طراحی اپلیکیشن سلامتی

9
شهریور
1401

طراحی اپلیکیشن سلامتی چیست؟ هزینه طراحی اپلیکیشن سلامتی چقدر است؟ برای طراحی اپلیکیشن سبک زندگی از کجا شروع کنیم؟ اپلیکیشن های تلفن همراه جذاب، مفید با کارکردی آسان طراحی شده و توسعه یافته اند. طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی و سلامت و طراحی سایت پزشکی نه برای سرگرمی بلکه برای نیاز، انجام می شود.

این برنامه ها از اهمیت بالایی برخودار بوده و به مردم کمک می کند تا هر مشکل و درد سطحی و غیر مزمن را در زندگی روزمره خود رفع کند. همین طور افراد می توانند از طریق این اپلیکیشن ها متخصص مورد نیاز خود را در هر مکانی پیدا کرده و رزرو نوبت کنند.

الفباوب شرکت بزرگ و قدرتمند طراحی اپلیکیشن و وب سایت به سراسر ایران خدمات خود را ارائه می دهد. این مجموعه از متخصصین و برنامه نویسان حرفه ای برخوردار است و همینطور مشاوره و پشتیبانی رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. برای ثبت سفارش طراحی اپلیکیشن با 02191008515 تماس بگیرید و جزئیات لازم را دریافت کنید. با الفباوب به هدف بزن! هدف تو مشتته!

وظیفه اصلی اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها برای آنکه بتوانند نیازهای ما را رفع کنند ساخته می شوند، در واقع وظیفه اصلی این برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاری برای پیشبرد و ارائه اهداف نرم افزاری در جهت سهولت انجام یک کار است.
به طور خلاصه:
برنامه نویس های اپلیکیشن برای ایجاد نیاز یا پاسخ به یک نیاز، با ترکیب منابع سخت افزاری و نرم افزاری، اپلیکیشن های متنوع و خلاقانه ای تولید و آن را ارائه می کنند و در ازای آن مبلغی قابل توجه به دست می آورند.

طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی

سلامت جسمی و روحی برای زندگی موفق هر فرد مهم ترین اولویت بوده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت اپ، اپلیکیشن های فراوانی در این زمینه طراحی شده اند. می توان گفت مهم ترین هدفی که از طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی و سلامت در دنیای امروز وجود دارد آموزش و آگاهی برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها است.

طراحی اپلیکیشن رژیم و تناسب اندام

طراحی اپلیکیشن تناسب اندام و اپلیکیشن تناسب وزن به عنوان یک اپلیکیشن کاربردی مزایای بسیار زیادی دارد. در این برنامه می توانید علاوه بر رژیم غذایی و کالری شماری برنامه ورزش خانگی را هم جای دهید. در صورتی که برنامه تناسب اندام برای ایفون و اندروید تهیه کنید جامعه هدف بسیار بزرگی دارد. برای طراحی اپلیکیشن سلامتی تناسب اندام با ما تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن کالری شمار

برای بعضی افراد کالری شمار و ردیابی کالری مصرفی ضروری بوده و می تواند در زمینه رسیدن به اهداف سلامتی­شان کمک زیادی به آن ها کند. ممکن است برای افزایش وزن یا کاهش وزن به کالری شماری نیاز داشته باشید یا طبق توصیه مربی باشگاه خودتان بخواهید رژیم بگیرید. یکی از ایده های طراحی اپلیکیشن سلامتی اپلیکیشن های کالری شمار هستند.

برندسازی با ساخت اپلیکیشن پزشکی

ساخت اپلیکیشن پزشکی تلفن همراه می تواند ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید نام تجاری خود را ارتقا دهید. شما برگه ای دارید که می توانید در هر رنگ و ظاهری به ارمغان بیاورید و خود را با هر ادبیات و لحنی که می خواهید به کاربران معرفی کنید. البته نام تجاری محدود به این موارد نیست اما یک برنامه اختصاصی می تواند در بیشتر موارد در این تلاش به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که از نظر کاربران، شما در تلفن همراه آنها هستید و با هماهنگی هایی که انجام داده اید، کار را برای آنها آسان کرده اید. به خاطر داشته باشید که در گذشته مجبور بودید وارد رستوران شوید تا پشت میز یک رستوران مورد علاقه بنشینید. بسته به اینکه کجا و کجا می روید، اگر فرصت کردید، می توانید میز دلخواه خود را در آن رستوران یا کافه پیدا کنید.

با گذشت زمان همه چیز کمی بیشتر از اینترنت شد و شما در حال رزرو مکان خود در خانه و محل کار هستید. اما تلفن های همراه، چون همیشه در کنار کاربران خود هستند، نیاز به رایانه های رومیزی و مکان مناسب برای اتصال به اینترنت را برطرف کرده است. به یاد داشته باشید که کاربران انتظارات بیشتری دارند و هر روز آسایش بیشتری می طلبند. همچنین باید بپذیریم که ما در دنیایی زندگی می کنیم که مثل قبل بی تاب است. این همان چیزی است که انگیزه نوآوری و پیشرفت در جهان و در طول تاریخ را برانگیخت.

فواید طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی

همراه همیشگی بیماران

طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی برای پزشکان، مطب های پزشکی، بیمارستان ها و داروخانه ها روند درمان بیماران را تسریع می بخشد. بخاطر استفاده زیاد مردم از دنیای تکنولوژی، اپلیکیشن های پزشکی را مطب آنلاین می نامند.

پزشکان به وسیله آن می توانند با بیماران خود ارتباط برقرار کنند، اطلاعات و مقالات پزشکی مفید را در اختیار بیماران قرار دهند. این اطلاعات شامل اطلاعات تماس، چگونگی پرداخت آنلاین، رزرو آنلاین و … است. نکته مهم دیگر بعد از ورود کاربران، نگه داشتن آن ها در این اپلیکیشن هاست.

راهنمای انتخاب پزشک بیماران

دنیای تکنولوژی در میان مردم بسیار پرطرفدار شده و افراد برای همه کارهای زندگی از جمله درمان بیماری در دنیای تکنولوژی به دنبال بهترین ها می باشند. در نتیجه وجود پزشکان متخصص در دنیای تکنولوژی امری واجب است.

پزشکان می توانند سوالات کاربران را پاسخ دهند و تخصص خود را معرفی کنند تا کاربران بتوانند به راحتی پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند. بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک ها هم می توانند از این امکانات بهره ببرند. آن ها می توانند پزشکان خود را معرفی کنند، خدمات پزشکی خود را به نمایش بگذارند و از امکانات حرفه ای این اپلیکیشن ها استفاده کنند.

ارائه خدمات به بیماران بیشتر با هزینه کمتر

حتی در صورتی که در بهترین حالت ممکن مطب یا کلینیک درمانی شما در مرکز شهر باشد، باز هم کسانی در مناطق دیگر شهر و یا شهرستان ها می باشند که نمی توانند ازخدمات شما دیدن کنند و توانایی تصمیم گیری داشته باشند و یا این که نمی توانند هر موقع که بخواهند از نقاط مختلف کشور به مطب شما بیایند.

پس در همان شهر خود و در منطقه ای نزدیک محله به برطرف کردن نیاز های درمانی خود می پردازند. حال در صورتی که شما یک طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی داشته باشید، می توانید این فاصله را از میان ببرید و به هر نقطه ای که دلتان بخواهد خدمات خود را ارائه کنید.

دیده شدن تخصص پزشکان

شما می توانید با طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی، قابلیت دیده شدن و جستجو توسط کاربران را به خودتان دهید. اما باید توجه داشته باشید که داشتن خلاقیت در این زمینه می تواند شما را عالی نشان دهد. این قابلیت در علم تجارت، مزیت رقابتی خوانده می شود.

همان طور که تجربه ثابت کرده، ایده خوب از کیفیت خوب بهتر است. البته این سخن مخالفان زیادی داشته است. چون آن ها معتقدند برای این که کاربران محصولی را قبول کنند، باید کیفیت مناسبی داشته باشد. پس یک یک اپلیکیشن باید ایده خوب و کیفیت معمولی داشته باشد.

فراهم کردن بازار هدایت بیماران

در دنیای تکنولوژی، شما می توانید با جستجو و سرچ در این فضاها هر اطلاعاتی را که بخواهید در مورد هر موضوعی پیدا کنید. به عبارت دیگر نتیجه جستجوی کاربر نمایش داده می شود.

از خصوصیات مثبتی که طراحی اپلیکیشن های پزشکی دارند، این بوده که شما می توانید به شکل محاسبه شده و در بازه های زمانی خاص به کاربران پیام ارسال کنید. این موارد می تواند شامل تخفیف ها، ارائه خدمات جدید، مقاله های منتشر شده و.. باشد که با یک کلیک همه این اطلاعات در اختیارشان قرار می گیرد.

حس مالکیت و وفاداری در بیماران

از جمله کارهایی که در گذشته برای به وجود آمدن حس مالکیت و وفاداری انجام می دادند، ارائه خدماتی چون کارت های امتیاز، بن تخفیف و یا حتی پیگیری مشتریان بعد از خرید بود. اما امروزه با در نظر گرفتن خدماتی که در دنیای فناوری و اطلاعات صورت می گیرد، این مسئولیت را بر عهده اپلیکیشن های موبایل گذاشته اند.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، فرض را بر این بگیرید که شما قابلیت این را داشتید که برای هر مشتری که از خدمات بهداشتی و پزشکی شما استفاده می کند، یک وسیله کوچک الکترونیکی به او بدهید. علاوه بر این، این امکان را داشتید که افراد را به آوردن وسیله خود موظف کنید. این خیلی خوب بوده که شما بتوانید افراد را در هر لحظه هدایت کنید.

دوستان عزیز شما می توانید به راحتی طراحی اپلیکیشن سلامتی را به ما بسپارید؛ ما به ایده و خلاقیت شما توجه زیادی نشان می دهیم. در الفباوب سعی شده از بهترین کارشناسان برای پشتیبانی و مشاوره استفاده شود. برای طراحی اپلیکیشن سلامتی همین حالا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

چگونگی طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی

در صورتی که می­خواهید اپلیکیشن شما تعداد کاربران بالایی جذب کند باید جوانب را بسنجید و تحقیقات کامل در این باره انجام دهید. توجه به موارد زیر برای شروع طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی، لازم است.

تصمیم گیری درباره مدل طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی

قبل از طراحی و توسعه، باید در نظر بگیرید که ایده شما در فضای سلامت الکترونیکی مناسب است یا خیر. به لیست ویژگی­هایی که می توانید در اپلیکیشن پزشکی خود داشته باشید، نگاه کنید:

  • ربات های تشخیص بیماری
  • هشدارهای پزشکی و دارویی
  • قابلیت تبدیل متن به صدا
  • یافتن موقعیت جغرافیایی

برای اینکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید، با انواع مختلف اپلیکیشن های پزشکی آشنا شوید:

اپلیکیشن های بالینی در طراحی اپلیکیشن سلامتی

این برنامه­ها به EMR و EHR دسترسی دارند، از قابلیت های آن ها می توان به تصویربرداری دیجیتال، بررسی نتایج آزمایش های بیمارو همین طور بررسی علائم اشاره نمود. این اپلیکیشن ها به متخصصان در بیمارستان ها و مطب ها در پروسه تشخیص بیماری کمک می کنند.

اپلیکیشن زمانبندی و یادآوری ویزیت

این برنامه ها به پزشکان کمک می­کند تا نوبت های ویزیت را تنظیم و مرتب کنند. کابران هم از این طریق برای نوبت گرفتن و یا ارسال مدارک پزشکی اقدام می کنند.

طراحی اپلیکیشن سلامتی و نظارت از راه دور

این اپلیکیشن ها از راه دور اطلاعات بیمار را به متخصصان و پزشکان در مکان دیگری منتقل می کنند. پزشکان می توانند شرایط بیمار را مطالعه کنند و شرایط آن ها را از راه دور در بیمارستان کنترل کنند.

طراحی اپلیکیشن سلامتی و آموزشی

این برنامه ها به پزشکان فرصت یادگیری و مطالعه می دهند و باعث ارتقا سطح دانش آن ها می شود. برنامه ها می توانند منابع آموزشی و تحقیقاتی، راهنماهای مطالعه، واطلاعات دارویی را در اختیار کاربران پزشک قرار دهند.

طراحی اپلیکیشن سلامتی و سبک زندگی

این اپلیکیشن ها برای کابران عادی طراحی شده تا درباره سلامتی خود آگاه تر شوند. با کمک این برنامه ها می توانند رژیم خود را کنترل کنند و یا هر اطلاعاتی که برای سلامتیشان مفید است را به دست آوردند.

توجه به انتظار کاربران از اپلیکیشن های پزشکی

وقتی تصمیم گرفتید چه نوع اپلیکیشن پزشکی را می­خواهید طراحی کنید، می توانید کاربردهای کلی را که احساس می کنید کاربران به آن نیاز دارند را اعمال کنید. در اینجا چند مورد از کاربردهای مهم از نظر کاربران را ذکر کرده ایم:

داشبورد در طراحی اپلیکیشن سلامتی

داشبورد پزشکی، هم برای پزشکان و هم برای مراکز درمانی بسیار مفید است تا اطلاعات بیمار را به راحتی در یک قسمت جمع آوری کنند. این ویژگی کارایی اپلیکیشن را بهبود می بخشد.

گزارش و کردار (تجزیه و تحلیل)

اپلیکیشنی طراحی کنید که همه اطلاعات در هر قسمت را ضبط و تجزیه تحلیل کنید. بدین ترتیب می توانید خطاها را پایین آورده و کارای اپلیکیشن خود را بهبود ببخشید.

درگاه پرداخت در طراحی اپلیکیشن سلامتی

درگاه پرداخت راهی آسان برای بیماران از راه دور برای پرداخت هزینه ها است. این ویژگی امکان خرید بسته ها یا اشتراک و محصولات را برای افراد فراهم می کند.

مشخصات پزشک و موقعیت جغرافیایی: این یک روش سریع برای بیماران بوده که می توانند پزشکان نزدیک خود را پیدا کنند، مدارک را بررسی کنند و بعدا از GPS برای رسیدن به کلینیک یا مراکز درمانی محل کار پزشکشان استفاده کنند.

پورتال بیمار/کاربر

این ویژگی به بیماران امکان می دهد پیام ها، هشدارها و سایر یادآوری ها را از پزشک یا کادر درمان دریافت کنند.

چت و ویدئوکال در طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی

این موارد به بیماران کمک می­ کند تا در موارد اضطراری با پزشکان در محل ارتباط برقرار کنند و یا در مورد گزینه های درمان یا تشخیص ها صحبت کنند.

مزایای طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی برای پزشکان و کادر درمان

در وهله اول، اپلیکیشن های پزشکی به یک مزیت برای پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مرتبط با بیمارستان تبدیل شده اند. اپلیکشین های پزشکی به به روزرسانی پزشکان در مورد وضعیت سلامتی بیماران کمک می­کنند.

در واقع، طبق آمار، ۹۳٪ از پزشکان معتقدند که برنامه های مراقبت های بهداشتی می توانند سلامتی بیمار را بهبود بخشند و ۸۰٪ از پزشکان از فناوری تلفن همراه برای مراقبت از بیمار استفاده می­کنند. حتی نسخه پزشکان هم دیجیتالی شده است. اینگونه اپلیکیشن ها به متخصصان پزشکی کمک می­کند تا همه گزارش ها را از طریق اپلیکیشن مشاهده کنند و در مواقع اضطراری هم سریع تر تصمیم گیری کنند.

طراحی اپلیکیشن سلامتی در مناطق دور افتاده بسیار کمک کننده است. امروزه عصر اینترنت بوده و با تلفن های هوشمند به گوشه و کنار و افرادی که در مناطق روستایی و دور دست زندگی می­کنند هم می توانیم بهترین خدمات بهداشتی را ارائه کنیم.

طراحی اپلیکیشن سلامتی به آن ها کمک می­کنند تا بدون مراجعه به بیمارستان، با پزشکان در تماس باشند، نوبت رزرو کنند و خرید داروها را به شکل آنلاین انجام دهند. در این عصر اینترنت اپلیکیشن های خدماتی امروزه زندگی های ما را به نحوه بهتر تغییر داده که در بخش مقالات ما می توانید مفصل درباره اش مطالعه نمایید.

مزایایی که بیماران از اپلیکیشن پزشکی استفاده می کنند چیست؟

بیماران بیشترین مزایای برنامه های مراقبت های بهداشتی را دریافت می­کنند، تعیین وقت ملاقات سریع با پزشک، یافتن یک متخصص مناسب با تجربه، مشاهده گزارشات آزمایش پزشکی از آزمایشگاه های آنلاین، خرید داروها و سایر محصولات با قیمت مناسب از امکانات این اپلیکیشن ها است.

آن ها همین طور می توانند با دکتر مکالمه تصویری داشته باشند و پس از پرداخت هزینه ای مناسب، درمورد مشکلات سلامتی خود مستقیما گفتگو کنند. کاربران می توانند با مشورت آنلاین با متخصصان تغذیه، رژیم غذایی سالمی را هم حفظ کنند. همه این عوامل باعث افزایش تعامل با بیماران می شود. به علاوه، آن ها همین طور می توانند از داروها و عوارضشان اطلاعات کسب کنند. با طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی این نیاز را حل کنید.

مزایایی که صاحبان کسب و کار از اپلیکیشن پزشکی دریافت می کنند چیست؟

شما می توانید با جذب تعداد بیشتری از کاربران از طریق راه های مختلف، بیزینس خود را گسترس دهید. همین طور می توانید از طریق اطلاع رسانی ها و پاداش دادن به کاربران وفادار، کاربران خود را افزایش دهید. هرچه کابر بیشتری جذب کنید، درآمد بیشتری جذب خواهید کرد. با طراحی اپلیکیشن سلامتی و پزشکی می توانید از رقبا پیشی بگیرید.

اپلیکیشن های پزشکی به نیاز روز تبدیل شده اند؛ چون زندگی مردم را تا حد زیادی ساده کرده اند. کارهایی که پیش از این دشوار بوده اند سریع تر شده و هزینه ها هم هم برای بیماران و پزشکان کمتر شده است.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کارتان، نشان دهنده بروزبودن شماست و این امر باعث جذب مشتری های امروزی می شود. البته با طراحی ساده و کارامد می توانید حمایت کسانی که هم با تکنولوژی سر کار ندارند هم به دست آورید.

سوالات متداول

استفاده از اپلیکیشن پزشکی چه مزایای دیگری دارد؟

  1. امکان جابجایی و لغو نوبت توسط پزشک یا بیمار
  2. ارسال پیامک و نوتیفیکیشن جهت یادآوری نوبت
  3. جلوگیری از لغو نوبت بدون اطلاع قبلی و ازدحام جمعیت در مرکز درمانی

اپلیکیشن پزشکی برای چه بخش های درمانی قابل استفاده است؟

  1. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای پزشکی
  2. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای دندانپزشکی
  3. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای فروش تجهیزات پزشکی
  4. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای ازمایشگاه
  5. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای مراکز ارتوپدی
  6. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای مراکز
  7. طراحی اپلیکیشن سلامتی برای کلینیک های زیبایی

اپلیکیشن های پزشکی چه خصوصیات دیگری هم می توانند داشته باشند؟

  1. نمایش عکس مطب پزشک و یا درمانگاه
  2. نمایش کامل اطلاعات پروفایل پزشک
  3. نمایش خدمات و تخصص ­ها
  4. ثبت نام آنلاین
  5. نمایش پروفایل کاربر
  6. آدرس مطب روی نقشه
  7. تماس با ما
  8. درباره ما

طراحی اپلیکیشن بیمارستان و کلینیک

این روزها افراد مشغله های زیادی دارند و به همین علت تمایل دارند بسیاری از کارهای خود را به شکل آنلاین انجام دهند. خدمات آنلاین پزشکی از جمله مواردی بوده که در شرایط حال حاضر اهمیت زیادی دارد طراحی اپلیکیشن بیمارستان و کلینیک مرجع مناسبی برای اطلاع رسانی، نوبت دهی و برقراری ارتباط با بیماران است.

به طور کلی بیماران برای پاسخگویی به سؤالات خود می بایست با پزشک یا پرستار در ارتباط باشند، این پلتفرم با در نظر گرفتن تیکت برای کاربران به شکل متن یا ارسال فایل نسخه در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

طراحی اپلیکیشن نوبت دهی

یکی از موارد مهم در زمینه خدمات پزشکی سیستم نوبت دهی است، این بخش مشکلات زیادی مثل حجم زیاد مراجعین، اتلاف زمان در لیست انتظار، نبود اطلاعات کافی در مورد ساعات حضور پزشک و…. را دارد.

طراحی اپلیکیشن نوبت دهی این فرآیند را بسیار سریع و آسان کرده است. کاربران با کمک اپلیکیشن نوبت دهی، لیست پزشکان و ساعات حضور آن ها را کنترل می کنند و به راحتی با چند کلیک نوبت خود را رزرو و حق ویزیت را به شکل آنلاین پرداخت می کنند.

طراحی اپلیکیشن پرستاری

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر افراد برای دسترسی به خدمات و نیازهای خود به سراغ اینترنت و اپلیکیشن می روند. یکی از بخش های پرنیاز افراد جامعه زمینه بهداشت و درمان بوده که همیشه با مشکلاتی مثل اتلاف زمان و هزینه، آلودگی محیط های درمانی، یافتن پزشک متخصص و… روبرو است.

اپلیکیشن خدمات پرستاری آنلاین ارائه دهنده همه خدمات درمانی، پرستاری و مراقبت از بیماران است. در این سیستم نیازهای درمانی و مراقبتی بیمار پیش بینی شده بوده و به آسانی می تواند با چند کلیک درخواست خود را ثبت کند.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *