مزایای داشتن سایت شخصی

30
بهمن
1400

در این مقاله قصد داریم درباره مزایای داشتن سایت شخصی برای یک فریلنسر صحبت کنیم. دنیای امروز دنیای شغل های آزاد است، امروزه دیگر کمتر کسی را پیدا می کنید که به شغل های استخدامی و یا دولتی راضی باشد و معمولا بسیاری از افرادی هم که در این شغل ها مشغول هستند دارای یک شغل دوم نیز می باشند که با آن  درامد خود را افزایش میدهند. در میان این شغل های آزاد فری لنسری یک گروه از مشاغلی است که از طرفداران زیادی علی الخصوص در میان قشر جوان برخوردار است.

الفباوب با طراحی وب سایت اختصاصی با بهترین هزینه ها در کنار شماست.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر به افرادی گفته می شود که دارای یک مهارت (معمولا در زمینه کامپیوتر ولی در سایر رشته ها نیز افرادی هستند که به صورت فری لنسری فعالیت دارند) بوده و با استفاده از این مهارت از صاحبان کارهای مختلف، پروژه دریافت کرده و بعد از انجام آن هزینه این پروژه را دریافت می کنند. مزایای داشتن سایت شخصی

اگر شما یک فرد متخصص در زمینه ای باشید به راحتی می توانید سود زیادی را از طریق فری لنسری بدست بیاورید که این سود زیاد البته از طریق کار و فعالیت خستگی ناپذیر بدست خواهد آمد. همانطور که بیان کردیم امروزه افراد زیادی در زمینه فریلنسری فعالیت دارند ولی معمولا بسیاری از آن ها نمی توانند موفق شوند و نمی توانند پروژه های زیادی را برای انجام از کارفرمایان دریافت کنند.

مزایای داشتن سایت شخصی برای یک فریلنسر

بسیاری از افراد گمان می کنند که این موضوع به دلیل پایین بودن تخصص این فری لنسرها است ولی چنین نیست و بسیاری از این فری لنسرها از مهارت های بالایی در زمینه فعالیتی خود برخوردار هستند. حال سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که چه عاملی می تواند باعث شود که یک فری لنسر پروژه های زیادی را از شرکت ها و افراد مختلف دریافت کند و به سود زیادی دست پیدا کند؟ ما در این مطلب سعی می کنیم به صورت کامل به این پرسش پاسخ دهیم. مزایای داشتن سایت شخصی

ساختن سایت شخصی واجب تر از نان شب

موارد بسیاری وجود دارند که می توانند بر روی موفق شدن شما به عنوان یک فری لنسر تاثیر گذار باشند که از جمله آن ها می توان به داشتن روابط عمومی بالا، متخصص بودن، تحویل به موقع کارها و …. اشاره کرد، اما بدون شک یکی از مهم ترین این موارد که می تواند نشان دهنده حرفه ای بودن شما به عنوان یک فری لنسر باشد این است که شما دارای یک سایت شخصی فری لنسری باشید.

ساختن سایت شخصی فری لنسری برای شما به عنوان یک فری لنسر بسیار مهم است چرا که شما می توانید با ساخت سایت شخصی خود نشان دهید که چقدر در زمینه ای که فعالیت دارید حرفه ای هستید و ارزش زیادی را برای کار و فعالیت خود قائل هستید. ما در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی درباره ساخت سایت شخصی برای فری لنسرها صحبت کنیم و مزایای این کار را برای شما بیان کنیم.

در صورتی که شما در زمینه وب فعالیت دارید و تجربه ای در این زمینه ندارید و یا در زمینه های دیگر برنامه نویسی و یا سایر رشته ها فعالیت دارید و اطلاعاتی درباره نحوه ساختن سایت شخصی فری لنسری ندارید توصیه ما به شما این است که حتما به وب سایت ما مراجعه کنید و از خدمات فوق العاده ای که ما در این زمینه به شما ارائه می دهیم بهترین استفاده را ببرید.

کدام فریلنسرها نیاز به داشتن یک سایت شخصی دارند؟

قبل از آن که بخواهیم درباره اهمیت ساخت سایت شخصی برای فری لنسرها صحبت کنیم بهتر است درباره این موضوع صحبت کنیم که چه افرادی نیاز به یک سایت شخصی دارند و به این سوال پاسخ دهیم که آیا تمامی فری لنسرها واقعا به نیاز به ساختن سایت شخصی برای خود دارند؟ مزایای داشتن سایت شخصی

پاسخ به این سوال شاید تا حدودی سلیقه ای باشد اما بسیاری از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند ادعا دارند که ساختن سایت شخصی برای فری لنسرها تقریبا واجب است، در واقع آن ها اعتقاد دارند که این وب سایت هویت یک برنامه نویس و یا فری لنسر است و نشان دهنده این است که کیفیت کار یک فری لنسر چقدر خوب است. مزایای داشتن سایت شخصی

ممکن است بسیاری از فری لنسرها اعتقاد داشته باشند که می توانند با فعالیت در وب سایت هایی که به صورت گسترده پروژه قرار می دهند سود زیادی را بدست بیاورند ولی این موضوع اصلا درست نیست و امروزه تنها با فعالیت در این وب سایت ها نمی توان پروژه های زیادی را دریافت کرد و برای این کار شما باید حتما یک سایت شخصی داشته باشید که به صورت حرفه ای در آن فعالیت کرده و مشتری جذب کنید.

کسب اعتماد مشتری با ساخت وب سایت شخصی برای یک فری لنسر

زمانی که شما یک وب سایت شخصی داشته باشید می توانید نمونه کارهای خود را در داخل این وب سایت قرار دهید و به این ترتیب به مشتریان خود نشان دهید که چقدر در کاری که انجام می دهید تبحر و تخصص دارید. امروزه شما می توانید با مراجعه به وب سایت سایر فری لنسرهای بزرگ مشاهده کنید که این فری لنسرها چه اطلاعاتی را در وب سایت خود قرار می دهند تا به این ترتیب ایده لازم برای ساخت سایت شخصی فری لنسری را دریافت کرده و بعد از آن اقدام به ساخت این وب سایت برای خود کنید.

شاید در ابتدا گمان کنید که تنها باید نمونه کارهایی که کیفیت فوق العاده ای را دارند و بسیار پیچیده هستند را در وب سایت خود قرار دهید اما به هیچ وجه این طور نیست و زمانی که شما این کار را شروع می کنید و مشتری های شما برای انجام پروژه به شما مراجعه می کنند متوجه خواهید شد که حتی پروژه ها و نمونه کارهای بسیار کوچک نیز می توانند بر روی مشتری های شما تاثیر گذار باشند و باعث شوند که آن ها به شما برای انجام پروژه های مختلف اعتماد کنند.

جامعه هدف بزرگتر مزایای داشتن سایت شخصی

اگر شما موفق شوید به ساخت وب سایت شخصی فری لنسری شوید می توانید به راحتی تعداد بسیار زیادی کاربر را جذب وب سایت خود کنید و به این ترتیب شانس خود را برای دریافت پروژه های بیشتر با میزان درامد بالاتر افزایش دهید. روش های زیادی وجود دارند که شما با استفاده از این روش ها می توانید به راحتی کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید.

به عنوان مثال منتشر کردن نمونه کارهای متعدد به همراه سورس کد مربوط به آن ها باعث می شود تا توسعه دهندگان و شرکت هایی که به دنبال برخی از سورس کدها هستند به وب سایت شما مراجعه کنند تا این سورس کد را دریافت کنند.

با این کار ممکن است در طی دانلود سورس کدهای شما از سایر بخش های وب سایت شما نیز دیدن کرده و علاقه مند شوند تا بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند، این موضوع باعث می شود تا آن ها تمامی پروژه هایی که شما انجام داده اید را مشاهده کرده و با علاقه مند شدن به کارهای شما سایر پروژه های خود را در اختیار شما قرار دهند تا انجام دهید.

رقبای کمتر

تعداد فری لنسرهایی که اقدام به ساختن وب سایت شخصی برای خود کرده اند بسیار کم است و به همین دلیل شما در این محیط رقبای کمتری نسبت به وب سایت های دریافت پروژه دارید و می توانید قیمت های مناسب تری را از مشتری های خود دریافت کرده و پروژه های آن ها را انجام دهید.

توجه داشته باشید که زمانی که مشتریان و کاربران وب سایت شما به وب سایت شما مراجعه می کنند باید آن ها را به هر روشی که شده جذب کارهای خود کنید، توصیه ما به شما این است که به عنوان اولین پروژه به آن ها تخفیف هایی را ارائه دهید تا جذب شوند که پروژه های خود را به وب سایت شما واگذار کنند. مزایای داشتن سایت شخصی

زمانی که مشتریان شما اعتماد کافی نسبت به کیفیت کار شما و همینطور مناسب بودن قیمت های شما را بدست آوردند شما دیگر برای آن ها رقیبی ندارید و در صورتی که کیفیت خود را حفظ کنید می توانید برای مدت طولانی با آن ها همکاری داشته باشید و پروژه های آن ها را انجام دهید، بنابراین ساختن وب سایت شخصی برای شما به منزله ساخت یک شرکت مجازی برای شما خواهد بود.

همین حالا برای طراحی وب سایت اختصاصی با با تیم الفباوب تماس بگیرید! کارشناسان در تماس تلفنی به همه سوالات شما مثل مراحل، پیش نیازها، قیمت و … پاسخ می دهند.

سود بیشتر با ساختن وب سایت شخصی

مزیت بسیار مهم دیگر ساختن وب سایت شخصی برای یک فری لنسر این است که این کار سود بیشتری را نسبت به سایر روش های کسب درآمد از راه فری لنسری برای شما دارد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا این کار سود بیشتری را برای شما دارد؟ مزایای داشتن سایت شخصی

در پاسخ به این سوال می توان گفت که شما در این روش هیچ هزینه ای را در قبال بازاریابی برای پیدا کردن مشتری نخواهید پرداخت و علاوه بر این پروژه ها را به صورت مستقیم خودتان دریافت می کنید و نیازی نیست که بخشی از سود پروژه را در قبال پیدا کردن پروژه به شخص دیگری واگذار کنید.

وب سایت هایی که امروزه به صورت گسترده در زمینه فری لنسری فعالیت دارند و پروژه های مختلف را از صاحبان پروژه دریافت کرده و در اختیار فری لنسرها قرار می دهند معمولا درصدی از سود دریافتی شما را از شما می گیرند و این پروژه را در اختیار شما قرار می دهند که شما با ساختن وب سایت شخصی خود می توانید به راحتی این مقدار سود را نیز خودتان دریافت کنید. مزایای داشتن سایت شخصی

گسترش کار فری لنسری

بعد از آن که شما موفق به ساخت وب سایت شخصی خود شدید و می بایست نسبت به تبلیغ نمودن آن اقدام کنید. همچنین در صورتی که با کارفرمایی مذاکره کردید و آنها از شما رزومه کاری خواستند می توانید آدرس وب سایت شخصی خود را به آنها ارائه دهید. مزایای داشتن سایت شخصی

پس از آن روزانه افراد زیادی برای واگذار کردن پروژه به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد و شما می توانید به راحتی این وب سایت را گسترش دهید و پروژه های بیشتری بگیرید.

همچنین در ادامه می توانید وب سایت خود را ارتقا داده و نسبت به استخدام سایر فری لنسرهایی که به صورت پروژه ای فعایت دارند نیز اقدام نموده و به سود بیشتری دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما بیان کنیم می توان این سایت شخصی فری لنسری را مانند یک شرکت در نظر گرفت که در دنیای وب فعالیت دارد، زمانی که تقاضای انجام پروژه در این شرکت مجازی شما افزایش پیدا کرد شما می توانید نیروهای جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید و حتی دیگر نیازی نیست که خودتان این پروژه ها را انجام دهید و می توانید تنها وظیفه مدیریت این شرکت را عهده دار شده و خیلی سریع به سود زیادی برسید.

معرفی خود به صورت کامل بدون هیچ گونه محدودیتی

شبکه های اجتماعی مختلف امروزه یکی از بهترین روش ها برای شما هستند که بتوانید خودتان را به مشتریان و صاحبان پروژه ها معرفی کنید اما این شبکه ها نیز امروزه از محدودیت هایی برخوردار هستند که شاید باعث شوند تا شما نتوانید به راحتی خودتان و مهارت هایتان را به مشتریان خود معرفی کنید. مزایای داشتن سایت شخصی

با اقدام به ساختن وب سایت شخصی برای خودتان می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و بدون آن که نیاز داشته باشید  تا نگرانی در خصوص جذب کارفرما و پروژه داشته باشید. علاوه بر این وب سایت های فری لنسری عمومی نیز این امکان را به شما نمی دهند که بتوانید به دلخواه خود، خودتان را معرفی کنید و هر آن چه را که احساس می کنید نیاز است را درباره خودتان بیان کنید، اما با یک وب سایت شخصی می توانید به راحتی تمامی این اقدامات را انجام دهید و هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که معرفی کامل خود چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که هر چه شما بتوانید اطلاعات بیشتری را درباره خود به مشتریانتان ارائه دهید می توانید به آن ها نشان دهید که از چه سطح مهارتی برخوردار هستید و به این ترتیب می توانید کاربران وب سایت خود را به راحتی جذب کرده و پروژه های آن ها را انجام دهید.

البته فراموش نکنید که زیاد بودن اطلاعات به منزله کامل بودن و مفید بودن آن ها نیست، شما باید سعی کنید اطلاعاتی مفید را در ارتباط با خود و مهارت هایتان در اختیار مشتریان قرار دهید تا زمانی که آن ها پروفایل شما را مطالعه می کنند به طور کامل جذب شده و پروژه های خود را به شما بسپارند. مزایای داشتن سایت شخصی

نکات مهم در طراحی سایت شخصی

حالا که دو هدف اساسی در طراحی سایت شخصی چه هستند، بگذارید در ویژگی  ها و امکانات یک سایت عالی دقیق تر شویم و ببینیم که هنگام طراحی سایت شخصی شما باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات و اصول در طراحی سایت شخصی باعث می شود سایت شما تاثیر بسیار بهتری بر روی مخاطبان بگذارد و رتبه های بهتری را نیز در گوگل بدست آورد.

 سرعت بالای وب سایت (Page Speed)

خودتان را جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می کنند بگذارید. ایشان همان کلیک کننده هایی هستند که معنی صبر کردن را به خوبی نمی دانند و تنها یک چیز برایشان مهم است؛ رسیدن به مطلب دلخواه در کسری از ثانیه!

پس طبیعتاً زمانی که کاربر مجبور باشد خیلی منتظر نمایش سایت شما بماند، هیچ بعید نیست که صفحه شما را ببندد و به سراغ یک سایت دیگر برود. این موضوع همچنین تاثیری مستقیم در رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

 داینامیک (Dynamic) بودن وب سایت

داینامیک یا پویا بودن وب سایت، یکی از مفاهیم ابتدایی در طراحی سایت شخصی است که شناخت آن بسیار اهمیت دارد. زمانی که سایت شما داینامیک باشد، بخش های مختلف آن به یکدیگر متصل هستند. یعنی مثلاً زمانی که شما یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر می کنید، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز نمایش داده می شود.

وقتی که سایت شما داینامیک باشد، توسعه آن راحت است. اما اگر سایت شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت افزودن امکانات جدید، وبلاگ نویسی و … چندان راحت نخواهد بود. پس عملاً سایت شما بیشتر از یک معرفی ساده، کاربردی نخواهد داشت.

 ریسپانسیو بودن (Responsive) یا واکنش گرایی سایت

ریسپانسیو بودن بدین معنی است که سایت شما خودش را با تمام اندازه های صفحه (کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه) تطبیق دهد. این ویژگی کمک می کند که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از سایت شما استفاده کند.

در سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد جستجوهای انجام شده با موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را شامل می شوند. برای سایت شما هم عین همین موضوع صادق است. یعنی اکثر کاربران شما با گوشی به سراغتان می آیند. پس بسیار مهم است که سایت خود را برای گوشی های موبایل آماده کنید.

البته مساله فقط کاربران نیستند. وقتی که کاربری از طریق گوشی در گوگل جستجو می کند، رتبه های برتر برای سایت هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند، چرا که استفاده از آنها برای کاربر گوشی راحت تر است. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود. مزایای داشتن سایت شخصی

 وجود امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا، عضو جدایی ناپذیر جهان اینترنت است. وقتی شما در سایت خود مطالب آموزشی در زمینه کسب و کارتان داشته باشد، کاربران راحت تر به شما اعتماد می کنند.

اما برای آنکه بتوانید در سایت خود مقاله منتشر کنید، لازم است که وب سایت شما از قابل وبلاگ نویسی پشتیبانی کند. پس اگر قصد دارید حضوری جدی در دنیای اینترنت داشته باشید و فقط به معرفی خود بسنده نکنید، مطمئن شوید که سایت شما وبلاگی دارد. مزایای داشتن سایت شخصی

 طراحی ظاهری سایت (User Interface)

ظاهر سایت شما اهمیت بسیاری دارد. ظاهر اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می کند و می تواند تاثیر قابل توجهی روی آنها داشته باشد. پس باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

فرض کنید وقتی وارد یک خانه می شوید، نحوه ی تزئین و دکور داخلی خانه مجذوبتان می کند و دیگر دلتان نمی آید از خانه بیرون بیاید. یک وب سایت هم به همین شکل است.

 اگر ظاهر وب سایت مجذوبتان کند و طراحی گرافیکی آن را دوست داشته باشید، به این معنی است که وقت بیشتری را در آن صرف خواهید کرد. ظاهر سایت با کلمه User Interface (یا به اصطلاح UI) هم شناخته می شود.

 کدنویسی تمیز قالب سایت

آخرین مساله ای که خوب است به آن توجه داشت، کدنویسی قالب است. هر چقدر که یک قالب تمیزتر و بهتر نوشته شود، توسعه آن راحت تر خواهد بود و با اشکالات کمتری روبرو می شود.

به علاوه کدنویسی خوب و رعایت اصول درست باعث داشتن رتبه بهتری در گوگل هم می شود. البته بررسی این مساله شاید چندان راحت نباشد و واقعاً لازم هم نیست که وقت بسیار زیادی را صرف آن کنید. فقط مطمئن باشید که یک تیم حرفه ای سایت شما را می سازد.

 

مزایای داشتن سایت شخصی

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *