مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی – یک سایت آنلاین چگونه به ما کمک می کند؟

30
بهمن
1400

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی چیست؟ هزینه طراحی سایت فروشگاه آنلاین چقدر است؟ برای طراحی فروشگاه اینترنتی چطور اقدام کنم؟ الفباوب، مرکز طراحی انواع وب سایت های حرفه ای در کنار شماست!

امروزه با گسترش فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های مبتنی بر اینترنت، شاهد تغییر شکل اساسی در فعالیت‌های تجاری هستیم.

تاسیس فروشگاه اینترنتی با توجه به اینکه نیاز به تخصص و ایده خاصی ندارد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. در این مطلب از سایت الفباوب قصد داریم درباره مزایا داشتن فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم تا اگر شما نیز قصد دارید کسب‌وکار سنتی خود را تبدیل به ویترین جذابی برای کاربران کنید با آگاهی در این مسیر قدم بردارید.

برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید! در ادامه شما را با مهمترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی آشنا می کنیم!

اگر از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی آگاه شوید حتما به فکر طراحی یک سایت فروشگاهی خواهید افتاد! البته دو روش برای داشتن فروشگاه اینترنتی وجود دارد، سایت و اپلیکیشن. این تعریف هایی که کرده ایم را برای هر دو درنظر بگیرید!

البته این راهم اضافه کنیم که بعد از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی قصد داریم شما را با مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی آشنا کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟ چه تعریفی دارید؟

دیجی کالا را میشناسید؟ دیجی کالا نمونه موفق یک سایت فروشگاهی هست، از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که دیگر نیازی نیست خرج های اضافه فروشگاه های سنتی را تحمل کنید! دیگر مثل فروشگاه های سنتی به حساب کتاب های الکی نیاز ندارید و سایت کار شمارا تا حدودی راحت تر می کند.

داستان به همین جا ختم نخواهد شد! یکی از مهم ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که بدون محدودیت به افراد بیشتری معرفی می شوید، افرادی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند! یعنی فروش بیشتر و مشتریان وفادار و واقعی!

فروشگاه اینترنتی اغلب به شکل وب‌سایت یا کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی تاسیس می‌شود، افراد می‌توانند از این طریق بدون واسطه کالا یا خدماتی را سفارش و دریافت کنند.

در هر فروشگاه اینترنتی پرداخت هزینه ممکن است به شکل پرداخت با کارت بانکی، تحویل به مامور پست و یا واریز آنی به حساب فرد باشد.

دلایل استقبال و مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است، روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی افزوده می‌شود و مردم نسبت به سال‌های قبل، بیشتر از آن‌ها خرید می‌کنند و بسیاری از آن‌ها همچون دیجی‌کالا و بامیلو مورد اعتماد آن‌ها هستند.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تنها برای فروشندگان سودآوری ندارد، خریداران نیز از معضلاتی مانند ترافیک و اتلاف وقت خلاص می‌شوند و می‌توانند با آرامش و سر فرصت هر کالایی را که نیاز دارند سفارش و درب منزل یا محیط کار دریافت کنند.

طراحی انواع فروشگاه اینترنتی را از ما بخواهید!

تکنولوژی به ویژه اینترنت با ورود به بسیاری از حوزه‌ها به کمک بشر آمده است و در کسب‌وکار و مشاغل نیز دگرگونی‌هایی ایجاد کرده است.  از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که شما را با این حوزه یکی می کند.

لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه دیگر جزیی از زندگی مردم شده است. فروشگاه‌های اینترنتی نیز از این فرصت استفاده می‌کنند و انواع کالا از پوشاک و مواد خوراکی را به راحتی در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند.

برخی از افراد برای پیشبرد اهداف مالی در کنار فروشگاه سنتی که دارند، صفحه‌ای مجازی به عنوان فروشگاه اینترنتی نیز راه‌اندازی می‌کنند تا از این طریق، فروش بیشتری داشته باشند.

اما برخی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی فقط فعالیت مجازی دارند. البته نباید فراموش کنیم که در این قبیل فروشگاه‌ها نیز کارمندان زیادی مشغول فعالیت هستند و اشتغال‌زایی زیادی نیز صورت می‌گیرد. پس اشتغال زایی هم جزو مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی می باشد.

پیشنیبانی لازم برای تاسیس فروشگاه اینترنتی

برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز به ایده و یا مهارت خاصی نیست اگرچه توصیه می‌شود برای جلب نظر و فروش بهتر کالا، افراد تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند با پاسخ‌دهی درست به مشتریان و کاربران اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

اگر شما نیز در کسب‌وکار سنتی مشغول فعالیت هستید، می‌توانید با راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی به آن رونق بیشتری دهید. در ادامه این مطلب به مزایا و معایب فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر پرداخته شده است تا بتوانید یک جمع‌بندی درست با کمک اطلاع از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی داشته باشید که چقدر این ایده برای شما مفید است. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی

حضور تکنولوژی و فناوری اگرچه توانسته زندگی بشر را بهتر و آسانتر کند اما معضلاتی نیز به وجود آورده است. تغییر سبک زندگی به سمت زندگی ماشینی و کمبود وقت برای رسیدن به این هیاهو، تنها بخشی از این مشکلات هستند اما همین تکنولوژی روی خوب دیگری نیز دارد.

تاسیس سایت اینترنتی به صورت سایت و یا صفحات مجازی در برنامه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و تغییر شکل روش‌های بازاریابی و تبلیغات را نباید فراموش کرد. در ادامه بیشتر با مزیت های اصلی این قبیل کسب‌و‌کارها و یا مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی آشنا می‌شوید:

برندسازی مهم ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

شما حتی اگر صاحب یک شرکت بزرگ باشید اما نتوانسته باشید یک وب‌سایت معتبر و یا صفحه مجازی معتبر راه‌اندازی کنید، نمی‌توانید آنچنان که می‌بایست در نگاه مشتریان جدید وجهه اجتماعی مناسبی کسب کنید.

حضور پررنگ در اینترنت می‌تواند به برندسازی و نمایش اهداف سازمانی شما کمک بسیاری کند. بی‌جهت نیست که هر شرکت کوچک و بزرگی از همان ابتدای آغاز فعالیت به دنبال تاسیس صفحات مجازی به صورت وب‌سایت‌ها، وبلاگ و یا برنامه‌های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام هستند.

مجموعه الفباوب با داشتن کارشناسان متخصص می‌تواند در این مسیر با ارائه مشاوره به شما کمک کند تا راه چند ساله را در مدت اندکی طی کنید.

ارائه کالا و خدمات بدون محدودیت زمانی

یکی از چالش‌های جدی در کسب‌وکارهای سنتی، امکان ارائه خدمات به صورت مدت زمان محدود است که این امر در فروش و سوددهی نیز تاثیر مستقیم دارد اما تاسیس فروشگاه اینترنتی نه تنها این معضل را به راحتی حل می‌کند بلکه مشتریان می‌توانند در هر زمان که اراده بکنند به ثبت سفارش بپردازند.

مشتری‌مداری

از دیگر مزایایی که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فراهم می‌کند، ارائه خدمات بهتر به کاربران است که این امر در جلب نظر و اعتماد آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از راهکارهای بازاریابی نوین مانند تهیه لیست سوالات رایج یا ساخت ویدئو درباره محصولات کمک می‌کند نه تنها مشتری سریعتر به اطلاعات مدنظر دست یابد بلکه صرفه‌جویی در زمان نیز صورت می‌گیرد.

کارشناسان مجرب تیم الفباوب اغلب پیشنهاد می‌کنند که برای دسترسی بهتر و رهایی از سردرگمی افراد اطلاعات هر محصول به دو صورت طبقه بندی شوند:

  1. تشریح جزئیات و اطلاعات مدنظر درباره هر محصول
  2. مشکلات رایج در فرآیندهای تکمیل‌کننده خرید

ارائه این قبیل اطلاعات نه تنها به کاربران کمک میکند سریعتر بتوانند از معایب و مزایا هر محصول مطلع شوند بلکه باتوجه به امکان شناخت بیشتر، افزایش فروش نیز صورت می‌گیرد.

عدم نیاز به بودجه زیاد برای راه‌اندازی

شاید یکی از دلایل فعالیت زیاد فروشگاه‌های اینترنتی و مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی کم‌هزینه بودن راه‌اندازی آن باشد. بسیاری از فروشگا‌ه‌های موفق و مطرح ایران و حتی جهان شروع فعالیت خود را فقط با تعدادی محدود کارمند شروع کردند ولی توانستند از این فرصت استفاده کنند و سهم بالایی از بازار الکترونیک را از آن خود کنند.

طراحی سایت فروشگاهی و تغییر شکل کسب‌وکار از شکل سنتی می‌تواند بازدهی بسیار بیشتری برای شما به وجود آورد.

اگرچه می‌توانید سایت‌های آماده‌ای که در اینترنت موجود هستند را برای نمایش خدمات و کالای خود خریداری کنید اما توصیه می‌کنیم اگر مایلید که در این مسیر به موفقیت برسید حتما با افراد خبره و متخصص مشورت کنید.

مجموعه الفباوب با تجربه چندین ساله در این زمینه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد تا با مناسبترین هزینه سایت شما را آماده و به کسب‌وکار شما رونق دهد.

ارتباط بهتر با مشتری

در فروشگاه‌های سنتی افراد برای تهیه مایحتاج خود گاهی مجبورند فاصله زیادی را طی کنند و حتی از یک بخش شهر به آن سمت شهر بروند اما با خرید از فروشگاه اینترنتی نه تنها صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان صورت می‌گیرد بلکه این امکان فراهم است که با کسب اطلاعات جزئی‌تر، خریدی مطمئن داشته باشند.

این نکته جزو اصلی ترین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی به شمار می رود.

نباید فراموش کنیم یکی از نکات مهم در فروش ارائه مشاوره درست است تا مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند. ثبت سفارش و پرداخت مستقیم نیز از دیگر مزایای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی عنوان می‌شود.

نبود محدودیت‌های زمانی و مکانی

تغییر شکل کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن این مزیت را به همراه دارد که دیگر خبری از محدودیت‌های زمانی و مکانی نیست. از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که فرد می‌تواند بدون اینکه از مشکلات مختلف مانند آلودگی هوا و یا ترافیک خسته شود از طریق اینترنت کسب‌وکار خود را مدیریت کند. در کسب‌و‌کارهای اینترنتی در هر ساعت از شبانه‌روز حتی در زمان خواب فروش و سوددهی ممکن است.

کاهش هزینه‌ها

اینترنتی کردن کسب‌وکار می‌تواند تاثیر محسوسی در کاهش هزینه‌ها به همراه داشته باشد. بهتر است سفارش‌ها به صورت آنلاین ثبت کنید تا با کاهش کارمندان قسمت خدمات علاوه‌بر اینکه صرفه‌جویی اقتصادی صورت می‌گیرد، مشتریان نیز آسودگی بهتری داشته باشند.

فناوری‌های مبتنی بر بستر اینترنت این امکان را فراهم کرده‌اند که مدیران سایر امور مانند پرداخت صورت‌حساب‌ها، قبوض و ارسال سفارشات را از این طریق پیگیری کنند تا بازدهی نیز افزایش یابد.

گسترش آسان کسب‌و‌کار

یکی از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی این فرصت را به وجود می‌آورد که افراد به راحتی بتوانند بازار جهانی را نیز تصاحب کنند.

طراحی سایت حرفه‌ای و استفاده از ابزارهای تکنولوژی کمک می‌کند که افراد بیشتری از خدمات شما مطلع شوند و میزان فروش به شدت افزایش یابد. رونق کسب‌وکار از طریق اینترنت رویای دست یافتنی شده است و تغییر محسوسی در فعالیت‌های مالی بسیاری از افراد به وجود اورده است.

البته نباید فراموش کنید فقط اینکه افراد و مشتریان خدمات شما را بشناسند کفایت نمی‌کند باید از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی نوین استفاده کنید تا بازدیدکنندگان تبدیل به خریدار شوند.

متخصصان و کارشناسان مجموعه الفباوب با سطح دانش و تجربه بالا که در این زمینه دارند می‌توانند شما را یاری کنند تا ترافیک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی به شدت افزایش یابد.

افزایش راندمان کاری

یکی از دلایل استقبال کاربران از فروشگاه‌های اینترنتی را می‌توان با پیگیری صحیح سفارشات و پاسخ‌دهی به سوالات آنان مرتبط دانست.

فاصله بین ثبت سفارش تا خرید از فروشگا‌ه‌های اینترنتی فقط با چند کلیک ساده است در حالیکه در شرکت‌های سنتی و فیزیکی نیاز است افراد حضوری و یا از طریق راه‌های ارتباطی دیگر مانند تلفن اقدام به ثبت سفارش کنند که ممکن است از چندین ساعت تا چندین روز نیز این امر طول بکشد.

فروشگا‌ه‌های  اینترنتی با اطلاع کامل از نیاز مشتریان این معضل را حل کرده‌اند و مشتری می‌تواند در سریعترین زمان سفارش خود را دریافت کند که رضایت‌مندی آن‌ها را به دنبال دارد. علاوه‌بر اینکه کار اداری کمتری نیز در مقایسه با کسب‌وکارهای سنتی صورت می‌گیرد.

با شناخته‌تر شدن فروشگاه‌ها می‌توانید کامل کسب‌وکار خود را از شکل سنتی به طور کامل رها کنید. راه‌اندازی اپلیکیشن از دیگر اقداماتی است که فروشگاه‌های محبوب مانند دیجی‌کالا برای راحتی کاربران درنظر گرفته‌اند که با استقبال بسیار نیز مواجه شده است.

ارائه خدمات بهتر

خرید از فروشگا‌ه‌های اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند هر چقدر مایل باشید و به مقایسه قیمت‌ها بپردازید بدون آنکه همانند مشاغل فیزیکی صاحب فروشگاه از ازدحام و شلوغی محیط شاکی شود. اتوماتیک کردن فرآیند ثبت سفارش نیز نیاز به استخدام کارمندان کم می‌کند و در کاهش هزینه‌ها تاثیر زیادی دارد.

مطلع شدن از تخفیف‌های فصلی و مناسبتی نیز از دیگر موارد خرید از این قبیل فروشگاه‌هاست.

مطلع شدن از نظر کاربران

هر چقدر هم فروشنده درباره محصولات و خدمات صداقت به خرج دهد، تاثیر که نظرات دیگران و سایر مصرف کنندگان بر جلب اعتماد مشتریان دارد را نباید فراموش کنیم. بسیاری حتی مطالعه نظرات کاربران را مبنای خرید خود قرار می‌دهند پس حتما به بخش نظرات محصولات توجه زیادی داشته باشید.

معایب خرید از فروشگاه اینترنتی

اگرچه در اینجا سعی کردیم از مزایا خرید اینترنتی صحبت کنیم اما فروشگاه‌های اینترنتی محدودیت‌هایی را نیز به وجود می‌آورد. از جمله اینکه در صورت خرید کالایی مانند کفش و لباس که نیاز به امتحان کردن دارند ممکن است اشتباهاتی صورت گیرد و خریدار متضرر شود.

  • حرف آخر ما در مقاله مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

حضور فعال و پررنگ فروشگاه‌های اینترنتی مشهور مانند دیجی‌کالا و بامیلو و استقبال زیاد مردم از آن‌ها شاید شما را نیز به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی انداخته باشد. مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی انقدر بالاست که شما را برای بارها به این فکر بیندازد که یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید.

اگرچه برای راه‌اندازی فروشگا‌ه‌های اینترنتی نیاز به صرف هزینه چندانی نیست اما زمانی می‌توان به فروش بالایی دست یافت و در این بازار فعالیت کرد که بتوانید از روش‌های بازاریابی نوین به خوبی استفاده کنید در غیر این صورت شکست دور از انتظار نیست.

مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی

مرحله اول در طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین : محصول خود را مشخص کنید و این موارد را در نظر بگیرید!

  1. مشخص کنید تصمیم به فروش چه محصولی دارید. امکان دارد شما کالاهایی داشته باشید که گروه سنی خاصی مصرف می کنند و یا از کالاهایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرارمی گیرند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.
  2. شما نماینده انحصاری این دسته از محصولات هستید و یا خودتان تولید کننده محصولات هستید؟
  3. زمینه ای که برای طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین انتخاب کرده اید، رقبای زیادی دارد یا خیر؟
  4. امکان فروش اینترنتی محصول وجود دارد و یا به عبارت دیگر فرهنگ خرید اینترنتی آن محصول بین مردم جا افتاده است؟
  5. کالای مورد نظر درزمینه علاقه مندی های شخصی شما وجود دارد؟
  6. شما در زمینه ای که قراراست کالاهای خود را به فروش برسانید، تخصص دارید؟

به این نکته مهم درطراحی و ساخت فروشگاه آنلاین توجه کنید که شما باید ارزش افزوده ای را به مشتریان ارائه کنید. در واقع این موضوع یک اصل در تمامی کسب و کارها است و موضوع مجازی بودن فروشگاه شما نباید از این امرغافلتان کند.

مرحله دوم در طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین: مشخص کردن بازار هدف

تصور کنید که زمینه پوشاک را برای طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده اید.

  1. روی چه درجه های کیفی پوشاک فعالیت خواهید داشت و مشتریان شما با چه سطح درآمدی هستند؟
  2. آیا به صورت اختصاصی روی فروش پوشاک خانم ها تمرکز دارید؟
  3. روی چه دسته از مشتریان تمرکز دارید؟
  4. آیا در زمینه پوشاک کودک فعالیت دارید؟
  5. در این صورت بازار هدف شما کدام دسته از مشتریان هستند؟

شما به صورت کلی این موارد را در درطراحی و ساخت فروشگاه آنلاین نظر بگیرید:

  • متوسط سطح درآمد
  • هدف آن ها از خرید چیست؟
  • الگوهای رفتاری مشتریان
  • سن، جنس و محل اقامت مشتریان
  • بزرگ ترین مشکل آن ها چیست؟ شما چه راه حلی دارید؟

پس دقت داشته باشید که انتخاب نوع بازارهدف پس از انتخاب نوع کالا درآینده فروشگاه شما و بعد از طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین سرنوشت ساز خواهد بود.

مرحله سوم در طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین: از این مرحله به بعد وارد فازاجرا خواهید شد.

مسئولیت شما در این مرحله انتخاب یک نام، ثبت دامنه اینترنتی و در نهایت انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای فعالیت تان است. همچنین اگر به برند سازی در طولانی مدت فکر می کنید، قدم های اول را باید محکم و اصولی بردارید. برای انتخاب نام برند توجه بسیاری را به خرج دهید. طراحی یک لوگو که فروشگاه شما با آن شناخته شود هم بسیار مهم است.

 

اگر مطالعه این مطلب توانست شما را مجاب کند که راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به سوددهی و بازدهی کسب‌وکار شما کمک می‌کند، می‌توانید با متخصصان تیم الفباوب تماس بگیرید و هر چه سریعتر به این هدف دست یابید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *