزه تصور یک اپلیکیشن موبایل بدون اجرای چنین ویژگی غیرممکن است. در واقع این ویژگی به کاربر امکان می دهد که موفقیت خود را با دوستان به اشتراک بگذارد.

قابلیت جستجو: هر چه کاربر سریع تر به نتایج دلخواه برسد، شانس بیشتری هست که اپلیکیشن آموزشی شما را حفظ کند. همین طور دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین مورد نیاز خود را پیدا کنند.

مبلغ پرداختی: وقتی نوبت به پرداخت آنلاین است، باید امنیت را کنترل کنید. علاوه بر این، شما باید یک روش پرداخت مناسب از طریق کارت های اعتباری، PayPal، Braintree و … ارائه دهید.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

امکانات ویژه طراحی اپلیکیشن آموزش اینترنتی

امکانات طراحی اپلیکیشن آموزشی بسیار زیاد بوده و می توان گفت ایده ای نیست که نتوان روی اپلیکیشن های آموزشی پیاده سازی کرد. از جمله مزایا و امکانات طراحی اپلیکیشن آموزشی می توان به تولید محتوا، دسترسی همیشگی و ارتباطات سریع تر اشاره کرد. با کمک اپلیکیشن آموزشی می توانید از امکانات زیر بهره مند شوید:

ثبت نام و تشکیل پروفایل مدرس

امکان ثبت نام و تشکیل پروفایل مدرسین وجود دارد. در پروفایل مدرسین همه درس هایی که توسط آن ها تدریس شده است قرار می گیرد و امکان مشاهده اعتبار کیف پولش وجود دارد.

دسته بندی جامعه هدف

از طریق دسته بندی جامعه هدف به شکل دانش آموزان، دانشجویان و اساتید، امکان تولید محتوای مخصوص وجود دارد؛ همین طور کاربران سریع تر می توانند پکیج مورد نظر خود را جستجو کنند.

درگاه پرداخت آنلاین و خرید پکیج آموزشی

درون اپلیکیشن آموزشی درگاه پرداخت آنلاین تعبیه می شود که از طریق آن، کاربران می توانند هزینه کلاس ها و دوره های آموزشی خود را با انجام چند کلیک پرداخت کنند؛ همین طور این امکان وجود دارد که از طریق اپلیکیشن آموزشی خود اقدام به فروش پکیج آموزشی های کنید و کسب درآمد نمایید.

آموزش آنلاین

امکان آموزش آنلاین کاربران وجود دارد و شخص می تواند از طریق کانال ارتباطی کلاس آنلاین را تماشا کند. امکان پخش ویدئو آنلاین وجود دارد. دانشجویان و دانش آموزان می توانند قسمتی از آموزش های مدرس را به شکل رایگان مشاهده کنند؛ با قسمت چت آنلاین کاربران می توانند با پشتیبانی و یا مدرس به شکل مستقیم در تماس باشند.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی و ساخت اپلیکیشن آموزشی اختصاصی

اپلیکیشن اختصاصی آموزشی کاربرد و کارایی فراوانی دارد به شرط آنکه امکان سنجی و بازار هدف مشخصی برای آن در نظر گرفته باشید.برای طراحی اپلیکیشن اختصاصی از امکاناتی که برای طراحی اپلیکیشن، نیاز دارید، مسائل و راه حل های آن و … لیستی تهیه کنید.

وقتی وایرفریم اپلیگیشن طراحی شد، توسط متخصص گرافیک بررسی شده و رابط کاربری آن طراحی شود و نهایتا کد نویسی برنامه توسط یک برنامه نویس آغاز شده و اپلیکیشن وارد مرحله تست می شود. اگر مساله ای وجود نداشته باشد، طراحی و ساخت اپلیکیشن آموزشی به پایان خواهد رسید.

مراحل طراحی اپلیکیشن آموزشی اختصاصی:

    • طرح سفارش طراحی اپلیکیشن
    • طراحی رابط کاربری
    • برنامه نویسی اپلیکیشن
    • تست و آزمایش اپلیکیشن
    • تبلیغات و انتشار اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن آموزشی

نکات مهم برای طراحی آپ آموزشی

رعایت استاندارد های لازم

رعایت همه استانداردهای لازم در طراحی اپلیکیشن های آموزشی بسیار اهمیت دارد. از این رو نیاز بوده که توجه خاصی به استانداردهای ضروری پیش از طراحی داشته باشید. یکی از مهم ترین استانداردها در این زمینه بالا بودن سرعت سرور به اندازه کافی است.

برای این منظور به شما توصیه می کنیم که از یک سرور قوی به جای هاست استفاده کنید تا سرعت لودینگ اپلیکیشن شما استاندارد باشد. اپلیکیشن هایی که از سرورهای قدرتمندی برخوردار می باشند به مناسبی پشتیبانی می شوند در نتیجه میزان رضایت مندی کاربران از آن ها هم بیشتر خواهد بود.

فونت و تصویر مناسب

یک اپلیکیشن آموزشی جذاب و موفق حتما باید از تصاویری گیرا و فونتی بسیار زیبا و مناسب برخوردار باشد تا بتواند مخاطبان خود را راضی نگهدارد. طراحی اپلیکیشن های آموزشی تنها برای محدوده سنی خاصی انجام نمی شود بلکه همه سنین را در برمی گیرد.

از این رو باید فونت های آن ها طوری انتخاب شود که بر اساس استانداردها باشند و آسیبی به چشم کاربران وارد نکنند. انتخاب تصاویر هم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بهتر است این کار به یک گرافیست ماهر و با سلیقه سپرده شود تا بتواند بهترین تصاویر ممکن را در اپلیکیشن قرار داد.

رعایت استاندارد در طراحی اپلیکیشن آموزشی

اکنون که اطلاعات مناسبی در رابطه با استانداردهای ضروری طراحی اپلیکیشن آموزشی دارید خوب بوده که دو روش هیبرید و نیتیو را هم بشناسید.

روش نیتیو (native)

بازدهی روش نیتیو بسیار بالا است اما نمی توان به شکل همزمان برای دو پلتفرم اندروید و ios از روش یکسانی استفاده کرد. آغاز برنامه نویسی با کمک روش نیتیو باعث می شود که راندمان اپلیکیشن شما بیشتر شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی اپلیکیشن آموزش آنلاین شما باید برای دو نسخه مجزا اندروید و ios صورت گیرد و هزینه این پروسه برای ios بیشتر خواهد بود اما برای اندروید قیمت کمتری دارد.

ساخت و طراحی اپلیکیشن آموزشی روش هیبرید

در صورتی که چه در این روش هم از قالب نیتیو استفاده می شود اما زبان مورد استفاده java یا css است. آنچه که باعث برتری این روش به روش نیتیو شده امکان استفاده از یک کدنویسی برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios است. این موضوع باعث شده که قیمت طراحی اپلیکیشن های آموزشی با هیبرید ثابت باشد. البته در استفاده از این روش باید به نکات مهمی توجه کرد.

نکات مهم طراحی اپلیکیشن آموزشی به روش هیبرید

به این نکته توجه کنید که طراحی با هیبرید دارای محدودیت هایی در طراحی و دیزاین است، در نتیجه با این روش قادر به مانورهای هنری و گرافیستی چندانی نخواهید بود. این موضوع می تواند نارضایتی کاربران شما را به دنبال داشته باشد، از این رو نمی توان گفت که روش هیبرید روش خیلی مناسبی برای طراحی اپلیکیشن آموزشی است.

علاوه بر این با کمک هیبرید قادر به ایجاد اپلیکیشن رسانه ای چند تعاملی نخواهید بود و سرعت هم کمتر می شود. پس بهتر است به منظور طراحی اپلیکیشن های آموزشی روش نیتیو را انتخاب کنید و دو بار کد نویسی برای سیستم عامل اندروید و ios انجام دهید. البته در انتخاب روش مناسب برای طراحی اپلیکیشن باید به هدف آن، نیاز کاربران و تعداد کاربران هم توجه کنید.

در طراحی اپلیکیشن آموزشی به کاربران توجه کنید

برای طراحی اپلیکیشن باید به اهداف کاربران برای استفاده از اپلیکیشن توجه کنید تا بر اساس آن بتوانید بهترین روش ممکن را انتخاب نمایید. به عبارتی می توان گفت کاربران مهم ترین عناصری می باشند که در طراحی اپلیکیشن های آموزشی باید به آن ها توجه کرد.

در واقع تا وقتی از هدف کاربران به منظور استفاده از اپلیکیشن اطلاعی نداشته باشید قطعا قادر نخواهید بود طرح مناسبی را کد نویسی کنید. پس خود را جای مخاطب قرار داده تا متوجه شوید که چه انتظاراتی دارد. به این ترتیب شما پی خواهید برید که دانشجویان و اساتید چه نیازها و انتظاراتی از برنامه های آموزشی خواهند داشت و چه مواردی باعث نارضایتی آن ها خواهد شد.

با رعایت این موارد می توانید کاربران و مخاطبان را با طراحی یک اپلیکیشن آموزشی حرفه ای راضی کنید. همین طور برای آنکه محصول نهایی مورد تایید کارفرما باشد بهتر است در همه مراحل تولید اپلیکیشن صحبت هایی با کارفرما داشته باشید واز نظرات او آگاه شوید.

با شناخت سلیقه کارفرما می توانید از ایده های او در طراحی آپ آموزشی کمک بگیرید. به منظور طراحی و پیاده سازی یک اپلیکیشن حرفه ای و موفق حتی می توانید اپلیکیشن های آموزشی که به دست برترین مهندسین طراحی تولید شده اند را آنالیز کنید و از آن ها ایده های نابی بگیرید.

معمولا کاربران زیادی از اپلیکیشن های آموزشی استفاده می کنند، از این رو نیاز بوده که این اپلیکیشن ها سرعت لودینگ بالا و سرورهای بسیار قوی داشته باشند تا بتوانند کاربران را راضی نگهدارند.

 

خب، به پایان مقاله طراحی اپلیکیشن آموزشی رسیدیم، باور کنید بعد از سپردن وظیفه ساخت و طراحی اپلیکیشن آموزشی به الفباوب همه چیز ساده و آسان خواهد شد! برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراحی اپلیکیشن آموزشی

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *