طراحی اپلیکیشن حرفه ای

23
آذر
1401

طراحی اپلیکیشن چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند؟ برای طراحی اپلیکیشن حرفه ای به کدام شرکت اعتماد کنیم؟ این روزها افزایش استفاده از گوشی هوشمند باعث توسعه و پیشرفت بالای برنامه نویسی در زمینه اپلیکیشن های موبایل شده است.

كاربران با اپلیکیشن های مختلف موبایل می توانند راحت و سریع نیاز های خود را برطرف کنند. شاید بتوان گفت دسترسی بهتر و بیشتر كاربران به اپلیکیشن ها مزیت بزرگی در برابر وب سایت هاست. طراحی اپلیکیشن حرفه ای

با طراحی اپلیکیشن حرفه ای همیشه در صحنه حضور دارید و به جذب اعتبار برای سازمان، شرکت و کسب و کار خود کمک زیادی می کنید!

ویژگی های يک اپلیکیشن موبایل خوب ثابت نیست؛ به این دلیل که در دنیای پر از رقابت اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان باید دائماً نسبت به ترندها و قابلیت های جدیدی كه به بازار عرضه می شوند هوشیار بوده و آن ها را در اپلیکیشن هایشان تعبیه کنند.

كاربران هم بیشتر به استفاده از اپلیکیشن هایی ترغیب می شوند كه طراحی زیبایی دارند و چشمگیر می باشند. در این میان اپلیکیشن هایی كه طراحی ضعیفی دارند برای كاربران جذابیتی ندارند؛ انقدر که بالای 80% كاربران بعد از نصب و يک یا دو بار استفاده، دیگر هرگز به آن ها رجوع نمی کنند.

ثبت درخواست طراحی اپلیکیشن : تماس با 02188424079 

بیشتر کسب و کارهای کوچک از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برای فروش محصولات و خدمات خود کمک می گیرند، اما شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای ایجاد تعامل با مشتری است و شما به اطلاعات مشتریان دسترسی نخواهید داشت،یعنی در صورتی که برنامه موردنظر به هر دلیلی از دسترس خارج شود شما مشتریان خود را از دست می دهید، حالا اگر یک اپلیکیشن داشته باشید همچنان در صحنه باقی می مانید مشکلی در فروش شما ایجاد نخواهد شد.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

نکات مهم و کلیدی در طراحی اپلیکیشن حرفه ای

بعضی از اصول اولیه مثل استفاده آسان، عملکرد خوب و قالب اپلیکیشن در تجربه كاربری اهمیت زیادی دارد، ولی در حقیقت این ها فقط يک سری نكات می باشند. برای اینكه اپلیکیشنی استاندارد و حرفه  ای داشته باشید باید به بعضی از نكات ظریف تر نیز توجه نشان دهید. ما این موارد را در این بخش ویژگی های يک اپلیکیشن حرفه ای را به شما می گوییم!

رابط كاربری حرفه ای

اگر طراحی رابط كاربری شما نسبت به رقبا ضعیف تر باشد، قطعاً انتخاب اول كاربران نخواهید بود؛ همینطور اطمینان حاصل کنید كه طراحی رابط كاربری اپلیکیشن، بر مبنای سادگی و سریع تر کردن دستورات كاربر انجام شده است.

همه موارد در اپلیکیشن باید قابل فهم باشد، سعی کنید همه چیز را تصویری کنید و جای هیچگونه شک و سوال در ذهن كاربر باقی نماند، هنگامی كه كاربر برای اجرای دستور مورد نظر، گزینه ای را پیدا نکند، دچار سردرگمی خواهد شد و احتمالاً از اپلیکیشن شما خارج می شود. طراحی اپلیکیشن حرفه ای

رابط های کاربری نقاط دستیابی کاربران را مشخص می کنند که شامل سه قالب زیر هستند:

  • رابط های کاربری گرافیکی (GUI) همچون دسکتاپ کامپیوتر
  • رابط های کنترل شده صدا (VUI) همچون دستیارهای هوشمند در iPhone و Alexa
  • رابط های مبتنی بر حرکت مثل بازی های واقعیت مجازی (VR)

برای طراحی اپلیکیشن حرفه ای پیشنهاد ما دریافت مشاوره و راهنمایی است. در جلسات مشاوره می توانید به صورت کامل از موارد موردنیاز برای بهتر طراحی شدن اپلیکیشن باخبر شوید و آن ها را در راستای موفقیت پیش بگیرید.

طراحی ساده و آسان برای کاربر

برای طراحی يک اپلیکیشن، هیچ چیز به اندازه كاربردی بودن سبک طراحی آن مهم نیست. حتما شما هم با برنامه هایی روبرو شدید كه پر زرق و برق و زیبا می باشند، اما این سبک از طراحی معمولاً كاربردی بودن اپلیکیشن را در درجه دوم قرار می دهد. طراحی اپلیکیشن حرفه ای

سعی کنید به ساده ترین روش كاربران را در بخش های مختلف يک اپلیکیشن هدایت کنید و از ایجاد موارد اضافه و دست و پاگیر دوری کنید. طراحی ساده باعث خواهد شد تا كاربران به سرعت با اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند و از كارکردن با آن لذت ببرند.

توجه به تم و رنگ

ناهماهنگی بین رنگ های مورد استفاده در طراحی، می تواند احساس ناخوشایندی در كاربر ایجاد کند. در طرف مقابل، استفاده از يک پالت رنگی مشخص و چشم نواز، هارمونی مناسبی در طراحی ایجاد کرده كه قطعاً كاربر از آن لذت خواهد برد، همینطور از روانشناسی رنگ ها هم غافل نشوید!

تصاویر زیبا و جذاب فراموش نشود!

در حاليكه باید اپلیکیشن خود را سبک نگه دارید و از اضافه کردن فایل های حجیم به آن بپرهیزید، اما وجود تصاویر یا موشن  گرافی های باکیفیت می تواند برنامه شما را دوست داشتنی تر از قبل کند.

برای این كار می توانید با کمک ابزارهای موجود، ابتدا حجم تصاویر را بدون افت کیفیت كاهش دهید و سپس از آن ها در طراحی اپلیکیشن خود استفاده کنید. استاندارد مورد نظر برای طراحی تصاویر را می‎ توانید HD یا 720p در نظر بگیرید كه با اکثر تلفن های همراه از این کیفیت پشتیبانی می کنند.

امکان شخصی سازی طراحی اپلیکیشن حرفه ای

شخصی سازی ظاهر اپلیکیشن و در اختیار گذاشتن تم های آماده، استفاده از اپلیکیشن را برای كاربر لذت بخش خواهد کرد، همینطور وجود تم روز و شب كاربرد آن را در فضاهای تاريک افزایش می دهد. انتخاب رنگ، فونت و سایز آن از دیگر موارد قابل شخصی سازی می باشند.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

ویژگی های کاربردی و فنی مهم برای طراحی اپلیکیشن حرفه ای

امکان نصب در انواع سیستم عامل ها

اندروید و iOS به عنوان محبوب ترین سیستم عامل موبایل در دنیا، 80درصد بازار تلفن های هوشمند را تسخیر کرده اند. اپلیکیشن شما باید قابلیت نصب روی هر دوی این پلتفرم ها را داشته باشد تا بتوانید به مخاطبین هدف تان دسترسی پیدا کنید.

کمی قبل تر مجبور بودید كه برای هر کدام اپلیکیشن جداگانه ای طراحی کنید، اما با کمک نرم افزار طراحی اپلیکیشن مثل محیط Angular به اسانی می توان کدهای نوشته شده در سیستم عامل های مختلف را تبدیل کرده و در هزینه و زمان خود صرفه جویی نمود.

سرعت بارگذاری بالا طراحی اپلیکیشن حرفه ای

اپلیکیشن شما باید بعد به سرعت اجرا شده و كاربر برای ورود به آن صبر نکند. دستیابی به این موضوع ساده نیست و نیاز به بهینه سازی های مداوم دارد؛ همینطور اجرای دستورات در اپلیکیشن هم باید سریع و بلافاصله انجام شود، چون استفاده از يک برنامه کند با لودینگ های طولانی برای هیچکس لذت بخش نیست.

امکان جستجو در اپلیکیشن

اضافه کردن امكان جستجو به برنامه، مخصوصاً اپلیکیشن های فروشگاهی یا پرمحتوا، می تواند به شدت برای كاربر كاربردی و جذاب باشد. قابلیت جستجو با این كه موضوع ساده ای بوده، اما بسیاری از تولیدکنندگان اپلیکیشن به راحتی از کنار آن عبور می کنند، پس استفاده از آن می تواند مزیتی عالی و روشی برای رقابت باشد.

امنیت تضمینی داده های کاربر

تأمین امنیت داده ها و اطلاعات كاربران، از مهمترین اصولی است كه باید به آن پایبند باشید.  علاوه بر اطلاعات كاربران، امنیت اپلیکیشن در برابر حملات هکر و ویروس مخرب هم مهم است. ویژگی های امنیتی مثل رمزعبور برای ورود به برنامه و حسگرهای اثرانگشت، در افزایش امنیت و اعتبار اپلیکیشن شما تاثیر دارد.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

چگونه با یک اپلیکیشن حرفه ای می توانیم درآمدزایی داشته باشیم؟

بعد از طراحی اپلیکیشن می توانید از آن کسب درامد کنید. پیش فرض ما در این جا این است كه شما خودتان يک اپلیکیشن حرفه ای و با كارایی بالا به صورت اختصاصی طراحی کرده اید یا حداقل ایده طراحی آن را دارید. در این صورت می توانید از طریق راه های زیر درآمدزایی کنید:

  • فروش اشتراک: می توانید اپلیکیشن خود را طوری طراحی کنید كه كاربران با تهیه اشتراک بتوانند از آن بهره مند شوند. برای مثال می توانید يک اپلیکیشن کتاب خوان طراحی کنید كه كاربران به صورت رایگان به تعدادی از کتاب های موجود روی آن دسترسی دارند. اما برای دسترسی كامل به همه آرشیو کتاب ها، باید اشتراک اپلیکیشن شما را خریداری کنند.
  • پرداخت های داخل اپ: به احتمال زیاد شما هم با اپلیکیشن هایی روبرو شده اید كه برای باز کردن ویژگی های مختلف اپلیکیشن یا حذف تبلیغات، از شما درخواست پول می کنند. به چنین كاری پرداخت داخل اپلیکیشن یا In-app purchases گفته می شود كه يکی از راه های درآمد زایی از طریق اپلیکیشن موبایلی به شمار می رود.
  • اپلیکیشن پولی: بسیاری از اپلیکیشن در بازار گوگل پلی یا اپ استور پولی می باشند و شما برای استفاده از آن ها باید پول پرداخت کنید. می توانید اپليکشن خود را به شکل پولی در این بازارها قرار دهید و از آن درآمد زایی کنید. طراحی اپلیکیشن حرفه ای
  • تبلیغات: شما پس از بازاریابی برای اپلیکیشن و جذب کاربر، می توانید برای اپلیکیشن خود تبلیغات بگیرید و برای كاربرانی كه از آن اپلیکیشن استفاده می کنند، تبلیغات نمایش دهید. نحوه درآمدزایی از تبلیغات می تواند بر اساس تعداد کليک كاربران بر روی تبلیغات یا تعداد بازدید آن ها باشد.
  • طراحی اپلیکیشن فروشگاهی: اگر دارای يک کسب وكار فروش محصولات یا خدمات باشید، می توانید برای آن کسب وكار يک اپلیکیشن فروشگاهی طراحی کنید و از طریق آن، محصولات یا خدمات خود را بفروشید. طراحی اپلیکیشن های فروشگاهی به خودی خود روش های زیادی برای کسب درامد دارد که می توانید به شرط بازاریابی درست اپلیکیشن، از آن ها بهره مند شوید.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

تماس با الفباوب برای طراحی اپلیکیشن

گروه طراحی الفباوب با طراحی اپلیکیشن های اندروید، ios و انوع اپلیکیشن های کاربردی، پزشکی، فروشگاهی، خدماتی، بازی، پیامرسان و … در کنار شماست تا بهترین ها را به شما ارائه کند. این مجموعه به معنای واقعی شما را در رسیدن به موفقیت در عرصه کسب و كارتان یاری می رساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور ثبت درخواست خود از طریق شماره تماس های ذکر شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید! در این شرکت حرفه ای طراحی اپلیکیشن برای سراسر ایران، مشاوره 100% رایگان نیز برای دریافت نتیجه بخش ترین خدمات صورت می گیرد.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *