طراحی اپلیکیشن موبایل

27
آذر
1401

طراحی اپلیکیشن موبایل چیست؟ چرا باید برای طراحی اپلیکیشن موبایلی اقدام کنیم؟ بهترین روش برای طراحی اپلیکیشن ها کدام است؟ یک اپلیکیشن چطور می تواند به ما برای ارتقای کسب و کارمان کمک کند؟

الفباوب، شرکت بزرگ و معتبر طراحی اپلیکیشن موبایل در کنار شماست و به سوالات شما درباره روند و هزینه ها پاسخ خواهد داد، برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم!

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی اپلیکیشن موبایل

 

طراحی اپلیکیشن موبایل – موبایلی و هرچیزی که باید بدانید!

این روزها موبایل ها به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده اند و نمی توان از تاثیراتی که در زندگی ما گذاشته اند چشم پوشی کرد، اپلیکیشن ها در موبایل ها نقش اصلی را بازی می کنند و افراد با نصب انواع اپلیکیشن می توانند کارهای بسیار متفاوتی انجام دهند؛ مثل گرفتن تاکسی، سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت ها، آموزش های بسیار مختلف از زبان تا موسیقی و ورزش، خرید لباس و بازی و …

اگر ایده ای دارید که خیال می کنید اگر در قالب اپلیکیشن اجرا شود می تواند کسب و کار شما را تکان دهد الفباوب به شما با تیم حرفه ای طراحی اپلیکیشن موبایل خود کمک می کند! بعد از این که چند ایده به شما برای طراحی اپلیکیشن موبایل معرفی کردیم، قصد داریم به روش های کسب درامد از اپلیکیشن ها بپردازیم.

طراحی اپلیکیشن موبایل

ایده هایی برای طراحی اپلیکیشن موبایلی

اگر ایده خود را انتخاب کرده اید و می دانید دقیقا چه چیزی می خواهید که به شما تبریک می گوییم، اما اگر دوست دارید در قالب اپلیکیشن فعالیت کنید و هنوز نمی دانید از چه راه و روشی شروع به کار کنید در ادامه با ما همراه شوید!

قصد داریم در ادامه ایده هایی عالی برای طراحی اپلیکیشن موبایل را به شما نشان دهیم، ایده هایی که می توانید حتی آن ها را تغییر دهید و در صحنه دیجیتال مارکتینگ برای همیشه ثبت شوید.

طراحی اپلیکیشن آموزش آشپزی

این نوع اپلیکیشن ها آموزش آشپزی ارائه می کنند و شما می توانید آموزش های زیادی را در آن قرار دهید و از این طریق حتی کسب درامد هم داشته باشید! مثل فروش دوره های آشپزی ویژه و یا معرفی رستوران و کافه ها به منظور تبلیغ در اپلیکیشن! این نوع طراحی اپلیکیشن موبایلی در صورتی که توسط شرکت حرفه ای و کاربلدی انجام شود می تواند سود بسیاری برای شما داشته باشد.

طراحی اپلیکیشن همیار پلیس

یکی از ایده های جالب که در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته طراحی اپلیکیشن همیار پلیس است! در این اپلیکیشن، می توانید مجرمان و افراد تحت تعقیب مورد نظر پلیس را در منطقه خود ببینید و هر زمان که نزدیک به یک نفر از افراد معرفی شده در اپلیکیشن قرار گیرند قادر خواهند بود تا به سرعت دکمه هشدار را فشار داده و بلافاصله به پلیس اطلاع دهند و مکان را از طریق GPS نشان دهند.

طراحی اپلیکیشن دکوراسیون داخلی

طراحی اپلیکیشن های دکوراسیون و دیزاین دسته های بی شماری دارند و می توانند یک ایده عالی برای کسانی باشند که به دیزاین و دکوراسیون داخلی علاقه زیادی دارند. شما می توانید اپلیکیشنی پر از ایده های چیدمان داخلی و آموزش دکوراسیون قرار دهید و یا این که فروشگاه آنلاینی برای فروش لوازم دکوراسیون در کنار آموزش ها قرار دهید!

اگر کمی فکر کنید خودتان هم ایده های زیادی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل در زمینه دکوراسیون به ذهنتان می رسد، پیشنهاد ما این است که در صورت جدی شدن قضیه با ما در الفباوب تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 طراحی اپلیکیشن موسیقی

انقدر که تنوع اپلیکیشن ها بالاست که حتی می توان برای طراحی اپلیکیشن موسیقی هم چند حالت درنظر گرفت! می توانید آلبوم های خوانندگان را در اپلیکیشن جای دهید، می توانید یک اپلیکیشن اهنگ های درخواستی کاربر بسازید یا این که اپلیکیشن آموزش موسیقی بسازید که در آن ویدئوهای آموزش گیتار، پیانو و حتی خوانندگی قرار دارد!

اگر در زمینه موسیقی سر رشته ای دارید شک نکنید با طراحی اپلیکیشن موسیقی می توانید یک راه درامد زایی بسازید. درباره راه های درامدزایی از طریق اپلیکیشن ها هم در همین مطلب صحبت کرده ایم. کمی صبور باشید تا به آن برسید.

ایده طراحی اپلیکیشن حمل و نقل عمومی

در سفر به گوشه و کنار شهر، اکثر مردم نمی دانند که از کدام اتوبوس یا تاکسی برای رسیدن به مقصد خود استفاده نمایند. در طراحی اپلیکیشن موبایل حمل و نقل عمومی به کاربران مناسب ترین گزینه حمل و نقل از جمله تاکسی، مترو، اتوبوس پیشنهاد داده می شود، که ارزان باشد و آن ها را به موقع به مقصد خود برساند. این اپلیکیشن می تواند آفلاین هم باشد تا همه بتوانند از آن بهره مند شوند.

طراحی اپلیکیشن مسیر آرزوها

اپلیکیشن مسیر آرزوها علاقه مندی ها وآرزوهای کاربر را می پرسد و به او برای رسیدن به آرزویش کمک می کند. بر ای مثال کاربری قصددارد مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی باشد، این اپلیکیشن برای یک مدیرعامل مشهور یک شرکت تبلیغاتی را پیدا خواهد کرد و به کاربر می گوید که چگونه این شخص توانسته به هدفش دست یابد. همچنین وضعیت فعلی کاربر را مقایسه می کند و او را به مسیر صحیح برای ارضای خواسته خود هدایت می کند.

یا حتی می توانید اپلیکیشنی طراحی کنید که در آن فرد ارزوهایش را یادداشت کند و شما با جملات ارم بخش و یک لیست از مقالات انگیزشی او را تشویق کنید!

دقت کنید که در موضوعات و ایده های طراحی اپلیکیشن موبایل هیچ محدودیتی وجود ندارد و اگر ایده ای در این زمینه به ذهنتان رسیده حتما قابل اجراست.

ایده طراحی اپلیکیشن موبایل تناسب اندام

دوستان عزیز، این روزها دیگر همه حوصله رفتن به باشگاه ها را ندارند و بعضی از افرادی که حوصله دارند پولش را ندارند! پس چرا برای این دسته از افراد اپلیکیشن های موبایلی تناسب اندام نسازیم؟

می توانید یک اپلیکیشن بسازید تا فرد کالری هایی که مصرف می کند را در آن یادداشت کند تا بتواند راحت تر کالری ها را کنترل نماید. می توانید یک اپلیکیشن برنامه ورزشی بسازید که در آن فرد می تواند حرکات ورزشی را دنبال کند. یا حتی برنامه ای که در آن مقالاتی درج کرده اید که به افراد برای رسیدن به وزن ایده ال و سلامتی کمک می کند!

ایده طراحی اپلیکیشن هماهنگ کننده مراسم ها

آیا علاقه دارید که به مردم برای سازماندهی رویدادها  و مراسمات کمک کنید؟ پس می توانید طراحی اپلیکیشن برای سازماندهی، هماهنگی و اجرای مراسم را شروع کنید. از طریق اپلیکیشن می توانید میمانان مورد نظر مشتری را دعوت نمایید و یا در شبکه های اجتماعی پوشش خبری برای آن مراسم ارائه دهید.

این یک بازار فرصت بزرگ برای کسانی است که دوست دارند برنامه ریزی رویداد و مراسم مختلف از جمله عروسی، تولد، کنفرانس و سمینار، بزرگداشت و ترحیم و انواع مراسم دیگر را انجام دهند. این ایده طراحی اپلیکیشن ساده بوده و به سرمایه گذاری سنگین برای شروع نیازی ندارد.

طراحی اپلیکیشن کنترل هوشمند خانه

یک ایده عالی برای طراحی اپلیکیشن موبایل این است که اپلیکیشن با تمام دستگاه های خانگی هوشمند شما ارتباط برقرار می کند و آنها را کنترل می کند.

حالا در خانه های هوشمند هر کدام از وسایل دارای برنامه های کاربردی مختص خود می باشند، شما می توانید با طراحی اپلیکیشنی هوشمند و کامل همه آنها را یکجا کنترل کنید. این ایده اپلیکیشن اگر به درستی بازاریابی شود می تواند تبدیل به اپل یا مایکروسافت بعدی شود!

طراحی اپلیکیشن استفاده اشتراکی از خودرو

یکی از مفاهیم جالب که در صنعت گردشگری در حال پیشرفت است، سفر اشتراکی می باشد. این ایده تنها به سرمایه گذاری برای ساختن پلتفرم نیاز دارد و این چیزی است.

در این ایده طراحی اپلیکیشن موبایل کاربر می تواند به مالک خودرو درخواست دهد، با او چت کند و در صورت موافقت راننده با او همسفر شود. در این اپلیکیشن مکان جغرافیایی خودرو مشخص است و به اشتراک گذاشته می شود. سفر اشتراکی بهترین راه برای مبارزه با مشکل ترافیک است و هزینه کلی برای هر کاربر را کاهش می دهد.

طراحی اپلیکیشن موبایل

روش های کسب درآمد از اپلیکیشن

شما که قصد ندارید برای تفریح اپلیکیشن موبایل بسازید! طراحی اپلیکیشن موبایل یک کسب و کار است و باید بتوان از آن درآمد کسب کرد. راه های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد، امّا باید مناسب ترین روش را برای اپلیکیشن خود استفاده کنید. علاوه بر سرعت و سهولت، روند پرداخت در موبایل بسیار ساده است.

با توجه به نوع اپلیکیشن، شما باید مدل کسب درآمدی را انتخاب کنید که مشتری های خود را مجاب به پرداخت کنید. به صورت عمده چند روش کلی کسب درآمد از اپلیکیشن وجود دارد که می تواند برای اپلیکیشن شما سود بالایی داشته باشد.

طراحی اپلیکیشن موبایل

کسب درآمد از اپلیکیشن با تبلیغات

تبلیغات درون برنامه ای آسان ترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن ها است. روش کار این متود بسیار ساده است. شما اجازه می دهید که تبلیغات روی اپلیکیشن شما نمایش داده شوند و در ازای نمایش تبلیغات درآمد کسب می کنید! میزان درآمد شما بسته به تعداد بارهای دیده شدن تبلیغ و تعداد کلیکی که روی تبلیغات انجام می شود متفاوت خواهد بود.

پس اگر برای ساخت اپلیکیشن خود وقت و هزینه زیادی را صرف کرده اید، با نمایش تبلیغات روی اپلیکیشن خود می توانید تا میزان زیادی سرمایه خود را بازگردانید. برای نمایش تبلیغات بر روی اپلیکیشن خود نیاز است که شما از یک پلتفرم تبلیغاتی استفاده کنید.

5 نوع مختلف از ad ها یا تبلیغات وجود دارد که شما می توانید در اپلیکیشن خود پیاده سازی کنید.

  • Video – تبلیغات ویدئویی معمولا بین 10 تا 30 ثانیه طول دارند و در قسمتی از اپلیکیشن قرار داده شده و به صورت خودکار پلی می شوند. تبلیغات جایزه دار نوعی از تبلیغات ویدئویی هستند که کاربر بعد از تماشای آن ها جایزه دریافت می کند. طراحی اپلیکیشن موبایل
  • Interstitial – این تبلیغات به صورت پاپ اپلیکیشن های فول اسکرین هستند در در لحظه خاصی در بازی نمایش داده می شوند. این تبلیغات معمولا زمانی که اپلیکیشن باز یا بسته می شود نمایش داده می شوند. کاربر یا می تواند تبلیغ را ببندد یا با کلیک روی آن محتوای تبلیغ را ببیند.
  • Native – این نوع از تبلیغات به صورت طبیعی داخل اپلیکیشن ادغام می شوند. این تبلیغات می توانند به صورت محتوای اسپانسر شده ای باشند که برای توسعه یک محصول یا برند در اپلیکیشن جایگذاری می شوند. از آنجایی که این تبلیغات کاملا ادغام شده اند، کمترین میزان تداخل را برای کاربر ایجاد می کنند و آزار دهنده نیستند و به همین دلیل روش مناسب برای کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شوند. طراحی اپلیکیشن موبایل
  • Banner – این نوع از تبلیغات در بالا یا پایین صفحه موبایل قرار داده می شوند. به طور کلی، این نوع از تبلیغات کمتر مداخله ایجاد می کنند و به کاربر اجازه می دهند که روند استفاده از اپلیکیشن را به صورت طبیعی ادامه دهد. از طرفی دیگر، بنر ها نرخ کلیک پایین تری دارند و میزان شناخته شده بودن برند روی آن ها تاثیر دارد. طراحی اپلیکیشن موبایل
  • Incentivized – تمام کاربران دوست دارند جایزه بگیرند و از دیدن تبلیغ تنقر دارند! با کمک ابزاری خاص، می توان پاداشی را برای کاربر به ازای انجام دادن یک اکشن خاص در بازی اختصاص داد. این اکشن می تواند پر کردن فرم، به اشتراک گذاری محتوا یا هر کار دیگری باشد. در این روش، سود به دست آمده از طریق پول بازی و از طریق اسپانسر شدن لحاظ می شود.

طراحی اپلیکیشن موبایل

کسب درآمد دلاری از اپلیکیشن با گوگل ادموب

معتبر ترین و محبوب ترین پلتفرم تبلیغاتی، سرویس ادموب گوگل است. با کمک این سرویس تبلیغاتی می توانید به راحتی با نمایش تبلیغات در اپلیکیشن iOS یا اندروید خود درآمد دلاری کسب کنید.

در زمینه سرویس های تبلیغاتی نام های مختلفی وجود دارد مانند Chartboost، AdColony و UnityAds. امّا اگر به دنبال کاملترین و مطمئن ترین گزینه هستید، بی شک ادموب گوگل بهترین گزینه است. ویژگی های سرویس ادموب گوگل شامل موارد زیر می شود:

  • شما به صورت دلاری درآمد کسب می کنید که بی شک در ایران بسیار ارزشمند است!
  • تسویه حساب ها سریع و به موقع انجام خواهند شد.
  • تبلیغاتی که نمایش داده می شوند ریسپانسیو بوده و بر روی دستگاه های مختلف به بهترین نحو ممکن نمایش داده می شوند تا تجربه کاربری تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • تبلیغات بسیار متنوع هستند و مرتبط ترین تبلیغات با موضوع اپلیکیشن شما نمایش داده خواهند شد.

ادموب گوگل یک روش بسیار ساده برای کسب درآمد از اپلیکیشن است که می توانند به شدت توجه صاحبان اپلیکیشن ها را به خود جلب کند. امّا آیا این روش بی دردسر هم هست؟ متاسفانه باید بگوییم به دلیل تحریم های موجود به همین راحتی نمی توان حساب ادموب ساخت، کسب درآمد کرد و درآمد را برداشت کرد.

طراحی اپلیکیشن موبایل

 کسب درآمد از اپلیکیشن با خرید درون برنامه ای

اپ های رایگان با امکان خرید ارز های بازی با پول واقعی Freemium نامیده می شوند. در این اپلیکیشن ها، خریدهای درون برنامه ای روشی دیگر برای کسب درآمد از اپلیکیشن ها است.

در این روش کاربر برای باز کردن ویژگی ها یا مراحلی خاص از اپلیکیشن یا بازی نیازمند پرداخت هزینه است. یک مثال ملموس بازی کلش او کلنز است که در آن کاربران می توانند با پرداخت هزینه جم خریداری کنند و با سرعت بیشتری در بازی پیشرفت کنند.

استراتژی خرید های درون برنامه ای سه دسته عمده دارد:

  1. آیتم های تمام شدنی یا Consumable – آیتم هایی هستند که در بازی یک بار استفاده شده و تمام می شوند. مثال: پول بازی، جان و غیره
  2. حق عضویت یا Subscription – به کاربر اجازه می دهد که محتوا و ویژگی های جدیدی را برای مدت محدودی در بازی باز کند
  3. آیتم های تمام نشدنی یا Non-consumable – آیتم هایی هستند که به صورت دائمی استفاده می شوند. مثال: حذف تبلیغات یا آیتم های ثابت

این روش پر بازده ترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن است امّا مانند روش تبلیغات درون برنامه ای، این روش هم دارای یک سری پیش نیاز و محدودیت برای کاربران ایرانی است.

حتما می دانید که برای انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی باید حساب توسعه دهندگان گوگل داشته باشید. امّا اگر اپلیکیشن شما پولی باشد یا دارای خرید درون برنامه ای باشد، باید حتما مرچنت اکانت گوگل داشته باشید. داشتن مرچنت اکانت گوگل نیازمند این است که شما حتما آدرس فیزیکی در خارج از کشور داشته باشید و مراحل تایید آن را طی کنید.

اگر مایل هستید اپلیکیشن پولی یا دارای پرداخت درون برنامه ای خود را در گوگل پلی منتشر کنید ولی دسترسی به مرچنت اکانت گوگل برای شما غیر ممکن است، جای هیچ نگرانی نیست.

طراحی اپلیکیشن موبایل

کسب درآمد از اپلیکیشن با انتشار اپلیکیشن پولی

شما وقت و هزینه زیادی را برای ساخت اپلیکیشن خود صرف کرده اید و منطقی است که بخواهید روی آن قیمت بگذارید و بفروشید. شما اگر اپلیکیشن خود را برای مبلغ 0.99 دلار به فروش برسانید، با یک میلیون دانلود شما می توانید درآمد میلیون دلاری داشته باشید!

این مسئله بسیار هوس برانگیز به نظر می رسد امّا مشکل اینجاست که با وجود اپلیکیشن های رایگان کمتر کسی حاضر می شود که برای استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی هزینه صرف کند.

راه منطقی دیگر این است که شما برای اپلیکیشن خود حق اشتراک در نظر بگیرید. این بدین معناست که کاربران قادر خواهند بود که اپلیکیشن شما را به صورت رایگان نصب کنند و از ویژگی های محدودی به صورت رایگان بهره ببرند.

امّا برای بهره بردن از تمامی ویژگی ها باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند. از نمونه های این اپلیکیشن ها می توان اپلیکیشن های پخش موزیک مانند اسپاتیفای را نام برد که ورژن رایگان آن امکان استریم رایگان موزیک را فراهم می کند و با پرداخت حق اشتراک کاربران می توانند موزیک ها را دانلود کنند.

انتشار اپلیکیشن پولی و یا دارای حق اشتراک روش بسیار مناسبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن است، امّا فراموش نکنید که این کار هم نیازمند داشتن مرچنت اکانت گوگل خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن موبایل

بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ به این صورت است که اطلاعات یک همکار در داخل اپلیکیشن شما قرار داده می شود و به ازای کلیک یا نصب، شما پاداش دریافت می کنید. مدل ریفرال مارکتینگ می تواند به روش های زیر پیاده سازی شود:

  • معرفی یک اپلیکیشن دیگر
  • تبلیغات درون برنامه ای
  • تبلیغات محصولات یا خدمات اپلیکیشن دیگر داخل فروشگاه اپلیکیشن خود طراحی اپلیکیشن موبایل

کمپانی های بسیاری مانند Admob گوگل و Flurry وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن شبکه همکاری در فروش کمک کنند. در این مدل از کسب درآمد از اپلیکیشن، درآمد حاصله به روش های زیر محاسبه می شود:

  • CPM – به ازای هربار دیده شدن تبلیغ هزینه دریافت می کنید
  • CPC – به ازای کلیک شدن روی تبلیغ هزینه دریافت می کنید
  • CPI – به ازای نصب اپلیکیشن تبلیغ شده هزینه دریافت می کنید طراحی اپلیکیشن موبایل
  • CPV – به ازای بارهای دیده شدن ویدئو یا سایر اکشن ها هزینه دریافت می کنید

طراحی اپلیکیشن موبایل

مدل اسپانسری

به دست آوردن یک اسپانسر یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شود. از این مدل برای اپلیکیشن هایی استفاده می شود که در حال حاضر منتشر شده اند و کاربران زیادی دارند.

اپلیکیشن هایی که در حوزه های خاص فعالیت دارند می توانند با اسپانسرهایی در همان حوزه ارتباط برقرار کنند تا با نمایش تبلیغات برند آن ها در اپلیکیشن کسب درآمد داشته باشند.

امّا نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که این مدل کسب درامد معمولا برای اپلیکیشن هایی مناسب است که در حوزه بسیار خاصی فعالیت دارند یا ایده بسیار نابی پشت آن هاست. زیرا پیدا کردن اسپانسر برای اپلیکیشن بی شک کار ساده ای نخواهد بود.

طراحی اپلیکیشن موبایل

مدل کراد فاندینگ

روش کرادفاندینگ یکی از روش های نسبتا جدید برای کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شود. پلتفرم هایی وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن خود را معرفی کنند و از حمایت کنندگان بخواهند که مبالغ پایینی را برای توسعه و بازاریابی اپلیکیشن بپردازند.

طراحی اپلیکیشن موبایل

ایمیل مارکتینگ

در این روش، آدرس ایمیل کاربران جمع آوری می شود و محتوا یا خدمات مد نظر برای کاربران ارسال می شود. روش ایمیل مارکتینگ برای مواردی که نرخ حفظ کاربر پایین است و یا اینکه ویژگی های جدید به اپلیکیشن اضافه شده است، کاملا کاربردی هست.

روش های مختلفی برای جمع آوری ایمیل کاربران وجود دارد:

  • نمایش پاپ آپ و درخواست وارد کردن ایمیل کاربر در ازای یک جایزه
  • استفاده از ابزارهای دیگر برای جمع آوری ایمیل
  • استفاده از SDK فیسبوک که در آن از کاربر می خواهد که با ایمیل ثبت نام کند

طراحی اپلیکیشن موبایل

در این مقاله به ایده های طراحی اپلیکیشن و روش های کسب درامد از یک اپلیکیشن پرداختیم. نظر شما چیست؟ اگر ایده ای دارید که فکر می کنید قرار گرفتن آن در این مطلب می تواند کاربردی باشد در بخش نظرات به ما اعلام کنید تا با کمک خودتان این مطلب را پربارتر کنیم!

در نهایت باید اشاره کنیم که الفباوب به شما برای اجرای ایده هایی که دارید کمک می کند، کافیست برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش طراحی اپلیکیشن از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *