طراحی اپلیکیشن گردشگری

19
تیر
1402

طراحی اپلیکیشن گردشگری چیست؟ چرا باید برای ساخت اپلیکیشن گردشگری هزینه کنیم؟ صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را در جهان دارا است. توجه به صنعت گردشگری در ایران مزایای زیادی همچون کسب درآمد، اشتغال زایی، حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی را به دنبال دارد.

اپلیکیشن های گردشگری خدماتی مانند رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، رزرو هتل و اقامتگاه، معرفی تورهای داخلی و خارجی، معرفی مکان های گردشگری، رستوران ها و… را برای کاربران می توانند بصورت تک تک و یکجا فراهم سازند.

یکی از برنامه های موفق برای توسعه صنعت گردشگری، طراحی اپلیکیشن هایی در این زمینه می باشند. رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، رزرو هتل و اقامتگاه، تورهای گردشگری، یافتن مکان های تاریخی و تفریحی، رستوران ها و سرگرمی های محلی، سفرنامه ها و گالری تصاویر از جمله خدماتی است که می توان در طراحی اپلیکیشن  گردشگری مد نظر قرار داد. گردشگران با نصب اپلیکیشن گردشگری می توانند با مکان ها، آداب و رسوم و سوغاتی های شهری که به آن سفر می کنند آشنا شوند و همه نیازهای خود را از طریق آن رفع کنند.

اجازه دهید شما را با الفباوب آشنا کنیم، یکی از بزرگترین مراکز طراحی اپلیکیشن ها! با ما تماس بگیرید و مراحل ثبت سفارش را با کمک کارشناسان دریافت کنید. برای دریافت مشاوره، پشتیبانی و ثبت درخواست خود با 02191008515 تماس بگیرید!

طراحی اپلیکیشن گردشگری و توریسم

الفباوب در حوزه طراحی و طراحی اپلیکیشن های خدمات شهری را دارد؛ این شرکت با تکیه  بر دانش و تجربه نیروهای فنی متخصص موفق به اجراء پروژه های موفق بسیاری در قسمت گردشگری و توریسم شده است.

کمتر کسی را می توان یافت که تلفن هوشمند نداشته باشد و تاکنون خرید اینترنتی انجام نداده باشد، گوشی های تلفن هوشمند به واسطه نصب اپلیکیشن مورد علاقه کاربران قرار گرفته اند و در میان نرم افزارها، اپلیکیشن های مرتبط با خدمات تفریحی و گردشگری پرطرفدارتر از بقیه می باشند  و تقریبا بر روی همه گوشی ها یک مورد از آن نصب شده است. با توجه به این نکته که اکثر آژانس های مسافرتی همه این خدمات را ارائه می دهند، اپلیکیشن جامع گردشگری می تواند در توسعه فروش آنها نقش مهمی را ایفا کند.

طرح سیستم جامع گردشگری و توریسم با تحلیل زیر ساخت های شهری و گردشگری از ابتدا تا انتها سفر همراه گردشگران است. قسمت هایی که در پلتفرم گردشگری و توریسم در نظر گرفته شده است شامل موارد زیر است :

  • رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس
  • رزرو هتل، سوئیت، اقامتگاه
  • فروش تورهای گردشگری
  • قابلیت خرید سوغات و صنایع دستی
  • معرفی آژانس های مسافرتی
  • معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • معرفی رستوران ها و سفره خانه ها
  • معرفی مراکز تفریحی و گردشگری
  • معرفی مراکز زیارتی و تاریخی
  • معرفی موزه ها و اماکن تاریخی

هدف طرح جامع گردشگری و توریسم ارائه کلیه خدمات، معرفی مکان ها و اطلاع رسانی به گردشگران است. این سامانه علاوه بر قابلیت رزرو بلیط، تور و هتل، همه مراکز درمانی، گردشگری ، زیارتی ، تاریخی و… را با جزئیات دقیق در اختیار مسافران قرار می دهد.

طراحی اپلیکیشن گردشگری برای چه مکان و مشاغلی مناسب است؟

طراحی اپلیکیشن گردشگری برای هر مکانی که نیاز است یکسری اطلاعات در ارتباط با آنها داشته باشیم؛ مثل موزه ها، و سایر مکان و مشاغلی که علاوه برا دریافت اطلاعات، خدماتی همچون رزرو و پرداخت آنلاین دارند؛ مناسب است.

چند مورد از مکان ها و مشاغل:

  • موزه ها
  • هتل خانه شهری
  • مراکز آثار باستانی
  • دفاتر زیارتی
  • هتل ها
  • آژانس های مسافرتی
  • تورهای گردشگری
  • رستوران های گردشگری

طراحی اپلیکیشن گردشگری اختصاصی

قابلیت دارد که خود مهارت هایی در طراحی اپلیکیشن داشته باشید و یا بخواهید از اپلیکیشن های اپلیکیشن ساز در این زمینه کمک بگیرید. اما اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن گردشگری حرفه ای هستید و می خواهید که برایتان سودآور باشد بهتر است این کار را به متخصص آن بسپارید. این افراد تجربه های فراوانی داشته و می توانند اپلیکیشنی بدون نقص برایتان طراحی و بسازند.

بررسی کنید که چه میزان داده دارید، اپلیکیشن طراحی شده، می خواهید برای چه سیستم عامل هایی باشد و چند برنامه مخصوص کاربران متفاوت می خواهید طراحی کنید. همه موارد را با جزئیات در اختیار برنامه نویس خود بگذارید و اپلیکیشن کاملی را از آن ها بخواهید.

مراحل طراحی اپلیکیشن گردشگری اختصاصی

  • طرح سفارش طراحی اپلیکیشن
  • طراحی رابط کاربری
  • برنامه نویسی اپلیکیشن
  • تست و آزمایش اپلیکیشن
  • تبلیغات و انتشار اپلیکیشن

 

طراحی اپلیکیشن گردشگری اندروید

برای طراحی اپلیکیشن اندروید می توانید از دو روش کلی استفاده کنید: ۱) از زبان های برنامه نویسی اندروید استفاده کنید ۲) از اپلیکیشن های اپلیکیشن ساز بهره ببرید. طراحی اپلیکیشن با استفاده از زبان های برنامه نویسی کار ساده ای نیست و برای اینکه اپلیکیشنی که می سازید، کیفیت بالایی داشته و حرفه ای باشد، باید توسط یک برنامه نویس یا تیمی از برنامه نویسان حرفه ای و توسعه دهندگان اپلیکیشن، ساخته شود.

الفباوب با دانش های کاربردی در زمینه طراحی اپلیکیشن های گردشگری میتواند برای انتخاب مناسب ترین تیم حرفه ای طراحی اپلیکیشن گزینه مناسبی باشد. در صورتی که هیچ دانش برنامه نویسی ندارید و نمی خواهید پول زیادی بابت استخدام یک تیم برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن اندروید بپردازید، می توانید از اپلیکیشن های اپلیکیشن ساز که هیچ نیازی به دانستن برنامه نویسی ندارند، کمک بگیرید که البته بعضی از آن ها پولی می باشند ولی بعضی رایگان می باشند اما گزینه های متنوعی پیش روی شما نمی گذارند.

طراحی اپلیکیشن گردشگری IOS

سیستم عامل iOS که مخصوص گوشی های آیفون شرکت اپل است، پس از سیستم عامل اندروید، پرکاربردترین سیستم عامل در دنیا است. زبان های برنامه نویسی Objective-C و Swift مناسب ترین زبان ها برای طراحی اپلیکیشن گردشگری iOS می باشند. با وجود اینکه Objective-C سابقه بیشتری دارد، ولی Swift یک زبان جدیدتر، سریع تر و راحت تر است.

البته اپلیکیشن های اپلیکیشن ساز هم برای طراحی اپلیکیشن های iOS موجود می باشند، ولی دقت داشته باشید که اپلیکیشن استور اپل، برخلاف پلی استور گوگل، روی کیفیت اپلیکیشن هایی که منتشر می کند بسیار حساس است و هر اپلیکیشن بی کیفیتی که با یک اپلیکیشن ساز بسازید، نمی تواند در اپلیکیشن استور اپل منتشر شود الفباوب با دانش برنامه نویسی موبایل در زمینه اپلیکیشن های ios مناسب ترین خدمات را با مناسب ترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان در اختیار شما قرار میدهد. کافیست طراحی اپلیکیشن گردشگری خود را به ما بسپارید.

 

طراحی اپلیکیشن گردشگری

اپلیکیشن گردشگری چگونه به ما کمک می کند؟

هر اپلیکیشن ای که راه اندازی می شود باید بر اساس زمینه ای که کار می کند، امكاناتي هم داشته باشد. برای نمونه اپلیکیشن های پزشکی باید قابلیت نوبت دهی آنلاین را داشته باشد. بنابراین طراحی و طراحی اپلیکیشن گردشگری هم باید قابلیت های داشته باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. در ادامه بعضی از امکانات طراحی اپلیکیشن توریستی را عنوان کرده ایم که شما با توجه به سلیقه خود می توانید همه امکانات و یا بعضی از آنها را در اپلیکیشن داشته باشد.

بعضی از امکانات طراحی اپلیکیشن  گردشگری

  • معرفی مکان  های گردشگری مختلف و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید در مورد آن
  • معرفی مناسب ترین هتل ها و فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب آن ها
  • اعلام وضعیت آب و هوا
  • معرفی انواع غذاهای محلی
  • مشاهده انواع قیمت های مختلف بلیط ها
  • قابلیت ورود و ثبت نام کاربران برای دریافت انواع تخفیف های مسافرتی
  • معرفی انواع تورهای داخلی و خارجی با جزئیات کامل
  • وبلاگ جهت دادن اطلاعات مهم در زمینه گردشگری
  • قابلیت درج تصاویر
  • قابلیت رزرو هتل، بلیط، هواپیما و …
  • فروشگاه آنلاین برای خرید و فروش بلیط ها
  • و بسیاری از امکانات دیگر

 

طراحی اپلیکیشن آژانس گردشگری

در میان همه مواردی که گفته شد اهمیت طراحی اپلیکیشن برای آژانس های گردشگری بسیار بیشتر است. دلیل آن هم ماهیت وجود آژانس گردشگری است. وجود یک اپلیکیشن خوب و جذاب برای هر آژانس گردشگری همان قدر اهمیت دارد که وجود اپلیکیشن بانکی برای هر بانک.

ساخت برنامه موبایل آژانس گردشگری باید بر اساس معیارهای مختلفی شود. در این عرصه رقبای بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از شما سبقت بگیرند. به همین دلیل برای افزایش کاربران خود، بهبود اوضاع کسب وکار و افزایش اقبال عمومی نسبت به برند خود باید هر چه زودتر با یک تیم تخصصی در این زمینه مشورت کنید و اپلیکیشن جذاب و خاص خود را طراحی کنید.

کادر متخصص گروه الفباوب با طراحی اپلیکیشن آژانس گردشگری متناسب با درخواست شما به شما کمک می کند تا در این موفق عمل کنید. برای این کار باید اطلاعات جامعی گردآوری شده و در خصوص فعالیت های شما همه موارد بررسی شوند تا بتوان برنامه جامع و کاملی را طراحی کرد.

 

ویژگی های طراحی اپلیکیشن گردشگری حرفه ای

  • رابط کاربری ساده و جذاب

جذابیت و در عین حال طراحی ساده رابط کاربری یا ui از جمله نکات با اهمیت در ساخت یک اپلیکیشن گردشگری است که به جذب بیشتر مخاطبین از هر سنی کمک می کند.

  • امکانات وسیع و متنوع

برخورداری از امکانات متنوع و گسترده که قابلیت دسترسی به آن هم به صورت آنلاین و هم آفلاین وجود داشته باشد از موارد ضروری برای طراحی یک اپلیکیشن گردشگری به شمار می آید.

  • قابلیت دسترسی در همه شرایط

در هنگام کدنویسی اپلیکیشن گردشگری باید به قابلیت دسترسی آن به صورت آفلاین هم توجه شود و همچنین بتوان از امکانات آن در همه نقاط به راحتی استفاده کرد.

مزایای طراحی اپلیکیشن گردشگری چیست؟

به طور کلی هدف از طراحی اپلیکیشن گردشگری این است که به همه نیازها و دغدغه مسافران از رزرو بلیط تا اجاره اقامتگاه به صورت ساده و سریع جواب دهد. به جای استفاده از نقشه های کاغذی که به دلیل محدود بودن و سخت بودن جهت یابی منسوخ شده از مسیریابی آنلاین استفاده می کند. با بهره گیری از تجربیات سایر گردشگران در قسمت نظرات و استفاده از تجربیات آن ها باعث می شود اپلیکیشن گردشگری شما یک مکان مناسب برای جمع شدن گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

هم چنین شما هم به کمک برقراری ارتباط با کاربران در سریع ترین زمان ممکن از نیاز آن ها و کمبودهای کسب وکار خود مطلع می شوید و از این طریق می توانید کامل ترین خدمات را به مشتریان ارائه دهید. طراحی اپلیکیشن گردشگری، پتانسیل های خدمات دهی کسب وکار و بازه دسترسی شما به کاربران را گسترده تر کرده و باعث افزایش درامد شما می شود.

بهبود برندینگ گردشگری

داشتن یک اپلیکیشن گردشگری کاربردی، کسب وکار شما را در نظر مخاطبانتان قابل اعتماد، حرفه ای و معتبر جلوه می دهد. شما به کمک طراحی اپلیکیشن گردشگری می توانید به تلفن همراه بسیاری از کاربران وارد شود. کاربرانی که به کمک اپلیکیشن شما می توانند با بسیاری از خدمات شما آشنا شوند. کاربران با خواندن نظرات سایر کاربران می توانند تصمیم های بهتری برای سفرهای خود بگیرند. به این ترتیب. بیشتر دیده می شوید و با اعتمادسازی این کاربران را به مشتریان خود تبدیل می کنید.

دسترسی 24 ساعته

چه چیزی بهتر از این که بدون نیاز به نیروی انسانی و هزینه بیشتر بتوانید به صورت 24 ساعته به کاربران خود خدمات  ارئه دهید. این به معنای صرفه جویی کلان در هزینه و زمان است و می تواند باعث گسترش کسب وکار شما شود. این مساله در خدماتی نظیر صنعت توریسم و گردشگری که می تواند از هرجایی و هر زمانی توسط کاربران درخواست شود یک عامل بسیار مهم برای موفقیت شما به حساب می آید.

بهبود ارتباط مشتریان با شما و بالعکس

یکی از مهم ترین اهداف طراحی اپلیکیشن گردشگری قابلیت برقراری ارتباط میان شما و کاربران و کاربران با کاربران است. شما از تعامل با کاربران برای بهبود عملکرد و رفع نقص های خود استفاده کرده و کاربران هم از ارتباط با شما احساس اعتماد خواهند کرد. هم چنین کاربران زا نظرات و تجربیات هم برای بهبود سفرهای بعدی خودشان استفاده می کنند و این می تواند به برندینگ و رونق کسب وکارتان بسیار کمک کند.

شما می توانید برای طراحی اپلیکیشن گردشگری در هر شاخه ای با ما در الفباوب تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین عملکرد یاریتان کنیم.

سهولت در معرفی خدمات گردشگری

شما با طراحی اپلیکیشن گردشگری یک شعبه تبلیغاتی برای خود افتتاح کرده اید که می تواند در هرلحظه از شبانه روز و به هرکسی در دنیا برند و خدمات شما را معرفی کند. کاربران هم به راحتی و به کمک ابزار و فیلترهای مختلف می توانند از رزرو بلیط گرفته تا تورهای اختصاصی و یا سفر به مکان های خاص به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

شرکت الفباوب با سال ها همکاری با هتل ها، آژانس های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی آماده است تا در علاوه بر طراحی اپلیکیشن گردشگری، طراحی اپلیکیشن هتل، رستوران و سایر اپلیکیشن ها معرفی کسب وکار و خدمات شما گسترده و ساده تر کند.

افزایش سودآوری برای بیزینس

هرچه خدمات شما گسترده تر، سریع تر و در دسترس تر باشد، می تواند فروش و درامد شما را بیشتر کند. طراحی اپلیکیشن گردشگری باعث می شود که بدون محدودیت در زمان و مکان توسط بسیار از کاربران دیده شوید و بدون صرفه هزینه چندانی برند خود را تبلیغ کنید. به این ترتیب در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان بالقوه بیشتری دست می یابید. به عنوان نمونه چنین ارائه خدمات سریع، ساده و باکیفیت در طراحی اپلیکیشن سفارش غذا مناسب ترین دلیل برای انتخاب کسب وکار شما می تواند باشد.

افزایش درامد

یکی از هدف های اصلی طراحی اپلیکیشن گردشگری ساده کردن و در دسترس بودن همیشگی ارائه خدمات است. این دو عامل باعث افزایش نرخ کاربران شما می شود زیرا امروزه مخاطبان به دنبال رفع نیازهای خود به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن می باشند. افزایش تعداد کاربران نرخ تبدیل کاربران به مشتری را بیشتر کرده و این به معنای فروش و درامد بیشتر است. به عنوان نمونه اپلیکیشن ها گردشگری می توانند با طراحی اپلیکیشن خرید بلیط به ساده ترین شکل ممکن کاربران را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند.

برای طراحی اپلیکیشن گردشگری می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در الفباوب تماس بگیرید و در خصوص مراحل و هزینه ها از کارشناسان مشاوره رایگان دریافت کنید. از 0 تا 100 طراحی اپلیکیشن شما، در کنارتان هستیم. ما سعی داریم با ارائه مهمترین نکات در جلسات مشاوره، به شما همراه شویم تا بتوانید از هزینه ای که برای طراحی آپ گردشکری می کنید بیشترین بهره وری را داشته باشید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *