طراحی سایت فروش آنلاین

8
فروردین
1402

طراحی سایت فروش آنلاین یکی از خدمات ویژه الفباوب است، با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بایکدیگر صحبت کنیم. فروشگاه اینترنتی فروشگاهی است که از طریق اینترنت و سایت محصولات و خدمات خود را ارائه می دهد و اجناس و خدمات مختلف را برای فروش در آن معرفی می کند.

مشتریان پس از ورود به این سایت کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده وسفارش می دهند. در مرحله بعدی روش های پرداخت و نحوه ارسال یا دریافت را انتخاب کرده و پس از تایید سفارش موردنظر خود را دریافت می کنند.

الفباوب شرکت بزرگ و قدرتمند طراحی اپلیکیشن و وب سایت به سراسر ایران خدمات خود را ارائه می دهد. این مجموعه از متخصصین و برنامه نویسان حرفه ای برخوردار است و همینطور مشاوره و پشتیبانی رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. برای ثبت سفارش طراحی اپلیکیشن با 02191008515 تماس بگیرید و جزئیات لازم را دریافت کنید.

طراحی سایت فروش آنلاین

یکی از عواملی که خیلی در طراحی سایت فروش آنلاین موثر است یک لوگو مناسب و واضح است. شما با یک لوگوی شناخته شده در یک سایت حرفه ای و موفق می توانید خود را برند کرده و همیشه در ذهن ها بمانید. یکی از بهترین ترفندها برای جذب مخاطب استفاده از تخفیف، هدیه و ارسال رایگان در صفحه اول سایت است؛ زیرا می تواند توجه مشتری را در همان لحظه های ابتدایی ورود به سایت جلب کند.

shop site design

 

بعضی از امکانات طراحی سایت فروش آنلاین تخصصی الفباوب

  1. طراحی مسیر خرید کالا به ساده ترین شکل و با کمترین کلیک
  2. فیلتر کردن و دسته بندی حرفه ای و پرسرعت محصولات بر اساس پارامترهای موجود – گروه محصولات، برند، رنج قیمت و…
  3. قابلیت تعریف کاربران مختلف با دسترسی های متفاوت در پنل مدیریت
  4. پنل مدیریت فارسی و کاربردی بسیار ساده جهت ثبت محصولات، ویژگی ها، دسته بندی ها، مقالات، اخبار، اعمال تخفیف ها، پیشنهادات ویژه و..
  5. کاهش یا افزایش تمام قیمت ها با یک دکمه
  6. امکان تغییرات آنی در سایت توسط مدیر سایت تنها با یک کلیک مثلا نا موجود یا موجود شدن محصولات
  7. اختصاص تگ Title، Meta Description، H1 و.. برای هر صفحه به صورت خودکار با امکان ویرایش
  8. تولید خودکار URL بر اساس اصول سئو
  9. طراحی کاملا ریسپانسیو برای نمایش و کارکرد صحیح در موبایل و تبلت

ویژگی های مهم در طراحی سایت فروش آنلاین

مجهز بودن به قسمت جستجوی پیشرفته

طراحی سایت فروش آنلاین باید مجهز به جستجوی پیشرفته براساس مشخصات محصول و امکان مرتب کردن براساس یک ویژگی خاص باشد تا کاربران بتوانند محصولات را براساس ارزان ترین به گران ترین، کوچکترین به بزرگترین، موجود بودن یا نبودن، تخفیف ویژه و… مرتب کنند.

امکان ایجاد حساب کاربری خصوصی

شما زمانی که وارد سایت فروشگاهی می شوید و خریدهای خود را انجام می دهید نیاز به یک حساب کاربری خصوصی دارید تا بتوانید تاریخچه فعالیت و خریدهای خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توضیحات لازم در مورد محصول

در طراحی سایت فروش آنلاین و در قسمت محصولات باید توضیحات مربوط به محصول قید شده تا کاربران و مشتریان بتوانند اطلاعات راجع به محصول کسب کنند.

ارائه تخفیفات و پیشنهادات

شما با قراردادن این قسمت در طراحی سایت فروش آنلاین می توانید نظرات کاربران را جلب کرده و میزان فروش خود را بالا ببرید.

مقایسه محصولات باهم

امکان دارد کاربران بین یک یا چند محصول شبیه به هم مردد باشند. شما با ایجاد این قسمت در طراحی سایت فروش آنلاین می توانید نظر مشتریان را جلب کرده و به ویژگی های سایت خود بیافزایید.

چت آنلاین در طراحی سایت فروش آنلاین

امکان چت آنلاین واحد پشتیبانی با مشتریان می تواند در ارتقا کیفیت خدمات رسانی شما به مشتریان، بسیار موثر باشد. وجود این امکان از هدر رفتن هزینه برای تماس تلفنی هم برای مشتری و هم برای فروشگاه اینترنتی شما جلوگیری می کند و به علاوه این سیستم می تواند امکان پاسخگویی بسیار سریع به مشتری را فراهم کند.

ایجاد بخش نظرات برای مشتریان و بازدید کنندگان

یکی از ویژگی های سایت های فروشگاهی داشتن بخش نظرات برای مشتریان و بازدید کنندگان است. با ایجاد این قسمت به مشتریان کمک ویژه ای خواهید کرد که با استفاده از نظرها و دیدگاه های دیگران انتخاب درستی داشته باشند.

رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت

مهم ترین نکته ای که در طراحی سایت فروش آنلاین وجود دارد این است که طراحی سایت بر اساس اصول سئو باشد. اگر سایت فروشگاهی با توجه به اصول سئو طراحی شده باشد موتورهای جستجو سایت شما را راحتتر شناخته و شما در صف اول انتخاب مشتریان خواهید بود. حضور شما در صفحه اول و نتایج ابتدایی موتور های جستجو مساوی است با حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان و بازدید کنندگان جدید.

علامت های داشتن اینماد برای جلب اعتماد مشتری و داشتن پرداخت امن

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است زیرا مثل جواز کسب و کار می باشد و در صورت اتفاق ناخوشایندی می توان از طریق نماد اعتماد الکترونیکی پیگیری کرد.

برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی الفباوب بهترین انتخاب و پشتیبان شما خواهد بود.

مزیت های طراحی سایت فروش آنلاین

  • سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر
  • استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا
  • استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه های خرید و اجاره
  • فروشگاهی همیشه باز و در دسترس
  • بدون نیاز به مکان
  • کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر
  • گسترش گستره جغرافیایی

سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر

طراحی سایت فروش آنلاین به علت دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی می شود. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا برای همگان قابل دسترس خواهد بود. اگر بتوانید برای سفارش های دورتر یعنی خارج از شهر یا کشورتان امکانی برای ارسال فراهم سازید تا سفارشات مشتری راحت به دستشان برسد آنگاه:

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و و مشتریان شما روز به روز افزایش خواهند یافت.

این مورد یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مزایای داشتن طراحی سایت فروش آنلاین است.

استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند امکان دارد مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر علتی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

برای یک فروشگاه آنلاین، لازم است تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه شود اینگونه مشتریان با اعتماد بیشتری محصول را سفارش خواهند داد و همینطور کاتالوگ و اطلاعات آن باعث می شود تا مشتری اطلاعات بیشتری از کالا های موجود شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نیاز خود را سفارش دهد.

البته فروشنده باید برای رضایت مشتری این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش های ایجاد شده را دارد یا خیر، در غیر این صورت کالا را از منوی محصولات حذف کند یا اتمام موجودی را، اعلام نماید.

استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه های خرید و اجاره

گسب کار در مغازه یا فروشگاه یا شرکت همواره با هزینه های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود. علاوه بر هزینه های اجاره و پول برای مکان هزینه های نگهداری از ساختمان و نیاز به نیروهای انسانی بیشتر هم، از هزینه های دیگر کسب و کار غیر آنلاین است.

هزینه دیگری که برای مغازه و مکان کسب و کار صرف میشود زمان هایی است که برای مناسبت های گوناگون، حراج های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر دکور فروشگاه باشید هزینه های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد.

در مقابل، در صورت راه اندازی یک سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.

به این نکته توجه داشته باشید که شاید در ابتدای فعالیت هزینه بالایی برای طراحی یک سایت بهینه بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه خرید هاست و دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما ایجاد چالش کند.

اما چنانچه طراحی متناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت و همینطور در رویدادهای مهم سالیانه، برای اعلام تخفیف یا مسابقه و غیره، تنها افزودن یک صفحه جدید به طراحی سایت کافیست و نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست.

فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می دانید طبق قوانین دولتی مالکان مکان های فروشگاه های، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. یعنی کسب و کاری که در مغازه ها صورت میگیرند برای کسب و کار محدود به بازه زمانی خاصی هستند و از یک ساعتی به بعد حق خریدو فروش ندارند اما از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است شما برای فعالیت و خریدو فروش محدود به زمان نیستید و این فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت روز باز است و میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

بدون نیاز به مکان

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی می باشد. از دیگر مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است که نیاز به مکان ندارد و حتی در منزل هم می توان به فروش محصولات پرداخت.

کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر

راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را از محصولات و خدمات مطلع کرده و مورد هدف قرار دهد. زیرا مسلما جذب فردی که در اینترنت به دنبال محصول می گردد و خواسته او با هدف کاری شما یکی است بهتر از فردی است که تا به حال متوجه محصول یا خدمات شما نبوده یا اصلا نیازی نداشته است.

گسترش گستره جغرافیایی

داشتن یک مکان فروشگاهی قطعا مشتریانی از محله خود و یا محله های اطراف خواهد داشت. یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروش آنلاین می تواند محصولات خود را در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برساند و این امر فقط از طریق داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک امکان پذیر می باشد. این از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است که شما میتوانید محصول خود را به تمام کشور معرفی کرده به فروش رسانید و یا حتی صادر کنید.

سوالات متداول در خصوص طراحی سایت فروش آنلاین:

سایت فروشگاهی با چه زبانی برنامه نویسی می شود؟

زبان های برنامه نویسی بسیاری توسط کارشناسان ما اجرا می گردد که با توجه به نیاز و بودجه شما درباره آن تصمیم گیری می کنیم.

قیمت طراحی سایت فروش آنلاین چگونه محاسبه می شود؟

امکانات سایت و نوع برنامه نویسی سایت فروشگاهی مشخص کننده قیمت آن است، مشاوران متخصص ما در گروه الفباوب شما را در این خصوص کامل راهنمایی می کنند.

از چه تکنولوژی هایی در طراحی سایت فروش آنلاین استفاده می شود؟

تقریبا از تمامی تکنولوژی های طراحی و برنامه نویسی وب در طراحی سایت فروش آنلاین استفاده می شود. بطور مثال ازHTML5, CSS3, Javascript, Jquery, Ajax ,… در طراحی این سایت استفاده می شود و از تکنولوژی ASP.Net و زبان سی شارت در برنامه نویسی و همینطور از SQL Server به عنوان پایگاه داده بهره گرفته می شود.

آیا تیم شما تولید محتوا برای سایت فروشگاهی هم انجام می دهند؟

یکی از تخصص های گروه الفباوب تولید محتوای اختصاصی است، با توجه به نیاز سایت فروشگاهی به محتوای اختصاصی و ناب، گروه الفباوب آمادگی کامل برای تولید محتوا را دارد.

آیا برای سایت فروشگاهی هم لازم است که سئو انجام دهید؟

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، از نیازهای اساسی طراحی سایت فروش آنلاین است و تخصص کامل سئو در گروه الفباوب وجود دارد.

طراحی سایت فروش آنلاین با وردپرس هم انجام می شود؟

خیر، محدودیت هایی که وردپرس ایجاد می کند، کار را برای سئو و همینطور توسعه سایت فروشگاهی سخت و گاهی غیرممکن می کند.

آیا محدودیتی در سفارش امکانات سایت فروشگاهی داریم؟

گروه الفباوب متشکل از طراحان و برنامه نویسان کاربلد است و هیچ گونه محدودیتی در سفارش امکانات برای سایت فروشگاهی وجود ندارد.

آیا سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی باید برنامه نویسی شود؟

امکانات سایت و نوع سایت فروشگاهی طوری است که سرویس هایی مثل وردپرس و جوملا بعضی امکانات را پوشش نمی دهند و حتما باید برای سایت فروشگاهی حرفه ای و قدرتمند برنامه نویسی اختصاصی انجام شود.

برای طراحی سایت فروش آنلاین از طریق راه های ارتباطی ذکر شده همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و جزئیات بیشتری دریافت کنید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *