تاثیر فروشگاه اینترنتی بر رکود بازار

1
اسفند
1399

امروز قصد داریم درباره تاثیر فروشگاه اینترنتی بر رکود بازار صحبت کنیم، خانه ویروس چینی (کرونا) در کف بازار، بحران کم سابقه‌ای نه تنها بر اقتصاد چین وارد کرد بلکه باتوجه به شیوع آن در ایران نیز، شاهد کاهش چشمگیر تعاملات صنعتی و بین‌المللی هستیم. در این مطلب از سایت الفبا وب قصد داریم به تاثیر فروشگاه اینترنتی بر رکود بازار بپردازیم تا شما عزیزان با مزایا این نوع کسب و کارها بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

نیاز به طراحی سایت فروشگاهی دارید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم!

علت هراس از ویروس کرونا

اگر چه کارشناسان حوزه پزشکی آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را فقط 2 % گزارش کرده‌اند اما با توجه به اینکه این ویروس مدت طولانی ( حداکثر9 روز) بر روی سطوح صاف باقی می‌ماند و در صورت ابتلا فرد ممکن است تا چندین روز هیچ علائمی نداشته باشد اما قابلیت سرایت همچنان وجود دارد، ترس و وحشت از آن فشار روانی زیادی را به افکار عمومی وارد کرده است.

تعطیلی در چین با شیوع کرونا

چین بعد از آمریکا اقتصاد برتر جهان محسوب می‌شود اما گسترش این ویروس تنها کمتر از دوماه توانست ضربه سهمگینی بر پیکره آن وارد کند. تبعات این اپیدمی به حدی بزرگ بود که بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کسب‌وکارهای فیزیکی ترجیح دادند برای مدتی تعطیل کنند تا اوضاع به حالت عادی برگردد.

قرنطینه و عدم حضور مردم در اماکن عمومی و پرتردد تصمیمی بود که دولت چین برای حفظ سلامتی شهروندان درنظر گرفت.

شیوع کرونا در ایران

متاسفانه چندی است که ویروس کرونا از کیلومترها دورتر(چین) وارد کشورمان ایران نیز شده است و حتی افرادی را نیز به کام مرگ کشانده است به طوری‌که تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل نیز به دنبال داشته است.

ایران کشوری است که در حال حاضر در شرایط تحریم نیز به سر می‌برد و عدم دسترسی به بسیاری از اقلام دارویی مورد نیاز به نگرانی بیشتر مردم منجر شده است به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با اقدامات پیشگیرانه به جنگ با این ویروس جدید بروند.

شیوع ویروس کرونا از کجا آغاز شد؟

کرونا از جمله ویروس‌های جدید است که در اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین شایع شد و در حال حاضر نیز توانسته خود را به بسیاری از کشورها برساند و روز به روز در حال گسترش است باتوجه به اینکه درمانی برای آن معرفی نشده است، اقدامات پیشگیرانه جز اولویت‌های اصلی هستند.

خانواده ویروس کرونا

کرونا از گروه خانواده ویروس سارس است که در سال 2002 نیز شیوع آن از چین آغاز شد اما با این تفاوت که تاکنون برای کرونا درمانی کشف نشده است و سرعت بالای گسترش آن سبب نگرانی بسیاری از افراد شده است.

پیشگیری از جمله اقداماتی است که هر فرد نه تنها برای حفظ سلامتی خود بلکه سایر گروه‌ها به ویژه افراد در معرض خطر مانند مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، قند خون، نقص ایمنی …. باید لحاظ کند.

سارس نیز که شیوع آن از چین آغاز شد توانست تبعات سهمگینی بر اقتصاد این کشور وارد کند. چین باتوجه به اینکه از قطب‌های اصلی تولیدکننده کالاهای متنوع در بسیاری از زمینه‌ها از جمله کالاهای ارتباطی، تلفن همراه، خودرو و … است نیازهای بسیاری از کشورها نیز به آن وابسته است.

تبعات اقتصادی ویروس کرونا

شاید اگر بدانید که در چین پس از شیوع کرونا بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی مانند فولکس واگن، تویوتا، جنرال موتورز، رنو، هوندا، هیوندا و … و حتی نمایندگی شرکت معتبر تلفن همراه اپل تصمیم به تعطیلی موقت گرفته‌اند، بهتر بتوانید موضوع خطرناک بودن این ویروس درک کنید.

البته بسیاری از کشورها نیز از شیوع این ویروس متضرر شده‌اند، جمعیت بالای کشور چین به عنوان یکی از ارکان اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود که همواره تعطیلات خود را در سایر کشورها از جمله استرالیا، تایلند، سنگاپور و … سپری می‌کنند اما باتوجه به حساسیت موضوع، لغو سفرها توانست آثار مخربی بر این بخش نیز داشته باشد.

اثرات مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد ایران

سرعت انتشار قابل ملاحظه کرونا سبب شد که روزبه‌روز افراد بیشتری از سراسر جهان به آن مبتلا شوند.

شیوع سریع کرونا و تاثیر آن بر بازار موجب شد بسیاری نیز هیجانی عمل کنند و دارایی‌های خود را در بازار طلا و ارز سرمایه‌گذاری کنند تا از تورم جا نمانند.

کرونا بر اقتصاد ایران نیز پیامدهای مخربی داشت جو روانی ناشی از شیوع این ویروس ترسناک سبب شد که بسیاری افراد برای مدتی از حضور در مشاغل خود صرف نظر کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند در چنین شرایطی افراد به جای به خطر انداختن جان خود از راه‌های دیگر از جمله فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی معتبر نیازهای خویش را تامین کنند.

رکود جهانی ناشی از کرونا

همانطور که گفته شد باتوجه به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های چین از جمله فعالین حوزه خودروسازی در اقتصاد برخی کشورها نیز اثرات مخربی وارد شد. از جمله می‌توان به تعطیلی کارخانه هیوندای کره جنوبی و فیات در اروپا اشاره کرد.

برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با ما تماس بگیرید!

چگونه می‌توان بحران اقتصادی ناشی از کرونا مدیریت کرد؟

برای جلوگیری از فلج کامل اقتصاد داخلی و تعطیلی تولیدات و کاهش پویایی در اقتصاد بهتر است افراد از سایر امکاناتی که در بستر اینترنت و با استفاده از تکنولوژی‌های روز فراهم است مایحتاج خود را تامین کنند تا اوضاع به حالت طبیعی برگردد و از رکود نیز جلوگیری شود.

همانطور که اشاره شد بحران ایجاد شده فقط مختص چین و کشورهای درگیر آن همانند ایران، ایتالیا، کانادا و …. نیست بلکه باتوجه به وابستگی اقتصاد جهانی به سایر کشورها در صورت عدم مدیریت اوضاع، اختلال در کل سیستم جهانی دور از انتطار نیست.

نقش اینترنت در پیشگیری از بحران اقتصادی

برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌ها و رکود اقتصادی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد مشاغل خود را به شکل دورکاری و در بستر اینترنت ادامه دهند تا نه تنها در فضایی ایمن بتوانند به پیگیری معاملات و ارائه خدمات مشغول شوند بلکه سلامتی افراد نیز حفظ شود.

تجربه رکود اقتصادی در تاریخ

در طول تاریخ با به وجود آمدن شرایط مختلف، بازارهای مالی چندین بار رکود گسترده را تجربه کرده‌اند و بحران فقط مختص به ویروس کرنا نیست.

در سال 2009 اقتصاد ایلات متحده آمریکا، ابر قدرت جهان نیز دستخوش رکود بی‌سابقه‌ای شد البته تغییر فعالیت‌های بازاریابی از شیوه سنتی به سمت اینترنتی در این کنترل اوضاع تاثیر بسزایی داشت. این استراتژی نه تنها منجر شد به اینکه آمریکا از رکود خارج شود بلکه افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال پرسنل را نیز به دنبال داشت.

نباید فراموش کنیم زمانی رکود میتواند به پایان فعالیت یک شرکت منجر شود که افراد بدون برنامه و بهره‌گیری از ابزارهای نوین عمل کنند.

چه بسیار شرکت‌هایی که در شرایط رکود نیز توانستند بر تکیه بر دانش متخصصان حوزه دیجیتال مارتینگ نه تنها به حیات خود ادامه دهند بلکه با عملکردی قوی‌تر ظاهر شوند و کسب‌وکار خود را رونق دهند.

مجموعه الفبا‌ وب به شما کمک می کند با تاثیر فروشگاه اینترنتی بر رکود بازار از این دوران گذر کنید!

متخصصان و کارشناسان حاذق مجموعه الفبا‌ وب این آمادگی دارند در مسیر اینترنتی کردن کسب‌وکارها و با ارائه مشاوره رایگان شما را یاری کنند تا به خوبی از تبعات رکود بازار دور بمانید.

طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی درست از جمله اقداماتی است که می‌تواند به بهبود عملکرد شما منجر شود تا نه تنها فقط در شرایط عادی در بازار حضور پررنگی داشته باشید بلکه بتوانید در صورت شرایط رکود نیز به خوبی بر آن فائق آیید.

دلایل استقبال از فروشگاه اینترنتی

خوشبختانه در حال حاضر با توجه به امکانات و فراهم بودن شرایط، افراد زیادی مایلند مایحتاج خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند.

راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی نه تنها می‌تواند آسودگی خیال خریداران را به همراه داشته باشد بلکه باتوجه به اینکه برای تاسیس فروشگاه اینترنتی نیاز به پرداخت هزینه چندان نیست، اقدامی بسیار به صرفه است.

مزایا تاسیس فروشگاه اینترنتی

کمبود وقت و مشکلاتی مانند ترافیک، دوری مسیر و … سبب شده است که افراد ترجیح دهند مایحتاج خود را از فروشگاه‌های اینترنتی تامین کنند.

در حال حاضر نیز که شیوع ویروس کرونا به سرعت در حال همه‌گیر شدن است خرید از این قبیل فروشگاه‌ها نه تنها برای حفظ سلامتی افراد توصیه می‌شود بلکه به دلیل دسترسی آسان می‌توان سریع و بدون محدودیت نیازهای خود را تامین کنید.

مجموعه الفبا وب این آمادگی دارد که برای معرفی بهتر محصولات و خدمات شما عزیزان، طراحی سایت‌های مختلف را به صورت حرفه‌ای و با مناسبترین قیمت انجام دهد. حضور موفقیت‌آمیز چندین ساله در این عرصه می‌تواند گوشه‌ای از مهارت و دانش متخصصان این مجموعه را نمایش بگذارد.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *