طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

13
آذر
1401

الفباوب، یکی از شرکت های معتبر طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل در کنار شماست تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن سایت و اپلیکیشن مورد نظرتان را تحویل بگیرید. این مجموعه بزرگ طراحی و ساخت انواع سایت ها ( طراحی سایت با وردپرس – طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و … ) و اپلیکیشن ها ( طراحی اپلیکیشن اندروید – IOS – هیبریدی و … ) با مشاوره تخصصی و رایگان به شما کمک می کند ایده های خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید!

اگر می خواهید به طیف گسترده ای از مشتریان و خریداران بالقوه دسترسی داشته و درآمد و سود بیشتری وارد چرخه درآمد خود کنید، طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل را در اولویت قرار دهید.

هزینه طراحی اپلیکیشن شرکت طراحی اپلیکیشن بوشهر

در این مقاله توضیحاتی درباره طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل میخوانید و در نهایت شما را با مراحل طراحی سایت و اپلیکیشن آشنا می کنیم:

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل با الفباوب

الفباوب یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن درشهر تهران است و خدمات خود را به سراسر ایران ارائه می دهد، این مجموعه بزرگ و پرطرفدار با نمونه کارهای موفقی که دارد می تواند تخصص خود را ثابت و شما را برای قدم گذاشتن به دنیای آنلاین تشویق کند.

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت که اتفاقا همیشه و در هر جایی در اختیار کاربران هستند؛ موجب می شوند که آن ها هر لحظه برای بدست آوردن هر چیزی، بی درنگ از سایت ها کمک بگیرند. اگر دندان درد داشته باشند در گوگل نام بهترین دندانپزشک را سرچ می ‎کنند و اگر گرسنه باشند، با یک جستجوی ساده، از نزدیک ترین و بهترین رستوران اطراف، غذای مورد علاقه خود را سفارش می دهند.

آن ها برای خرید حتی یک کرم دست و صورت نیز، با گشت و گذار در سایت های مختلف، قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه می کنند، مشخصات هر محصول را به دقت بررسی کرده و سپس اقدام به خرید از میان ده ها برند موجود می ‎کنند. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

حال تصور کنید که شما سازنده کرم دست و صورتی هستید که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است اما هیچ سایتی برای معرفی محصول تان ندارید؛ بی تردید می ‎توانید حدس بزنید که چه سرنوشت تلخی در انتظار کسب و کارتان است! پس اگر جواب نیازهای مشتریان خود را در دست دارید، بهتر است خودتان را نشان دهید.

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایلطراحی اپلیکیشن خدماتی ساخت اپلیکیشن مازندران

طراحی سایت چیست؟

اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، ساختن یک وب سایت است.

طراحی سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا اطلاع رسانی است. طراحی سایت یک پروسه است که از لایه سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول بهینه سازی تشکیل شده است. در واقع اگر شما می خواهید یک سایت قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک سایت را رعایت کنید.

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

مراحل طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای شامل مراحل گوناگونی می شود که بی توجهی به هریک از بخش های مختلف هر مرحله ممکن است منجر به عدم موفقیت یا کاهش کارایی و راندمان سایت شود. در این مقاله تلاش شده جهت افزایش کارایی شرکت های نرم افزاری، مراحل طراحی سایت که شامل 6 مرحله اصلی می شود و نیاز است از سوی طراحان سایت پیموده شود را معرفی کنیم. شرکت های طراحی سایت می توانند از این مراحل در جهت طراحی هرچه بهتر و افزایش کیفیت خدمات خود استفاده نمایند.

1- تحقیقات طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

تحقیق و پرس و جو یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت و اولین قدم آن محسوب می شود. در این مرحله از طراحی سایت تمرکز اصلی برروی جمع آوری اطلاعات است. این مرحله جهت درک بیشتر شرکت ها در مورد کسب و کار مشتری، شناسایی بازار هدف و تعیین هدف اصلی سایتی که قرار است طراحی شود انجام می گیرد.

اگرچه راحت تر این است که مراحل طراحی سایت را که مربوط به “تحقیق” و “برنامه ریزی” می باشد را نادید گرفت و یکراست به سراغ مرحله “طراحی” رفت اما باید بدانید که 2 مرحله اول، جهت طراحی سایتی متناسب با نیاز مشتری بسیار حیاتی و مهم است.

در جلساتی که با مشتریان خود برای این مرحله میگذارید علاوه بر ایجاد رابطه دوستانه تر و بهتر، این فرصت را خواهید داشت که نظرات و پیشنهادات خود را براساس نیاز و هدف مشتری به وی اعلام نمایید تا در صورت تمایل از این پیشنهادات یا حتی خدمات دیگر شما استفاده نماید.

2- برنامه ریزی طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

برنامه ریزی نیز مانند مرحله اول از مهمترین مراحل طراحی سایت کارامد و حرفه ای به حساب می آید. این مراحل در حقیقت مسیر طراحی سایت را مشخص و راهنمای بسیار خوبی در طول انجام پروژه خواهند بود بنابراین تا حد امکان برای این مرحله وقت صرف کنید چراکه در نهایت در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی به عمل آمده و از اتلاف وقت در آینده جلوگیری خواهد شد.

در طول مرحله برنامه ریزی می توانید استراژی خود جهت بهینه سازی و بهینه سازی (SEO) سایت را طرح ریزی یا بازنگری کنید. همچنین این مرحله طراحی سایت برای تولید محتوای مناسب و هماهنگی با مشتری در مورد محتوای مورد نیاز سایت بسیار حائز اهمیت است.

مرحله برنامه ریزی طراحی سایت شامل 3 بخش اصلی است :

  1. بازنگری یا ایجاد یک استراتژی مشخص برای بهینه سازی سایت
  2. طراحی و ایجاد نقشه سایت طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
  3. بررسی و توسعه محتوای سایت

آخرین بخش از مرحله برنامه ریزی شامل بررسی عمیق در محتوای سایت می شود. در این بخش لازم است تحقیق جامعی در مورد محتوای موجود ( اگر مشتری شما درحال حاضر دارای سایت باشد) و همچنین برنامه ریزی برای تولید محتوای جدید انجام گیرد.

مشتریان می توانند تولید محتوای سایت خود را به عهده گیرند اما گاهی بسیار بهتر است از طریق یک قرارداد جدید این کار به افراد با تجربه و ماهرتری سپرده شود تا محتوای تولید شده کارایی لازم را از هر نظر داشته باشد. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

3- طراحی طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

مرحله سوم از مراحل طراحی سایت در حقیقت شکل دهی و ایجاد نمای ظاهری سایت است. در این مرحله قالب کلی سایت به همراه عناصر اصلی آن مانند طرح بخش بالای سایت (Header)، ساختار منو، فوتر سایت و .. طراحی و ایجاد می شود. این قالب می تواند با استفاده از فتوشاپ به صورت یک طرح زیباتر و ملموس تر دربیاید.

چالش اصلی در طراحی سایت حرفه ای و عالی ایجاد تناسب بین اجزا و کاربری سایت می باشد. در اطلاعت جمع آوری شده در دو مرحله قبل برای شکل دادن به طراحی خود استفاده کنید. هر طراح سایت حرفه ای در پشت هر تصمیم و طرح خود، مقصود و هدفی را دنبال می کند. نباید هر طرح و فُرمی را بدون دلیل و بدون هدفی خاص به وی سایت اضافه کرد.

همچنین لازم است طراحی و ظاهر سایت، متناسب و هماهنگ با محتوا باشد.اغلب مواقع این محتوای سایت است که با طراحی هماهنگ و وفق داده می شود که این امر در نهایت منجر به کم توجهی کاربران به محتوای سایت می شود. محتوای سایت باید اولین و مهمترین چیزی باشد که کاربران سایت به آن توجه نشان می دهند.

برای طراحی هر صفحه سایت این سوالات را از خود بپرسید: طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

  • هدف اصلی از ایجاد این صفحه چیست ؟
  • آیا کاری که قرار است کاربر در این صفحه انجام دهد به طور واضح به وی نشان داده می شود؟
  • نوع طراحی این صفحه چه مقدار کاربران به تشویق به عمل مورد نظر (خرید، ثبت نام، تماس و..) می نماید ؟

یک طراح سایت موفق همچنین علاوه بر طراحی گرافیکی به کدنویسی های لازم برای اجرای طرح نیز توجه می کند. حتی اگر خود شما کار کدنویسی سایت را انجام نمی دهید قبل از اینکه طرح سایت را به مشتری نشان دهید با برنامه نوبس شرکت خود مشورت های لازم را به عمل آورید.

4- برنامه نویسی

در مرحله برنامه نویسی، طرح سایت به صورت کدهای برنامه نویسی ترجمه می شود تا قابل نمایش توسط مرورگرها و قابل استفاده در وب شود. این مرحله در بین تمام مراحل طراحی سایت زمانبر ترین آنها محسوب می شود. بنابراین مشتری را در جریان وضعیت پروژه قرار دهید. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

اطلاع رسانی به مشتری می تواند از طریق ارسال email یا تماس تلفنی باشد و بهتر است شامل موارد زیر شود:

  • کارهایی که در هفته قبل بر روی سایت انجام شده ( گذشته)
  • نمای کلی سایت در حال حاضر ( حال) طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
  • کارهایی که قرار است در طول هفته آینده برای طراحی سایت انجام شود (آینده)

5- راه اندازی

در نهایت وقت آن رسیده که پروژه راه اندازی کنید. از آنجایی راه اندازه و استارت سایت شامل بخش ها و مراحل زیادی می شود بهتر است که یک چک لیست تهیه کرده و از طریق آن مرحله آخر طراحی سایت مشتری خود را پیش ببرید تا چیزی را از قلم نیاندازید. راه اندازی یا اصطلاحا بالا آوردن سایت علاوه بر نیازهای سخت افزاری (هاست، سرور و… ) به تجربه و مهارت زیادی نیز دارد.

6- تعمییر و نگهداری سایت طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

آخرین بخش از مراحل طراحی سایت مروبط به خدمات پشتیبانی و نگهداری آن است که اغلب مواقع توسط شرکت ها نادیده گرفته می شود. اما واقعیت این است که پشتیبانی از سایت و برطرف کردن مشکلات آن احتمال موفقیت سایت در بلند مدت را بسیار افزایش می دهد.

قبل شروع پروژه طراحی سایت جدید این موضوع را حتما در نظر داشته باشید که یک سایت نیز مانند خانه یا خودرو نیاز به مراقبت و تعمیر همیشگی دارد. این پشتیبانی ها شامل موارد زیر می شود:

  • انجام بروزرسانی در صورت نیاز
  • تهیه فایل پشتیبان (Backup) از محتوای سایت
  • تامیین امنیت سایت
  • بررسی منظم ورود و خروج های سایت و تعداد کلیک ها
  • برطرف کردن مشکلات مربوط به هاست یا سرور سایت

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن چیست؟

به دلیل اینکه استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رواج یافته و امروزه تقریبا دست هر فردی و یا در هر خانواده ای یک گوشی هوشمند یافت می شود، بازار اپلیکیشن ها و طراحی اپلیکیشن های موبایل بسیار داغ است و پیش بینی می شود در آینده استفاده از اپلیکیشن ها بیشتر از چیزی که اکنون شاهد آن هستیم خواهد بود.

باتوجه به این مطلب شما اگر کسب و کاری دارید و به فکر پیشرفت کسب و کارتان هستید باید به طراحی اپلیکیشن توجه کنید. با ساختن یک اپلیکیشن شما یک مرحله بزرگ به سوی موفقیت برداشته اید و می توانید آینده خود را تضمین کنید.

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

تحقیقات نشان می دهد که افراد با اپلیکیشن های روی گوشی موبایل بیشتر از برنامه های روی سایت کار می کنند و زمانی این برای شما اثبات می شود که مشتری از شما سؤال می کند که آیا اپلیکیشنی برای ارائه محصولاتتان دارید؟ داشتن اپلیکیشن این امکان را به مشتری می دهد که بدون مراجعه به سایت و در هر زمان و مکانی توسط گوشی همراه از خدمات شما بهره ببرند.

اپلیکیشن این اجازه را به شما می دهد که به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشید و علاوه بر نمایش اطلاعات و محتوا به کاربران، تقاضای آن ها را برآورده کنید. یک اپلیکیشن موبایل در یک زمان چندین وظیفه دارد. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

اطلاعات عمومی، قیمت ها، فرم های رزرو، امکان جستجو، حساب های کاربری، پیام رسان و ارسال نوتیفیکیشن و بسیاری از موارد دیگر. با طراحی اپ موبایل اقدام به طراحی یک کانال خصوصی برای تعامل مستقیم با مشتریان و ارائه محصولات و خدمات خود به صورت یکپارچه می کنید.

مراحل طراحی اپلیکیشن

برای ساخت اپلیکیشن لازم است که 7 مرحله اساسی را طی کنید که به قرار ذیل است:

1- شناخت نیاز

در ابتدای کار شما باید بتوانید، یک تصویر کلی از نرم افزاری که می خواهید طراحی کنید را در ذهن داشته باشید. در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که که نرم افزار برای بازدهی بالا باید حتما همراه با کاهش هزینه و زمان همراه باشد. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

2- جامعه هدف

در این مرحله باید جامعه ای را که قصد دارید، نرم افزارتان را در آن عرضه کنید مورد بررسی دقیق قرار دهید، به عنوان مثال جنسیت و بازه سنی جامعه مورد نظرتان برای ساخت اپلیکیشن بسیار مهم می باشد همچنین نوع سیستم عاملی که مخاطب استفاده می کند در طراحی اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد.

مراحل طراحی اپلیکیشن در کیان تجارت

3- نحوه کسب درآمد

اپلیکیشنی که شما طراحی کرده اید چگونه می خواهد برایتان سودآوری داشته باشد. برای این مورد باید به انواع مدل های متفاوت سودآوری از طریق اپلیکیشن ها کاربردی که موجود است را مدنظر قرار دهید و با توجه به جامعه هدف یکی از آن ها را انتخاب کنید. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

4- طراحی اپلیکشن

در این مرحله باید ایده خود را از ذهن و کاغذ خارج کرده و شروع به طراحی کنید. برای این کار در صورتی که خودتان با برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن آشنایی دارید، می توانید این مرحله را انجام دهید. شما می توانید طراحی اپلیکیشن را به شرکت هایی که در زمینه فعالیت می کنند، بسپارید.

5- توسعه نمونه ابتدایی

بعد از این که مرحله طراحی به پایان رسید اکنون باید برای توسعه نمونه اولیه خود اقدام کنید. هدف از این کار تبدیل ایده به برنامه است که البته قابلیت های پایه ای نیز در آن باید رعایت شود. به عبارتی دیگر در این مرحله با حفظ نسخه اولیه فرایند بازاریابی و جذب سرمایه را انجام می دهید.

6- آنالیز و تحلیل

در این مرحله باید اپلیکیشن هایی را که در حوزه شما در حال فعالیت هستند را آنالیز و تحلیل کنید. طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

7- انتشار اپ

بعد از این که مراحل ساخت اپلیکیشن به پایان رسید باید حتما ان را تست کرده و هرگونه ایرادات احتمالی را حذف کنید سپس آن را انتشار دهید.

طراحی سایت و اپ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

به طور خلاصه، طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل به منزله داشتن دفتر کار یا فروشگاه در فضای واقعی است و این یعنی اعتبار کسب و کار شما. امروزه اکثریت افراد برای بررسی صحت و درستی کار هر نوع شغلی که فکر می کنید (از وکیل گرفته تا بنگاه معاملات املاک) مشخصات آن کسب و کار را در اینترنت سرچ می کنند. پس اگر نامی از شما و محصولات تان نبینند سراغ رقبای شما خواهند رفت.

تصور کنید یکی از مشتریان شما از کیفیت بالای کفش های تولیدی تان برای دوستش گفته و حالا دوست مشتری شما با سرچ برندتان در اینترنت می خواهد تصویر کفش های موجود در فروشگاه شما را ببیند و پس از اینکه مطمئن شد آنچه می ‎خواهد در فروشگاه تان موجود است، برای خرید حضوری اقدام کند اما اسمی از برندتان در میان رقبای دیگر، نمی ‎بیند. این فرد ابتدا نسبت به صحت کسب و کارتان تردید کرده و سپس سراغ رقبای شما می‎رود؛ همان هایی که تصویرکفش مورد علاقه او را در سایت شان به اشتراک گذاشته اند!

پس برای حذف نشدن از دنیای رقابت طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل را جدی بگیرید!

لیکیشن موبایل

برای طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل می توانید همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در الفباوب تماس بگیرید، ما در تلاش هستیم تا با ارائه جدیدترین روش های طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن رضایت شما عزیزان را به دست آوریم.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *