طراحی اپلیکیشن بازی

9
شهریور
1401

طراحی اپلیکیشن بازی چیست؟ هزینه ساخت اپلیکیشن بازی چقدر است؟ برای طراحی اپلیکیشن بازی از کجا شروع کنیم؟ گاهی اوقات با یک ایده جالب در طراحی اپلیکیشن بازی می توانید به کسب درآمد قابل توجه ای دست یابید. بازی های زیادی با یک ایده ساده و سرگرم کنند توانسته اند درآمد زیادی کسب کنند. مثلا به چند تا از بازی های موفق در ادامه اشاره خواهیم کرد که شاید براتون جالب باشه که بدونید چقدر درآمد توانسته اند کسب کنند.

یکی از روش های طراحی اپلیکیشن که می تواند به بهترین شکل به شما برای کسب درآمد کمک کند، طراحی اپلیکیشن گیم یا بازی است که به صورت های مختلفی می تواند به شما برای کسب درامد از اپلیکیشن کمک کند. اگر بتوانید یک بازی پرطرفدار را با ظاهر گرافیکی جذاب و رابط کاربری قدرتمند در وب سایت خود پیاده سازی کنید موفق می شوید یک راه کسب درامد تضمینی برای خود دست و پا کنید!

 

الفباوب شرکت بزرگ و قدرتمند طراحی اپلیکیشن و وب سایت به سراسر ایران خدمات خود را ارائه می دهد. این مجموعه از متخصصین و برنامه نویسان حرفه ای برخوردار است و همینطور مشاوره و پشتیبانی رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. برای ثبت سفارش طراحی اپلیکیشن با 02191008515 تماس بگیرید و جزئیات لازم را دریافت کنید. با الفباوب به هدف بزن! هدف تو مشتته!

 

با بازی پو شروع می کنیم که بازیکنان را درگیر غذا دادن به شکل روزانه به یک شخصیت کارتونی می کند تا بزرگتر شود و توانست به میزان ۳۶۴٫۰۰۰ دلار به شکل ماه یانه پول ساز شود. چگونه ممکن است؟ پو مثال بارزی از ایده قدیمی نگه داری از یک حیوان خانگی به سبک دنیای جدید بوده که به شکل مدرن ارائه شد. پو هم نمونه ای از این علاقه بوده و جذابیت آن به خاطر جوایزی بوده که کاربر بعد از انجام وظایف روزانه دریافت می کند. ممکن است کمی مضحک به نظر برسد اما ۳۶۴٫۰۰۰ دلار اصلا شوخی نیست.

ساخت بازی های کسل کننده هم یک ایده تجاری وحشتناک به نظر می رسد اما ایده به نام فلپی برد (Flappy Bird)آنچنان خوب عمل کرد که با هجوم کاربران مواجه شد و توانست روزانه ۵۰٫۰۰۰ دلار درآمد داشته باشد. شبیه سازی های زیادی از روی این بازی انجام گرفت اما هیچ کدام به این موفقیت دست نیافتند. کلید موفقیت فلپی برد سادگی و گیم پلی آن بود که به راحتی هر کسی بر آن مسلط می شد.

برای طراحی اپلیکیشن بازی با ما تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن بازی

طراحی اپلیکیشن بازی

 

انواع موتورهای طراحی اپلیکیشن بازی

Unity

در میان بازی سازهای حرفه ای اندروید و آی او اس، Unity ابزاری میان پلتفرمی بوده که توسط Unity Technologies راه اندازی شده است. این سیستم عامل به شما کمک می کند تا با کمک خصوصیات شگفت انگیز توسعه 2D و 3D بازی خود را بسازید. موتور بازی سازی Unity به شما امکان می دهد از بسیاری از برنامه های سه بعدی به عنوان مثال مایا یا مخلوط کن دارایی وارد کنید و دامنه وسیعی از دارایی را که می توانید مستقیم از فروشگاه خود خریداری کنید به شما ارائه می دهد.

Unreal Engine

در صورتی که شما یک توسعه دهنده متخصص نیستید و یا یک مبتدی هستید، موتور بازی سازی Unreal Engine بستر مناسبی برای شماست چون به لطف خصوصیات کاربرپسند آن نیازی به مهارت برنامه نویسی ندارید. این سیستم عامل به شما امکان می دهد بدون نیاز به برنامه نویسی یا تغییر کدها، بازی خود را تغییر داده و اصلاح کنید. سهولت کار با رابط کاربری و امکان تست بازی شما در داخل سیستم عامل از دیگر مزایای آن است.

Solar2D

Solar2D که قبلا با نام “Corona SDK شناخته می شد یک بازی ساز حرفه ای اندروید و IOS بوده که از زبان برنامه نویسی Lua استفاده می کند که یادگیری و کدگذاری با آن بسیار آسان است. می توانید از خصوصیات 2D آن استفاده کرده و پلاگین های زیادی را در Corona Market پیدا کنید. Solar2D به علت مستندات روشن و جامعه حمایتی و فعال خود مشهور است.

AppGameKit

AppGameKit یک بازی ساز حرفه ای اندروید بوده که راه حل هایی برای انواع توسعه دهندگان از مبتدی تا متخصص ارائه می دهد و همین طور یک پلتفرم کاربرپسند بوده که از زبان برنامه نویسی مشابه ++ C استفاده می کند. یکی از بهترین خصوصیات آن این بوده که این کراس پلتفرم بوده و پس بازی شما همزمان برای همه سیستم عامل های مختلف در دسترس خواهد بود.

اگر برای طراحی اپلیکیشن بازی نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن بازی iOS

طبق گفته اپل Swift یک زبان برنامه نویسی قوی و بصری بوده که توسط اپل برای ساخت برنامه های iOS، Mac، Apple TV و Apple Watch ایجاد شده است. این زبان طراحی شده است تا به توسعه دهندگان بیشتر از هر زمان دیگری آزادی دهد. استفاده از Swift آسان و منبع باز بوده و پس هر کسی که ایده داشته باشد می تواند چیزی باورنکردنی خلق کند.

طراحی اپلیکیشن بازی اندروید

توسعه بازی Android بسیار آسانتر از آن بوده که فکر می کنید. بسته به نوع بازی که می خواهید ایجاد کنید تعدادی ابزار فوق العاده قدرتمند در دسترس بوده که روند کار را هم ساده می کند. اندروید همین طور به لطف حداقل موانع ورود و بازار بزرگ آماده، بدون شک ساده ترین پلتفرم برای شروع کار است.

برای اطلاع از هزینه طراحی اپلیکیشن بازی اندروید از طریق شماره تماس های درج شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

انواع طراحی اپلیکیشن بازی

فضای بازی چه از نظر تعداد برنامه های فعال، تعداد دانلودها، درآمدهای ایجاد شده یا زمان صرف شده توسط مصرف کنندگان، در یک محرک رشد بی سابقه است. یکی از عوامل مؤثر در این نرخ رشد را می توان به انواع برنامه های بازی اختصاص داد.

طراحی اپلیکیشن بازی آرکید

این نوع بازی ها بیشتر بر روی گیم پلی تمرکز می کنند و نه محتوا و داستان شخصیت. اکثر آن ها به بازیکنان سطوح کوتاهی برای عبور می دهند که با پیشرفت آن ها چالش برانگیز می شود. چند نمونه از این برنامه ها را می توان در Subway Surfers، Fruit Ninja و Angry Birds مشاهده کرد.

طراحی اپلیکیشن بازی ماجراجویی

این ها برای بازیکنانی که به دنبال گیم پلی های چالش برانگیز می باشند ایده آل می باشند. بازی های ماجراجویی علاوه بر جنگ و اکشن سریع، مهارت های تست رفلکس و حل پازل را هم با هم ترکیب می کنند، در صورتی که باعث می شود گیمرها یک شخصیت را دنبال کنند یا تبدیل به یک شخصیت شوند. نمونه هایی از این اپلیکیشن ها را می توانید در Pokemon GO، The Room: Old Sins و … مشاهده کنید.

طراحی اپلیکیشن بازی نقش آفرینی

این بازی ها برای بازیکنانی که عاشق گیم پلی طولانی می باشند بهترین می باشند. اینها داستانهای چندوجهی می باشند که اکثر آن ها با سفرهای مختلف، خط داستانی طولانی، شخصیت های متعدد و چندین ساعت بازی همراه می باشند. چند نمونه از این برنامه ها را می توان در Ragnarok و Dungeons and Dragons مشاهده کرد.

طراحی اپلیکیشن بازی چند نفره

این بازی ها توسط دو تیم انجام می شود که هر بازیکن یک شخصیت را حفظ می کند. هدف زمان انجام یک بازی MOBA این بوده که پایگاه تیم مقابل را از طریق واحدهای کنترل شده توسط کامپیوتر نابود کنید. نمونه هایی از این اپلیکیشن ها را می توان در PUBG، Arena of Valor و Mobile Legends مشاهده کرد.

اینها عمدتا پنج دسته ای می باشند که کارآفرینان برنامه وقتی تصمیم به ساخت یک برنامه بازی می گیرند، از میان آن ها انتخاب می کنند. با این حال، این فضا در مرحله تکامل سریعی قرار دارد، پس می توان امیدوار بود که در چند سال آینده شاهد عرضه اپلیکیشن های بیشتری باشیم.

آیا به طراحی اپلیکیشن بازی فکر می کنید؟ الفباوب به ایده های شما پر و بال می دهد تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید! با کمک طراحی اپلیکیشن بازی الفباوب می توانید به درآمد برسید! ما با بهترین استارتژی ها در کنار شما هستیم.

 

اصول طراحی اپلیکیشن بازی

ساده نگه دارید

برای اینکه ایده خود را قابل کنترل کنید باید ابتدا آن را روی کاغذ بنویسید. هیچ کس بدون طرح و نقشه اولیه خانه ای نمی سازد و شما هم نباید سعی کنید یک بازی موبایل بدون برنامه ریزی جامع بسازید. این می تواند چیزی به سادگی لیست کارها با همه کارهایی که باید انجام دهید یا موارد خاص تری مثل سندی که همه جزئیات را مشخص می کند باشد. در هر صورت روند طراحی بازی با یک صفحه خالی آغاز می شود.

برای طراحی اپلیکیشن بازی با بهترین استراتژی ها همین حالا با ما تماس بگیرید.

ایده خود را مستند کنید

در ساخت بازی های موبایل سنتی، شما را به تهیه یک سند طراحی بازی (GDD) ترغیب می کنند. این معمولا یک سند گسترده که همه جنبه های بازی را به طور خلاصه بیان می کند. این نقشه ای بوده که بقیه اعضای تیم برای ساخت بازی موبایل دنبال می کنند.

در صورتی که شما فقط یک توسعه دهنده هستید این مورد زیاده روی است. به راحتی می توانید GDD را با چند پاراگراف مقدماتی و هرگونه مرجع مثل تصاویر صفحه و پیوند به بازی های دیگر یا مکانیک بازی در یک لیست از کارها خلاصه کنید. در واقع برای طراحی اپلیکیشن بازی ایده اهمیت زیادی دارد و شما باید به آن توجه ویژه ای نشان دهید.

بازی های بیشتری انجام دهید

خارج از مستند سازی ایده های شما، شاید مهمترین چیز این بوده که شروع به بازی کردن کنید. به عنوان یک بازی ساز سرگرمی شما باید بازی کردن باشد و آن ها را از هم تمایز دهید. شما باید یک دفترچه یادداشت از همه بازی هایی که انجام می دهید و حتی آنهایی که به شکل آنلاین مشاهده می کنید داشته باشید.

از هر برنامه یادداشت برداری کمک بگیرید. ایده این بوده که آنچه را که دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید و بعضی از اقدامات مهم در اجرای آن را یادداشت کنید. همین طور شامل تصاویری از سبک هنری مورد علاقه خود باشید و پیوندها را به هر اطلاعات وثیقه ای درباره بازی ها که بعدا به شما در ایده های شخصی شما کمک می کنند کپی کنید.

اگر بازی های موبایلی را تست کنید متوجه می شوید مخاطب به چه بازی هایی جلب می شود و کدام ویژگی ها به ماندن یک کاربر در صفحه بازی کمک می کنند.

در طراحی اپلیکیشن بازی بازخورد بگیرید

مهمترین قسمت فرآیند طراحی بازی موبایل به اشتراک گذاشتن ایده خود با دیگران و دریافت بازخورد آنهاست. من می دانم که شما می خواهید از ایده خود با زندگی خود محافظت کنید اما واقعیت این بوده که اکثر افراد در آغاز به بازخورد دیگران احتیاج دارند.

همه ما با هدف والای ساخت بازی موبایل که می خواهم بازی کنم شروع می کنیم اما واقعیت این بوده که شما فقط یک نفر هستید. برای موفقیت باید به بازارهای بزرگتر متوسل شوید. این بدان معنا نیست که شما باید ایده های بازی خود را بصورت آنلاین ارسال کنید تا همه ببینند اما یک گروه منتخب از دوستان قابل اعتماد را پیدا کنید و برنامه های خود را توسط آن ها اجرا کنید.

برای گرفتن بازخورد در طراحی اپلیکیشن بازی ما به بهترین شکل در کنار شما هستیم.

طراحی اپلیکیشن بازی

 

نکات طراحی اپلیکیشن بازی موفق

در صورتی که به همکاری با یک شرکت توسعه برنامه iOS یا اندروید با یک تیم توسعه متمرکز بازی کمک می کند، به دانستن راه هایی که می توانید برنامه بازی خود را موفق کنید کمک می کند.

ایده بسازید

پلی استور و اپلیکیشن استور به ترتیب با 477877 و 316802 بازی فعال مملو از اپلیکیشن های بازی می باشند. در حال حاضر، اگرچه شما ایده ای از دسته ای که می خواهید وارد شوید دارید، هنوز هم به طوفان فکری نیاز است. شما باید ببینید چه چیزی در این دسته بندی ترند است، مردم چه چیزی را در مورد آن برنامه ها دوست دارند، در چه مرحله ای در برنامه پرداخت می کنند و به چه تلاش های بازاریابی پاسخ می دهند.

یک تحقیق جامع بازار می تواند به شما کمک کند تا بدانید بازیکنان شما به چه چیزی عادت کرده اند و به دنبال چه چیزی می باشند.

آن را شهودی نگه دارید

وقتی یک برنامه بازی می سازید، توجه به سادگی در مورد کنترل و یادگیری اهمیت زیادی دارد. برای بازیکنان درک و یافتن راه های خود نباید خیلی پیچیده باشد.

نکته دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، مراقبت از اندازه های متعدد صفحه و مکان دکمه های مجازی مخصوص پلت فرم است. تصور کنید بازیکنی در اواسط راه از بازی خارج می شود، صرفا به این علت که روی عنصری که روی دکمه خروج قرار می گیرد کلیک کرده است. شما می توانید این مورد را با توسعه برنامه بازی اندروید مخصوص پلتفرم ذخیره کنید.

در طراحی اپلیکیشن بازی یک داستان بسازید

بازی هایی مثل PUBG و Clash of Clans دانلودهای زیادی دریافت می کنند چون بازی ها دارای داستان می باشند. ساختن داستانی که بازیکنان احساس می کنند بخشی از آن می باشند و مشتاقانه منتظر دیدن پیشرفت آن می باشند، چیزی بوده که نقش کلیدی در موفقیت یک برنامه بازی ایفا می کند.

پس وقتی به نحوه ساخت یک برنامه بازی با شخصیت قوی و داستان گیم پلی پاسخ می دهید، می توانید توجه بازیکنان را به خود جلب کنید و آن ها را درگیر نگه دارید.

آن را اعتیاد آور کنید

چیزی که یک بازی را اعتیاد آور می کند، ترکیبی از خط داستانی و نوع چالش ها است. اما چیزی که به طور کلی نادیده گرفته می شود تأثیر جوایز و تابلوهای امتیازات است. با توجه به این موضوع، بازی شما باید داشته باشد.

برای طراحی اپلیکیشن بازی اعتیاد آور و جذاب با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراحی بی عیب و نقص داشته باشید

داشتن یک طراحی عالی بازی از نظر حرکت کاربر و UI/UX چیزی بوده که بازیکنان را به برنامه شما متصل نگه می دارد. پس، یکی از پاسخ های اولیه در مورد نحوه ساخت یک برنامه بازی برای اندروید، درست کردن طرح های شماست.

تعدادی از کسب و کارها می باشند که به سمت ساختار بازی مبتنی بر AR/VR حرکت می کنند. در صورتی که فضای بسیار مناسبی برای حضور در آن است، می توانید با چیزی کوچک شروع کنید و عناصر تعاملی و جلوه های صوتی خاص موقعیت را داشته باشید. با هر طرحی که تصمیم بگیرید، گرافیک باید همیشه با منطق بازی هماهنگ باشد.

 ابتدا یک MVP بسازید

توسعه MVP روشی هوشمندانه برای آزمایش ایده برنامه بازی شما و جذب سرمایه گذاران است. نیازی نیست که MVP شما همه دارایی ها، سطوح یا قدرت هایی را که قصد دارید در برنامه خود قرار دهید داشته باشد. فقط باید یک نسخه ساده شده از بازی شما باشد که بتواند به شما در بهبود برنامه خود در حین حرکت کمک کند.

استراتژی کسب درآمد داشته باشید

سال به سال، اپلیکیشن های بازی همچنان یکی از پردرآمدترین دسته بندی های فضای اپلیکیشن های موبایل می باشند. با این حال، برای یک کارآفرین جدید برنامه بازی مهم بوده که بداند چگونه بخشی از این آمار باشد.

در اینجا چند استراتژی کسب درآمد از برنامه وجود دارد که می توانید زمان پاسخ دادن به نحوه ساخت یک برنامه بازی برای iPhone یا Android از میان آن ها انتخاب کنید.

 

راه های کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن بازی

آگهی ها

این استراتژی که عمدتا در مورد برنامه های بازی رایگان استفاده می شود، به کسب وکارها کمک می کند از تبلیغات موبایلی که در یک بازی نشان داده می شوند درآمد کسب کنند. این تبلیغات می توانند در قالب های مختلفی از جمله. تبلیغات پاداش، تبلیغات قابل پخش، تبلیغات بنری بومی یا تبلیغات میان المللی باشند.

خرید درون برنامه ای

این استراتژی کسب درآمد یکی از رایج ترین آنهاست. در اینجا بازیکنان برای عبور از یک سطح، خرید یک شخصیت، یا خرید یک تسهیلات افزودنی که بازی آن ها را بهتر می کند، پرداخت می کنند، و …. چیزی که در اینجا به آن ها کمک می کند ارائه مجموعه ای از ویژگی ها برای خرید درون برنامه ای است. این می تواند مجموعه ای از سکه ها، ترکیبی از سکه ها و قدرت ها یا ترکیبی از قدرت ها و شخصیت ها باشد.

خب، به پایان مقاله طراحی اپلیکیشن بازی رسیدیم، باور کنید بعد از سپردن وظیفه ساخت و طراحی اپلیکیشن بازی به الفباوب همه چیز ساده و آسان خواهد شد! برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *