طراحی منو آنلاین رستوران

5
آبان
1400

حتما شماهم تا به حال چندین بار با طراحی منو آنلاین رستوران روبرو شده اید! همان آدرس های ثبت شده روی میز رستوران ها که باید آن را اسکن کنید و منوی رستوران را به دست آورید! این روش به شدت درحال فراگیر شدن است و کمتر میبینیم که منوهای چاپی هنوز هم روی بورس باشند. اگ صاحب یک رستوران یا کافه هستید باید برای طراحی منو رستوران آنلاین هرچه سریع تر دست به کار شوید!

ثبت سفارش طراحی منو دیجیتالی رستوران و کافی شاپ QR code – تماس با 021-91008515

طراحی منو آنلاین رستوران یکی از روش های جدید رستوران ها برای ارائه خدمات است که تا حد زیادی جلوی روش های سنتی یعنی چاپ منو را گرفته است. منوهای آنلاین رستورانی با توجه به امکانات دوطرفه ای که دراختیار مشتری و صاحب رستوران قرار می دهند موردتوجه بسیاری قرار گرفته اند. این منوها با QR code قابل دسترسی هستند و مشتری با کمترین صرف زمان می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد.

با طراحی منو آنلاین رستوران آنلاین سفارش بگیرید و به بخش بیشتری از مردم رستوران خود را معرفی کنید!

هم اکنون در کافی شاپ و مجموعه های رستورانی اسم منو آنلاین را در این ایام کرونایی بسیار زیاد می شنویم. اما منو آنلاین چیست و دقیقه به چه کاری می آید؟ معایب و مزایایی که برای هر مجموعه می تواند ایجاد کند چیست؟ آیا طراحی منو آنلاین رستوران برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟ با الفباوب همراه شوید.

می دونستین شما با طراحی سایت فروشگاهی برای رستوران و طراحی منو آنلاین رستوران می تونین معروف تر بشین؟

طراحی منو آنلاین رستوران چیست؟

منو آنلاین رستوران به منو نرم افزاری گفته می شود که جایگزین مناسبی برای منوهای چاپی سنتی رستوران ها و کافه ها هستند. منوهای آنلاین قابلیت و مزایایی نسبت به منوهای چاپی دارند که به همین خاطر به سرعت در حال جایگزین شدن منوهای سنتی می باشند.

وقتی مشتری قصد سفارش و یا سرویس خود را داشته باشد می تواند با مراجعه به آدرس اینترنتی آن رستوران یا کافه و یا اسکن کد QR مخصوص که روی میز قرار دارد به منو دسترسی داشته باشد و سفارش خود را به آنجا ارسال کند. این منوها بسته به نوع و سلیقه کارفرما می توانند امکانات زیادی داشته باشند که الفباوب همه این پکیج ها را به کارفرمایان محترم ارائه می دهد.

menu online restaurant QR code

کاربرد منو آنلاین 

طرح منوهای آنلاین رستوران مثل منوهای چاپی برای دریافت سفارش از مشتری در رستوران و یا کافه هستند با این تفاوت که امکانات بیشتری را برای صاحبین رستوران و کافه به همراه دارند. طراحی منو آنلاین رستوران

نحوه استفاده از منو آنلاین

مشتریان با ورود به رستوران یا کافه می توانند هم از طریق ورود به آدرس اینترنتی اختصاص یافته به منو وارد شوند و هم با کمک گوشی موبایل کد مخصوص QR را اسکن کنند و به صورت خودکار به منو هدایت شوند.

دیزاین طراحی منو آنلاین رستوران چگونه است ؟

با توجه به اینکه هر رستوران یا هتل و یا کافه معمولا دارای لوگو و طراحی خاص خود است مجموعه ما از طراحی قالب پیش ساخته فقط در صورت سفارش کارفرما استفاده می کند. در غیر اینصورت طراحی و دیزاین منوی آنلاین کافی شاپ یا رستوران کاملا با خواست و سلیقه شما انجام می شود.

مزایای طراحی منو آنلاین رستوران

  • ارسال سریع سفارش از طرف مشتری با طراحی منوی رستورانی آنلاین
  • صرفه جویی در نیرو کار انسانی و زمان
  • نمایش تصاویر مربوط به غذاها، دسرها و نوشیدنی ها قابلیت ثبت سفارش و نهایی شدن آن توسط مشتری
  • رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت مشتریان و کارکنان
  • قابلیت تغییر و بروزرسانی منو بدون پرداخت هزینه
  • دسترسی مشتریان به منو از هر مکانی

هم اکنون منو آنلاین از طریق روش های زیر در دسترس قرار می گیرد:

  1. QR code
  2. وای فای
  3. استفاده از آدرس در مرورگر
  4. فناوری طراحی منو آنلاین رستوران

هم اکنون بیشتر مجموعه های غذایی به خصوص کافی شاپ، رستوران، فودکورت، فست فود و … به استفاده از منوی اینرنتی رستوران نیاز دارند. اما چرا؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به معایب منوهای کاغذی، به فواید طراحی منو آنلاین رستوران بپردازیم.

معایب منو کاغذی

  1. هم اکنون استفاده از منوهای کاغذی به علت شیوع کرونا خطرناک است و طراحی منو آنلاین رستوران از این خطرات کم می کند.
  2. عدم وجود عکس و یا توضیحات برای هر محصول در منو های کاغذی عموما باعث سردرگمی مشتری می شود؛ همینطور جذابیت خرید بیشتر محصولات را کم می کند.
  3. امکان اعلام هر محصول به صورت موجود یا ناموجود به مشتریان وجود ندارد و عموما آن ها پس از صرف وقت و انتخاب محصولات در زمان سفارش به سالن دار متوجه محصولات ناموجود می شوند که این علاوه بر اتلاف وقت، کاهش اعتبار مجموعه را به دنبال دارد.
  4. قابلیت تغییر و ویرایش منوهای کاغذی همیشه باید توسط طراحان گرافیست انجام شود که همین امر در صرف وقت و هزینه تاثیرات زیادی دارد، اما در طراحی منو آنلاین رستوران می توان به صورت آنلاین آن را به روز کرد.
  5. قابلیت نمایش محصولات دارای تخفیف و همینطور قابلیت نمایش منو روز یا همان پیشنهادات به خصوص هم وجود ندارد. همین امر باعث از دست دادن فرصت فروش بیشتر می شود.
  6. دسترسی به منو یک مجموعه صرفا در محل مجموعه مقدور خواهد بود و قابلیت مشاهده منو در بیرون از مجموعه وجود ندارد. اگر قابلیت مشاهده منو در بیرون از مجموعه وجود داشت باشد مشتریان به سهولت می توانند آیتم های مورد نظر را انتخاب کرده و حتی بیرون از محل مجموعه سفارش خود را ثبت کنند و مبلغ آن را به صورت اینترنتی بپردازند.
  7. کوچک ترین تغییر در منوی کتغذی مثل تغییر قیمت و یا افزودن یا حذف محصولی از منو موجب هزینه برای چاپ دوباره است که عموما بیشترین هزینه را برای طراحی و چاپ دوباره به همراه دارد.
  8. عموما قابلیت استفاده از منوهای کاغذی پس از گذشت مدت زمانی به علت استهلاک و از بین رفتن آن ها مثل خیس شدن و یا پارگی قسمت هایی از آن و یا کثیف شدن، دیگر وجود نخواهد داشت و نیاز به چاپ دوباره پیدا می کنند. طراحی منو آنلاین رستوران تعریفی متفاوت از نحوه نمایش محصولات شما به مشتریانتان خواهد داشت که از این طریق فروش شما را بالاتر خواهد برد.

طراحی منو دیجیتال رستوران با بالاترین بازده و رضایت مشتری!

  1. پس از استفاده از یکی از روش های ورود به منو آنلاین، مشتریان به سهولت می توانند از امکانات و خدماتی که برایشان فراهم کرده اید استفاده کند. امکانات زیر از نتایج طراحی منو آنلاین رستوران به دست می آید:
  2. به راحتی و بدون هزینه و در عرض چند ثانیه تغییرات و بروزرسانی های خود را روی منو اعمال کنید. به آسانی قیمت، توضیحات، عکس و ویژگی های هر محصول را تغییر داده یا محصولاتی را حذف یا اضافه کنید.
  3. با یک کلیک محصولات خود را موجود یا ناموجود کنید تا مشتریان انتخاب دقیق تری داشته باشند.
  4. درصد تخفیف های خود را روی هر محصولی و به هر میزانی که می خواهید به راحتی اعمال کنید تا با فروش بیشتر و افزایش مشتریان را تجربه کنیی. عموما محصولاتی که دارای تخفیف می باشند از محصولات دیگر فروش بالاتری خواهند داشت.
  5. به خاطر جذابیت بالای طراحی منو آنلاین رستوران علاوه بر جذب مشتری و ایجاد علاقه برای ثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان شما، باعث افزایش فروش با ترغیب مشتری به خرید هم خواهد شد. در طراحی منو آنلاین رستوران همه اطلاعات خرید مشتری ذخیره شده و قابلیت ارائه کدهای تخفیف به مشتری مورد نظر وجود دارد.
  6. منو محصولات شما از هرجایی قابل دسترس است و قابلیت مشاهده و ثبت سفارش توسط مشتریان در بیرون از مجموعه شما و با کمک محدوده هایی که روی نقشه تعریف کرده اید، وجود دارد. به این صورت دیگر نیازی نیست که مشتریان شما حتما در مجموعه حضور داشته باشند تا ثبت سفارش کنند، بلکه از بیرون مجموعه و بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی می توانند سفارشاتشان را ثبت و وجه را آنلاین پرداخت کنند.
  7. به علت نمایش منو محصولات مجموعه در دستگاه مشتری و عدم نیاز به هیچ منو کاغذی و یا دستگاهی دیگر، ضریب انتقال بیماری را در این ایام به صفر درصد می رساند و قابلیت انتقال بیماری از این طریق دیگر وجود نخواهد داشت.

در طراحی منو دیجیتال رستورانی علاوه بر حذف منوهای کاغذی و صرفه جویی در هزینه های نگهداری و یا طراحی و چاپ منو های قدیمی، نیازی به سالن دار برای دریافت سفارش مشتریان نیست. به این صورت که مشتری پس از مشاهده و انتخاب محصولات خود، به راحتی سفارش خود را ثبت کرده و حتی می تواند پرداخت خود را به صورت آنلاین و با کمک درگاه پرداخت اینترنتی انجام دهد.

پس از ثبت سفارش یک آلارم و نوتیفیکیشنی در پنل مدیریت طراحی منو آنلاین رستوران برای اعلام سفارش برای شما ارسال می شود.

به این صورت علاوه بر حذف مشکلات و اشتباهاتی که در هنگام دریافت سفارش چه از طرف سالن دار و چه از طرف مشتری ایجاد می شود، همینطور قابلیت حذف سالن دار برای دریافت و ثبت سفارش هم قابلیت پذیر خواهد بود. که این مورد هم باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های هر مجموعه می شود.

همیشه این وضوع برای مشتریان آزاردهنده بوده که یک نفر بالای سر میز آن ها منتظر دریافت سفارش است. و علاوه بر این موضوع، گاها اشتباه در ثبت سفارش توسط سالن دار یا توسط مشتری ایجاد می شود که در این روش علاوه بر حذف سالن دار، به خاطر اینکه مشتری سفارش خود را ثبت می کند قابلیت به وجود آمدن اشتباه غیر ممکن خواهد بود.

  1. قابلیت ثبت و پرداخت آنلاین سفارشات برای مشتریان به صورت های درون بر، بیرون بر و پیک با قابلیت مشخص کردن آدرس محل تحویل از روی نقشه هم وجود دارد.
  2. قابلیت تعریف زبان های متنوع به منو برای مشاهده و ثبت سفارش توریست ها هم وجود دارد. در واقع با کمک منو آنلاین، یک اسنپ فود اختصاصی برای مجموعه خود خواهید داشت.

منو آنلاین چه ویژگی های دیگری باید داشته باشد؟

قطعا منو آنلاین صرفا برای یک منظور کافی نیست و نیاز است که علاوه بر قابلیت های بالا، بتواند نیازهای دیگری را هم از مجموعه شما مرتفع کند. این نیازها باید بر اساس ضرورت مجموعه شما باشد و مثل منو آنلاین این نیازها باید کارهای مهم دیگری را هم انجام دهند. طراحی منو آنلاین رستوران

یکی از این نیازها، باشگاه مشتریان هوشمند و نظرسنجی آنلاین است. اما باشگاه مشتریان چه مزیتی دارد؟ چگونه می توان با کمک باشگاه مشتریان کسب درآمد کرد؟ چرا نظرسنجی می تواند رشد مجموعه را چند برابر کند؟

خصوصیات و امکاناتی که هم اکنون برای مجموعه های غذایی باعث کسب درآمد و جلوگیری از مصرف هزینه های بیشتر می کند، تغییر روند فعلی آن ها از فرآیندهای سنتی به آنلاین است که این موضوع را همه ما در نرم افزارهای بسیاری که در چند سال اخیر برای ثبت سفارشات مثل سپیدز، فودسافت، زعفران و … به وجود آمده اند، می بینیم.

اما در نرم افزارهای فوق صرفا شما همه فرآیندها را در آن به صورت دستی وارد می کنید و نه شما و نه مشتری شما نمی توانید از امکانات و مزایای منو آنلاین بهرمند شوید. هم اکنون نرم افزارهای فوق نسبت به منو آنلاین menu online restaurant کاربرد خود را از دست داده اند.

به طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود نیاز دارید؟ برای مشاوره، اطلاع از قیمت و … تماس بگیرید!

menu online restaurant

نکات مهم در طراحی منو آنلاین رستوران

یک منو خوب برای رستوران می تواند تجربه غذا خوردن خوب را افزایش دهد، به مشتریان کمک کند تا انتخاب های بهتری داشته باشند و ذائقه آن ها را تحریک کند. در نظر داشته باشید که منو چیزی فراتر از لیست غذاهای یک رستوران است. منو اگر به درستی طراحی شود می تواند یک ابزار تبلیغاتی مفید باشد. منو هویت رستوران و محرکی برای افزایش سود رستوران است. در این مطلب چند راهکار را برای طراحی منو آنلاین رستوران معرفی می کنیم که برای بالا رفتن سود رستوران شما تاثیرات بسزایی دارد.

1) به الگوهای حرکت چشم آگاه باشید.

برای سال ها رستوران ها منوهای خود را با این فرض طراحی می کردند که چشمان مشتریان آن ها به نقاط خاصی از منو، مثل گوشه بالا سمت چپ کشیده خواهد شد، به همین علت آن ها غذاهایی را که سود بالاتری داشتند در آن قسمت جای گذاری می کردند. اگرچه تحقیقات جدید نشان می دهد که مشتریان علاقه دارند منو را مثل یک کتاب، از سمت راست بالای صفحه شروع کنند.

2) منو را به بخش های متنوع تقسیم کنید.

وقتی مشتری در منو به دنبال خرید غذاست مطمئنا دوست ندارد که با یک منو وسیع و در هم و گیج کننده روبرو شود. شما هم سعی کنید در طراحی منو آنلاین رستوران از دسته بندی های متنوعی کمک بگیرید تا پیدا کردن غذا برای مشتریان آسان تر باشد.

3) استفاده از عکس های عالی

عکس غذا بیشتر برای فست فودها و رستوران های زنجیره ای رایج است، نه رستوران های سطح بالا. اگر شما در منو خود از عکس استفاده می کنید حتما به کیفیت بالای عکس ها توجه به خصوص داشته باشید. این کار امکان دارد کمی هزینه های طراحی منو آنلاین رستوران شما را بالا ببرد اما اهمیت زیادی دارد. بعضی از رستوران ها هم کیفیت غذا را به تخیل مشتری خود واگذار می کنند، چون عکس غذاها برای همه افراد خوشایند نیست.

4) از توضیحات کمک بگیرید.

توضیحات کامل به همراه اسم غذا می تواند به مشتریان شما کمک کند تصمیم بهتری در خرید غذا داشته باشند. سعی کنید توضیحات را تا جایی که می توان کامل و در عین حال خلاصه بیاورید. توضیحات غذا مخصوصا برای مشتریانی که تصمیم ندارند در طراحی منو آنلاین رستوران از عکس استفاده کنند مهم به نظر می آید.

5) روی قیمت تاکید نکنید.

یکی از اشتباهاتی که صاحبین رستوران در طراحی منو آنلاین رستوران مرتکب می شوند، نشان دادن قیمت غذاست. گاهی دیده شده که قیمت با فونت درشت نوشته می شود یا از رنگ هایی که حساسیت به بار می اورد کمک می گیرند. توجه داشته باشید که در عین حال که مشتری علاقه دارد قیمت غذایی که تصمیم دارد انتخاب کند را بداند، نباید زیاد روی قیمت تاکید داشت.

6) استفاده از چهارچوب و قاب ها را در نظر داشته باشید

قاب ها توجه را به سمت یک گروه خاص از غذا جلب می کنند. اما در استفاده از قاب هم باید دقت به خصوص داشته باشید. اگر یک رستوران سنتی می باشید نباید در طراحی منو آنلاین رستوران چهارچوبی شبیه به منو رستوران های لاکچری داشته باشید.

7) از رنگ های مناسب کمک بگیرید

رنگ ها بر اساس سبک مشتریانی که به رستوران شما می آیند و همینطور پیش زمینه رستوران انتخاب کنید. رنگ های متنوع هر کدام تاثیرات روانشناختی متفاوتی بر بیننده ایجاد می کنند. پس رنگ های انتخابی شما به تغییر خلق افراد و جلب توجه مشتریان به سمت غذاهای خاص کمک می کند. به عنوان مثال برای رستوران هایی که غذای مکزیکی سرو می کنند رنگ های گرم بهترین گزینه می باشند.

منو آنلاین رستوران شما آماده است! آن را در اختیار کاربران قرار دهید!

حالا که با بایدها و نبایدهای طراحی منو آنلاین رستوران آشنا شدید، نوبت انتشار منو و سفارش گیری است. برای جلب توجه مشتریان و افزایش فروش خود در رستوران، به موارد زیر توجه کنید:

  1. منو خود را در فضای آنلاین منتشر کنید. شبکه های اجتماعی، سایت شما و اپلیکیشن های سفارش محل مناسبی برای انتشار منو مخصوص رستوران شماست. دقت کنید در دنیای امروز افرادی که قصد سفارش آنلاین یا تلفنی غذا را دارند عموما از طراحی منو آنلاین رستوران استفاده می کنند پس مسیر را برای استفاده این افراد آسان کنید.
  2. سعی کنید که قابلیت پرداخت آنلاین را برای مشتریان آماده کنید.
  3. کامنت ها، نظرات و تجربه دیگر مشتریان را در فضای آنلاین و در مسیر ثبت سفارش در اختیار کاربران قرار دهید. مشاهده نظرات مثبت در زمان سفارش به تصمیم گیری کاربران کمک می کند.
  4. منو خود را خیلی طولانی نکنید! داشتن 15 تا 20 آیتم در دسته بندی های مشخص و تفکیک شده به انتخاب سریع کاربر کمک می کند. همینطور درک منو و آیتم های موجود در آن را برای کاربر ساده کنید.
  5. به جذابیت طراحی منو خود اهمیت دهید. در فضای آنلاین و در لحظه سفارش، منو شما تنها راه ارتباطی شما با مشتری خواهد بود. با نمایش توانمندی ها و جذابیت های بصری غذاهای خود، او را برای ثبت سفارش متقاعد کنید.
  6. حتما توضیحات لازم و کافی را برای آیتم های موجود در منو ارائه دهید. مشتری باید بتواند دقیقا بفهمد که چه چیزی را سفارش می دهد و از محتویات غذا انتخاب شده به اسانی مطلع شود.
  7. منو آپدیت و به روزی داشته باشید. توجه کنید با توجه به تغییر شرایط، امکان دارد منو شما در فصول مختلف یا بازه های زمانی خاص دستخوش تغییرات شود. باید به سرعت اطلاعات آن را به روزرسانی کنید. با رعایت نکات و بررسی نیاز مشتری های خارج از رستوران، می توانید تجربه لذت بخشی را برای او رقم بزنید. طراحی منو آنلاین رستوران

برای طراحی سایت با وردپرس برای رستوران همین حالا اقدام کنین!

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله کاربردی به خوبی اهمیت طراحی منو آنلاین رستوران را نشان دهیم. شما می توانید همین حالا برای ثبت سفارش منوی آنلاین رستوران با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم! صفر تا صد را به ما بسپارید و مطمئن باشید با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه می دهیم.

نمونه طراحی منوی آنلاین رستوران

در ادامه چند نمونه طراحی منوی آنلاین رستوران برای شما قرار داده ایم! از آن ها دیدن کنید و در صورت نیاز به طراحی منوی آنلاین رستوران با ما تماس بگیرید!

برای ثبت سفارش طراحی منو دیجیتال رستوران ارزان با ما تماس بگیرید!

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *