ساخت ایمیل سازمانی رایگان

30
بهمن
1400

همانطور که مطلع هستید امروزه ایمیل های مختلفی توسط سرویس دهندگان ایمیل های مختلف ارائه می شوند اما یکی از خاص ترین انواع ایمیل مربوط به ایمیل های سازمانی هستند. ایمیل های سازمانی ساختار یک سازمان، شرکت یا مجموعه را تعیین می کنند و برای هر شرکت یا مجموعه ای لازم است تا حداقل یک ایمیل سازمانی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ساخت ایمیل سازمانی رایگان اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در صورتی که قصد دارید تا برای مجموعه خود یک ایمیل سازمانی رایگان ایجاد نمایید بتوانید در کمترین زمان ممکن نسبت به این کار اقدام نمایید از این رو توصیه می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

الفباوب، شرکت طراحی وب سایت اختصاصی از شما دعوت می کند از این مقاله آموزشی و تصویری دیدن کنید!

ایمیل سازمانی چیست

مطمئن یکی از اصلی ترین سوالاتی که هم اکنون برای شما پیش آمده است این است که ایمیل سازمانی است؟ در پاسخ به این سوال بهتر است با یک مثال مشخص به شما توضیح دهیم که ایمیل سازمانی چیست و کاربرد آن چیست؟

مطمئنا تا کنون به وب سایت های مختلفی سر زده اید و گاها در بخش انتهایی سایت و یا در بخش تماس با ما آنها با ایمیل هایی رو به رو شده اید که با حروف info و یا support آغاز می شوند و یکی از انواع راه های ارتباطی هستند که شما می توانید با مدیران آن وب سایت ها در ارتباط باشید.

به این گونه ایمیل ها که در ادامه حرف @ آنها آدرس وب سایت آنها قید شده باشد ایمیل سازمانی گفته می شود. به عنوان مثال می توان به آدرس ایمیل alefbaweb@info اشاره نمود که ایمیل سازمانی شرکت الفبا وب بوده و شما می توانید با ارسال ایمیل های خود به این آدرس با مدیران این مجموعه در ارتباط باشید.

لازمه ساخت ایمیل سازمانی رایگان چیست

برای اینکه بتوانید یک ایمیل سازمانی برای خود داشته باشید به یک دامنه و یک هاست میزبانی نیاز خواهید داشت که در ادامه در رابطه با هر یک از این موارد توضیح خواهیم داد.

هاست چیست؟

کلیه سایت هایی که در فضای وب فعالیت می کنند برای ذخیره سازی اطلاعات خود به یک فضا نیاز خواهند داشت. این فضا در بستر اینترنت با نام هاست شناخته می شود. به طور کلی می توان یک کیس همانند کیس های کامپیوتر خانگی که (به آنها سرور گفته می شود) را با سخت افزار بسیار قوی تر متصور بود که به صورت 24 ساعته در مکانهایی به نام دیتا سنتر قرار دارند.

این سرور ها با استفاده از برنامه ریزی های خاص به فضاهای کوچک تر با تعیین میزان بهره مندی های متفاوت از سرور اصلی تقسیم بندی می شوند که به این فضاهای کوچکتر شده از سرور هاست گفته می شود.

برای هر هاست یک کنترل پنل در نظر گرفته می شود که می توان به وسیله آدرسی خاص به آن دسترسی یافت و با استفاده از یوزر و پسورد تعیین شده وارد آن شده و اطلاعات وب سایت را بر روی آن آپلود نمود.

انواع کنترل پنل هاست

به طور کلی دو کنترل پنل مطرح و معروف برای هاست ها در نظر گرفته می شود که شامل کنترل پنل Cpanel و کنترل پنل دایرکت ادمین می شود. کارایی هر دو این کنترل پنل ها یکی بوده و هدف آنها دسترسی راحت تر شما به بخش های مختلف هاست است تنها تفاوت آنها در ظاهر، میزان راحتی کاربران با کارکردن با رابط کاربری آنها و میزان امنیتشان است.

هر دو کنترل پنل توضیح داده شده در بالا نسخه های اصلی و کرک شده دارند، بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست با پرداخت حق اشتراک استفاده از کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین نسخه اصلی آنها را بر روی هاست مشتریان نصب می کنند این در حالی است که برخی از وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست ( که اغلب یک شخص پشتیبان آن است نه یک شرکت) از نسخه های کرک شده استفاده می کنند که مطمئنا از امنیت بسیار کمتری برخوردار هستند.

خرید هاست چگونه است

حال که با هاست ، انواع آن و کنترل پنل های رایج آن اشنا شده اید می توانید نسبت به خرید هاست اقدام نمایید. برای اینکه بتوانید نسبت به خرید هاست اقدام نمایید می توانید با سرچ کلمه خرید هاست با انواع وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست رو به رو شده و نسبت به خرید هاست از یکی از آنها اقدام نمایید.

توجه داشته باشید با توجه به اینکه خرید لاینسنس دایرکت ادمین هزینه بیشتری نسبت به سی پنل برای شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست دارد هزینه هاست هایی که کنترل پنل آنها دایرکت ادمین است به طور کلی بیشتر است.

این در حالی است که کنترل پنل سی پنل از رابط کاربری ساده تری برخوردار است از این رو در صورتی که مایلید تا هزینه کمتری برای خرید هاست پرداخت کنید و همچنین به طور ساده تر با هاست خود کار نمایید می توانید از هاست هایی با کنترل پنل سی پنل خریداری نمایید.

فضای میزبانی و پهنای باند چیست

هر هاست اطلاعات و مشخصات بسیاری دارد اما دو مورد بسیار مهمی که در همه هاست ها فارغ از نوع کنترل پنل آنها می بایست به آن دقت داشت میزان فضای میزبانی و پهنای باند آنهاست.

به طور کلی فضای میزبانی به میزان فضای سخت افزاری از سرور اصلی گفته می شود که در اختیار هاست شما قرار گرفته شده است و شما می توانید کلیه اطلاعات وب سایت خود را اعم از فایل های ساختاری، تصاویر، دیتابیس و… را بر روی آن قرار دهید.

پهنای باند نیز میزان فضایی است که به ازای میزان بازدیدی که از وب سایت شما انجام می شود بخشی از آن مصرف می شود. پهنای باند معمولا به طور ماهیانه محاسبه می شود و در پایان هر ماه (ماه شمسی یا میلادی_بستگی به زمان بندی هاستینگی که هاست را از آن خریداری می کنید) مجددا صفر شده و به میزان اولیه که در اولین دوره ثبت هاست داشته اید باز می گردد.

این در حالی است که در صورت پر شدن فضای میزبانی هاست شما چنین اتفاقی نخواهد افتاد و شما نیاز خواهید داشت تا با خرید فضای میزبانی بیشتر و ارتقا هاست خود فضای میزبانی بیشتری در اختیار داشته باشید.

به عنوان مثال در صورتی که وب سایت شما در ابتدای راه اندازی 100 مگابایت فضا و 100 گیگابایت در اختیار داشته باشد. به فرض ورود اطلاعات و کسب بازدید در ماه اول در صورتی که شما به میزان 99 مگابایت اطلاعات بر روی هاست خود ذخیره کرده باشید لازم است تا آنرا ارتقا داده و به طور مثال آنرا به 200 مگابایت برسانید.

حال در پایان همان ماه در صورتی که به میزان 99 گیگابایت از پهنای بان شما توسط بازدیدکنندگانتان مصرف شده باشد در ابتدای ماه بعد پهنای باند شما مجددا از 100 گیگابایت محاسبه خواهد شد.

تنها در صورتی که در اواسط ماه و زودتر از سررسید ماهانه هاست خود پهنای باند وب سایت شما به اتمام برسد و 100 گیگ پهنای باندی که در مثال آورده شده باشد توسط بازدیدکنندگان شما مصرف شده باشد لازم است تا نسبت به ارتقا پهنای باند خود نیز اقدام نمایید و آنرا به 120 گیگ برسانید. در صورت ارتقا از ابتدای ماه بعد 120 گیگ پهنای باند ماهانه به جای 100 گیگ برای شما منظور و محاسبه خواهد شد.

توجه داشته باشید که اعداد اعلام شده صرفا جنبه مثال داشته و فضا و پهنای باند شما می تواند به هر میزانی باشد.

پهنای باند نامحدود به چه معناست؟

ممکن است در زمانی که به دنبال هاست مناسب برای وب سایت خود باشید با این جمله رو به رو شوید که یک یا تعدادی از پلن های هاست از پهنای باند نامحدود برخوردار باشند، با توجه به اینکه در دنیای اینترنت هیچ چیز نامحدود نبوده و همه موارد حجم و ظرفیت مربوط به خود را دارند به کار بردن کلمه نامحدود برای هاست به این معنا نخواهد بود که پهنای باند شما هیچگاه تمام نخواهد شد.

بلکه به این معنی است که در صورتی که بازدید وب سایت شما افزایش چشمگیری داشته باشد این امکان برای هاست شما فراهم است تا از تمام منابع  باقی مانده مربوط به پهنای باند سرور استفاده نمایید تا سایت شما به دلیل تمام شدن پهنای باند آن از دسترس خارج نشود.

 

هاست اختصاصی چیست

در صورتی که یک سرور به تنهایی همه منابع خود را در اختیار یک هاست قرار دهد به این هاست، هاست اختصاصی گفته می شود که تامین آن هزینه بسیار بالایی برای شما به همراه خواهد داشت و برای سایت هایی که در ابتدای شروع فعالیت هستند و بازدید و محتوای زیادی ندارند اصلا توصیه نمی شوند.

هاست اشتراکی چیست

یکی از محبوب ترین انواع هاست نوع اشتراکی آن است. تقریبا 90 درصد شرکت های فعال در زمینه فروش هاست برای افزایش میزان فروش و همچنین رضایت کاربران خود در کنار کاهش قیمت خرید هاست های خود اقدام به راه اندازی هاست اشتراکی می کنند.

هاست اشتراکی در تعریفی ساده به این معنی است که در هر سرور چند ده الی چند صد هاست در نظر گرفته می شود که همه این هاست ها بسته به محدودیت هایی که برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند از منابع سرور اصلی استفاده نمایند.

استفاده از هاست های رایگان

در صورتی که در اول مسیر ساخت ایمیل سازمانی رایگان هستید و مایل نیستید در همین ابتدای مسیر هزینه ای برای یادگیری ساخت ایمیل سازمانی پرداخت نمایید می توانید از هاست های رایگان استفاده نمایید.

برای این منظور می توانید از بسیاری از وب سایت های ایرانی و یا حتی خارجی که خدمات هاست رایگان یا free host ارائه می دهند استفاده نمایید. با سرچ کلمه هاست رایگان می توانید به بسیاری از این هاستینگ ها دسترسی داشته باشید. در ادامه برخی از بهترین وب سایت های ایرانی و خارجی ارائه دهنده هاست رایگان را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود که می توانید از هر یک از آنها نسبت به دریافت هاست رایگان اقدام نمایید.

همچنین می بایست به این نکته اشاره نمود که فرایند ثبت نام در بسیاری از وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست رایگان ایرانی و خارجی تقریبا یکی است اما برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این فرایند یک مورد ثبت نام در وب سایت ارائه دهنده هاست ایرانی و یک مورد هم از وب سایت های خارجی را برای شما انجام خواهیم داد تا به صورت تصویری نیز با فرایند ثبت نام این هاستینگ ها آشنایی پیدا کنید.

لیست بهترین وب سایت های ارائه دهنده هاست رایگان ایرانی

gigfa.com : گیگ فا یکی از برترین وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست رایگان در ایران بوده که در صورتی که شما در این وب سایت ثبت نام نمایید این امکان را خواهید یافت تا از 5.5 گیگ فضای میزبانی به همراه 200 گیگ پهنای باند مصرفی بهره مند شوید که در نوبه یک هاست رایگان بی نظیر است.

این در حالی است که گیگفا پشتیبانی مناسبی از افرادی که از هاست رایگان آن استفاده می کنند نیز به عمل می آورد و همچون بسیاری از وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست رایگان مشتریان استفاده کننده از این خدمات را تنها نمی گذارد. (البته لازم به یاداوری است که سیاست های جدید این شرکت بر آن است تا نسبت به ارائه هاست رایگان دیگر اقدام نکند.)

parspack.com : پارس پک یکی دیگر از وب سایت های شناخته شده در زمینه ارائه هاست رایگان است و شما می توانید از این وب سایت نیز هاست رایگان خود را دریافت نمایید. این وب سایت به کاربران خود 100 مگابایت هاست رایگان به همراه یک گیگابایت پهنای باند ارائه می دهد. از مزایای استفاده از خدمات پارس پک می توان به امکان استفاده از خدمات هاست رایگان در قالب زیر دامنه اشاره نمود.

همچنین این شرکت شرایطی را برای کاربران خود در نظر گرفته است تا در صورتی که قصد راه اندازی وب سایتی را دارند تنها با یک کلیک سیستم مدیریت محتوای خود مانند وردپرس، جوملا، دروپال و… را بر روی هاست رایگان خود نصب نموده و در کمتر از 5 دقیقه کسب و کار خود را آغاز نمایند. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

www.cpanel.ir : وب سایت سی پنل نیز از جمله وب سایت های ارائه دهنده خدمات هاست رایگان به کاربران خود است، این وب سایت به کلیه کاربرانش 100 مگابایت فضا و یک گیگابایت پهنای باند ارائه می دهد اما برای بهره مندی از این امکان لازم است تا نسبت به خرید دامنه آی ار اقدام نموده و دامنه خود را با هاست خود ست نمایید. (در ادامه بیشتر در رابطه با دامنه صحبت خواهیم نمود) ساخت ایمیل سازمانی رایگان

xzn.ir : یکی از کهنه کار ترین وب سایت ها در زمینه ارائه هاست رایگان وب سایت ایکس زد ان است، این وب سایت به طور کلی دو پلن هاست رایگان برای کاربران خود در نظر گرفته است که شامل پلن پایه شامل یک گیگ فضای میزبانی و 10 گیگ پهنای باند است.

پلن پیشرفته هاست رایگان این شرکت شامل 10 گیگ فضای میزبانی و 100 گیگ پهنای باند است. البته برخی دیگر از امکانات هاست این مجموعه با هم تفاوت هایی دارند که در مقاله ای جداگانه در رابطه با این امکانات توضیح خواهیم داد.

لیست بهترین وب سایت های ارائه دهنده هاست رایگان خارجی

infinityfree.net : از جمله برترین وب سایت های خارجی ارائه دهنده هاست رایگان محسوب می شود. این هاستینگ به کلیه کاربرانی که در ثبت نام کنند یک هاست با فضا و پهنای باند نامحدود ارائه می دهد که همین امر سبب شده است تا این هاستینگ را به یکی از بهترین وب سایت های ارائه دهنده هاستینگ تبدیل نماید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

از دیگر ویژگی های این هاستینگ آن است که شما می توانید با یک کلیک ساده انواع سیستم مدیریت محتوا را بر روی هاست خود به صورت پیشفرض نصب کرده و دردسر های نصب این سیستم ها نداشته باشید و بی درنگ نسبت به شروع فعالیت خود در زمینه وب اقدام نمایید.

byet.host : این وب سایت نیز امکانی را برای مشتریان خود فراهم آورده است تا از خدمات هاست رایگان آن استفاده نمایند. فضای 5 گیگابایتی و پهنای باند نامحدود در نظر گرفته شده توسط این وب سایت بسیاری از مخاطبان را مجاب به استفاده از خدمات این وب سایت می نماید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

freehostingnoads.net : از جمله قدیمی ترین وب سایت های خارجی ارائه دهنده هاست رایگان وب سایت فری هاستینگ نو ادز است که با سیاست عدم تبلیغات در سایت های دریافت کننده خدمات هاست رایگانش توانست به یکی از محبوب ترین وب سایت های این حوزه تبدیل شود. ارائه 1 گیگ فضای میزبانی در کنار 5 گیگ پهنای باند ماهانه از جمله خدمات این وب سایت است که می توان از آن استفاده نمود.

دامنه چیست؟

یکی دیگر از مواردی که برای ساخت ایمیل سازمانی به آن نیاز دارید دامنه است. مطمئنا در ابتدای مسیر آشنایی با دامنه و کاربرد آن در بستر اینترنت ندارید از این رو قصد داریم تا در رابطه با دامنه در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

به طور کلی دامنه همانند پلاک منازل در دنیای واقعی عمل می کند، همانطور که هر خانه برای تفکیک و شناسایی نیازمند پلاکی منحصر به فرد است هر وب سایتی نیز برای دسترسی راحت تر کاربران به آن و همچنین شناخته شدن در دنیای اینترنت به یک دامنه نیاز خواهد داشت. دامنه از دو بخش نام دامنه و پسوند دامنه تشکیل شده است.

نام دامنه بخش اول هر دامنه است و برای مثال می توان به alefbaweb  و digikala به عنوان بخش اول دامنه ها اشاره نمود. بحش دیگر دامنه با نام پسوند دامنه شناخته می شود. در حال حاضر بیش از 50 پسوند شناخته شده در دنیای اینترنت وجود دارد که از جمله معروف ترین آنها می توان به .com، .ir  ، .net  ، .org و … اشاره نمود.

برخی از دامنه ها همانند دامنه .ir به دامنه های ملی معروف هستند و بسیاری از کشور ها برای خود یک دامنه ملی دارند که مخفف نام آن کشور است. برخی از دامنه ها مانند .com دامنه های عمومی بین المللی نامیده می شوند و دارای اعتبار بالایی هستند.

از سایر پسوند دامنه ها نیز می توان برای منظور خاصی بسته به موضوع فعالیت سایت استفاده نمود اما برای ایران بسیاری از وب سایت ها یا از دامنه ir یا com استفاده می کنند.

هر وب سایت می تواند توسط دامنه های مختلفی شناخته شود این در حالی است که تنها یک دامنه می تواند به عنوان دامنه اصلی وب سایت معرفی شود و سایر دامنه ها به صورت فورواردی بر روی دامنه تنظیم می شوند. ب

ه عنوان مثال در صورتی که شما برای وب سایت خود دامنه آی آر و کام را تهیه نموده اید سایت شما می تواند تنها با یکی از آنها در دسترس قرار گیرد و دامنه دیگر به عنوان دامنه فورواردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در صورتی که کاربری آن دامنه را سرچ نماید به دامنه اصلی هدایت می شود.

شرایط خرید دامنه به چه صورتی است؟

قبل از مطلع شدن از شرایط خرید دامنه لازم است تا ابتدا تصمیم خود را برای خرید دامنه ملی آی ار و یا بین المللی مشخص نمایید. در صورتی که قصد خرید دامنه آی ار را دارید لازم است تا ابتدا به وب سایت nic.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام در این سایت اقدام نموده و اطلاعات خود را به صورت کامل و دقیق در این سایت ثبت نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

بدیهی است در صورت ثبت اشتباه اطلاعات این امکان برای شما وجود دارد تا دامنه شما به نام شخص دیگری ثبت شود و کلیه امتیازات مادی و معنوی آن برای شما از بین رود. همچنین در گاهی از موارد لازم است تا برای تایید هویت خود اسکن مدارکتان را به همراه فرم تایید مالکلیت دامنه برای مسئولین nic ارسال نمایید تا موارد ثبت دامنه آی ار شما صورت گیرد.

در صورتی که قصد خرید دامنه بین المللی را دارید نیازی به ثبت نام در وب سایت خاصی وجود ندارد و کلیه اطلاعات در زمان ثبت دامنه از شما گرفته خواهد شد.

خرید دامنه آی آر

پس از ثبت نام در وب سایت NIC می توانید از همین وب سایت نسبت به خرید دامنه اقدام نمایید، برخی از افراد به دلیل قیمت بالای دامنه NIC مایلند تا از نمایندگان این مجموعه که با قیمت کمتری دامنه آی آر را ارائه می کنند اقدام به خرید دامنه آی آر نمایند. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

از جمله وب سایت هایی که با مبلغی کمتر از سایر رقبا دامنه آی آر شما را برایتان تامین می کند وب سایت طلاهاست است که با مراجعه به این وب سایت می توانید با قیمتی بسیار ارزان تر نسبت به ثبت دامنه آی آر اقدام نمایید.

خرید دامنه بین المللی

در صورتی که قصد خرید دامنه بین المللی همانند دامنه دات کام را دارید می توانید با سرچ کلمه خرید دامنه دات کام به یکی از وب سایت های پیشنهاد شده توسط گوگل مراجعه کرده و با ثبت نام در آن نسبت به خرید دامنه بین المللی مد نظر خود اقدام نمایید.

پس از اینکه نسبت به دامنه ملی یا بین المللی خود اقدام نمودید لازم است تا نیم سرور (NS) که به طور پیشفرض پس از خرید هاست از جانب هاستینگ برای شما ایمیل می شود را در بخش NS1 و NS2 در کنترل پنل دامنه وارد نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

با این کار هاست و دامنه شما با هم هماهنگ شده و در صورتی که اطلاعات سایت خود را بارگزاری کرده باشید سایت شما در دسترس قرار گیرد. توجه داشته باشید که ست شدن نیم سرور ها برای دامنه های ملی تا 24 ساعت و برای دامنه های بین المللی بین 1 تا 6 ساعت زمان می برد.

اصلی ترین شرط خرید دامنه چیست؟

اصلی ترین شرطی که برای خرید دامنه لازم است آزاد بودن آن دامنه است. مطمئنا دامنه هایی که از قبل توسط شخص دیگری به ثبت رسیده اند امکان ثبت آنها برای شما میسر نیست و می بایست نسبت به انتخاب نام دیگری اقدام نمایید و یا برای تغییر مالکیت دامنه مورد نظر با مالک فعلی آن وارد مذاکره شوید.

برای اینکه بدانید دامنه ای که مد نظر دارید قبلا ثبت شده است یا نه می توانید به آدرس www.talahost.com/whois.htm مراجعه نموده و با نوشتن نام دامنه مورد نظر خود و انتخاب پسوند آن و ارائه کد امنیتی از ثبت بودن یا آزاد بودن آن اطمینان حاصل نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ثبت دامنه رایگان

همانطور که میدانید ثبت دامنه شامل هزینه خواهد بود، این در حالی است که هزینه ثبت دامنه بین المللی ارتباط مستقیمی با دلار داشته و قیمت آن می تواند به صورت روزانه تعیین شود.

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که مشغول مطالعه این مقاله هستند مایلند تا در ابتدای راه آموزش خود برای ساخت ایمیل سازمانی هزینه ای را متحمل نشود از این رو در این بخش روش هایی را برای ثبت دامنه رایگان به شما ارائه خواهیم داد تا به صورت رایگان بتوانید نسبت به ساخت ایمیل سازمانی خود اقدام نمایید.

یکی از مطرح ترین وب سایت های ارائه دهنده دامنه رایگان وب سایت  وب سایت dot.tk است. با سرچ هایی که در گوگل انجام دادیم متوجه شدیم که این وب سایت مدتی است که به دلیل نامشخصی گویا با ادرس فوق در دسترس نیست.

پس از سرچ های به جهت آدرس جدید این سایت بلاخره موفق شده و توانستیم خدمات محدود شده این وب سایت را در آدرس my.freenom.com بیابیم. شما می توانید با ارائه نام دامنه مورد نظرتان از میان بیش از 5 پسوند ارائه شده توسط این دامنه یک یا همه دامنه ها را به صورت رایگان 12 ماهه دریافت نمایید که می توان از آن برای راه اندازی وب سایت تستی و یا ایمیل سازمانی رایگان استفاده نمود. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

مزایا و معایب استفاده از دامنه رایگان

مزایای استفاده از دامنه رایگان بیشتر مربوط به بحث هزینه ای آن می باشد زیرا شما برای تهیه اینگونه از دامنه ها هزینه ای پرداخت نمیکنید در کنار این مزیت معایبی وجود دارند که از جمله مهم ترین این موارد می توان به محدودیت انتخاب پسوند و مهم تر از آن به نام نبودن دامنه های انتخابی اشاره نمود.

شما در صورتی که دامنه ای را از این وب سایت دریافت نمایید، مالکیت آن در اختیار شما قرار نمی گیرد و تنها حق استفاده از آن را به عنوان یک کاربر خواهید داشت و در صورتی که پس از تهیه دامنه نسبت به دریافت گزارش مالکیت دامنه whois بگیرید خواهید دید که در قسمت نام مالک دامنه بجای نام شما نام شرکت ارائه دهنده آن قید شده است و برای شما هیچ حق مالکیتی در نظر گرفته نشده است. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

نکته ای در رابطه با دامنه رایگان dot.tk

طبق بررسی های صورت گرفته توسط تیم الفبا وب با توجه به از دسترس خارج شدن این سایت از طریق دامنه اصلی آن، در حال حاضر ثبت دامنه رایگان در این سرویس با مشکلات بسیار زیادی رو به رو است و تقریبا تا اطلاع ثانوی امکان ثبت دامنه رایگان در این سرویس به راحتی امکان پذیر نیست.

همچنین بسیاری از وب سایت ها دامنه های رایگان خود را به صورت زیر دامنه ارائه می کنند ( برخی نیز ایران را برای دریافت دامنه رایگان تحریم کرده اند) از این رو در ادامه آموزش ساخت اکانت ایمیل سازمانی را به نحوی پیش خواهیم برد که شما نیازی به داشتن دامنه رایگان نداشته باشید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا با خرید دامنه آی ار و ست کردن آن بر روی هاست رایگان خود از مزایای بیشمار آن استفاده نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

چطور یک ایمیل سازمانی رایگان بسازیم

همانطور که در ابتدای مقاله به شما قولش را داده بودیم، حال که با هاست و انواع آن و همچنین دامنه و کاربرد آن آشنا شده اید در یک پروژه عملی به شما طریقه ساخت ایمیل سازمانی رایگان را به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد.

خرید هاست رایگان

برای شروع لازم است تا ابتدا یک هاست خریداری نمایید، اگر مایل به صرف هزینه در این زمینه نیستید می توانید از هر یک از هاستینگ های ایرانی یا خارجی که در بالا به آنها اشاره نمودیم به همین منظور استفاده نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

طریقه ثبت نام و تهیه هاست رایگان در همه اینگونه سرویس ها تقریبا به یک صورت است از این رو تصمیم داریم تا برای نمونه در یکی از هاستینگ های معتبر خارجی ثبت نام کرده و از آن برای دریافت هاست رایگان استفاده نماییم. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

برای این منظور به وب سایت این مجموعه به آدرس infinityfree.net مراجعه می کنیم.  با ورود به آدرس داده شده با صفحه ای مطابق تصویر زیر رو به رو می شود.

برای ثبت نام و دریافت رایگان هاست لازم است تا به آدرس app.infinityfree.net/login مراجعه کرده یا از بخش client area موجود در گوشه بالا سمت راست صفحه وارد صفحه ورود شده و سپس بر روی گزینه Register Now کلیک کنید تا وارد قسمت عضویت کاربران وب سایت شوید تا صفجه زیر برای شما نمایان شود.

ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

در بخش ایمیل یک ایمیل معتبر و در بخش رمز عبور یک رمز عبور ایمن برای اکانت خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که با ثبت نام شما، لینک تاییدی به ایمیل شما ارسال می شود که می بایست آنرا تایید کنید. در ادامه لازم است تا تیک مربوط به قبول قوانین و همچنین تیک تشخیص ربات گوگل را زده و بر روی گزینه  sign up برای تکمیل ثبت نام خود در این قسمت کلیک نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

 

ایمیل سازمانی رایگان
ایمیل سازمانی رایگان

پس از تایید ایمیل مربوطه با صفحه ای مطابق با تصویر زیر رو به رو خواهید شد که لازم است تا در این قسمت بر روی گزینه New account برای ساخت هاست رایگان خود کلیک نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

در مرحله بعد برای ساخت هاست رایگان شما تنها کافی است تا نام دامنه ای که مد نظرتان است را وارد نموده و سپس رمز عبور قوی برای آن انتخاب نمایید تا هاست شما آماده ساخته شدن شود.

یکی از مزایای دریافت هاست رایگان از وب سایت https://infinityfree.net/ این است که برای خرید هاست رایگان از آن نیازی به تهیه دامنه نبوده و می توانید فعالیت خود را به صورت زیر دامنه آغاز نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

پس از تعیین دامنه بر روی گزینه search domain کلیک کرده تا در صورت آزاد بودن زیر دامنه به مرحله بعد که مطابق تصویر زیر است هدایت شوید.

ایمیل سازمانی رایگان

در این قسمت شما می توانید با انتخاب نامی برای اکانت هاست خود و همچنین پسوردی قوی و کلیک بر روی گزینه creat فرایند خرید هاست رایگان خود را به اتمام برسانید.

در صورتی که با صفحه زیر رو به رو شدید بدین معنی است که فرایند ساخت هاست رایگان شما با موفقیت رو به رو بوده است و می توانید با زدن بر روی گزینه open control panel وارد کنترل پنل هاست خود شوید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

قبل از ورود به کنترل پنل هاس لازم است تا یک سری نکات را مطالعه و با زدن گزینه I Approve آنها را قبول کنید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

با مشاهده صفحه ای مطابق با تصویر زیر باید به شما تبریک گوییم زیرا شما توانستید به راحتی نسبت به ساخت هاست رایگان مورد نیاز خود برای ساخت ایمیل سازمانی رایگان اقدام نمایید.

ایمیل سازمانی رایگان

ساخت ایمیل سازمانی رایگان در هاست رایگان

حال که توانستید هاست رایگان خود را فعال نمایید برای ساخت ایمیل سازمانی رایگان می بایست با اسکرول صفحه به بخش ایمیل موجود در هاست خود مراجعه نمایید. در این قسمت دسترسی های مختلفی برای مدیریت اکانت ایمیل سازمانی شما در نظر گرفته شده است. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

برای ساخت ایمیل لازم است تا به بخش Email Accounts مراجعه نمایید.

ایمیل سازمانی رایگان

در بخش بعد شما می بایست یوزر مد نظر برای ایمیل سازمانی خود همانند info و یا  support را به همراه یک پسورد امن وارد نمایید. پس از آن بر روی گزینه Add کلیک نمایید تا ایمیل مورد نظر شما ساخته شود. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

پس از آن همانند تصویر زیر ایمیل شما ساخته شده و آماده استفاده خواهد بود. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

در ادامه همانند شکل زیر بر روی مربع مربوطه کلیک کرده تا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست خود هدایت شوید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

برای دسترسی به ایمیل هایی کنترل پنل ایمیل خود لازم است تا از بخش Email بر روی گزینه   webmail کلیک نمایید تا صفحه ورودی ایمیل مطابق شکل زیر برای شما باز شود. شما می توانید با قرار دادن ادرس ایمیل سازمانی خود به طور کامل در بخش نام کاربری و رمز عبوری که برای آن انتخاب کرده اید در بخش پسورد وارد پنل ایمیل خود شوید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

با مشاهده صفحه ای مطابق با تصویر زیر فرایند ساخت ایمیل سازمانی رایگان شما به اتمام رسیده و شما هم اکنون می توانید نسبت به ارسال و دریافت ایمیل از طریق ایمیل سازمانی خود اقدام نمایید.

ایمیل سازمانی رایگان

دریافت ایمیل های ارسالی به ایمیل سازمانی در ایمیل شخصی (Forward Email  )

بسیاری از مدیران کسب و کارها پس از مدتی که کسب و کار آنها گسترش می یابد دیگر فرصتی برای مراجعه به پنل ایمیل سازمانی خود ندارند و همین امر ممکن است سبب شود تا بسیاری از ایمیل های مهم را از دست بدهند. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

در کنترل پنل ایمیل سازمانی قابلیتی به نام فوروارد ایمیل وجود دارد که شما می توانید با یکبار تنظیم آن بر روی ایمیل شخصی خود یک نسخه از تمام ایمیل هایی که به ایمیل سازمانی شما ارسال می شود را به محض دریافت در ایمیل شخصی خود نیز داشته باشید. برای تنظیم فوارد ایمیل لازم است تا مراحل زیر را در کنترل پنل ایمیل خود طی نمایید.

همانند تصویر زیر از بخش ایمیل در هاست خود به بخش Forwards مراجعه نمایید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

همانند تصویر زیر فضایی برای شما در نظر گرفته شده است که می توانید ایمیل های ارسالی به کدام ایمیل سازمانی شما به چه آدرس ایمیلی فوروارد شوند. برای این منظور یوزر ایمیل سازمانی مد نظر خود را در بخش Source address  و ایمیلی که مایلید تا ایمیل های ارسالی به ایمیل سازمانی شما به آن فوروارد شود را در بخش Destination email address قرار داده و در انتها Add را کلیک کنید عملیات فوروارد به درستی انجام شود. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید عملیات هدایت ایمیل به درستی انجام شده است و از این پس در صورتی که برای ایمیل سازمانی شما ایمیلی ارسال شود یک نسخه از آن به ایمیل شخصی شما نیز ارسال خواهد شد. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

ایمیل سازمانی رایگان

با طراحی سایت با یک تیر چند نشان بزنید

همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین بخش های فعالیتی شرکت الفبا وب در زمینه طراحی سایت و سئو است. در صورتی که علاقه مند هستید تا یک ایمیل سازمانی برای موسسه یا شرکت خود داشته باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با یک تیر چندین نشان بزنید. ساخت ایمیل سازمانی رایگان

در صورتی که مایلید می توانید از خدمات طراحی سایت الفبا وب با هزینه ای بسیار نازل برخوردار شوید در این صورت شما می توانید علاوه بر داشتن یک وب سایت حرفه ای و زیبا برای معرفی خود، شرکت و محصولاتتان به تمامی استفاده کنندگان از اینترنت از خدمات رایگان خرید دامنه و ساخت ایمیل سازمانی رایگان برای مجموعه شما بهره مند شوید در این صورت شما با یک تیر همزمان 5 هدف بزرگ را نشانه خواهید رفت.

  • طراحی و برنامه نویسی سایت
  • خرید هاست بر عهده الفبا وب خواهد بود
  • خرید دامنه به نام شما بر عهده الفبا وب خواهد بود ساخت ایمیل سازمانی رایگان
  • تنظیم هاست و دامنه و راه اندازی سایت بر عهده الفبا وب خواهد بود
  • ساخت ایمیل سازمانی بر عهده الفبا وب خواهد بود ساخت ایمیل سازمانی رایگان

مطمئنا با استفاده از خدمات طراحی سایت الفبا وب شما دیگر لازم نیست دغدغه ای از بابت پیدا کردن هاست و دامین مناسب ، خرید آنها، متصل نمودن آنها به هم و همچنین ساخت اکانت ایمیل سازمانی داشته باشید.

زیرا کلیه این موارد به صورت رایگان از طرف الفبا وب برای شما مشتریان عزیز انجام خواهد شد به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت همین الان با شماره های موجود بر روی سایت الفبا وب تماس گرفته و از کارشناسان ما در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

ساخت ایمیل سازمانی رایگان

موضوعات مقاله

امتیاز :
5/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

7 دیدگاه برای “ساخت ایمیل سازمانی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *