روند پیشرفت یک مشاور املاک

2
اسفند
1401

روند پیشرفت یک مشاور املاک به چه صورت است؟ برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حر فه ای بهتر است چه مراحلی را طی کنیم؟ چگونه مشتریان بیشتری پیدا کنیم؟ بهترین روش تبلیغات مشاور املاک چیست؟ طراحی اپلیکیشن املاک و مشاور املاک چقدر هزینه می برد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی که موجب می شود در شغلتان پیشرفت کنید آشنا می کنیم.

روند پیشرفت یک مشاور املاک

بیشتر افراد خیال می کنند که نقش مشاور املاک در معامله قابل حذف است و افراد بدون کمک گرفتن از مشاورین املاک، ملک خود را اجاره دهند یا بفروشند. تصور می کنند که هزینه مشاور املاک هزینه اضافی است و مشاور املاک در معامله نقش مهمی ندارد. بعضی از افراد نیز در سودای درآمد بالا که از حق دلالی یا همان حق کمسیون دریافت می شود، اقدام به تاسیس بنگاه معاملات ملکی می کنند. پیشرفت یک مشاور املاک

مشاور املاک مانند هر شغل دیگری وظایفی دارد که جامعه آشنایی کمتری با آن ها دارد، دانستن شرح درستی از وظایف مشاور املاک باعث می شود که نگاه درستی به این شغل داشته باشیم، همچنین زمان معامله در دام افراد سودجو قرار نگیریم.

همچنین اگر شما قصد راه اندازی یک دفتر مشاور املاک را دارید باید نسبت به وظایف تان مانند تنظیم قرارداد و بررسی سند مالکیت در مورد ملک مورد معامله به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای آگاه باشید. پیشرفت یک مشاور املاک

مشتریان خود را بشناسید

یک مشاور املاک حرفه ای در مرحله ی اول باید این توانایی را داشته باشد که بتواند مشتری را به خوبی درک کند و با خواسته و سلیقه مشتری آشنا شود. برای رسیدن به این درک در ابتدا باید مشتری را شناسایی کنید. اجازه بدید تا مشتری کامل نظرات و پیشنهادات خودش رو با شما مطرح کنه و بعد شروع به پرسیدن سوال کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید اگر قصد ارتباط گیری موثر و مفید با مشتری دارید، باید شنونده خوبی باشید و بعد از گوش دادن و درک از خواسته مشتری، شروع به سوال پرسیدن کنید. سوال پرسیدن می تواند هم باعث ارتباط گیری موثر شما و مشتری شود و هم می تواند شما را به درک درستی از خواسته های مشتری برساند.

مسئولیت های خود را به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای بدانید

یکی از فاکتور های مهم در موفقیت یک مشاور املاک حرفه ای در ایران، درک صحیح از مسئولیت های خود به عنوان مشاور املاک است. مشتریان معمولا از کسانی خرید می کنند که به آن ها اطمینان دارند. سعی کنید در ایجاد اعتماد مشتری نقش پر رنگی داشته باشید و برای برقراری رابطه بهتر، اعتماد مشتری را جذب کنید.

پیگیر و پشتیبان خوبی برای مشتریان باشید پیشرفت یک مشاور املاک

وقتی شما به عنوان یک مشاور املاک خدمات پشتیبانی فوق العاده ای به مشتریان خود ارائه می دهید، هم اعتماد مشتری را جلب می کنید و هم وفاداری آن مشتری را به دست می آورید. این نکته را فراموش نکنید که مشتری های ناراضی همیشه به مشاورانی که از خدمات آن ها راضی بودند بر می گردند و آن مشاور را به خانواده و یا دوستان خود برای خرید و یا اجاره آپارتمان معرفی می کنند.

مهارت های مشتری مداری خود را افزایش دهید

ایجاد و پرورش یک رابطه و مهم تر از آن ایجاد یک ارتباط انسانی در موفقیت یک مشاور املاک در ایران تاثیر بسیار زیادی دارد. تقریبا تمام کسانی که در این صنف فعالیت کرده اند به این موضوع ایمان دارند که ایجاد ارتباط انسانی امری بسیار هوشمندانه است. ایجاد یک ارتباط موثر، یکی از مهم ترین مهارت ها در زمینه مشتری مداری است. ایجاد چنین ارتباطی نیاز به مهارت، صبر و تلاش بسیار زیاد دارد. پیشرفت یک مشاور املاک

خصوصیات رفتاری که به ایجاد این ارتباط کمک می کند: فروتنی، اعتبار، صداقت، انتقاد پذیری. با این حال ایجاد ارتباط به تنهایی برای فروش کافی نیست. یک مشتری شاید کلید آپارتمان خالی را در اختیار شما بگذارد، اما منظور از اعتماد کافی به شما، اعتماد برای خرید آپارتمان است. که باید به اعتبار شما و قابلیت شما در نحوه کار متقاعد شود.

بهترین فروشندگان گفتگو با مشتری را با سوال پرسیدن شروع و کنترل می کنند. همان طور که در موارد بالا هم اشاره کردیم هر چقدر سوالات بیشتری از مشتری بپرسید، اطلاعات بیشتری هم دریافت می کنید و می توانید ارتباط قوی تری با مشتری ایجاد کنید. پیشرفت یک مشاور املاک

پس مهارت سوال پرسیدن را در خود افزایش دهید. اما دقت کنید که سوالات شما از حریم خصوصی مشتری عبور نکند و در چارچوب صحیح و درستی باشد. برای مثال هرگز این سوالات را از مشتری نپرسید:

  • آیا برای خرید این ملک، ملکی را فروختید؟
  • آیا پول کافی و نقد برای خرید خانه دارید؟ پیشرفت یک مشاور املاک
  • برای خرید این ملک، چقدر وام گرفتید؟

نحوه پاسخگویی

نحوه پاسخگویی شما به مشتری چیزی است که شما را از بقیه متمایز می کند.

برای اینکه به درک درستی از نحوه پاسخگویی به مشتری برسید به این گفتگو دقت کنید:

مشتری: سلام روز بخیر پیشرفت یک مشاور املاک

مشاور املاک: سلام. وقت بخیر من علی رضایی هستم مشاور منطقه. چه کمکی از من ساخته است؟

مشتری: من به دنبال اجاره آپارتمان در تهران، در منطقه تجریش هستم شما می تونید به من کمک کنید؟

مشاور املاک: بله بسیار هم عالی. لطفا انتظاراتی که از خونه ی مد نظرتون دارید رو بفرمایید.

مشتری: حتما دو خوابه باشه و بالای ۸۰ متر باشه.

مشاور املاک: شمالی و یا جنوبی بودن ساختمون هم مهمه ؟ آیا درخواست پارکینگ و یا انباری هم دارید؟ پیشرفت یک مشاور املاک

به مکالمه بالا دقت کنید. در این مکالمه مشتری فقط تعداد اتاق خواب و متراژ خونه ای که مد نظر داشت رو بیان کرد. اما مشاور املاک به صورت حرفه ای عمل کرد و سوالات بیشتری از مشتری پرسید.

قطعا یک آپارتمان دو خوابه و متراژ بالای ۸۰ متر، تنها خواسته های یک مشتری از ملک نیست! این هنر مشاور است که باید با ارتباط گیری صحیح به درک و نیازهای مشتری برسد. پیشرفت یک مشاور املاک

مذاکره کننده حرفه ای باشید و تسلط کافی در بستن قرارداد داشته باشید

یک فرآیند فروش معمولا شامل ۷ مرحله زیر می باشد:

  • دستیابی به زنگ خور پیشرفت یک مشاور املاک
  • ایجاد ارتباط
  • تایید درخواست مشتری
  • ارائه پیشنهاد مشتری
  • بر طرف کردن چالش ها
  • انجام معامله
  • درخواست مشتری جدید

این که مشتری شما از چیزی که به آن پیشنهاد می کنید ناراضی باشد، کاملا طبیعی است. سوال پرسیدن برای تشخیص علت نارضایتی می تواند یک راه حل باشد. اما همیشه هم کافی نیست! پیشرفت یک مشاور املاک

برای اینکه بتوانید علت نارضایتی مشتری را متوجه شوید، به این موارد دقت کنید: پیشرفت یک مشاور املاک

  1. شاید نارضایتی مشتری برای شما چیز خاصی نباشد ولی برای آن مشتری خیلی مهم است. باید زمان بگذارید تا متوجه چالش های مشتری شوید. بعد از درک مشتری برای نگهداشتن آن چند گزینه برای حل مشکل ارائه کنید. و به تمام سوالات مشتری صادقانه جواب بدید. سعی کنید مانند یک دوست در مقابل حل چالش ها در کنار مشتری قرار بگیرید.
  2. مطمئن شوید که مشکل حل شده و دیگر با مشکل جدی رو به رو نیستید. پیشرفت یک مشاور املاک

روند پیشرفت یک مشاور املاک

طراحی اپلیکیشن مشاور املاک

یکی از بهترین روش های تبلیغات مشاور املاک این است که اقدام به طراحی اپلیکیشن کنند، در طراحی اپلیکیشن حوزه املاک ایده های بسیار مختلفی را می توان اجرا نمود. در ادامه به این ایده ها اشاره می کنیم:

طراحی اپلیکیشن مشاور املاک برای یک منطقه یا محله خاص

اگر مشاور املاکی هستید که اصرار دارید در اپلیکیشن خود فقط فایل های مخصوص خودتان را قرار دهید این ایده برای شما مناسب است، به این صورت که انواع موردهای فروش و اجاره خود را به همراه عکس و تمامی اطلاعات و همینطور قیمت در اپلیکیشن درج می کنید و کاربران با هربار به روز رسانی کردن اپلیکیشن می توانند از آخرین تغییرات مطلع شوند.

در این مدل از طراحی اپلیکیشن ، در واقع اپلیکیشن دستیار شما خواهد بود و به اندازه زیادی علاوه بر جذب مخاطب جدید موجب کمتر شدن زنگ و پیامک های اضافه می شود. پیشرفت یک مشاور املاک

طراحی اپلیکیشن فروش و اجاره املاک بدون محدودیت منطقه – فقط خودتان درج کنید

در این نوع از طراحی اپلیکیشن شما می توانید به بهترین شکل ممکن با چندین دفتر و مرکز فروش و اجاره املاک در ارتباط باشید و فایل های بیشتری در اپلیکیشن خود قرار دهید و پس از فروش و اجاره رفتن هر کدام پورسانت دریافت کنید. پیشرفت یک مشاور املاک

طراحی اپلیکیشن واسطه املاک

در این نوع از طراحی اپلیکیشن اجازه ثبت یا درج آگهی از طرف کاربر نیز داده می شود و شما می توانید بابت فروش و در اختیار قرار دادن اطلاعات فروشنده یا اجاره دهنده پورسانت دریافت کنید.

طراحی اپلیکیشن مشاور املاک مثل دیوار

در این نوع از طراحی اپلیکیشن کاربر می تواند دقیقا مثل دیوار به ثبت اگهی بپردازد و کاربران نیز با آن ها تماس بگیرند. در این میان شما از طریق خدماتی مثل فوری کردن آگهی، نردبان و ستاره کردن آگهی ها می توانید درآمد داشته باشید. حتی می توانید آژانس های املاکی را معرفی و بابت این معرفی نیز هزینه تبلیغات دریافت کنید.

 

  • روند پرداخت آسان

اگر اپلیکیشن شما به گونه ای طراحی شده باشد که به درگاه پرداختی مستقیم بانکی متصل شود، مشتریان به خرید علاقه مند تر می شوند. چون خرید از اپلیکیشینی که اطلاعات کامل را در خود جا داده، سبد خرید دارد و به درگاه پرداختی هم متصل می شود، آسان تر و در دسترس تر از خرید با سایت است.

  • کاهش هزینه ها

اپلیکیشن ها با ایجاد دسترسی سریع و آسان به جدیدترین اخبار و اطلاعات سایت، باعث کاهش نیاز به اطلاع رسانی می شوند. در نتیجه هزینه های پیامک، ایمیل، خبرنامه، پاسخگویی های تلفنی و… کم خواهد شد. همچنین اغلب اپلیکیشن ها امکان ارسال نوتیفیکیشن دارند و می توانید تخفیف های ویژه، محصولات جدید و امکانات خاص را برای مشتریان نمایش داده و آن ها را برای بازدید یا خرید از سایتتان ترغیب کنید.

  • یک یادآوری ثابت برای کسب و کار شما

امروزه افراد به صورت دائمی در حال استفاده از گوشی تلفن همراهشان می باشند. وقتی کاربران اپلیکیشن سایت شما را نصب می کنند، برند شما همواره در برابر دید آن ها خواهد بود. این امر باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان می شود و برندتان را تقویت می کند. اپلیکیش در یادآوری و تقویت برند تاثیر خیلی بیشتری نسبت به ثبت آدرس سایت توسط مشتریان در نشانگر مرورگرهایشان دارد.

  • دسترسی سریع و آسان

اپلیکیشن ها دسترسی بسیار سریع تر و آسان تری نسبت به استفاده از مرورگر برای کاربران به سایت شما ایجاد می کند. وقتی شخصی می خواهد آدرس سایت شما را در مرورگر گوشی تلفن همراه باز کند، ابتدا باید آدرس را پیدا کند، بعد آدرس را وارد کرده و بعد از آن سایت را باز کند. اما باز کردن اپلیکیشن و مشاهده اطلاعات به روز، کمتر از یک ثانیه طول می کشد و دسترسی بسیار سریع تر و آسان تری را برای مشتریان ایجاد می کند.

 

شروع کننده بحث شما نيستيد.

بدترين کار در مشاوره اين است که بدون اينکه از احساسات و تفکرات مشتری اطلاعی کسب کرده باشيد شروع به صحبت و رهنمود بکنيم، بنابراين مشاور خوب هميشه اول شنونده خوبی است. بگذاريد مشتريان حتی از مشکلات بازار املاک، گله و شکايت بکنند اما هيچ گاه حرف آن ها را قطع نکنيد.

فهم خوبی از بازار مسکن ناحیه خود داشته باشد.

یک مشاور املاک موفق از تغییرات خاص، ویژه و ناگهانی ای که در بازار مسکن رخ می دهد، آگاه است. وی زودتر از هر کسی استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت املاک را با توجه به شرایط جامعه می بیند و آن را تحلیل و پیشبینی میکند. یکی از دلایل موفق مشاورین بزرگ املاک شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در حوزه مسکن است که آن ها را از سایر رقبا متمایز میکند.

پیشرفت یک مشاور املاک

شاید ایده های دیگری هم باشد که فرصت نوشتن درباره آن ها را در این مطلب نداشته باشیم یا این که اصلا به ذهنمان نرسیده باشند، در هر صورت شما می توانید برای طراحی اپلیکیشن مشاور املاک و حوزه املاک با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل به شما برای اجرا شده ایده هایتان شما را یاری کنیم.

پیشرفت یک مشاور املاک

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *