مراحل طراحی سایت فروشگاهی | نکات و ویژگی های مهم در یک سایت فروشگاهی

27
آبان
1402

در این مطلب قصد داریم به مراحل طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم و مراحلی که باید برای طراحی یک سایت فروشگاهی بردارید را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه شوید و در این باره یک بار برای همیشه اطلاعات مفیدی به دست آورید. با راه اندازی یک سایت فروشگاهی هم جغرافیا برای شما معنی نخواهد داشت زیرا می توانید محصولات خود را در سطوح گسترده تری به فروش برسانید.

همینطور دیگر نیازی به خرید یا اجاره مغازه یا فروشگاهی ندارید و لازم به پرداخت هزینه های سرسام آور نیست. در ضمن می توانید به صورت 24 ساعته در 7 شبانه روز اقدام به فروش محصولات کنید و هر لحظه سود ببرید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی اپلیکیشن فروش کالا

آیا به دنبال طراحی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای هستید؟ الفباوب یکی از برترین شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی است و آماده است که به شما در تحقق رویاهایتان کمک کند. با تیمی از طراحان حرفه‌ای و متخصصان با تجربه، ما در طراحی سایت فروشگاهی شما تخصص داریم. سایت فروشگاهی شما نه تنها باید زیبا و جذاب باشد، بلکه باید همچنین ساده و کارآمد باشد. با استفاده از طراحی ریسپانسیو، سایت فروشگاهی شما بر روی تمام دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود و تجربه خرید آنلاین را برای کاربرانتان بهبود می‌بخشد. پس اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی شیک، کارآمد و حرفه‌ای هستید، با ما تماس بگیرید. 

علاوه بر طراحی، ما همچنین به شما در ایجاد سیستم مدیریت محتوا (CMS) قوی و قابل اعتماد کمک خواهیم کرد. با استفاده از CMS، شما قادر خواهید بود به راحتی محصولات خود را مدیریت کنید، سفارشات را پردازش کنید و با مشتریانتان در ارتباط باشید. همچنین، در صورت نیاز، ما به شما در برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی آنلاین کمک خواهیم کرد تا فروشگاه آنلاین شما در میان رقبا برتری داشته باشد. همچنین، ما از فناوری‌های پیشرفته و مدرن برای ایجاد سایت فروشگاهی شما استفاده می‌کنیم. از طراحی واکنش‌گرا (Responsive) تا امنیت بالا، همه چیز را در نظر داریم تا سایت فروشگاهی شما بهترین عملکرد را داشته باشد.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی چیست؟

تکنولوژی هر ثانیه نقش و جایگاه مهم تری در زندگی انسان امروزی پیدا می کند و در هر زمینه ای که فکرش رابکنید ورود می کند تا شکل و شمایل آن را به کلی دگرگون کند. این اتفاق برای خرید لوازم هم افتاده است زیرا این پیشرفت های روز افزون موجب شکل گیری تجارت الکترونیک یا همان ای کامرس شد.

فروشگاه های اینترنتی هم از شاخه های اصلی این زمینه به حساب می آیند که تحولی عظیم در دنیای کسب و کار به وجودآوردند. خرید از سایت فروشگاهی مزیت های دیگری هم دارد. به عنوان مثال دیگر نیاز نیست از منزل خود بیرون بروید و در مواقع خطر مثل امسال با ویروسی خطرناک سر و کله بزنید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

پشت سیستم کامپیوتری خود بشینید و با اسکرول کردن موس در فروشگاه بگردید و با چند کلیک ساده آن را انتخاب و خرید خود را نهایی کنید. این مزیت علاوه بر حذف مسیر، موجب ایجاد آرامش بیشتر در شما هم خواهد شد زیرا دیگر نیازی نیست ساعت ها در ترافیک بمانید و یا استرس بیماری را داشته باشید.

همینطور با حذف رفت و آمدها، هزینه های جانبی شما هم با کاهش بسیاری رو به رو خواهد شد. بسیاری از این فروشگاه ها، دارای انواع و اقسام کالا می باشند که این مسئله موجب افزایش قدرت انتخاب شما در زمان خرید خواهد شد.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا از باقی سایت ها متمایز شود که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • طراحی ساده درعین حال پیشرفته
  • دسته بندی محصولات برای دسترسی آسان مراحل طراحی سایت فروشگاهی
  • درگاه پرداخت آنلاین
  • کسب گواهی های امنیتی SSL
  • تاییده های دولتی و صنفی
  • سبد خرید مشتری
  • وبلاگ برای معرفی محصولات و سئو کردن سایت
  • سرعت لود بالای صفحات
  • پیش نمایش محصولات مراحل طراحی سایت فروشگاهی
  • توضیح مختصر برای هر محصول
  • و…

هم اکنون با توجه به تغییر هنجارها و الگوهای خرید، طراحی سایت فروشگاهی یکی از اساسی ترین نیاز های فروشندگان و واحد های تولیدی می باشد. گسترش کسب و کار از طریق اینترنت و همگام شدن با دانش روز، نوعی برندینگ بوده و حالا که نیمی از جمعیت جوان کشور، زمان خود را در اینترنت سپری می کنند، این مسئله بیشتر از پیش اهمیت می یابد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

آنها همواره به دنبال ارزانترین، جدیدترین و زیباترین و البته به صرفه ترین محصول می باشند و پیش از خرید به دنبال خواسته خود در اینترنت جستجو می کنند. شرکتی که مسئولیت طراحی سایت فروشگاهی را بر عهده می گیرد، به اندازه همان محصولات مهم بوده و اگر سایت شما طراحی خوبی نداشته باشد، احتمال از دست دادن مشتریان و شکست در کسب و کار بسیار بالاست.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

چرا سایت فروشگاهی برای شرکت ها لازم است؟

بسیاری از شرکت ها فکر می کنند، داشتن سایت شرکتی به تنهایی کافی بوده و در صورتی که سایت فروشگاهی هم نداشته باشند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. این مسئله کاملا درست است، اما این مسئله در شرایطی امکان پذیر بوده که سایت شرکتی مثل یک پرتال سازمانی طراحی شود. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در چنین شرایطی سایت بسیار سنگین خواهد شد و ناوبری آن از حالت ساده به حالت پیچیده تغییر خواهد کرد، که نیازمند طراحی باکس های جستجوی متعدد و کاهش بازخورد سایت می شود. مجزا کردن سایت فروشگاهی از سایت شرکتی، مزیتی بوده که دست شرکت ها را باز می کند و مسیر را برای آنها هموار می کند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

تاثیر شرکت طراح بر جایگاه سایت فروشگاهی

در قسمت قبلی گفتیم، شرکت طراحی سایت فروشگاهی به اندازه محصولات یک سایت مهم بوده و می تواند باعث موفقیت یا شکست یک سایت فروشگاهی بشود. Back-End و Front-End دو فاز مهم برای طراحی سایت می باشند، که عدم توجه به هریک می تواند مدیران سایت ها را دچار مشکل کند. سایت شرکتی که برندینگ دارد اما طراحی گرافیکی خوبی ندارد، جایگاهی در بازار نخواهد داشت.

خیلی از سایت ها با فریب موتور های گوگل و سئو کلاه سیاه وارد رقابت با سایت های بزرگ و وارد به صفحات اول مرورگر ها می شوند، که به تدریج به شکست و بلوکه شدن می رسند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

استراتژی های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

و یکی از نکات بسیار مثبت و حائز اهمیتی که در نمونه سایت فروشگاهی وجود دارد و به آسانی می توان از آن برای پیشبرد اهداف مارکتینگ و برندینگ استفاده کرد، قابلیت تعیین استراتژی های خاص و مرحله ایی برای سیستم فروش محصولات و ارائه خدمات به مشتریان می باشد.ابزار و قابلیت هایی که شاید در کسب و کار های سنتی به ندرت بتوان نمونه هایی مثل آن را یافت.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

موارد طراحی سایت فروشگاهی

قطع به یقیقن و با توجه به اسم آن، مواردی که از سایت فروشگاهی استفاده می شود مرتبط با کسب و کار آنلاین می باشد. بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک می توانند در کنار کسب و کار فیزیکی خود، به فکر راه اندازی یک سایت فروشگاهی هم باشند تا از دو طریق کسب درآمد کنند. بعضی از افراد هم که اعتقادی به تجارت سنتی ندارند و یا سرمایه اولیه برای خرید و اجاره مکانی را در اختیار ندارند می توانند با ایجاد سایت نیمی از مسیر را طی کنند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب هدف سایت فروشگاهی و نوشتن پلن

اولین کاری که باید برای طراحی سایت فروشگاهی انجام دهید، این بوده که هدف خود را از ساخت این فروشگاه تعیین کنید و متناسب با این هدف، سایر فعالیت های لازم برای طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید. مرحله بعدی نحوه خرید سایت این بوده که پلن و نقشه ای که برای طراحی سایت دارید را پیاده کنید و حتی المقدور بر روی کاغذ، نکات لازم را برای آن بنویسید.

فرض کنید کسب و کارتان راه اندازی شده و می خواهید کارتان را شروع کنید. باید به این فکر کنید که چه چیزی می خواهید، باید بدانید چه کارهایی لازم است انجام دهید، باید بدانید استانداردهای شما برای راه اندازی کسب و کارتان چیست، باید بدانید چقدر مشتری می خواهید، چقدر سرمایه لازم دارید، چقدر روی بازگشت سرمایه می توانید حساب کنید و ازین دست موضوعات…

برای این کار نیاز به افرادی با تجربه و متخصص دارید، که بتوانند شما را راهنمایی کنند. در صورتی که قصد دارید که پلن خود را پیاده کنید و به مرحله اجرایی در بیاورید، می توانید از شرکت ما که بهترین شرکت طراحی سایت در ایران است کمک بگیرید؛ تا با کمک نیروهای متخصص و با تجربه، یک سایت فروشگاهی قدرتمند را برای خود طراحی کنید و بتوانید، خیلی سریع به سود دلخواه خود برسید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب هاست مناسب و با کیفیت

مرحله بعدی برای طراحی سایت فروش اینترنتی، انتخاب هاست با کیفیت و مناسب است. زمانی که می خواهید یک فروشگاه فیزیکی راه اندازی کنید، باید مکانی را برای فروشگاه در نظر بگیرید. در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای هم مثل مغازه ها، نیاز به محلی برای قرار گرفتن در آن دارند. فضایی که سایت فروشگاهی در آن قرار می گیرد و همه اطلاعات سایت در آن ذخیره می شود را هاست می گویند.

همانطور که انتخاب محل مناسب برای یک فروشگاه فیزیکی تاثیر زیادی در میزان فروش آن دارد، هاست سایت فروشگاهی هم باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند به کسب در آمد شما کمک کند. در محتوا “ویژگی هاست سایت فروشگاهی” ویژگی های یک هاست خوب را به شما معرفی کرده ایم.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در انتخاب هاست مناسب

در ادامه مواردی را که در انتخاب و خرید یک هاست مناسب از ارائه دهندگان باید رعایت کنید، را برای شما به اشتراک می گذاریم.

پاسخ دهی و پشتیبانی عالی

یک سیستم ارائه دهنده هاست باید پشتیبانی و پاسخ دهی خوبی داشته باشد. چون شما امکان دارد در طول استفاده از خدمات با مشکلات زیادی روبرو شوید، پس به پشتیبانی سریع و حرفه ای نیاز دارید، که در صورتی که سرویس دهنده پشتیبانی خوبی به شما ندهد، صدمات جبران ناپذیری به شما وارد خواهد شد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

برای اطمینان پیدا کردن از پشتیبانی سرویس دهنده مورد نظر می توانید، در قسمت پشتیبانی درخواستی را ارسال کنید، در این صورت متوجه می شوید که شرکت در چه فاصله زمانی به شما پاسخ می دهد. همینطور داشتن پشتیبانی تلفنی هم یک مزیت برای سرویس دهنده به حساب می آید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

قابل اطمینان بودن

اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی پربازدید راه اندازی کنید، باید از قابل اطمینان بودن سرویس میزبانی اطلاع داشته باشید. هر چه میزان آپتایم یک شرکت هاستینگ به 100 نزدیک تر باشد، یعنی سرویس دهنده هاست معتبر و قابل اطمینان شما خواهد بود.

آپتایم یعنی مدت زمانی که سرویس دهنده شما بدون قطعی و بی وقفه به کار خود ادامه می دهد، که معمولا با اعداد 1 تا 100 درصد بیان می شود. آپتایم بالا موجب می شود، تا سایت همیشه بدون قطعی در دسترس کاربران قرار بگیرد، پس شما هیچ مشتری را از دست نخواهید داد.

انعطاف پذیری

در حال حاضر شما در حال راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، اما در آینده شما روز به روز پیشرفت می کنید و تعداد کاربرانتان افزایش پیدا می کند. پس حتما باید در ابتدا سوال هایی را قبل از خرید هاست از فروشنده بپرسید، تا در آینده پس رشد سایت دچار مشکل نشوید. این سوال ها عبارتند از:

    • هزینه ارتقا و جابجایی به پلن بالاتر چقدر افزایش پیدا می کند؟
    • آیا پلن فعلی من در آینده قابل ارتقا خواهد بود؟ مراحل طراحی سایت فروشگاهی
    • اگر شرکت امکان برآورده کردن نیازها را ندارد، می تواند برای انتقال سایت شما به سرویس دهنده دیگری اقدام کند؟
    • آیا شرکت توان ارائه سرور اختصاصی برای سایت های حرفه ای و بزرگ را دارد؟

ضمانت بازگشت وجه

سرویس دهنده های معتبر و با سابقه برای جلب اطمینان بیشتر مشتری هایشان و اثبات کیفیت سرویس های خود برای مدتی تضمین می کنند که در صورتی که کاربر از سرویس خودش به هر دلیلی رضایت کامل نداشته باشد می تواند سرویس خود را کنسل کرده و هزینه پرداختی به او برگردانده شود. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

کیفیت هاست

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب هاست، توجه به کیفیت می باشد. باید بدانید که سرویس دهنده شما در کدام کشور قرار دارد و امکانات فنی که در اختیار شما قرار می دهد در چه سطحی می باشد. بعضی اسکریپت ها برای اجرا شدن به امکانات خاصی نیاز دارند که معمولا به صورت پیش فرض راه اندازی و فعال نشده اند. به همین دلیل باید بپرسید امکان نصب و فعال سازی امکانات مورد نظر شما وجود دارد یا خیر؟

پنل مدیریت

پنل های مدیریتی هر کدام امکانات و ویژگی های خودشان را دارند. اما اکثر سرویس دهنده ها از پنل مدیریتی سی پنل (Cpanel) برای مدیریت امکانات هاست استفاده می کنند، چون در عین آسان بودن و سادگی امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قیمت به صرفه

هزینه ای که برای سرویس خود می پردازید، مهم ترین بخش در خرید هاست می باشد. این مسئله کاملا بستگی به این دارد که شما به دنبال کمیت هستید یا کیفیت. معمولا هاستی که سرویس مناسب و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد، ارزان قیمت نخواهد بود. چون کیفیت را نمی توانید با هزینه کم بدست بیاورید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در صورتی که می خواهید از همان اول به صورت اصولی سایت را راه اندازی کنید، پس نباید برای پرداخت هزینه هاست حساسیت داشته باشید. در عوض یک سرویس معتبر و با کیفیت دریافت می کنید که هزینه پرداختی را پوشش می دهد. اما نباید به همه افرادی که قیمت بالا می دهدند، اعتماد کرد. کاملا درست بوده که با قیت ارزان شما کیفیت خوبی دریافت نمی کنید، اما در عین هزینه ای هم که بابت هاست پرداخت می کنید، باید به صرفه و معقولانه باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

امنیت

اگر وارد سایت خود شده و با یک صفحه هک شده مواجه شوید، چه حسی پیدا می کنید؟ مسلما پس از هک شدن مشکلات زیادی برای تان به وجود خواهد آمد. به همین دلیل تامین امنیت سرور و امکان دسترسی به پوشه ها و فایل ها از خصوصیات مثبت یک هاست باکیفیت و مناسب می باشد. همینطور باید فایروال های بروز شده و قدرتمند برای امنیت بیشتر کاربران بر روی سرور نصب شود، تا بتواند جلوی حملات و سو استفاده های احتمالی را بگیرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب نام سایت فروشگاهی یا دامنه

پس از انتخاب یک هاست با کیفیت، باید برای فروشگاه خود یک نام مناسب در نظر بگیرید. به هر حال در هر زمینه ای که قصد طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای دارید، لازم بوده که نامی مناسب برای دامنه سایت داشته باشید. با کمک همین نام، فروشگاه شما در ذهن مخاطب میماند. نام فروشگاه شما نشان دهنده برند و اعتبار شما می باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

اما انتخاب نام دامنه هم اصولی دارد که در محتوا ” انتخاب اسم برای سایت ” آموزش های لازم را به شما داده ایم. همینطور در ادامه ابزارهایی را معرفی کرده ایم که با کمک آنها می توانید نام بهتری پیدا کنید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نام دامنه را با دو پسوند.ir و.com ثبت می کنند. اینکه کدام پسوند باید، سوالی بوده که بسیاری از مردم می پرسند. به صورت کلی اعتبار پسوند.com از.ir بیشتر می باشد. اما از آنجایی که شما در ایران کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، بهتر بوده که پسوند.ir خریداری کنید.

نکات انتخاب نام دامنه سایت و سایت فروشگاهی

دات کام و ir تنها گزینه های شما نیستند!

هنوز هم عده افرادی که فکر می کنند با پسوندهای دات کام و ir سایت معتبرتری خواهند داشت، زیاد می باشد. جالب است بدانید که پسوندها هیچ تاثیری در اعتبار دامنه ندارند. تنها گزینه ای که می تواند برای این دو پسوند امتیاز به حساب بیاید رایج بودن آن هاست.

بعد از این دو، گزینه هایی مثل net و co هم پسوندهای بسیار محبوبی می باشند. شاید بتوان گفت چون عموم افراد این پسوندها را زیاد دیده اند برای شان به خاطرماندنی تر شده اند. اما بیایید کمی از ابعاد دیگر هم به قضیه نگاه کنیم. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نکته اول این که همین پرطرفدار بودن پسوندها می تواند موجب افزایش چشم گیر قیمت دامنه شود. درحالی که بعضی پسوندها علاوه بر رقابت کم تر و هزینه پایین تری که دارند با موضوع سایت هم هماهنگی بیشتری را نشان می دهند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

ساده ترین مثال دامنه لیموهاست بوده که با پسوند.host ارتباط موضوعی سایت و دامین را به خوبی نشان می دهد. یا مثلاً یک سایت خبری می تواند پسوند press. را انتخاب کند. برای سایت یک استارتاپ با محصول اپلیکیشن موبایلی پسوند apk. بهترین گزینه ممکن می باشد.

 نام برند را در دامنه جا دهید!

اگر توانسته اید آگاهی ار برند خوبی ایجاد کند و اسم تان را سر زبان ها بیندازید، نام برند می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دامنه سایت شما باشد. مثلاً برندی مثل دیجی کالا یا لیموهاست، به واسطه نام خود شناخته شده می باشند و منطقی بوده که از این نام در آدرس استفاده کند.

البته گاهی خلاف این هم صادق می باشد. مثلاً سال های اولی که خرید آنلاین از پت شاپ ها برای تامین لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی باب شده بود، دامنه ای با نام Petshop نتایج خوبی را رقم می زد بی آن که نام برند در آن درج شده باشد.

وجود نام برند در دامنه موجب کشف پذیری در جستجوهای مستقیم و ماندگار شدن آن در ذهن مخاطب می شود.

کلمات کلیدی کسب وکارتان را به نام دامنه اضافه کنید مراحل طراحی سایت فروشگاهی

اگر در زمینه محصول یا خدمت خاصی فعالیت می کنید، می توانید به صورت خلاصه یک کلمه مزتبط به نام برند اضافه کنید؛ به خصوص در صورتی که نام برند شما توسط چند برند دیگر در زمینه های مختلف استفاده شده بوده و می خواهید سایت خود را از دیگران متمایز کنید.

به صورت مثال نام paradise نامی ست که برندهای زیادی از آن استفاده کرده اند. ولی مثلاً در صورتی که شما فروشگاه توزیع قهوه ای با این نام را مدیریت می کنید، بد نیست به گزینه های paradise.coffee.shop یا paradise.coffee.co هم فکر کنید.

از اعداد در نام دامنه سایت استفاده نکنید مراحل طراحی سایت فروشگاهی

امکان دارد با خواندن این پیشنهاد فوراً به یاد سایت معتبر soft98 بیفتید که تقریباً اصلی ترین مرجع خرید نرم افزار می باشد. اما در صورتی که این مثال نقض موفق را در نظر نگیریم، دامین های حاوی اعداد معمولاً در زمان خوانش با مشکل دچار می شوند.

از انتخاب دامین طولانی بپرهیزید

نام دامنه طولانی، فقط دسترسی به سایت شما را سخت می کند. بهتر بوده که نام منتخب شما بیش از یکی دو کلمه طول نداشته باشد و همین یکی دو کلمه هم کاراکترهای زیادی نداشته باشد.

علاوه بر اینکه طولانی بودن این نام موجب می شود کاربران نتوانند آدرس اینترنتی شما را در مرورگر به سادگی درج کنند؛ احتمالاً در بهینه سازی url هم به مشکل خواهید خورد. زیرا URLهای طولانی نمی توانند بهینه باشند و یک دامین طولانی موجب می شود URLهای سایت شما طولانی تر باشند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

از کاراکتر خط تیره دوری کنید!

یکی از مواردی که خیلی آسان در به خاطر سپردن نام دامنه شما خلل ایجاد می کند، کاراکتر خط تیره یا آندرلاین می باشد.

اغلب اوقات کاربران متوجه حضور این کاراکتر نمی شوند و فقط کلماتی را که در آدرس شما می بینند، به خاطر می سپارند. پس اصلاً چه کاری بوده که این کاراکتر زائد را بهره مند شوید! مراحل طراحی سایت فروشگاهی

از آن جایی که معمولاً سایت های اسپم، آدرس اینترنتی سایت های بزرگ را با این کاراکتر کپی می کنند و مثلاً برای سواستفاده از برندی مثل نشنال ژئوگرافی به جای nationalgeographic.com آدرس national-geoghraphic.com را استفاده می کنند؛ طی سالیان این کاراکتر برای گوگل به عنوان یکی از نشانه های اسپم در نظر گرفته شده.

پس در صورتی که دلیل اصلی استفاده تان از کاراکتر خط تیره همین بوده که رقبای شما قبلاً دامنه موردنظر شما را گرفته اند، باید بدانید از دو جهت در معرض خطر هستید. اول این که امکان دارد به عنوان اسپم شناسایی شوید؛ حتی در صورتی که برند معتبرتری دارید یا اصلاً دیگران برای سواستفاده از نام شما این دامنه را گرفته اند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

دوم این که به دلیل عدم توجه کاربران به کاراکتر – احتمال زیادی وجود دارد که به سایت رقیب سر بزنند. پس باید از آدرس متمایز و دقیقی بهره مند شوید.

سعی کنید حروف را تکرار نکنید

تکرار حروف هم می تواند موجب شود کاربران شما به سایت دیگری هدایت شوند. مثلاً در صورتی که آدرس ariana.co از قبل وجود دارد، به احتمال زیاد ariaana.co انتخاب خوبی نخواهد بود. زیرا حرف تکراری چندان به چشم نمی آید و احتمالاً عده زیادی در جستجوی سایت شما به سایت اول هدایت می شوند و کلافه برمی گردند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

حالا که بحث دیکته باز است، بگذارید به این نکته هم اشاره کنیم که انتخاب دامنه با کلماتی که بیش از یک نوع نوشته می شوند هم درست نیست. به خصوص کلماتی که معلوم نیست که مثلاً با کدام یک از حروف ou/oo/u نوشته می شوند. ترجیحاً کلماتی که انتخاب می کنید بیش از یک نوع دیکته را به ذهن نیاورند.

فضا را برای رشد مهیا نگه دارید

اگر در حال حاضر مشغول ارائه یک نوع کالا یا خدمات هستید، اما احتمال می دهید که در آینده کارتان رو به رشد باشد، باید در انتخاب دامنه به این مسئله هم فکر کنید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مثلاً سایت فروشگاهی دلیوری گل که در حال حاضر با یک گلخانه پرورش رز همکاری دارد، اما می داند که در آینده در سایر شاخه ها هم فعالیت خواهد کرد و انواع دیگری از گل ها و گیاهان زینتی را به محصولات خود اضافه می کند، نباید خود را به دامنه rose.shop محدود کند. این مسئله موجب می شود کاربران درباره کارکرد سایت شما چیزی را به خاطر بسپرند که نمی خواهید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی و طراحی سایت فروشگاهی

اما مهم ترین قسمت مراحل طراحی سایت فروشگاهی، طراحی خود سایت است. طراحی سایت کاری است بسیار دشوار، که نیازمند تجربه و تخصص بسیار زیادی در این زمینه است؛ چون همین سایت بوده که با مشتریان شما در ارتباط بوده و در صورتی که سایت شما یک سایت قدرتمند از همه جهت ها باشد، می توانید خیلی سریع مشتریان بسیار زیادی را جذب کنید و به این ترتیب خیلی زود به سود بسیار زیادی برسید.

برای طراحی سایت فروشگاهی، می توانید با درخواست نیروهای متخصص از شرکت های طراحی سایت، یک سایت بسیار خوب را برای خود طراحی کنید. وب پویا با نیروهای متخصص در این زمینه به شما کمک می کند و شما می توانید با کمک تجربه این افراد به آسانی سایتی را طراحی کنید که کاربران جذب آن شوند. همینطور شما می توانید از فروشگاه ساز آماده، که کاملا سئو شده بوده و ایرادات آن رفع گردیده است، بهره مند شوید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی خوب امکاناتی نظیر امکان نقد و بررسی محصولات، امکان پرداخت آنلاین، قابلیت دسته بندی محصولات، سیستم نظر دهی مشتریان و… دارد. در زمان طراحی سایت فروشگاهی، به امکاناتی که فروشگاه در اختیار شما می گذارد و هر آنچه نیاز دارید، توجه کنید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب قالب مناسب

مرحله بعدی از طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب یک قالب سبک و مدرن می باشد. هرچه قالب انتخاب شده سبک تر باشد، سرعت سایت شما هم بیشتر خواهد بود. با انتخاب یک قالب متناسب با کسب و کار خود، می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای فروشگاهتان ایجاد کنید. پس این مرحله از نحوه خرید سایت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

نکاتی که برای انتخاب قالب وردپرس باید بدانید

هم اکنون شرکت های مختلفی در زمینه افزونه ها و قالب های وردپرس فعالیت می کنند و هر کدام سعی می کنند، قالبی مناسب تر و کاربرپسند تر ارائه دهند. وردپرس جزو سیستم های تولید محتوایی بوده که می توان آن را برای هر نوع سایتی مورد استفاده قرار داد. به همین علتتم و قالب های مختلف آن بسته به نحوه کار سایت امکان دارد به درد بخورد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

بعضی از این قالب ها امکان شخصی سازی زیادی را با کمک ابزار وردپرس در اختیارتان قرار می دهند. از طرفی امکان دارد قالب هایی با قابلیت های زیاد نه تنها به کارتان نیایند، بلکه سایت را کند کنند. از این رو امکان دارد انتخاب یک قالب خوب برای سایت کمی شما را دچار سردرگمی کند. پس باید فقط به ظاهر قالب توجه نکنید و موارد متعددی را زمان انتخاب این بخش مهم، در نظر بگیرید.

قالب وردپرس Responsive انتخاب کنید!

در راهنمای انتخاب قالب وردپرس باید Responsive بودن آن را هم بررسی کنید. هم اکنون این قالب ها مورد نیاز و کاملاً ضروری می باشند و هیچ کسی یک قالب غیر رسپانسیو را نمی پسندند و به کار نمی گیرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

تم Responsive این امکان را برای سایت شما ایجاد می کنند که خود را با اندازه های مختلف مرورگر تطبیق دهند. Responsive بودن صفحات بسیار مهم است؛ چون می تواند خود را با هر صفحه ای تطبیق دهد. به عنوان مثال هم اکنون حجم بالایی از ترافیک وب مربوط به دستگاه های موبایل و تبلت می باشد. باید سایت خود را با اندازه صفحه کوچک این دستگاه ها تطبیق دهد.

به همین خاطر گوگل هم سایت های Responsive را زمانی که با موبایل جستجو می کنید، در جایگاه بهترین نشان می دهد. عرض صفحه ثابت موجب می شود تا زمان باز شدن این صفحات بر روی صفحه موبایل، با آن هماهنگ نشود و کاربران نتوانند به خوبی از مطالب سایت بهره مند شوند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در زمان انتخاب قالب وردپرس سراغ مدل های پیچیده نروید

اولین چیزی که از یک قالب شما و کاربران می بینید، ظاهری بوده که بر روی سایت ایجاد می کند. تم هایی با انیمیشن های جذاب و پیچیده، رنگ های متنوع و … امکان دارد به چشمتان زیبا آیند؛ اما باید بدانید قالب های ساده همیشه بهتر خواهند بود. یک قالب مناسب انتخاب کنید که در رسیدن به اهداف کسب و کارتان، به دردتان بخورد.

قالب های پیچیده نه تنها امکان دارد کار را برایتان سخت کنند یا سایت را شلوغ نشان دهند، بلکه موجب می شوند تا سرعت بارگذاری سایت و عملکرد آن کاهش یابد. قالب های زیبا و در عین حال ساده کم نیستند. باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. به خصوص رنگ های بسیار تند که چشم را می زند یا انیمیشن هایی که امکان دارد موجب خستگی ذهن شود، شاید در لحظه اول برای کاربران جالب باشد؛ ولی بعد از چند دقیقه خسته کننده و آزاردهنده می شود. ر

مطمئن شوید قالب وردپرس افزونه های مورد نیازتان را پشتیبانی می کنند!

بدون شک شما هم افزونه های مختلفی را برای بهبود عملکرد سایت نیاز دارید. باید به این نکته هم توجه کنید که قالب های وردپرس امکان دارد هر کدام قابلیت های مختلفی داشته باشند. قبل از این که قالب مورد نظرتان را برگزینید، بررسی کنید که افزونه های مورد نیازتان روی آن کار می کنند یا نه. امکان دارد در توضیحات آن بتوانید افزونه های پشتیبانی شده را پیدا کنید.

در صورتی که افزونه خاصی مد نظرتان است می توانید از تیم پشتیبانی در این مورد سؤال بپرسید. حتی قالب های جدید هم امکان دارد بعضی از افزونه ها را پشتیبانی نکنند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

پشتیبانی قالب وردپرس

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب قالب وردپرس مد نظر قرار می گیرد، پشتیبانی تولید کننده. معمولاً قالب های مجانی بزرگ ترین مشکلی که دارند، نبود پشتیبانی و خدمات پس از فروش است؛ اما تم های تجاری و سفارشی اکثراً پشتیبانی خوبی ارائه می دهند و همین موضوع باعث می شود تا نگرانی از بابت مشکلاتی که امکان دارد در حین کار با آن ها به وجود آید، نداشته باشید.

اگر پشتیبانی خوبی پس از دریافت قالب وردپرس به شما ارائه نشود، مجبور می شوید، برنامه نویس وب استخدام کنید یا خودتان آموزش های لازم را ببینید. از این رو امکان دارد هزینه های جانبی زیادی را متحمل شوید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

راهنمای انتخاب قالب وردپرس و استفاده از قالب های چند زبانه

معمولاً قالب های موجود در بازار، انگلیسی زبان می باشند؛ اما بسیاری از کاربران، به زبان انگلیسی مسلط نیستند. قالب هایی که می توانند زبان های دیگر مثلاً فارسی را پشتیبانی کنند، برای کاربران فارسی زبان آسان تر می باشند و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس موجب می شود تا بتوانند استفاده بهینه تری از این ابزار داشته باشند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

استفاده از این قالب ها موجب می شود تا از همه قابلیت هایی که این تم ها دارند به آسانی بهره مند شوید. در این صورت نیازی نیست برای کار با آن ترجمه لغات را یاد بگیرید. حتی در صورتی که خودتان انگلیسی را خوب می دانید، امکان دارد کاربرانی که به سایت وارد می شوند، سطح انگلیسی خوبی نداشته باشند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب قالب وردپرس که با مرورگرهای مختلف تطبیق دارد

هم اکنون مرورگرهای مختلفی در فضای اینترنت وجود دارند که کاربران از آن ها استفاده می کنند. زمان انتخاب قالب مناسب در وردپرس باید آن را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید. امکان دارد این قالب در مرورگر فعالتان به خوبی عمل کند ولی صحت عملکرد آن در مرورگرهای دیگر هم باید بررسی شود. علاوه بر این که در مرورگرهایی مثل فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری، اینترنت اکسپلورر و … باید آن ها را امتحان کنید، مرورگر موبایل را هم فراموش نکنید.

قالب وردپرس قابل آپدیت را خریداری کنید

اکثر قالب هایی که به آسانی قابل دستیابی و رایگان می باشند، معمولاً یک بار ترجمه فارسی می شوند. پس از مدتی که از این قالب استفاده کردید، امکان دارد نسخه آن قدیمی شود و با سیستم وردپرس جدید به مشکل بخورد. علاوه بر این امکانات جدید امکان دارد بر روی نسخه قدیمی قابل استفاده نباشد. پس باید قالب هایی را خریداری کنید که قابل آپدیت باشند و در بازه های زمانی مختلف بتوانید نسخه های جدید از آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

انتخاب قالب وردپرس سئو شده برای موتورهای جستجوگر

یکی از عوامل مهمی که نقش مؤثر در بهینه بودن سایت دارد، قالبی بوده که انتخاب می کنید. در صورتی که کدهای HDML قالب بهینه نباشد، بر روی سئو سایت تأثیر منفی می گذارد. در صورتی که در این زمینه حرفه ای هستید، کد نویسی قالب را می توانید بررسی کنید.

ولی تشخیص خوب و بد بودن آن برای افراد مبتدی چندان کار آسانی نیست. افرادی که قالب های غیر مجانی به کاربران ارائه می دهند، اکثراً آن را با تضمین بهینه بودن برای موتورهای جستجوگر آن را به فروش می رسانند. البته خودتان هم می توانید به کمک سرویس هایی مثل W3C Markup Validation، درستی این کدها را آزمایش کنید.

نکات مهمی که زمان خرید و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید بدانید

علاوه بر این که زمان انتخاب قالب وردپرس باید کیفیت و کارایی تم را درست بررسی کنید، نکات دیگری هم وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید. به خصوص در صورتی که می خواهید قالب های غیر رایگان را خریداری کنید، باید در انتخاب قالب مناسب و فروشگاه معتبر دقت بیشتری داشته باشید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

  • زمان خرید به نظرات کاربران دقت کنید: معمولاً کاربران زیادی در بخش پایینی سایتی که می خواهید از آن خرید کنید، نظرات خود را در مورد قالب عنوان می کنند. این افراد قالب را خریداری کرده اند و پس از استفاده، نقاط قوت و ضعف آن را بیان می کنند. از این رو می توانید بهتر در این مورد اطلاعات کسب کنید.
  • اگر از فروشگاه ها و سایت ارائه خدمات وردپرس که اعتبار بالایی دارد، بهره ببرید، قطعاً می توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام دهید و از خدمات پس از فروش هم بهره ببرید. در صورتی که نیاز به پشتیبانی داشته باشید، سایت های معتبر، این کار را بهتر انجام می دهند.
  • زمان خرید و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس، سراغ تم های مربوط به سایت های معروف نروید. معمولاً کاربران زیادی این قالب ها را می شناسند. به همین علت همه به سایت به عنوان یک کپی از سایت های دیگر نگاه می کنند. حتی امکان دارد سایت اصلی از شما برای این کار شکایت کند و مجبور شوید برای این کار هزینه پرداخت کنید.
  • قیمت قالب: امکان دارد قالب های با کیفیت بالا را با قیمت مناسب تری پیدا کنید. از این رو قیمت و کیفیت خیلی به هم وابسته نیستند؛ چون بعضی از قالب ها کرک می باشند و بعد از خرید و ترجمه به فارسی، به تعداد زیادی فروخته می شوند. از این رو قیمت آن ها مناسب تر می باشد.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

دریافت مجوز های لازم

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت فروشگاهی، گرفتن مجوز های لازم می باشد. به صورت کلی کسب و کارهای اینترنتی به مجوز خاصی نیاز ندارند، اما در صورتی که در زمینه سوپر مارکت، داروخانه، مواد غذایی و از این قبیل محصولات فعالیت می کنید، باید مجوز وزارت بهداشت و سازمان مربوط به کارتان را داشته باشید. علاوه بر این، داشتن اینماد هم یکی دیگر از الزامات سایت فروشگاهی می باشد.

ضرورتی برای این کار وجود ندارد اما داشتن اینماد می تواند، در جلب اعتماد کاربر موثر باشد. در مطلب ” مجوز برای سایت فروشگاهی ” به صورت کامل شما را راهنمایی کرده ایم. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت

پس از اهمه طراحی سایت فروشگاهی، باید برای اتصال آن به یک درگاه پرداخت امن اقدام کنید. درواقع هدف کاربر از خرید اینترنتی، پرداخت آسان و سریع هزینه سفارش می باشد. درگاه های پرداخت به دو دسته واسط و مستقیم تقسیم می شوند؛ درگاه های مستقیم از بانک های رسمی کشور گرفته شده و درگاه های واسط از طریق شرکت های فعال در این حوزه. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

اما هر یک از این درگاه های پرداخت مزایا و معایبی دارند که شما می توانید، در مطلب ” بهترین درگاه پرداخت اینترنتی ” آنها را مطالعه و بهترین درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب روشهای ارسال کالا

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت فروشگاهی انتخاب روش ارسال کالا برای مشتریان می باشد. اگر محصولات فروشگاهتان فیزیکی می باشند، هزینه و روش های ارسال کالا را مشخص کنید. پیشنهاد می شود چند روش ارسال کالا در نظر بگیرید تا مشتریان به دلخواه یکی را انتخاب کنند.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

تولید محتوای سئو شده

 

مرحله بعدی در آموزش طراحی سایت فروشگاهی که اهمیت زیادی دارد، تولید محتوای مناسب و سئو شده برای سایت فروشگاهی شما است. تولید محتوا را بی شک می توان، جزو ملزومات یک سایت فروشگاهی دانست؛ زیرا از این طریق شما می توانید مشتری های فعلی خود را، از خود راضی نگه دارید و کاربران جدیدی را به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

در سایت فروشگاهی، ایجاد و قرار دادن محتوای مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. استفاده از انواع محتوا در معرفی محصول یا خدمتی که ارائه می گردد می تواند به روش های مختلف تأثیرگذار باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

این محتواها شامل عکس، متن، تحلیل و بررسی، نقد و یا در مواردی فیلم یا ویدئو باشد که همه آنچه مشتری برای آشنایی و آگاهی نیاز دارد را در اختیار او قرار دهد. شناخت نیاز مشتری به تولید محتوای فروشگاهی کمک بسیار زیادی نموده و مشتریان بیشتری را ترغیب به مراجعه به سایت فروشگاهی و در نهایت خرید از این فروشگاه خواهد کرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

توجه به کیفیت محتوای تولید شده از جهت به روز و جدید بودن، بررسی همه ابعاد مورد نظر کالا یا خدمت، اشتراک نظرات و رضایت مندی دیگر مشتریان، استفاده از عکس های واضح، با کیفیت و جذاب و پاسخ به همه سؤالات احتمالی در کنار انتخاب عنوان مناسب و هدفمند برای محتوای تولید شده و توضیحات شفاف و کافی در مورد محصولات و خدمات در درون محتوای ایجاد شده، همه به ایجاد اطمینان، اعتماد، آگاهی و انگیزه در مشتریان، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

تبلیغات و بازاریابی اصولی

آخرین مرحله از طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و قدرتمند، داشتن تبلیغاتی قوی و مناسب فروشگاه است. هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مردم از شبکه های اجتماعی مختلف، می توانید به آسانی و با هزینه کم، در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید.

تبلیغاتی که انجام می دهید را باید به یک تیم حرفه ای واگذار کنید که در زمینه تبلیغات حرفه ای باشد. شاید هزینه بیشتری را از شما دریافت کنند ولی بی شک هرچه تبلیغات قوی تر باشد، مشتریان شما افزایش پیدا می کنند و هر چه مشتریان شما بیشتر شوند، سودی که عاید شما می شود هم افزایش پیدا خواهد کرد. یادگیری نحوه تبلیغ سایت فروشگاهی می تواند شما را به یک سایت فروشگاهی موفق تبدیل کند.

تکنیک بازاریابی برای سایت فروشگاهی

آشنایی با تبلیغات در اپلیکیشن

فهمیدید که حمل ونقل رایگان برای بسیاری از مشتریان بی نهایت مهم می باشد. حال باید تلاش کنید تا طوری هزینه های لجستیک خود را کاهش دهید که بتوانید خودتان از پس آن برآمده و هزینه ارسال را از دوش مشتری بردارید. در این صورت بسیاری از رقبا را پشت سر خواهید گذاشت. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

البته فراموش نکنید که برنامه ریزی درستی در این زمنیه داشته باشید چرا در صورتی که ارسال رایگان را برای مشتریان خود عادت کردید، طوری باشد که بتوانید از پس آن برآیید در غیر این صورت به نابودی کسب وکار خود کمک کرده اید چون دیگر به آسانی با رشد کسب وکار نمی توانید مجدداً برای ارسال هزینه ای از مشتریان خود دریافت کنید. اگر ارسال رایگان دارید (حتی با شرایط نسبتاً معقول) حتماً آن را به خوبی در معرض دید مشتری قرار دهید تا با خیال آسان خرید خود را تکمیل کند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

از گزینه ارسال رایگان بهره مند شوید

در یک تحقیق در کشور آمریکا مشخص شد که 88% از مردم به علت ارسال رایگان داشتن از یک سایت فروشگاهی خرید می کنند و مابقی به علت تنوع محصولات و موارد دیگر. احتمال می رود که این آمار در ایران هم کمتر از این نباشد. در صورتی که هنوز این گزینه را امتحان نکرده اید باید به صورت جدی به آن فکر کنید: مراحل طراحی سایت فروشگاهی

28% از افرادی که سبد خرید شما را نیمه کاره رها کرده اند به دلیل هزینه های حمل ونقل بوده. این گزارش هم از یک تحقیق دیگر به دست آمده بوده و علت مضاعفی است بر اهمیت رایگان بودن ارسال.

وقتی پیشنهادی خوب به مخاطب درست برسد، احتمال استقبال از آن بیشتر است؛ چیزی که با تبلیغات در اپلیکیشن شدنی می باشد. 66 میلیون کاربر اندروید و آی اواس در ایران داریم که آماده اند با کسب وکارتان در محبوب ترین برنامه ها و بازی های موبایل آشنا شوند. یادتان نرود آمارها نشان می دهند تعامل کاربران اپلیکیشن های رایگان با تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار زیاد است!

 دریافت کنندگان ایمیل تان را افزایش دهید

به عنوان یک کسب وکار در زمینه تجارت الکترونیک، نمی توانید تهیه فهرست ایمیل را نادیده بگیرید. جایی که بسیاری از کسب وکارهای تجارت الکترونیک می توانند موفق باشند تعداد دریافت کنندگان ایمیل وفادارشان می باشد. به دست آوردن مشتری جدید، 6 تا 25 بار پرهزینه تر از حفظ مشتریان فعلی می باشد.

پس درباره اینکه چگونه می توانید از بازاریابی ایمیل برای تشویق تکرار خرید و وفاداری مشتریان نسبت به برندتان بهره مند شوید فکر کنید و هرچه سریع تر برای ایمیل مارکتینگ خود برنامه ریزی کنید. این که چگونه تعداد ایمیل گیرندگان خود را افزایش دهید (به روش درست آن و با اجازه و تمایل گیرنده ایمیل) و چگونه ایمیل های مناسبی برای آن ها ارسال کنید تا فروش تان افزایش پیدا کند را در مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ بخوانید و پس از آن سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب خودتان را انتخاب کنید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

وقتی پیشنهادی خوب به مخاطب درست برسد، احتمال استقبال از آن بیشتر است؛ چیزی که با تبلیغات در اپلیکیشن شدنی می باشد. 66 میلیون کاربر اندروید و آی اواس در ایران داریم که آماده اند با کسب وکارتان در محبوب ترین برنامه ها و بازی های موبایل آشنا شوند. یادتان نرود آمارها نشان می دهند تعامل کاربران اپلیکیشن های رایگان با تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار زیاد است!

تصاویر را برای سئو بهینه سازی کنید : سئو برای کسب وکارهای تجارت الکترونیک بسیار مهم می باشد. بیش از 20% همه جستجوهای اینترنتی ایالات متحده در تصاویر گوگل اتفاق می افتد. در دنیا و در ایران هم این درصد قابل توجه می باشد. پس در صورتی که تصاویرتان را برای جستجو بهینه نکنید، بخش عظیمی از ترافیک جستجو را از دست خواهید داد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نام فایل را به روزرسانی کنید: از کلماتی بهره مند شوید که دقیقا محصول را توصیف کند. به عنوان مثال، به جای نام فایلی که دوربین ها به شکل خودکار انتخاب می کنند، نام آن را تغییر دهید و اسم محصول تان را روی آن بگذارید. نام فایل به موتورهای جستجو کمک می کند تا مشخص کنند چه چیزی در تصویر وجود دارد و دقیقا پس از جستجوی چه عبارتی باید نشان داده شود.

اندازه تصویر را بهینه سازی کنید: مصرف کنندگان از منتظر ماندن برای بارگذاری سایت متنفرند. در واقع، تقریبا نیمی از ما حتی سه ثانیه هم صبر نخواهیم کرد. با بهینه سازی اندازه هر فایل تصویری که در سایت تان آپلود می کنید، می توانید از بارگذاری سریع صفحه مطمئن شوید.

تصاویر باید متن alt داشته باشند: متن alt (جایگزین) تصویری که آپلود می کنید، به گوگل کمک می کند محتوای تصویر را درک کند و با این کار به لحاظ سئو به سایت تان ارزش اضافه می کند. اطمینان از اینکه هر تصویر دارای متن alt است، یکی از بهترین راه های بهینه سازی برای جستجو در تصاویر گوگل می باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

از محتوای تولیدشده توسط کاربر در اینستاگرام حمایت کنید

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 35 میلیون کاربر ایرانی با بیشترین احتمال نسبت به جاهای دیگری از وب محل حضور مخاطب شماست. یکی از بهترین راه های رشد برندتان و فروش در اینستاگرام، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می باشد. برای تبلیغ هشتگ موردنظرتان می توانید آن را در بیوی اینستاگرام خودتان بگنجانید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

می توانید این هشتگ را در پست های اینستاگرام تان قرار دهید و آن را با دنبال کنندگان تان در سایر شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید. علاوه برآن، می توانید این پیام را به فهرست ایمیل تان هم ارسال کنید. درست نوشتن کپشن اینستاگرام هم بسیار در رشد فروش شما موثر می باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

برای سایت های خرید گروهی پیشنهادهایی ارائه کنید

سایت های تخفیف گروهی محبوبیتی زیادی نزد خریداران دارند. سایت هایی مثل نت برگ و تخفیفان در زمینه تخفیف های عمومی بسیار شناخته شده می باشند و شما می توانید برای بسیاری از محصولات با آن ها همکاری داشته باشید. بعضی سایت های خرید گروهی هم می باشند که در زمینه هایی تخصصی کار می کنند. در تصویر زیر بعضی از فروشگاه ها یا کسب وکارهای آنلاین را می بینید که با نت برگ کار می کنند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

فروش متقابل محصولات را فراموش نکنید

فرض کنید در یک فست فود سفارش خود را داده اید و بعد فروشنده از شما می پرسد «آیا سیب زمینی سرخ شده یا نوشابه یا سالاد و ماست هم میل دارید؟» مراحل طراحی سایت فروشگاهی

شاید تاکنون چند بار با این پرسش مواجه شده اید. این یک مثال عالی از فروش متقابل محصولات (cross-sell) می باشد. در واقع نوعی هنر بوده که در آن فرصت های مناسبی را برای خریدار خلق می کنند تا محصولات مرتبط یا امکانات بیشتری را با هدف خرید بیشتر خریداری کند.

 با اثبات اجتماعی (Social Proof) اعتماد ایجاد کنید

اثبات اجتماعی به گزاره ها یا مستنداتی می گویند که از تایید کسب وکار توسط اجتماع و مردم را به کاربر اثبات می کند. روش های مختلفی برای نشان دادن تایید اجتماعی وجود دارد. مثلاً بسیاری از کسب وکارها نظرات و امتیازات کاربرانشان برای یک محصول را نشان می دهند، بعضی آمار و ارقام معنی دار کسب وکار خود را نشان می دهند، بعضی نظرات مشتریان اینفلوئنسر از زبان خودشان را نشان می دهند و ….

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

اولین موردی که کاربر انتظار دارد و بسیار بدیهی است بالا بودن سرعت لود شدن سایت می باشد. در صورتی که برای خرید یک لباس به یک سایت فروشگاهی مراجعه کنید انتظار برای ظاهر شدن عکس ها و بالا آمدن سایت و انجام مراحل پرداخت بسیار طاقت فرسا خواهد بود و کاربر به آسانی در بخاطر تعلل حتی چند ثانیه امکان دارد سایت شما را ببندد و به سایت رقیب شما را باز کند. پس باید در طراحی سایت توجه داشت که:

  • برنامه نویسی بهینه باشد
  • قالب سایت سنگین نباشد.
  • از سرویس هاستینگ پر سرعت و معتبر استفاده شود
  • از پلاگین های اضافه استفاده نشود مراحل طراحی سایت فروشگاهی
  • حجم عکس ها و ویدیو ها کم باشد
  • که همه و همه می تواند حجم سایت را کاهش دهد و سرعت بالا لود آن را بهتر کند.

 داینمیک بودن سایت

داینمیک به صورت لغوی به معنای پویا و متحرک بوده که در برابر واژه استاتیک قرار می گیرد. سایت شما زمانی پویا تلقی می شود که امکان توسعه و بهبود داشته باشد مثلا اضافه شدن قسمت وبلاگ یا خدمات جدید.

این پویایی می تواند در ظاهر سایت هم در نظر گرفته شود. سایت های فروشگاهی برتر معمولا از یک قالب شناور استفاده می کنند که چند مطلب و خدمات برای کاربر نمایش داده می شوند و هر بار این خدمات و پیشنهادات سایت با پیشنهادات جدید جایگزین می شود و برای کاربر مراجعه هرروزه به این سایت تکراری نباشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

نشان دادن جدیدترین مطالب وبلاگ دربالای سایت و معرفی داغ ترین و پرمخاطب ترین محصولات و خدمات هم از جمله ترفندهای مفید برای جذابیت سایت شما و کشش بیشتر مشتریان برای جستجو در بین خدمات شماست. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی ریسپانسیو

طبق آماری که شرکت گوگل ارائه داده 50% جستجوهای صورت گرفته و سایت های بازدید شده از طریق موبایل بوده اند. این نکته اهمیت ریسپانسیو بودن سایت را نشان می دهد ریسپانسیو بودن یه زبان ساده یعنی طراحی شما باید طوری باشد که در قالب های مختلف بگنجد.

فارغ از اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به سایت شما از طریق موبایل به شما لینک می شوند موتور جستجوی گوگل هم سایت های ریسپانسیو را در نتایج جستجو بالاتر از سایت های معمولی قرار می دهد و این گام مهمی در بهبود استراتژی سئوی سایت فروشگاهی تان محسوب می شود.

 طراحی ظاهری سایت فروشگاهی مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مهمترین فاکتور برای طراحی سایت سادگی و ظرافت می باشد. کاربر شما زمان مراجعه به سایت نباید گیج و سردرگم شود و بایست به آسانی نیازهای خود را پیدا و جستجو کند. مطالب و خدمات ارائه شده سایت شما باید یک سلسه مراتب دسته بندی منظم و قابل فهم داشته باشند و باکس جستجو هم در دید کاربر قرار گیرد و باکس جستجو هم طوری طراحی شود که زمان جستجوی کاربر نتایج اولیه را نشان دهد.

اهمیت جذابیت ظاهری سایت هم بر کسی پوشیده نیست. تصاویر که در سایت آپلود می شوند باید بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشند و تنوع آن ها هم برای کاربران مهم می باشد. تصاویر مختلف از یک محصول از زوایای مختلف با کیفیت بالا که قابلیت بزرگنمایی زیادی دارد به کاربر این حس را القا می کند که آن را در دست خود گرفته و آن را نگاه می کند.

قسمت قرار گیری دسته بندی ها، جای قرار گیری لوگو در سایت، استفاده از حداقل 3 فونت جذاب برای مطالب سایت و همینطور انتخاب رنگ مناسب موارد مهم دیگری بوده که در طراحی ظاهری سایت باید به آن توجه داشت که همین مورد آخر که به ظاهر ساده است اما بحث روانشناسانه ایست که باید نسبت به خدمات سایت رنگ مرتبطی را پیدا کنید. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

وبلاگ از اساسی ترین نیاز ها در طراحی سایت

وبلاگ شما مثل یک مجله اختصاصی روشی برای ارتباط با کاربران می باشد. شما در وبلاگ خود می توانید مطالب آموزشی، راهنما و نقد و بررسی های کامل تری ارائه دهید که موجب می شود اعتماد کاربران هم بیشتر جلب شود. وبلاگ موجب می شود مطالب سایت شما فقط به معرفی بسنده نشود و بتوانید محتوایی گسترده تر تولید کنید که باعث توسعه کسب و کار و ارتباط با مشتریان می شود.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

خدمات پس از فروش

شما کاربران و مشتریانتان یک بار مصرف نیستند! شما آنها را تنها برای یک معامله نمی خواهید. کاربران هم تنها یک بار برای بر طرف کردن نیازهایشان به سراغ فروشگاه های اینترنتی نمی آیند. این ارتباط همیشگی است اما نکته ای که وفاداری مشتری را برایتان به ارمغان می آورد، نشان دادن حسن نیت و وفاداری از جانب خودتان می باشد. امکان پشتیبانی آنلاین یا آفلاین در سایت و آسان بودن راه ارتباطی تلفنی و اینترنتی با سایت اعتماد کاربر را جلب می کند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

این کار نشان میدهد که شما همواره با آن ها هستید و در صورت بروز مشکل به یاری شان می آیید. این اعتماد که ایجاد شد امکان ملاقات مجددتان دور از ذهن نیست. با ارتباط با مشتریان امکان بررسی بازخوردها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات به دست می آید که به بهینه سازی خدمات سایت شما کمک می کند.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

 روند خرید و پرداخت در سایت فروشگاهی

یکی از مهمترین نکات طراحی سایت فروشگاهی، روند خرید و پرداخت محصول است، تصور کنید کاربری که به سایت شما مراجعه کرد و از کیفیت خدمات شما راضی بود حال اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می کند اما با فرآیند پیچیده و پر ابهامی مواجه می شود، اینجاست که همه رشته های شما پنبه می شود! مراحل طراحی سایت فروشگاهی

کاربر انتظار دارد مسیر نهایی کردن خرید آسان و بدون پیچیدگی باشد و بتواند خریدهای خود را بازرسی کند. پس حتما این امکان را فراهم کنید که کاربر در هر لحظه بتواند سبد خرید خود را مشاهده کند و مراحل پرداخت به صورت سلسه مراتب منظم و بدون پیچیدگی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

پس از تسویه حساب و نهایی شدن سفارش، اطلاعات پیگیری سفارش و گزارش لحظه به لحظه از روند ثبت، بسته بندی و ارسال سفارش بایستی برای کاربر فراهم شود

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

بهترین سایت فروشگاهی در ایران

دیجی کالا

بزرگترین سایت فروشگاهی ایران از دید عموم سایت دیجی کالا بوده که تقریبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممکن خوب کار کرده. دیجی کالا نزدیک به 10 سال بوده که فعالیت خود را آغاز کرده بوده و در ابتدای کار مثل همه فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده و با محصولاتی با تنوع پایین فعالیت خود را آغاز کرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

به تازگی دیجی کالا هم مثل دیگر فروشگاه های اینترنتی بزرگ در سراسر دنیا به (Marketplace) تبدیل شده بوده و به خوبی هم توانسته در این زمینه فعالیت کند اما موردی که مورد توجه قرار گرفته این بوده که زمانی که از دو فروشگاه خرید می کنید سفارش شما در دو سبد خرید قرار می گیرد و در صورتی که مبلغ یکی از این سفارشات بیش از 100 هزار تومان نباشد شما هر دو کالا را در یک زمان تحویل می گیرید اما برای یکی از آنها هزینه ارسال پرداخت خواهید کرد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

از جمله مزیت های کلیدی این سایت تمرکز روی رضایت مشتری بوده که در همه مدت فعالیت خود بسیار به این موضوع اهمیت داده اند، اما اخیرا با مشکلاتی مواجه شده که موجب افت کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان است. در همین خصوص هم ویدیویی در سایت مدیر وب منتشر گردیده. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

چند ماه گذشته دیجی کالا بخشی را به نام OPEN BOX به سایت خود اضافه کرد و در ایران این موضوع را جا انداخت، تا کنون هیچ سایت فروشگاهی اقدام به معرفی OPEN BOX نکرده بود. در قالب فایل اینفوگرافیک زیر متوجه خواهید شد OPEN BOX دقیقا به چه شکل کار می کند؟

دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی بسیار حرفه ای و هوشمندانه کالاهای خود داشت و همین موضوع باعث می شد کاربران برای کسب اطلاعات دقیق از یک کالا به دیجی کالا مراجعه کنند، اما در آن زمان که فرهنگ خرید اینترنتی هنوز به این جایگاه نرسیده بود اکثر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه می کردند.

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه خانومی

یک فروشگاه برتر دیگر در زمینه فروش اینترنتی که به صورت تخصصی برای لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر فعالیت دارد، فروشگاه خانومی است. این فروشگاه کار خود را از سال 93 شروع کرده و این امکان را فراهم آورده تا مشتری بتواند کالای مورد نیاز خود را از برترین برندهای داخلی و خارجی انتخاب و خریداری کند. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

همه محصولات این فروشگاه اصل و ارجینال بوده و دارای اصالت است. کالاها براساس کاتالوگ محصول و همینطور توضیحات و ویژگی ها به صورت کامل معرفی شده می باشند در بازه های مختلف زمانی برروی بسیاری از محصولات این سایت فروشگاهی تخفیف اعمال می شود.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی دیجی استایل

دیجی استایل یکی از سایت های زیرمجموعه دیجی کالاست که در زمینه فروش پوشاک فعالیت می کند. با توجه به قدرت بالا و اعتباری که دیجی کالا در زمینه فروش آنلاین داشته، دیجی استایل هم توانسته به سرعت و به کمک سایت پدر، خودش را رشد داده و مخاطبان زیادی جذب کند.

راستش در ابتدا که قرار بود سراغ دیجی استایل برای بررسی قیمت ها و نقد کل سایت برویم، تصور می کردیم قرار است با محصولاتی روبرو شوم که همگی آنها از مارک های معروف می باشند و قیمت های نجومی دارند. اما بعد از بررسی دسته بندی های مختلف سایت متوجه شدم که خیلی از کالاهای دیجی استایل، لباس ها و پوشاک هایی می باشند که با قیمت های خیلی مناسب به مخاطبان عرضه می شوند.

بر خلاف دیجی کالا که در چند سال گذشته نتوانسته به خوبی با مخاطبان خودش همراه بوده و نظر مثبت آنها را جلب کند، دیجی استایل وجهه خوبی از خودش نشان داده و مشتریان راضی زیادی دارد. علاوه بر این، کار کردن با این سایت مثل دیجی کالا، احساس خوبی به مخاطب می دهد و به ندرت مشکلی مثل سرعت پایین یا ظاهر زشت و… در آن پیدا می شود. همینطور اینکه مثل دیجی کالا، یک مارکت پلیس market place می باشد. مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در مورد شرایط بازپس گیری محصولات؛ دیجی استایل کمی سخت گیرتر از بقیه فروشگاه های اینترنتی معتبر عمل می کند، اما در هر حال باز هم به مخاطبان خود اهمیت داده و تا جای ممکن به آنها آزادی عمل می دهد. دیجی استایل حتی این شرایط را به شما می دهد که در صورت عدم تناسب سایز لباس، آن را تعویض کنید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی مدیسه

سایت فروشگاهی مدیسه، یکی از اولین فروشگاه هایی بود، که به صورت تخصصی وارد دنیای فروش پوشاک در فضای آنلاین شد. مالکیت این سایت مربوط به شرکت گلستان (چای گلستان) است، که این موضوع موجب افزایش اعتبار و اعتماد مخاطبان به مدیسه شده.

البته مدتی بوده که مدیسه از قالب یک فروشگاه تخصصی فروش لباس خارج و محصولات دیگری مثل کتاب، لوازم التحریر و حتی تنقلات را هم به دسته بندی های خودش اضافه کرده. البته به نظر نمی رسد این افزایش تنوع در محصولات، تاثیر منفی روی کیفیت خدماتشان داشته باشد.

برخلاف دیجی استایل که محصولاتی مناسب برای کاربرانی با همه نوع سلیقه و البته سطح مالی دارد، اغلب محصولات مدیسه برای افرادی بوده که به دنبال خرید لباس های مارک گران قیمت می باشند. خب شاید خرید یک تیشرت با قیمت 2 میلیون تومان برای همه مخاطبان جذاب نباشد! مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در این مطلب به مراحل طراحی سایت فروشگاهی پرداختیم. امیدواریم توانسته باشید هر آنچه برای طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارید را از این مقاله دریافت کنید. برای طراحی وب سایت فروشگاهی، ما در الفباوب بهترین گزینه پش روی شما هستیم تماس بگیرید و سفارش خود را جهت دریافت اطلاعات بیشتر ثبت کنید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
2 Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

2 دیدگاه برای “مراحل طراحی سایت فروشگاهی | نکات و ویژگی های مهم در یک سایت فروشگاهی

  1. عالی بود خیلی ممنونم از مطلب کاملتون آموزش نصب قالب رو هم بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *