طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

23
آبان
1401

آیا فکر طراحی اپلیکیشن سفارش غذا به سرتان زده ولی چیزی از آن نمی دانید؟ نمیدانید از کجا طراحی اپلیکیشن سفارش غذا را شروع کنید؟ نگران هزینه های ساخت و طراحی اپلیکیشن سفارش غذا هستید؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات شما پاسخ دهیم! با الفباوب شرکت بزرگ طراحی اپلیکیشن تهران و بقیه شهرهای ایران همراه باشید!

الفباوب، بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن همراه شماست تا بتوانید رویاهای خود را اجرا کنید! این مجموعه با تکیه بر بودجه، سلیقه و هدف شما به اجرای ایده های شما کمک می کند! برای ثبت سفارش و درخواست طراحجی انواع اپلیکیشن ها می توانید با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در همین صفحه تماس بگیرید.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا – طراحی اپلیکیشن برای رستوران و … بهترین خدمات را + مشاوره 100% رایگان از الفباوب بخواهید.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

خب برویم سراغ بحث اصلی خودمان یعنی، طراحی اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا و رستوران ها!

در این مطلب به بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا ، نکات مهم اپلیکیشن خرید غذا و … می پردازیم.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

همه چیز درباره طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

چرا یک اپلیکیشن سفارش غذا را بسازیم؟

اولین مزیت طراحی اپلیکیشن سفارش غذا جلوگیری از اتلاف وقت افراد در صف های طولانی است. حتما به یاد دارید که در گذشته های نه چندان دور، برای خریدن کباب باید زمان زیادی را در صف می گذراندیم، هر چند که هنوز هم این روش در مرسوم است اما ما می خواهیم از علم و تکنولوژی برای راحتی بیشتر استفاده کنیم.

اگر بتوانیم، سفارش مان را از طریق یک اپلیکیشن ثبت کنیم، حتی اگر مجبور باشیم خودمان سفارش را تحویل بگیریم، باز هم تا آماده شدن غذا در صف انتظار نخواهیم بود. حالا این ثبت با اپلیکیشن چه فایده ای ندارد؟ مگر نمی شود این کار را به صورت تلفنی هم انجام داد؟ پاسخ به این سوال در واقع همه ویژگی های خاص یک اپلیکیشن رستورانی را لیست خواهد کرد.

دیدن منوی غذا و انتخاب راحت تر

بل طراحی اپلیکیشن سفارش اینترنتی غذا فرصت انتخاب راحت تر و تصمیم گیری بهتر را به مشتری دهد. منوی رستوران شما در یک اپلیکیشن می تواند با توجه به معیارهای مختلفی مرتب شده باشد، اما مهم این است که همی شود را به روی مشتری باز است و به او در انتخاب غذای مورد علاقه اش کمک می کند.

مقایسه قیمت ها

با کمک طراحی اپلیکیشن سفارش غذا می توانید قیمت های غذاها را در اپلیکیشن تان به روز کنید و اگر قیمت مناسبی برای آن ها در نظر گرفته باشید، حتما با مشتریان جدیدی را به را خواهید شد. اپلیکیشن شما مثل یک دفترچه یادداشت قیمت غذاها را به طور دائم به مشتریان اعلام می کند، پس اگر از رستوران دیگری غذا تهیه کند، با مقایسه قیمت ها باز هم به سراغ شما می آید.

مکان یابی سریع

مسلما هر چقدر که غذا زودتر به دست مشتری برسد، رضایتش بیشتر جلب می شود. برای ارسال غذاها به مشتریان کافی است اپلیکیشن شما مجاز به مشاهده مکان مشتری باشد. در این صورت حتی اگر آدرس اشتباه تایپ شود و یا پیدا کردن آن سخت باشد، مکان یاب به کمک پیک خواهد آمد و به یکی از ویژگی های خاص اپلیکیشن شما تبدیل می شود.

کارتان را به طور رایگان تبلیغ کنید

عکس های وسوسه انگیزی از غذاها در اپلیکیشن تان قرار دهید و در صورت امکان فیلم هایی از روند طبخ غذا در آن بگنجانید. این امکان اعتماد مشتریان برای رعایت بهداشت و سلامت محصولات را جلب می کند و به آن ها در انتخاب غذاها کمک می کند.

جذب مشتری بیشتر با نظرسنجی از مشتریان قبلی

مشتریان قبلی شما می توانند وسیله ای برای جذب مشتریان جدید باشند به شرط این که پل ارتباطی آن ها را از طریق اپلیکیشن تان فراهم کنید. برای این کار اجازه دهید تا کاربران نظرات خود را در مورد غذاها در اپلیکیشن ثبت کنند. مشتریانی که از کیفیت بالا و تحویل درست و به موقع غذا لذت برده اند، حتما از شما تشکر خواهند کرد و سایر مشتریان را برای سفارش غذا به شما ترغیب خواهند کرد.

ویژگی های خاص اپلیکیشن های رستوران به همین موارد ختم نمی شود و شما با داشتن یک اپلیکیشن حتما به موارد بیشتری پی خواهید برد که شاید تا به حال به ذهنتان هم خطور نکرده باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از چنین اپلیکیشنی فاصله شما با رقبا را کمتر خواهد کرد و رستوران شما را به عنوان یک رستوران به روز و مدرن معرفی خواهد کرد.

برای طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود و سفارش غذا بی شک بهترین انتخاب شما خواهیم بود!

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

انواع اپلیکیشن های کاربردی رستوران

داشتن یک رستوران فیزیکی برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا شما ضروری نیست. اپلیکیشن های زیادی برای برآورده کردن نیازهای مشتری وجود دارد. بنابراین، اگر به فکر سرمایه گذاری در طراحی اپلیکیشن رستوران هستید، به انواع اپلیکیشن های رستورانی که در زیر ذکر شده است نگاهی بیندازید:

اپلیکیشن بررسی رستوران ها

اپلیکیشن نقد و بررسی رستوران نوعی نرم افزار کاربردی است که به کاربر امکان می دهد نظرات مشتریان دیگر را در مورد رستوران های خیابان های اطراف خود بررسی کند تا اطلاعات دقیقی در مورد آنها به دست آورد. برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا به صورت بررسی و نقد رستوران ها با ما در الفباوب تماس بگیرید.

رستوران یاب محلی

رستوران یاب محلی یک دایرکتوری مبتنی بر مکان است که به کاربران امکان می دهد رستوران را در نزدیکی محل خود بیابند. برای ساخت یک اپلیکیشن رستوران یاب با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن منوی رستوران

به طور کلی شما می توانید پس از طراحی اپلیکیشن سفارش غذا آنلاین با ارائه منوی رستوران به کاربران این امکان را می دهید  که به صورت مجازی به آیتم های مختلف منوی رستوران های مورد نظر خود روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن تحویل غذا

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا به کاربر امکان می دهد با کمک یک نرم افزار تلفن همراه به یک رستوران سفارش دهند و آن را درب منزل تحویل بگیرند. دو دسته از اپلیکیشن های موبایل رستوران و سفارش غذا وجود دارد:

  • اپلیکیشن های Aggregator
  • اپلیکیشن های تحویل غذا بنا بر تقاضا

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

چگونه با طراحی اپلیکیشن سفارش غذا افزایش درآمد داشته باشیم؟

همه زحماتی که در راه ساخت و طراحی اپلیکیشن سفارش غذا اینترنتی کشیده می شود با هدف رضایت مشتری و در نهایت افزایش درآمد رستوران است. نقطه قوت شما پس از طراحی اپلیکیشن سفارش غذا این است که برای ارائه بسیاری از خدمات، نیازی به هزینه کردن و پرداخت حقوق نیروی انسانی ندارید. چرا که بسیاری از امور به صورت اتوماتیک انجام می شود.

شما می توانید سوالات متداول مشتریان را جمع کرده و در اپلیکیشن به آن پاسخ دهید. شاید باورکردنی نباشد اما امکانات کوچکی مثل بارگذاری عکس یک پیتزا هم می تواند مشتریان را به سمت اپلیکیشن شما بکشاند. مشتریان باید برای پخت غذا صبر کنند، اما به علت مبهم بودن زمان دریافت غذا، با تماس های مکرر زمان منشی را تلف می کنند.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا می تواند جلوی این تماس ها را گرفته و به مشتری این امکان را دهد تا با یک کلیک روی پیامک ارسال شده وضعیت سفارش خود را بررسی کند.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

امکاناتی که باید یک اپلیکیشن سفارش غذا داشته باشد:

  • سفارش غذا

یکی از اصلی ترین امکان اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا تونایی گرفتن سفارش مشتری است یکی از هدف های طراحی اپلیکیشن سفارش غذا اینترنتی افزایش سفارش های بیرون بر برای رستوران ها است.

  • منو عکس دار غذاها

منو همراه با عکس غذا که مشتری می تواند با مشاهد عکس ها غذا خورد را انتخاب کند. منو باید دسته بندی و فیلترهای مختلف داشته باشد، مثلا مشتریان کنار سفارش غذا بتواند نوشیدنی خود هم انتخاب کند یا دسته بندی پیش غذا برای انتخاب ماست، سالاد و …

منو غذا می تواند شامل غذاهای روزانه هم باشد برای بعضی از غذاهای که فقط در یک روز خواست سرو می شوند به طور مثلا مشتری لوبیا پلو را فقط در روزهای سه شنبه می تواند سفارش دهد. با اضافه کردن دسته بندی می تواند در وقت مشتری صرفه جویی کنید. در طراحی اپلیکیشن سفارش غذا عکس ها اهمیت بسیاری دارند.

  • ویرایش منو و اضافه و حذف کردن غذا

به جرات میتوانم بگویم یکی از اصلی ترین بخش های طراحی اپلیکیشن سفارش غذا همین بخش است که خودتان به راحتی بتوانید قیمت غذاها را آپدیت یا غذا جدید اضافه کنید اگر این امکان را داشته باشد شما باید برای تغییر قیمت یا اضافه کردن یک غذا جدید به شرکت طراحی اپلیکیشن پیام بدهید تا برای شما این کار انجام دهد.

شرکت های طرای اپلیکیشن برای بروز رسانی اپلیکیشن از شما هزینه دریافت می کنند و رایگان برای شما بروز رسانی انجام نمی دهند اما شرکت الفباوب با پیاده سازی این قابلیت در اپلیکیشن توانسته به مشتری خود این امکان راه دهد در هر زمان دلخواه و به تعداد نامحدود خودش بتواند قیمت ها را بروز رسانی یا منو جدید اضافه کند.

  • معرفی شعب

یک رستوران تهیه غذا ممکن چند شعبه داشته باشد که در اپلیکیشن باید بخش برای معرفی شعب اختصاص داده باشد. با طراحی اپلیکیشن سفارش غذا شعب های مختلف رستوران را به دیگران معرفی کنید!

  • گالری تصاویر

اگر می خواهید خودتان را حرفه ای جلو دهید باید حتما این بخش در اپلیکیشن باشد خصوصا برای کاربران جدیدی که رستوران شما را ندیدن و میخواهد صندلی رزرو کنند وجود چنین بخشی ضروری است.

  • رزرو میز

با کمک این امکان مشتری می تواند قبل از مراجعه به رستوران، میز خود را رزرو کند وقتی این قابلیت را به اپلیکیشن اضافه کردید می توانید پیشنهادهای مانند گل آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی و کلی امکانات دیگر برای دکور میز پیشنهاد دهید که یکی از قابلیت عالی برای افزایش در آمد از طریق طراحی اپلیکیشن غذابر است.

  • اتصال به شبکه های اجتماعی

امروز شبکه اجتماعی بخش جدایی نشدی از زندگی مردم شده اند، خصوصا اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام جز اصلی ترین شبکه های اجتماعی ما ایرانی ها هستند، یک اپلیکیشن باید در خودش بخش اتصال به شکبه های اجتماعی رستوران را داشته باشد.

  • سولات متداول

حتما برای مشتری سوال های مختلفی ایجاد می شد که باید بخشی در برنامه داشته باشید که به پر تعدادترین این سوال ها پاسخ داده شود تا مشتری برای پرسیدن هر کدوم از سوال ها به شما زنگ نزد با این کار شما در زمان خود هم صرفه جویی می کنید.

  • تماس با ما

این امکان هست برای مشترس سوالی به وجود بیاید و بخواهد با شما تماس بگیرد باید بخشی به نام تماس با ما در طراحی اپلیکیشن سفارش غذا لحاظ کنید تا مشتری بتواند با شما ارتباط بر قرار کند.

  • اتصال به سایت شما

اگر شما سایت دارید باید اپلیکیشن شما به سایتان لینک شود با لینک شدن اپلیکیشن به سایت می توانید اخبار خود را فقط در سایت به روز رسانی کنید تا به صورت خود کار روی اپلیکیشن به روز رسانی شود.

  • اخبار

یکی از بخش های اپلیکیشن که نادیده گرفته می شود بخش اخبار رستوران است در بخش اخبار می توانید منوهای جدید خود تغییرات ظاهر رستوران یا تغییرات در غذا رستوران را به اشتراک بگذارید تا مخاطبین اپلیکیشن از این اخبار آگاه شوند.

  • پرداخت درون اپلیکیشن

یکی از امکانات طراحی اپلیکیشن سفارش غذا باید داشته باشد پرداخت توسط درگاه بانکی است که بعد از سفارش غذا هزینه آن را پرداخت کند.

  • نمایش مکان پیک

فاصله پیک با شما را نمایش می دهد و شما از این طریق می توانید بفهمید پیک چقدر با شما فاصله دارد، امکانت بسیار جالب و جدابی است ولی بخاطر اینکه قیمت و زمان طراحی اپلیکیشن را طولانی می کند بیشتر متقاضیان سفارش اپلیکیشن دنبال چنین امکانی در نمونه اولیه نمی روند.

  • دعوت دوستان

سخت ترین کار برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا افزودن مشترین جدید به کسب و کار خود است، یکی از بهترین راه ها برای گسترش اپلیکیشن امکان افزودن دوست به اپلیکیشن است که می توانید در جا بعد دعوت یک کد تخفیف به مشتری برای سفارش غذا بدهید یا بعد از اولین سفارش توسط فرد دعوت شده این کد تخفیف داده شود.

قابلیت افزودن دوست برای اسنپ که می توان برای طراحی اپلیکیشن ارسال غذا هم پیاده سازی کرد.

  • جایزه

می توانید به مشتریان وفا دار خود جایزه بدهید تا بیشتر ترغیب شوند برای سفارش غذا به طور مثال مشتری که 500 هزار تومان سفارش غذا دهد در سال، کد تخفیف 50 هزار تومانی دریافت می کند.

  • سامانه پیامکی

مشتری به هر علت امکان دارد از اپلیکیشن استفاده نکند یا آن را به کل حذف کرده باشد در صورتی که موقع نصب اپلیکیشن شماره تماسی از مشتری گرفته باشید می تواند با ارسال یک اس ام اس به مشتری آن مشتری را باز به رستوران خود بر گردانید.

  • کد تخفیف

به مشتریان خود می توانید یک کد تخفیف بخاطر مناسب های مختلف، افزودن دوست یا عدم استفاده طولانی از اپلیکیشن بدهید.
حتی سایت دیجی کالا با توحه به این که شهرت خیلی خوبی دارد کدهای تخفیف برای اولین سفارش به مشتری ها جدید می دهد، یا اپلیکیشن اسنپ هم به علت های مختلف کد تخفیف می دهد.

  • نوتیفیکیشن

با توجه به این که تعداد زیادی اپ روی گوشی مبایل نصب است مشتری یادش می رود چک کند اپلیکیشن را و از اخرین اخبار مطلع شود شما با ارسال یک نوتیفیکیشن به مشتری می تواند آن را از این خبر مهم آگاه کنید.

شرکت الفباوب می تواند همه ویژگی های گفته شده در متن بالا را برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا پیاده سازی کند و یک اپلیکیشن با کیفت در مد زمان کوتاه طراحی و تحویل شما دهد.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

معرفی بهترین و موفق ترین اپلیکیشن های سفارش غذا در ایران

در طراحی اپلیکیشن خرید غذا شما می توانید رستوران های پرطرفدار، رستوران های جدید یا بعضی اوقات رستوران های تخفیف دار را مشاهده کنید. طراحی سایت ها و اپلیکیشن ها به صورت متفاوت و بر حسب نیاز سنجی مشتریان انجام می گیرد. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به اسنپ فود، فیدیلیو، دیدو، دلینو و بعضی دیگر که با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا می شوند، اشاره کرد.

توجه داشته باشید که بعضی از این اپلیکیشن های سفارش که به نام اپلیکیشن های سفارش غذا معروف شده اند خدمات دیگری از جمله ارسال شیرینی، کیک و یا میوه ها را هم انجام می دهند. این برنامه ها امروزه نظر خیلی ها را به خود جلب کرده است چون حتی با داشتن یک گوشی اندروید ساده هم میتوان از این امکانات استفاده کرد هر کدام از این اپلیکیشن ها نسبت به خدماتی که ارائه می دهند و نسبت به تخفیف های موجود در آن در بین مردم محبوبیت دارد.

اسنپ فود و سفارش غذا در ایران

اسنپ فود و اپلیکیشن رستورانی شبیه اسنپ فود جایی است که شما می توانید با لمس تلفن هوشمند خود رستوران های محله خود را شناسایی کنید. خیلی راحت می توانید منوی غذاهای رستوران ها را مشاهده کنید و با توجه به علاقه و سلیقه خود از غذاهای خوشمزه رستوران محله خود سفارش ثبت کنید.

بعد از ثبت سفارش شما به صفحه درگاه پرداخت هدایت می شوید و با تکمیل پرداخت، زمان تحویل سفارش به شما نشان داده می شود. البته ویژگی جالب اپلیکیشن اسنپ فود در نظرات کاربران است. کاربران بدون هیچ محدودیتی تجربه خود را از غذاهای رستوران ها مطرح می کنند. این نظرات می تواند برای شما یک مولفه تصمیم گیری برای طراحی اپلیکیشن مثل اسنپ فود باشد.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا مشابه اسنپ فود با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن های شبیه اسنپ فود کدامند؟

اسنپ فود، ریحون، چنگال، چیلیوری، دلینو و مامان پز اپلیکیشن های رستورانی مشابه اسنپ فود هستند. اگر شما هم برای طراحی اپلیکیشن شبیه اسنپ فود فکر می کنید می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره های ما استفاده کنید.

اپلیکیشن فیدیلیو

برنامه فیدیلیو از سال 1386 راه اندازی شده و به بیش از تقریبا 5000 رستوران به فعالیت خود ادامه می دهد. یک اپلیکیشن که برای سفارش غذا یا نوشیدنی یا انواع خوراکی ها می توانید به آن مراجعه کنید و روی گوشی خود آن را نصب کرده و از آن بهره ببرید. البته به علت اینکه امروزه به خاطر ازدحام های موجود در خطوط اینترنتی امکان دارد در هر کدام از این برنامه ها یک خطا پیش بیاید.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا فیدیلیو با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن کاربردی سفارش دلینو

دلینو یکی از اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا است که کمکتون می کند که نزدیک ترین رستوران های اطراف را پیدا کنید و از آن سفارش دهید و در زمان کم سفارش را دریافت کنید. یکی از مزیت های دلینو برنامه ساده و کاربر پسندش است که باعث می شود به سادگی از بین غذاهای اطراف خود غذای مورد نظر را انتخاب کنید.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا  مشابه دلینو با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن مستر تستر

مستر تیستر وارد رستوران های مختلف می شود و از کیفیت غذاهای آن رستوران گزارش تهیه می کند. در چند سال گذشته اینفلوئنسرهای بخش غذا به شدت زیاد شده اند و نظرات آنها روی میزان فروش رستوران ها تاثیر گذاشته است.

مستر تستر علاوه بر شهر تهران به شهرستان ها و حتی کشورهای دیگه هم سفر می کند. در سال 7گذشته مستر تستر اپلیکیشن و سایتی برای خود راه اندازی کرده که کاربران در داخل آن با سرچ کردن شهر و منطقه می توانند نظر مستر تستر را در این مورد ببینند.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا مشابه مستر تیستر با ما تماس بگیرید.

سایت و اپلیکیشن سفارش آنلاین غذای ریحون

ریحون به شما این امکان را می دهد که با مشاهده رستوران های نزدیک به محله خودتون، از بین منو های متنوع و جذاب آنها غذای خوشمزه خود را انتخاب و در محل مورد نظر دریافت کنید. همینطور شما با کلیک روی نام هر رستوران می توانید علاوه بر دیدن منو و امتیاز رستوران، نظرات کاربران راجع به رستوران مدنظر خود را بدانید.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا مشابه ریحون با ما تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

هزینه طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

تجربه به ما ثابت کرده که کاربران بیش از ۲ یا ۳ اپلیکیشن سفارش غذا روی گوشی خود نصب نمی کنند، پس حتما اپلیکیشن های بدون کیفیت، از دور رقابت خارج می شوند. ما دیده ایم افرادی که با هزینه های بسیار پایین، قول یک اپلیکیشن را به رستوران ها می دهند، در صورتی که با این مبالغ حتی حقوق ۱ ماه برنامه نویسان را هم نمی توان تامین کرد.

صاحبین رستوران پس از خرید این اپلیکیشن های رستورانی ارزان متوجه کیفیت پایین و بازخورد منفی آنها شده و مجبور به طراحی اپلیکیشن دیگری می شوند. منظور ما خرید اپلیکیشن با قیمت عجیب و غریب نیست، اما اگر تصمیم به طراحی اپلیکیشن گرفته اید، قیمت های پایین را باور نکنید و حتما از اپلیکیشن های با کیفیت استفاده کنید.

برای طراحی اپلیکیشن سفارش غذا همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی 100% رایگان دریافت کنید! الفباوب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن تهران و شهرستان ها همراه شماست.

طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

موضوعات مقاله

امتیاز :
2 Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

2 دیدگاه برای “طراحی اپلیکیشن سفارش غذا

    1. سلام دوست عزیز، قیمت طراحی اپلیکیشن با توجه به امکاناتی که موردنظر شماست تفاوت های زیادی داره، یک اپلیکیشن از حدود 5 تومن شروع میشه تا 100 الی بیشتر! پس تماس بگیرید تا کارشناسان شمارو بهتر راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *