هزینه طراحی سایت

19
آبان
1400

هزینه طراحی سایت اولین نکته ای هست که هرگاه کسب و کاری نیاز به سایت پیدا کنه باید بهش توجه داشته باشه. مهم نیست که شما قرار است برای طراحی وب سایت اختصاصی اقدام کنین یا آماده، در هر صورت باید بدونین که هزینه طراحی سایت به چه مواردی بستگی داره!

الفباوب با بهترین قیمت، بهترین سایت هارو برای شما طراحی میکنه، برای دریافت اطلاعات بیشتر با 02191008515 تماس بگیرین تا شمارو راهنمایی کنیم! با هر بودجه ای که مدنظر دارید، می تونین وارد دنیای اینترنتی بشید!

در واقع با تکیه بر این هزینه می تونیم فعالیت و کسب و کارمون رو گسترش بدیم. تا همین یک دهه گذشته بیشتر برای برندینگ و تبلیغات کسب و کار از روش های سنتی مثل چاپ بروشور و تبلیغات در رسانه های اجتماعی استفاده می شد که هم هزینه زیادی داشت و هم به اون صورت که باید به دست مخاطبین هدف نمی رسید.

این شد که طراحی سایت از اونجایی که هزینه و دردسر کمتری از تبلیغات سنتی داشت موردپسند صاحبین کسب و کار قرار گرفت و باید اشاره کنیم که مزیت بازاریابی این روش هم دوبرابر تبلیغات سنتی هست.

در صورتی که حس می کنین کسب و کارتون برای ارتقا و پیشرفت نیاز به یک سایت داره تا بتونین در سطح بیشتر با مخاطبین بیشتر وارد همکاری و تعامل بشین می تونین با الفباوب که الفبای طراحی سایت و کسب و کار شماست در ارتباط باشین. این مجموعه در تماس های شما به صورت کاملا صریح و شفاف به سوالات پاسخ می ده و باعث می شه بتونین یک تصمیم عالی بگیرین و آینده کسب و کارتون رو دگرگون کنین!

هزینه طراحی سایت شما با الفبا وب 59% کاهش پیدا می کنه!

ضرورت طراحی سایت برای کسب و کارها

امروزه بدون هیچ شکی، داشتن یک سایت برای معرفی نوع کار، خدمات و محصولات بسیار مهم و ضروری محسوب میشه. به عبارت دیگه کسب وکارهایی که در دنیای آنلاین جایگاهی ندارن، تعداد زیادی از مشتریانشون رو از دست میدن.

شاید در ابتدای امر صاحبان کسب وکاری که به همون روش های سنتی پایبند هستن، نیاز به داشتن یک سایت رو حس نکرده و تلاشی برای به روز کردن کسب و کار خود نداشته باشن و اولین چیزی که با طراحی سایت به ذهنشون میاد، خرج اضافه هست.اما واقعیت اینه که سایت باعث میشه شما بتونین با هزینه بسیار کمتر از تبلیغات سنتی، کسب و کارتون رو با بازده بسیار بیشتری به عموم معرفی کنین.

داشتن یک سایت  اعتبار تجارت شما رو افزایش می ده. همانطور که می دونین کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنن و روز به روز در حال افزایش هستن، تجارت شما هر چقدر که کوچک باشه با کمک همین کاربران آنلاین به یک برند شناخته شده تبدیل می شه.

قطعا وقتی اقدام به طراحی سایت می کنین باید به این نکته توجه کنین که برای راه اندازی هر سایتی به سه مولفه هاست، دامنه و طراحی سایت نیاز دارین.

معمولا بیشترین هزینه ای که برای طراحی سایت پرداخت میکنین و یا بهتره بگیم که بیشترین بخش هزینه طراحی سایتباید صرف طراحی سایت میشه. با توجه به گسترش شرکت های طراحی سایت باید با دقت بهترین شرکت رو انتخاب کنین که بتونه جایگاه و رتبه سایت مورد نظر شما رو در موتور های جستجوی مختلف از جمله گوگل افزایش بده.

پس هرچقدر زمان بیشتری رو برای سئو سایت خود کنار بذارین و محتوا و مقالات و اطلاعاتی که در سایت قرار می دین کاربران بیشتری رو جذب کنه، قطعا با افزایش ترافیک و بازدید سایت مورد نظر این امکان برای شما وجود داره تا رتبه و جایگاه بهتری رو در گوگل به دست بیارین.

یکی از مهم ترین مزایای سایت، عدم وجود محدودیت زمانیه. کاربران در هر ساعت از شبانه روز می تونن از سایت مورد نظر بازدید کنن و خرید انلاین انجام بدن.

در واقع یک سایت یک فروشگاه یا یک شرکت شبانه روزیه که کاربران بدون محدودیت زمانی و در هر ساعت از شبانه روز به مراجعه به سایت از خدمات و محصولات و امکانات اون استفاده کنن. پس سایت باعث شبانه روزی کردن کسب و کار مورد نظر میشه.

اگه در شهری، فروشگاهی قصد داشته باشه بخشی از محصولات و کالا هایی که داره رو حراج کنه فقط مردم همون شهر از این حراجی اطلاع پیدا می کنند، اما اگه این فروشگاه یک سایت فروشگاهی اینترنتی برای کسب و کارش طراحی کنه قطعا همه مردم جهان از این حراجی با خبر میشن.

در یک فروشگاه اینترنتی محدودیت جغرافیایی به هیچ عنوان وجود نداره و برای هر کاربری در هر جایی از جهان، این امکان وجود داره با کمک سایت سفارشش رو ثبت، پرداخت و از طریق خدمات پست اونو دریافت کنه. همه این مزایا هزینه طراحی سایت رو جبران میکنه.

معمولا تبلیغات و بازاریابی با کمک اینترنت و طراحی سایت بازده بالاتری خواهد داشت. همچنین این امکان وجود داره که با کمک گوگل ادورز و سئو سایت، کسب و کار اینترنتی خود تون رو گسترش بدین. در واقع سیستم تبلیغات در گوگل توسط خدمات گوگل ادورز صورت می گیره.

با یک طراحی سایت مناسب با گرافیک جذاب می تونیم اعتماد مشتریان رو جلب کنیم تا سفارشاتشون رو ثبت و اقدام به خرید کنن. مشاوران الفباوب در این زمینه مشتریان رو راهنمایی می کنن تا با یک انتخاب مناسب، با پرداخت کمترین هزینه به بهترین نتیجه برسن.

عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت بی شک یکی از مهمترین مواردیه که باید بهش پرداخته شه. زیرا هر فردی ممکنه بر اساس توانایی مالی و یا شرایط کاری که داره، نتونه مبلغ بالایی رو برای طراحی سایت هزینه کنه. بعضی از افراد هم ممکنه نیاز به یک سایت حرفه ای داشته باشن و هزینه طراحی سایت برای اون ها اهمیت زیادی نداشته باشه و فقط به دنبال کیفیت سایت باشن. به این صورت آشنایی با عوامل موثر روی هزینه طراحی سایت می تونه برای هر دو دسته بسیار مفید و تاثیر گذار باشه.

هزینه طراحی سایت یکی از موضوعاتیه که برای همه افرادی که قصد راه اندازی سایت دارن، اهمیت داره. برای اطلاع دقیق از قیمت و هزینه طراحی سایت باید با کارشناسان مربوطه مشورت کنیم تا آمار و اطلاعات دقیقی رو به دست بیاریم. در این مطلب تصمیم داریم بعضی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه طراحی سایت رو بیان می کنیم تا همه افراد با این موضوع آشنایی کامل پیدا کنن و در زمان سفارش طراحی سایت با سردرگمی در مورد هزینه طراحی سایت روبرو نشن.

دامنه

در هزینه طراحی سایت دامنه تاثیر داره، به زبان ساده دامنه همون آدرس سایته. دامنه می تونه پسوندهای مختلفی مثل com، net، ir و … بگیره. از بین همه پسوندها ir هزینه بسیار کمتری داره و شما میتونین با هزینه ای کمتر از 10 هزار تومان اونو خریداری کنین.

دامنه آدرس سایت شماست. مردم برای مشاهده سایت شما، اونو در نوار مرورگر خود وارد می کنن. به عبارت ساده، اگه سایت شما یک خونه باشه، دامنه آدرس اون خونه هست.

نکات مهم در مورد انتخاب دامنه مناسب

در حال حاضر بیش از یک میلیون سایت با دامنه ir. وجود داره. برای دامنه های خارجی فعال در ایران مثل com. آمار درستی در دسترس نیست. دامنه های ثبت شده در کل دنیا بیش از 350 میلیون دامنه هست و این آمار روزبه روز بیشتر می شه و تعداد افرادی که می خواهند سایت ایجاد کنن روند صعودی می گیره.

نام دامنه یکتاست، اگه قصد دارین یک سایت برای خودتان داشته باشین بهتره هرچه زودتر نام دامنه مناسب با کار خودتون ثبت کنین تا شخص دیگه اونو تصرف نکنه. در ادامه به چند نکته مهم برای انتخاب نام و ثبت دامنه مناسب اشاره می کنیم:

  • سعی کنین نام دامنه ای که انتخاب می کنین ساده باشه تا به راحتی حفظ شه.
  • بهتره نام دامنه انتخابی زمان تایپ کردن ساده باشه و به آسانی اونو تایپ کرد.
  • نام انتخابی برای دامنه بهتره کوتاه باشه.
  • نام دامنه بهتره معنی داشته باشه.
  • قوانین انتخاب نام دامنه رو رعایت کنین. مثلا برای سایت های وردپرسی شما حق استفاده از کلمه wordpress رو در دامنه ندارین.
  • سعی کنین نام دامنه انتخابی شما، اسم برندتون باشه.
  • نام انتخابی شما باید منحصربه فرد باشه.
  • تاجایی که میتونین برای انتخاب نام دامنه از اعداد و خط فاصله استفاده نکنین.

پیشنهاد می کنیم که برای سایت خودتان هم دامنه با پسوند ir. و هم با پسوند com. تهیه کنین.

هاست و تاثیر آن در هزینه طراحی سایت

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان هست و به بخشی از سرور گفته می شه. یک سرور می تونه به چند قسمت تقسیم شه (تقسیم بندی مجازی) که به هر قسمت هاست گفته می شه.

یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک سایت میزبانی می کنه. برای راه اندازی یک سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه یک هاست مناسب باشین. از جمله عوامل تأثیرگذار روی هزینه طراحی سایت هاسته. معمولا فاکتورهای زیر باعث افزایش و کاهش قیمت هاست می شن:

  • روش طراحی سایت

اگه بخواین یک سایت اختصاصی  تهیه کنین، باید هاست ویندوز خریداری کنین. اما اگه بخواین با کمک ابزارهایی مثل ورد پرس سایت رو مدیریت کنین، باید از هاست لینوکس استفاده کنین.

  • سطح ایمنی هاست

از آنجایی که اطلاعات شما روی هاست ثبت می شه، میزان کیفیت و امنیت اون اهمیت زیادی داره. با توجه به اهمیت هاست بهتره که برای این قسمت بیشترین هزینه رو بپردازین.

توجه داشته باشین در صورت پرداخت هزینه کم برای هاست، امینت سایت کاهش پیدا کرده و در نهایت امکان داره که به آسونی هک شین.

  • انتخاب مکان هاست

انتخاب ایران یا خارج ایران روی هزینه طراحی سایت تأثیر می ذاره.

  • انتخاب نوع سایت

با توجه به نوع فعالیت هاست، هزینه هاست متفاوت خواهد بود. برای مثال یک سایت دانلود فیلم با توجه به اینکه فضای بیشتری رو اشغال می کنه هزینه هاست بالاتری داره. این در حالیه که یک طراحی سایت شرکتی ساده هزینه هاست بسیار پایین تری نسبت بهش داره.

  • انتخاب روش طراحی سایت

دو نوع روش برای طراحی سایت داریم. روش اول کد نویسیه. کد نویسی مراحل زیادی داره و با توجه به نوع کاری که شما می خواین می تونه هزینه بسیاری داشته باشه؛ اما در روش دیگه CMS هزینه طراحی سایت بسیار پایین تره. CMS همه امکانات یک سایت کد نویسی شده رو (به جز مواردی مثل سیستم های بانکی) داره؛ اما در کل هزینه اون خیلی پایین تره.

مدت زمان طراحی سایت

با توجه به اینکه سایت شما در چه مدت زمانی راه اندازی می شه هزینه اون متفاوت خواهد بود. برای تخمین هزینه سایت باید عوامل بسیاری رو در نظر گرفت. معمولا در مشاوره سایت، زمان طراحی سایت از قبل مشخص شده و هزینه طراحی سایت کلی رو برآورد می کنه. چه شما در حال طراحی سایت یک برند بزرگ و چه یک کسب و کار محلی و یا طراحی دوباره سایت باشین، روند اون یکیه.

تفاوت عمده بین اون ها اینه که فقط برای طراحی دوباره شما تمام محتوا ها رو دوباره ایجاد نمی کنین، شما فقط عناصر طراحی مثل صفحه خانه، صفحه تماس فوری، اسلایدرها و غیره رو بروزرسانی می کنین. در مورد طراحی سایت جدید، باید نقشه و استراتژی های وب و برنامه بهینه سازی و سئو رو به طور کلی از ابتدا پایه ریزی کنیم.

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

هر سایتی برای اینکه بیشتر توسط کاربران دیده شه، نیاز به سئو داره. سئو بهترین و حرفه ای ترین روش برای هدایت کاربران به سمت سایته. در واقع شما با به کارگیری اصول سئو و تولید محتوای یونیک میتونین به آسانی در صدر قرار بگیرین؛ پس در صورت استفاده از سئو هزینه طراحی سایت شما متفاوت خواهد بود.

تعداد زبان های به کار رفته در سایت

با توجه به اینکه چه تعداد زبانی در سایت به کار می برید، هزینه طراحی سایت متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکنه شما یک سایت فقط برای داخل ایران بخواین. برای این کار شما فقط زبان فارسی رو به کار میبرین، اما سایت هایی که با هدف فعالیت بین المللی هستن باید دارای یک یا چند زبان باشن. همین امر هم در تعیین هزینه طراحی سایت تاثیرگذاره.

معمولا زبان دوم سایت ها انگلیسی، عربی و یا آلمانیه. اضافه کردن یک یا چند زبان روی یک سایت، هزینه طراحی سایت رو افزایش می ده.

ثبت درخواست طراحی سایت دو زبانه در الفباوب!

امکانات و ابزارهای مورداستفاده در سایت

هر سایتی دارای امکانات زیادیه و با توجه به اینکه شما کدام یک از امکانات رو استفاده می کنین، هزینه شما تغییر می کنه. از جمله این امکانات عبارت هستن از:

  • درگاه پرداخت
  • قابلیت خرید اشتراک
  • قابلیت عضویت در سایت
  • قابلیت ارسال اس ام اس به کاربران
  • و …

هرکدوم از این امکانات در مشخص کردن هزینه طراحی سایت تاثیر دارن و شما باید با توجه به نیازهایی که دارین تصمیم بگیرین.

محتوا گذاری و مدیریت سایت

یک سایت هرقدر هم که کامل باشه، بدون محتوا هیچ نوع کاربری رو جذب نخواهد کرد. برای محتوا شما باید همه اصول و قوانین سئو رو به کار بگیرید. یک محتوای جذاب و سئو شده می تونه شرایط مناسبی رو برای شما و کسب و کارتون فراهم کنه.

از اونجایی که محتوا دارای بخش و مراحل زیادیه و نیاز به مهارت ویژه ای داره، بهتره که اونو به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارین. خوشبختانه تیم الفباوب، کارشناسان حرفه ای و مجرب در زمینه محتوا داره و برای هزینه طراحی سایت و محتوا، تعرفه مناسبی رو در نظر می گیره.

الفباوب با طراحی یک استراتژی هدفمند برای پیشرفت سریع شما باعث میشه هرچه سریع تر به اهدافی که از طراحی سایت دارین دست پیدا کنین. از عوامل دیگه که روی هزینه طراحی سایت تأثیرگذار هستن عبارتند از:

امنیت سایت ها

سایت پس از اتمام طراحی حتما باید امن سازی شه و در صورت عدم انجام این مورد به سرعت دچار مشکلات امنیتی می شه.

امنیت سایت از اهمیت فوق العاده ای برخورداره و می شه گفت موثرترین عامل ادامه فعالیت، ثبات و اعتبار یک سایت با توجه به موارد دیگه، موضوع مهم امنیته. متاسفانه با بررسی وضعیت سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه می رسیم که بسیاری از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت کمی به امنیت سایت می دن.

هک نشدن سایت، امن بودن سایت رو تضمین نمی کنه به این معنی که ممکنه روی یک سایت با ضعف های امنیتی، تلاشی برای هک و نفوذ بهش انجام نشده و در صورت انجام سایت مورد بحث آسیب پذیر خواهد بود.

اهمیت امنیت سایت زمانی مشخص می شه که سایت تحت حمله قرار داره که محتمل به دو نتیجه خواهد بود. اگه امنیت سایت به صورت صحیح تامین شده باشه حمله ناموفق بوده و سایت آسیبی نخواهد دید اما اگه موارد امنیتی رعایت و تامین نشده باشه ضریب آسیب پذیری سایت بسیار بالا خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ بهش وجود داره.

این نکته هم قابل توجهه که حتی با وجود انجام و پوشش موارد امنیتی هر سایتی در هر زمان و موقعیت مستعد دریافت حملات و آسیب پذیری ناشی از حملاته. نوع، تعداد و روشهای هک و نفوذ بسیار گسترده هستن و مقابله در برابر همه اون ها اقدامات بسیار جدی و دائمی رو طلب می کنه. علاوه بر پوشش و رفع موارد امنیتی بحث مراقبت و رسیدگی هم در امنیت بسیار حائز اهمیته.

پس حتما در برآورد هزینه طراحی سایت امنیت رو هم پراهمیت بدونین و براش هزینه کنین.

گرافیک و دیزاین سایت

تیم الفباوب پس از طراحی سایت، به صورت کاملا رایگان اونو پشتیبانی می کنه؛ پس شما عزیزان نگران هزینه های پس از طراحی سایت نباشین و تنها با یکبار هزینه شرایط ایده آلی رو برای خود فراهم کنین.

طراحی گرافیک هنر ارتباط بصری از طریق عکس ها، نماد ها، متن ها و … که توسط یک طراح گرافیک انجام می شه. زیبایی دنیای امروز وابسته به خلاقیت و هنر های آمیخته شده در شاهکار های افراد خلاق و با استعداده. طراحی گرافیک فرآیندی خلاقانه اس که با ترکیب هنر و تکنولوژی ارتباط زیبایی میان ایده ها به وجود آورده. هزینه طراحی سایت

گرافثیک و دیزاین هرچقدر حرفه ای تر، هزینه طراحی سایت هم بیشتر!

خلاقیت و تفکر گرافیکی

در طراحی گرافیک، تنها تسلط بر ابزارهای گرافیکی و ویدیویی کافی نمی باشه و بدون خلاقیت و تفکر گرافیکی بسیار ضعیف خواهید بود. هر طراح بایستی دارای ذهن خلاق و پویا باشه تا هرچه مشتری نیاز داره به تصویر بکشه. طراحان گرافیک باید پیش از هر چیزی طراح ذهن خود باشن و به توانایی های خود شاخ و برگ ببخشن. هزینه طراحی سایت

رنگ 

هرچند اهمیت رنگ رو هر کسی می دونه اما لازمه باز هم یک سری نکات در این خصوص تکرار شن. رنگ یکی از مهمترین ارکان طراحیه که به شکل رنگ و بویی دیگه می بخشه. هدایت حس و حال و جو تصویر بر عهده رنگه که می تونه باعث شکست یا موفقیت اون طرح شه. رعایت هارمونی رنگ ها و استفاده صحیح از فیلتر های رنگی باعث پرانرژی تر شدن طرح مورد نظر می شه و کیفیت اونو بهبود می بخشه.

استفاده از هنر تایپوگرافی

تایپوگرافی از شاخه های جذاب طراحی گرافیکه که چشم پوشی از اون خالی از لفطه. در واقع این سبک هنر حروف نگاریه که شامل طرح حروف، ارتفاع خط، فاصله بین حروف و نحوه چینش اون هاست. یعنی تصویر سازی به وسیله نشانه های زبان شناسی انجام می شه و باعث غنی شدن نوشته می شه که تاثیر گذاری اون هم بالا می ره. هزینه طراحی سایت

استفاده صحیح از فضا

شما اول باید در مورد عکس ها و یا طرح های گرافیکی که می خواین از اون ها استفاده کنین تصمیم گیری کنین. بعضی از طراحان سعی می کنن از فضاهای باز زیاد برای ایجاد یک محیط تاثیر گذار استفاده کرده و مطلب رو در یک قسمت محدود متمرکز کنن.

عده ای دیگه از طراحان ترجیح می دن از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنن که باعث تخریب تخیلات و تصورات اون ها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشتن می شه. در اینجا نقش فونت اهمیت زیادی داره چون یک فونت مناسب در یک پوستر باعث متوقف کردن عابر و جلب توجه اون برای خواندن محتوا می شه.

فشرده سازی تصاویر

یکی از مهمترین اصول، کاهش حجم تصاویره. این کار تا جایی که کیفیت تصاویر از بین نره ادامه داره. حجم بالا باعث کاهش سرعت لود سایت می شه که تاثیراتی مخرب روی بازدید کاربران خواهد داشت، پس بیشتر طراحان با کمپرس عکس ها باعث افزایش سرعت سایت می شن.

ما برای به صرفه تر شدن هزینه طراحی سایت شما، همه این موارد رو موردتوجه قرار می دیم!

برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه های طراحی سایت با ما تماس بگیرید!

امیدواریم که تونسته باشیم با کمک این مقاله کاربردی به شما نشون بدیم هزینه طراحی سایت چقدره و به چه عواملی بستگی داره. اگه نظری دارین خوشحال می شیم در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بذارین تا بتونیم این مطلب رو با کمک شما کامل تر کنیم.

الفباوب یکی از بهترین مراکز و معتبرترین شرکت های طراحی سایت در کنار شماست و به شما کمک میکنه با هزینه ای معقول یک سایت با کیفیت و کارآمد داشته باشین.

برای اطلاع از هزینه طراحی سایت با ما تماس بگیرین تا با کمک تیم مشاوره بهترین راهنمایی هارو به شما ارائه بدیم. راه های ارتباط با ما در همین وب سایت درج شده و بعد از تماس شما با ما می تونین برای ثبت سفارش اقدام کنین.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *