راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

12
تیر
1403

با توجه به رقابت فراوان در بازار آنلاین و تعداد بی شماری از فروشگاه های اینترنتی، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید برای هر فروشنده آنلاین چالشی اساسی است. در این مقاله به بررسی راهکارهای موثر برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی پرداخته خواهد شد.

از بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی وب سایت تا استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال و ارتباط با مشتریان، راهکارهای مختلفی برای افزایش فروش در دسترس است که می تواند به بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین شما کمک کند. منابع اصلی این مقاله شامل مطالعات موردی، تحقیقات بازاریابی و داده های آماری اخیر است که به شما کمک خواهد کرد تا راهکارهای موثر واقعی برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی خود را شناسایی و پیاده سازی کنید.

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

همانطور که می دانید طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی کافی نیست، بلکه باید ترفندهایی را برای فروش محصول به مشتری را دنبال کنید:

مشخص کردن مسیر مشتری برای خرید از سایت

اولین مرحله از راه اندازی یک کمپین فروش موفق، این است که چرخه فروشتان را مشخص کنید. منظور چیست؟ هر نوع محصول نسبت به قیمت، ماهیت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتی دارد. در حالت عادی مخاطب جدید حاضر نیست 7 میلیون تومان پولش را بدون شناخت قبلی در سایت شما و برای خرید دوره آموزشی تان پرداخت کند.

در مقابل، همین مشتری مقاومت خاصی برای پرداخت 30 هزار تومان و خرید یک کادوی کوچک از سایت شما ندارد. پس نسبت به نوع محصولتان باید مشخص کنید که چرخه محصول به چه صورت باشد؟ مشتری از چه طریق وارد سایت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟ مثلا یک چرخه مناسب برای فروش دوره 7 میلیون تومانی به این صورت است:

ورود کاربر از نتایج جستجو گوگل به سایت شما

در این مرحله باید بتوانید با تولید محتوای مناسب و سئو شده یا روش های هزینه بر گوگل، جایگاه خوبی برای سایت تان کسب کنید.

مشاهده جزئیات کامل دوره مورد نظر

برای اطلاع رسانی هم از خود سایت می توانید استفاده کنید، هم از طریق شبکه های مجازی یا کانال های ارتباطی دیگر. کاربر بعد از جستجو، با اطلاعاتی از دوره شما روبرو می شود و بیشتر در جریان آن قرار می‎ گیرد.

ارائه یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در مورد محصول و در مقابل دریافت ایمیل یا شماره تماس از او

گاهی توضیحات صفحه محصول، به اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نمی کند. برای جلب بیشتر اعتماد و توجه او، پیشنهاد می کنیم در ازای گرفتن نشانی از کاربر مثل ایمیل، یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در اختیار او قرار دهید. با این کار، یک سرنخ از کاربر هم به دست آورده اید.

و در نهایت بعد از جلب اعتماد، پیشنهاد خرید دوره

حالا با احتمال بیشتری مشتری محصولتان را می خرد! باز در این مرحله هم باید، با یک پیشنهاد هوشمندانه مشتری را ترغیب به خرید کنید. پس باید نسبت به محصولتان، مشخص کنید مخاطب باید برای خرید چه پروسه ای را طی کند؟ نیاز است از گوگل وارد سایت تان شود یا شبکه های اجتماعی بهتر اعتماد او را جلب می کند؟ چه محتوایی بیشتر برایش جذاب است؟ و خیلی از سوالاتی که با توجه به مخاطب و محصولتان باید برای آن ها جواب هایی داشته باشید.

بخوانید: مراحل طراحی سایت فروشگاهی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

توضیحات کامل برای محصول داشته باشید

کاربری که برای خرید یک محصول، امکان مشاهده حضوری آن را ندارد، معمولا سؤالاتی در ذهنش وجود دارد. اگر با مراجعه به سایت شما، پاسخ تمام سؤالاتش را بگیرد، ذهنش کم کم برای خرید آماده می شود.

به عنوان نمونه، سایت موبایل دات آی آر یا دیجی کالا را مشاهده کنید. من حتی اگر قصد خرید از آن ها را هم نداشته باشم، همیشه قبل از خرید یک تلفن همراه، برای مشاهده جزئیات محصول، پرسش و پاسخ و نظرات کاربران به این دو سایت سرمی زنم. چون آن ها در ذهن من به عنوان یک راهنمای مفید ثبت شده اند.

پرداخت اسان، مشتری بیشتر

قبل از خرید همواره در ذهن مشتری، یک ترس و مقاومت وجود دارد؛ حالا کافی است یک مشکل در صفحات پرداخت سایت تان وجود داشته باشد یا یک بهانه به او بدهید تا کلا بیخیال خرید از شما شود.

برای قطعی شدن خرید توسط مشتری و کاهش سبدهای خرید رها شده، فرآیند خرید را تا جای ممکن برای او ساده کنید؛ برای نهایی شدن خرید از حداقل تعداد مراحل استفاده کنید؛ نیازی نیست برای خرید همۀ مشخصات شجره و خانواده اش را هم بگیرید. پس تا جای ممکن فیلدهای پرداخت را ساده کنید تا مشتری در سریع ترین زمان ممکن آن ها را پر کند و بدون تأخیر وارد صفحه پرداخت بانکی شود.

در موبایل همه چیز به خوبی نمایش داده شود

همینطور که در راه منزل در مترو نشسته اید، تصمیم می گیرید قیمت یک محصول را در سایت بررسی کنید یا آن را سفارش کنید. تلفن همراه خود را درآورده و وارد سایت فروش می شوید. اما متاسفانه سایت موردنظر، برای موبایل ریسپانسیو نیست؛ اندکی بعد صفحه سایت را می بندید.

مطمئن باشید نرخ کاربران موبایلی سایت شما، از 40 درصد بیشتر است و امکان دارد تا 80 درصد هم برسد، همچنین طبق الگوریتم جدید گوگل به اسم mobile first index ابتدا نسخه موبایلی سایت ها بررسی و ایندکس می شود. پس حتما حتما طراحی سایت ریسپانسیو یا واکشن گرا را جزو مهم ترین معیارها تان قرار دهید. با کمک سایت ساز/ فروشگاه ساز پرتال شما از این بابت خیالتان راحت می باشد.

بعد از ایجاد کوچک ترین تغییرات در سایت تان، مطمئن شوید که تغییرات جدید در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می شود. همینطور فرآیند فروش و مخصوصا صفحات پرداخت سایت باید کاملا بهینه و ریسپانسیو باشند.

بخوانید: طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی وسایل هنری
راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

همه هزینه ها را همان ابتدا به مشتری نشان دهید تا آخر راه، پشیمان نشود

چند ماه پیش یک محصول کادویی شیک در یکی از سایت های فروشگاهی مشاهده کردم. زمانی که قصد پرداخت هزینه اش در مرحلۀ هایی را داشتم، ناگهان 15 هزار تومان هزینه ارسال به صورت حسابم اضافه شد. با اینکه قیمت محصول از بقیه فروشگاه ها کمتر بود؛ باز هم صفحه مرورگر را به کلی بستم و از خرید منصرف شدم.

مطمئن باشید نمایش ندادن هزینه های اضافی به مشتری، آنهم در ابتدای کار، فروش تان را بیشتر که نمی کند، هیچ؛ امکان دارد تعدادی از مشتریان تان را هم از دست بدهید. پس از همان اول تمامی هزینه هایی که به غیر از هزینه محصول باید پرداخت شود را به او نمایش دهید؛ هزینه هایی مثل مالیات بر ارزش افزوده، پیک، پست و هزینه های دیگر.

کاربر باید طرفدار شما باشد، نه صرفا یک خریدار!

اگر امکانش بود، این قسمت از مقاله را با فونتی دو برابر بزرگتر از قسمت های قبلی نمایش می دادیم تا بهتر متوجه اهمیتش بشوید. جالب است بدانید. بخش عمده مخاطبان شما، در بازدید اولشان از سایت شما، خرید نمی کنند. البته که تعدادی از آن ها امکان دارد بازهم به سمت شما برگردند. اما این یعنی باید بقیه شان را از دست بدهیم؟ نه! ما باید تلاش کنیم تا جای ممکن همان مخاطبان اولیه را به خریدار تبدیل کنیم.

اما چطور؟ راهکارهای مختلفی پیش رویتان است؛ استفاده از سرنخ مشتری، ویدئو مارکتینگ، تبلیغات، تولید محتوای جذاب.

اینکه سایت X برای ارسال ایمیل به من از اسمم استفاده می کند، روی محصول دلخواهم تخفیف می گذارد، خریدهای قبلی ام را می داند و در زمان ورود به سایت محصولات مشابه را به من پیشنهاد می کند، باعث می شود احساس بهتری نسبت به خرید از آن داشته باشم. هرچه سعی کنید خریدها و ارتباطتان با کاربرها را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل سایت را افزایش می دهید و کمپین فروش موفق تری خواهید داشت.

بخوانید: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

مشتری باید در سایت فروشگاهی، کاملا به شما اعتماد داشته باشد

همین یکی دو روز پیش بود که اخبار شبکه یک سیما، از افزایش آمار فیشینگ و کلاه برداری های اینترنتی خبر می داد… احتمالا افراد با شنیدن این خبر، کمی نسبت به خرید اینترنتی بدبین شده اند.

پس از همان ابتدا خیال مشتری را راحت کنید که روش های پرداختی سایت شما کاملا امن می باشد. در قسمتی از سایت مثل فوتر، لوگو درگاه پرداخت های معتبرتان مثل اینماد را قرار دهید و در روند خرید هم به مخاطب اطلاع بدهید که با وجود این درگاه ها نیاز به نگرانی ندارد. ضمانت بازگشت محصول ، تأثیر بسیاری در جلب اعتماد مشتری دارد و خیالش را بابت خرید راحت می کند. اگر برای تان مقدور است این امکان را در خریدتان در نظر بگیرید.

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تکمیل کننده راه شما هستند!

مطمئن باشید اگر در کنار بازاریابی در فضای سایت، در شبکه های اجتماعی هم دست به فعالیت بزنید، نتیجه بسیار خوبی می گیرید. چون تعدادی زیادی از مخاطبان‎ تان را در شبکه های اجتماعی می توانید پیدا کنید. نمونۀ آن، محبوب ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام است که هزاران نفر در آن مشغول فروش محصولات و خدمات خود هستند.

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی برای اینستاگرام

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

مدام در حال به روز اطلاعات، ظاهر و سئو سایت خود باشید

تمامی سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی معروف، در طول فعالیت خودشان چندین بار بروز یا اصطلاحا “ریدیزاین” شده اند. سایت پرتال هم طی این چندین سال فعالیت بارها UI و UX خود را تغییر داده تا به سلیقه مخاطبان وب فارسی، در حال حاضر نزدیک شود. سایت فروشگاهی تان را هر چند وقت یکبار بروز رسانی کنید تا همیشه برای کاربران جذابیت داشته باشد.

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

بخوانید: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چاپ و نشریه

راه های افزایش فروش در سایت فروشگاهی

طراحی بهترین سایت فروشگاهی در الفباوب – کمترین زمان و بالاترین سرعت

طراحی یک وبسایت فروشگاهی حرفه ای و جذاب امری بسیار مهم برای هر کسب و کار آنلاین است. یک وبسایت با طراحی مناسب و کارآمد می تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات خود را بهتر معرفی کنید و بهترین تجربه خرید را برای مشتریانتان فراهم کنید.

در الفباوب، با تیمی مجرب و حرفه ای، می توانید بهترین وبسایت فروشگاهی را طراحی کنید. تیم ما با دانش فنی و طراحی حرفه ای به شما کمک می کند تا وبسایتی با طراحی جذاب و کارآمد داشته باشید که بهترین تجربه خرید را برای مشتریانتان ایجاد کند.

همچنین، ما به شما کمک می کنیم تا وبسایت خود را با کمترین زمان ممکن طراحی کنید و بالاترین سرعت را در ارائه خدمات به مشتریانتان داشته باشید. با بهره گیری از تکنولوژی های روز و به روزرسانی مداوم، ما به شما امکان می دهیم تا وبسایتتان همیشه بروز و قابل اعتماد باشد. پس برای طراحی بهترین وبسایت فروشگاهی خود، با ما تماس بگیرید و از تجربه ی تیم حرفه ای ما بهره مند شوید. منتظر شنیدن ایده ها و نیازهای شما هستیم.

سئو سایت فروشگاهی خود را هم می توانید به ما بسپارید!

آیا می خواهید فروشگاه آنلاین خود را به یک سطح بالاتر از رقابت تبدیل کنید؟ آیا می خواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و درآمد خود را افزایش دهید؟ اگر پاسخ شما بله است، ما می توانیم به شما کمک کنیم! تیم ما از کارشناسان حرفه ای سئو با سابقه و تجربه ای بیش از ده سال در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. ما با استفاده از روش های کارآمد و استراتژی های نوآورانه، می توانیم سایت فروشگاهی شما را به یکی از برترین سایت ها در حوزه خود تبدیل کنیم.

با بهره گیری از خدمات سئو ما، شما می توانید بهبود قابل توجهی در رتبه بندی ویدیوهای وب سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ببینید. این به معنای افزایش ترافیک آگاهانه و کیفی برای سایت شما و در نتیجه افزایش فروش و درآمد شماست. با تیم ما همراه باشید و از تخصص و تجربه ی ما در زمینه سئو بهره ببرید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را از سایت فروشگاهی خود بدست آورید و رقابت را پیشی بگیرید. منتظر تماس شما هستیم!

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *