طراحی اپلیکیشن فوری

5
آذر
1401

یکی از درخواست های شما عزیزان از مجموعه الفباوب، طراحی اپلیکیشن فوری است که سعی داریم در این مطلب به آن بپردازیم. برای طراحی اپلیکیشن الفباوب در کنار شماست و با کارشناسان و برنامه نویسان فوق العاده خود موفق ترین اپلیکیشن ها را برای شما عزیزان طراحی می کند.

شما می توانید همین حالا برای ساخت و طراحی اپلیکیشن فوری از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراحی اپلیکیشن فوری و ارزان

طراحی اپلیکیشن فوری به معنای تحویل سریع اپلیکیشن می باشد، الفباوب در تلاش است با کمک نیروهای حرفه ای و با تجربه خود پروژه ها را سریعا تحویل دهد. شما می توانید برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی یک اپلیکیشن موفق و کاربردی تماس بگیرید، ما شرایط شما را از نظر سلیقه و بودجه می سنجیم و بهترین اپلیکیشن ها را ارائه می کنیم.

تحویل سریع اپلیکیشن، ویژگی بارز ما در الفباوب

در الفباوب اپلیکیشن های درخواستی سریعا به مرحله ساخت می روند و شما را در جریان کلیه مراحل طراحی می گذاریم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن اپلیکیشن مورد نظر را تحویل بگیرید و روی آن تظارت 100% داشته باشید.

سرعت برای ما اهمیت زیادی دارد و در کنار این سرعت بالای انجام پروژه ها، کیفیت همواره حفظ می گردد، هرچقدر امکانات و صفحات درخواستی شما در طراحی اپلیکیشن بیشتر باشد زمان تحویل آن افزایش پیدا می کند. اما به صورت کل گروه طراحی اپلیکیشن الفباوب، روی طراحی اپلیکیشن به صورت فوری با هزینه های بسیار منصفانه و رقابتی تایید دارد.

طراحی اپلیکیشن فوری

مراحل طراحی اپلیکیشن

کشف، تحقیقات بازاری و فناوری طراحی اپلیکیشن

شاید در حال حاضر ایده­ های خوبی برای طرحی اپلیکیشن کسب و کار خود داشته باشید، و این نقطه­ خوبی برای شروع است. اما پیش از آن که وارد مرحله­ دیزاین و طراحی شوید، اولین قدم شما باید تحقیقی عمیق در رابطه با مخاطبان مورد هدفتان و همچنین رقیبانتان باشد.

در واقع باید پاسخی برای سوال ­های زیر داشته باشید:

  • قصد شما از طراحی اپلیکیشن چیست ؟
  • می­خواهید اپلیکیشن شما در نهایت چه کاری انجام دهد ؟
  • مخاطبان مورد هدف شما چه کسانی هستند ؟
  • مشتریان شما چگونه از اپلیکیشن شما استفاده خواهند کرد ؟
  • از چه پلتفرم­ یا پلتفرم­ هایی استفاده خواهید کرد ؟ طراحی اپلیکیشن فوری
  • از چه زبان برنامه ­نویسی و یا از کدام Framework استفاده خواهید کرد ؟
  • رقیبان شما چه کاری انجام می­دهند ؟
  • بودجه  کلی شما برای طراح اپلیکیشن چقدر است ؟

طراحی اپلیکیشن فوری

تعیین اهداف شما از طراحی اپلیکیشن

وقتی شحص کردید اپلیکیشن چه اهداف مهم بازاری را پیش خواهد­برد، باید مشخص کنید اپلیکیشن شما چگونه به آن­جا خواهد رسید. در بسیاری از موارد مشخص کردن امکانات اپلیکیشن شما و همین­طور مزایا و برتری هایش تعادلی را میان بودجه­ شما و توانایی­­ های آن برقرار می­ کند.

با این حال وقتی نوبت به اولیت­ بندی می­ رسد، تحقیقات نشان می ­دهد که باید دیزاین اپلیکیشن بر جذب مشتری تأکید بیشتری داشته باشد تا خدمات اختصاصی. در این مرحله، باید ایده­ نسبتاً خوبی در رابطه با شکل و شمایل اپلیکیشن خود و امکاناتی که قرار است ارائه دهد داشته ­باشید.

طراحی اپلیکیشن فوری

ساختار اپلیکیشن

اپلیکیشن های محلی (NATIVE APP)

زمانی که نام اپلیکیشن موبایل را می­ شنویم احتمالا به یک اپلیکیشن محلی برای خواندن اخبار، خرید، استفاده از شبکه های اجتماعی و… می­ اندیشیم. یک اپلیکیشن محلی طراحی شده تا بر روی یک پلت فرم خاص مانند Apple, android, windowsphone اجرا شود.

مزیت اصلی اپلیکیشن های محلی فراهم کردن بهترین تجربه­ ی استفاده برای کاربر است، زیرا با طراحی و توسعه­ ی این اپلیکیشن ها برای یک پلت  فرم خاص عملکرد و ظاهر آن­ها بهتر می ­شود.

Apple :ios سیستم عامل خاص محصولات Apple است و به همین دلیل ios) iphone operating system) خوانده می­ شوند. زبان­ های برنامه نویسی که برای ios استفاده می ­شود objective-c و swift هستند.

Android : اگر شما اپلیکیشن­ های android توسعه می­ دهید احتملا از زبان java استفاده می­ کنید. Java نسبت به objective-c معمول تر و برای یادگیری ساده تر است.

طراحی اپلیکیشن فوری

اپلیکیشن های HYBRID

اپلیکیشن های موبایل Hybrid روی دستگاه ها نصب می ­شوند و از طریق browser های وب اجرا می­ شوند به همین دلیل جایی بین اپلیکیشن­ های محلی (native) و اپلیکیشن­ های وب (web app) قرار دارند. از مزایای این اپلیکیشن­ ها می­ توان به این مورد اشاره کرد که برای پلت فرم­ های متفاوت نیاز به توسعه و نگهداری app های متفاوت نیست و این باعث صرفه ­جویی ۲ تا۳ برابر در زمان و کار تیمی است.

اپلیکیشن­ های وب (TRADITIONAL/RESPONSIVE WEB APP)

یک responsive web app برخلاف traditional وقتی روی دستگاه های مختلف باز می­شود ظاهر متفاوتی دارد. به عنوان مثال ظاهر برنامه زمانی که روی کامپیوتر اجرا می­ شود با زمانی که بر روی گوشی هوشمند یا تبلت باز می­شود متفاوت است. از نقات قوت web app ها می ­توان به طراحی ساده آن­ ها و از نقاط ضعف ان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توانایی ان­ها در به کارگیری سخت افزار دستگاه ­ها مثل دوربین در گوشی های هوشمند
  • غیر جامع بودن ان­ها: این app ها تنها رویاینترنت در دسترس هستند.

اپلیکیشن های وب پیشرونده (PROGRESSIVE WEB APP : PWA)

یک pwa ، اپلیکیشن وبی است که توانمندی­های مدرن وب را به کار می­گیرد تا تجربه­ ای مشابه استفاده از app را به کاربر ارائه دهد.

طراحی اپلیکیشن فوری

مدل کسب درآمد

اپلیکیشن شما قرار است بر چه اساس سود آفرینی کند؟ در حال حاضر چند مدل متفاوت برای سود آفرینی از طریق برنامه های کاربردی وجود دارد:

  1. اپلیکیشن های پولی
  2. اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  3. اپلیکیشن های تبلیغاتی
  4. اپلیکیشن ها با حق دانلود طراحی اپلیکیشن فوری

برای انتخاب هرکدام از این مدل های کسب درآمد، توجه به جامعه هدف اهمیت بالایی داشته و جدا از آن شما باید به مسائل مالی اعم از توسعه، بازاریابی، تبلیغات و انتشار نیز اهمیت بدهید.

طراحی اپلیکیشن فوری

اپلیکیشن را طراحی کنید

در قدم بعدی شما باید در نهایت دست به کار شده و ایده خود را از کاغذ خارج کنید. برای طراحی اپلیکیشن شما دو راه اصلی دارید:

  • برون سپاری طراحی به شرکت های مختلف طراحی اپلیکیشن فوری
  • یادگیری طراحی اپلیکیشن

به شما توصیه می کنم، اگر می خواهید کاری جدی و مهم انجام دهید و طراحی اپلیکیشن برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش برنامه نویسی اپلیکیشن را در برنامه خود قرار داده و سپس با همکاری با تیم های با تجربه، آنچه مدنظر دارید را به طور کامل پیاده سازی کنید.

طراحی اپلیکیشن فوری

توسعه نمونه اولیه

پس از طراحی اپلیکیشن، وقت آن رسیده که یک نمونه اولیه از برنامه خود را توسعه دهید. اما این کار چرا واجب است؟ طراحی اپلیکیشن فوری

توسعه نمونه اولیه در اصل تبدیل ایده شما به برنامه با قابلیت های پایه ای آن است. با این کار شما می توانید خریداران را برای خرید ایده شما مجاب کرده و فرایند بازاریابی و جذب سرمایه را تسهیل کنید و از طرفی ایده خود را هم فاش نکنید.

نکته: بدون ارائه نسخه اولیه، باگ ها و ایرادات فنی به چشم نمی آید، ایرادات امنیتی که جز جدایی ناپذیر طرح های جدید است از نظر پنهان بوده و جذب سرمایه و تثبیت در بازار پر رقابت اپلیکیشن کار بسیار سختی خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن فوری

 آنالیز و تحلیل

آنالیز اپلیکیشن هایی که در حوزه شما فعالیت می کنند اولین قدم و در ادامه پیش بینی روند بازار و کارایی برنامه شما در رفع نیاز بازار نقشه راه شما را به شکل قابل توجهی برای شما روشن می سازد. استفاده از ابزارهای آنالیز مثل Flurry، localytics، preemptive و در ادامه اگر سایت دارید آنالیز مخاطبان با ابزار Google Analytics به شما پیشنهاد می شود.

Beta testing

تست بتا در واقع اولین فرصت برای شماست تا از جامعه هدف خود بازخورد بگیرید. با این روش شما نه تنها می توانید ریسک برنامه خود را کاهش دهید بلکه احتمال دیده شدن خود را در مارکت های اپلیکیشن مانند اپ استور به شکل قابل توجی می توانید افزایش دهید.

قبل از تست بتا چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

بتا تسترها را شناسایی کنید؛ تحقیقات بازار و درک درست از جامعه هدف، تحلیل بازار فرایند بتا تستینگ را به شکل قابل ملاحظه ای برای شما آسان می کند.

ایرادات را حذف کنید؛ اپلیکیشن شما باید در پلتفرم های متفاوت به شکلی روان اجرا شود و باگ خاصی ایجاد نکند. تست آلفا به شما کمک می کند بیشترین ایرادات و باگ ها را حذف کنید.

بازخورد بگیرید؛ در اصل هدف از تست بتا بازخورد گرفتن از کاربران هدف می باشد، با تحلیل درست این بازخوردها شما می توانید ایرادات جزئی را حذف و رابط و تجربه کاربری اپ خود را بهبود ببخشید.

طراحی اپلیکیشن فوری

دیباگ و انتشار اپلیکیشن

در ابتدا سعی کنید معیارهای ورودی خود را بسنجید، قیف فروش و بازاریابی خود را گام به گام چک کرده و رفتار کاربران را به شکل ویژه تحلیل کنید و با توجه به بازخوردها، اپلیکیشن خود را اصلاح کنید. پس از طی مراحل فوق شما می توانید اپ خود را ارتقا و در نهایت انتشار دهید.

نکته: توجه داشته باشید که انتشار اپلیکیشن پایان راه نیست، بلکه شما باید بتوانید با آپدیت های ماهانه تجربه کاربری خود را دائما بهبود ببخشید تا بتوانید در مارکت خود را پیشتاز کنید.

طراحی اپلیکیشن فوری

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *