راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

15
آبان
1402

اگر به راه های کسب درآمد از اپلیکیشن فکر می کنید این مطلب مختص شماست! اگر ایده برای ساخت اپلیکیشن موبایل دارید، قطعا یکی از اولین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید این بوده که روش کسب درآمد از اپلیکیشنتان چگونه خواهد بود؟ طبق تحقیقات یک فرد بالغ متوسط هر 12 دقیقه موبایل خود را چک می کند و 90 درصد از زمان کار با تلفن های همراه متعلق به استفاده از اپلیکیشن ها می باشد. شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و با طراحی اپلیکیشن به کسب درآمد واقعی بپردازید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

گروه طراحی اپ الفباوب با ارائه خدمات مختلف در حوزه ساخت و طراحی اپ فرصتی را برای انواع کسب و کارها محیا کرده تا وارد فضای تجارت آنلاین شده و کسب و کارشان را رشد و توسعه دهند. برای مشاوره رایگان در این زمینه و اطلاع از قیمت طراحی اپلیکیشن خدماتی با مشاوران حرفه ای ما ارتباط بگیرید. برای دریافت مشاوره، پشتیبانی و ثبت درخواست خود با 02191008515 تماس بگیرید!

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

بهترین راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن با تبلیغات

تبلیغات درون برنامه ای آسان ترین و محبوب ترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن ها می باشند. روش کار این متود بسیار ساده می باشد. شما اجازه می دهید که تبلیغات روی اپلیکیشن شما نمایش داده شوند و در ازای نمایش تبلیغات درآمد کسب می کنید! میزان درآمد شما بسته به تعداد بارهای دیده شدن تبلیغ (Impression) و تعداد کلیکی که روی تبلیغات انجام می شود متفاوت خواهد بود.

برای نمایش تبلیغات بر روی اپلیکیشن خود نیاز بوده که شما از یک پلتفرم تبلیغاتی استفاده کنید. پس اگر برای ساخت اپلیکیشن خود وقت و هزینه زیادی را صرف کرده اید، با نمایش تبلیغات روی اپلیکیشن خود می توانید تا میزان زیادی سرمایه خود را بازگردانید.

5 نوع مختلف از ad ها یا تبلیغات وجود دارد که شما می توانید در اپلیکیشن خود پیاده سازی کنید.

  1. Native – این نوع از تبلیغات به صورت طبیعی داخل اپلیکیشن ادغام می شوند. این تبلیغات می توانند به صورت محتوای اسپانسر شده ای باشند که برای توسعه یک محصول یا برند در اپلیکیشن جایگذاری می شوند. از آنجایی که این تبلیغات کاملا ادغام شده اند، کمترین میزان تداخل را برای کاربر ایجاد می کنند و آزار دهنده نیستند و به همین دلیل روش مناسب برای کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شوند.
  2. Banner – این نوع از تبلیغات در بالا یا پایین صفحه موبایل قرار داده می شوند. به طور کلی، این نوع از تبلیغات کمتر مداخله ایجاد می کنند و به کاربر اجازه می دهند که روند استفاده از اپلیکیشن را به صورت طبیعی ادامه دهد. از طرفی دیگر، بنر ها نرخ کلیک پایین تری دارند و میزان شناخته شده بودن برند روی آن ها تاثیر دارد.
  3. Video – تبلیغات ویدئویی معمولا بین 10 تا 30 ثانیه طول دارند و در قسمتی از اپلیکیشن قرار داده شده و به صورت خودکار پلی می شوند. تبلیغات چایزه دار (rewarded video ads) نوعی از تبلیغات ویدئویی می باشند که کاربر بعد از تماشای آن ها جایزه (معمولا اعتبار در بازی) دریافت می کند.
  4. Incentivized – تمام کاربران دوست دارند جایزه بگیرند و از دیدن تبلیغ متنفرند! با کمک ابزاری خاص، می توان پاداشی را برای کاربر به ازای انجام دادن یک اکشن خاص در بازی اختصاص داد. این اکشن می تواند پر کردن فرم، به اشتراک گذاری محتوا یا هر کار دیگری باشد. در این روش، سود به دست آمده از طریق پول بازی و از طریق اسپانسر شدن لحاظ می شود.
  5. Interstitial – این تبلیغات به صورت پاپ اپلیکیشن های فول اسکرین می باشند در در لحظه خاصی در بازی نمایش داده می شوند. این تبلیغات معمولا زمانی که اپلیکیشن باز یا بسته می شود نمایش داده می شوند. کاربر یا می تواند تبلیغ را ببندد یا با کلیک روی آن محتوای تبلیغ را ببیند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد دلاری از اپلیکیشن با گوگل ادموب

با کمک این سرویس تبلیغاتی می توانید به راحتی با نمایش تبلیغات در اپلیکیشن iOS یا اندروید خود درآمد دلاری کسب کنید. در زمینه سرویس های تبلیغاتی نام های مختلفی وجود دارد مانند Chartboost، AdColony و UnityAds. امّا اگر به دنبال کاملترین و مطمئن ترین گزینه هستید، بی شک ادموب گوگل مناسب ترین گزینه می باشد. ویژگی های سرویس ادموب گوگل شامل موارد زیر می شود:

  • تسویه حساب ها سریع و به موقع انجام خواهند شد.
  • شما به صورت دلاری درآمد کسب می کنید که بی شک در ایران بسیار ارزشمند است!
  • تبلیغات بسیار متنوع می باشند و مرتبط ترین تبلیغات با موضوع اپلیکیشن شما نمایش داده خواهند شد.
  • تبلیغاتی که نمایش داده می شوند ریسپانسیو بوده و بر روی دستگاه های مختلف به مناسب ترین نحو ممکن نمایش داده می شوند تا تجربه کاربری تحت تاثیر قرار نگیرد.

ادموب گوگل یک روش بسیار ساده برای کسب درآمد از اپلیکیشن بوده که می توانند به شدت توجه صاحبان اپلیکیشن ها را به خود جلب کند. امّا آیا این روش بی دردسر هم هست؟ متاسفانه باید بگوییم به دلیل تحریم های موجود به همین راحتی نمی توان حساب ادموب ساخت، کسب درآمد کرد و درآمد را برداشت کرد.

شاید تا به حال با دردسرهای ساخت حساب ارزی و خرید اکانت دولوپر گوگل پلی آشنا شده باشید و شاید موفق به داشتن یک حساب ارزی شده اید، امّا برای ادموب گوگل علاوه بر حساب ارزی، وجود یک آدرس فیزیکی و هویت خارج از ایران هم ضروری می باشد. توجه داشته باشید که برای برداشت درآمد یک کد تاییدیه با نامه به آدرس فیزیکی مد نظر ارسال خواهد. پس صرفا فراهم کردن آدرس فیزیکی کفایت نخواهد کرد!

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن با خرید درون برنامه ای

اپ هایی که رایگان می باشند ولی امکان خرید ارز های بازی با پول واقعی وجود دارد Freemium نامیده می شوند. در چنین اپلیکیشن هایی، خریدهای درون برنامه ای روشی دیگر برای کسب درآمد از اپلیکیشن ها می باشد. در این روش کاربر برای باز کردن ویژگی ها یا مراحلی خاص از اپلیکیشن یا بازی نیازمند پرداخت هزینه می باشد.

استراتژی خرید های درون برنامه ای سه دسته عمده دارد:

  1. حق عضویت یا Subscription – به کاربر اجازه می دهد که محتوا و ویژگی های جدیدی را برای مدت محدودی در بازی باز کند
  2. آیتم های تمام نشدنی یا Non-consumable – آیتم هایی می باشند که به صورت دائمی استفاده می شوند. مثال: حذف تبلیغات یا آیتم های ثابت
  3. آیتم های تمام شدنی یا Consumable – آیتم هایی می باشند که در بازی یک بار استفاده شده و تمام می شوند. مثال: پول بازی، جان و غیره

این روش پر بازده ترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن است امّا مانند روش تبلیغات درون برنامه ای، این روش هم دارای یک سری پیش نیاز و محدودیت برای کاربران ایرانی می باشد.

حتما می دانید که برای انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی باید حساب توسعه دهندگان گوگل (Google Developers Account) داشته باشید. امّا اگر اپلیکیشن شما پولی باشد یا دارای خرید درون برنامه ای باشد، باید حتما مرچنت اکانت گوگل (Google Merchant Account) داشته باشید. داشتن مرچنت اکانت گوگل نیازمند این بوده که شما حتما آدرس فیزیکی در خارج از کشور داشته باشید و مراحل تایید آن را طی کنید.

اگر مایل هستید اپلیکیشن پولی یا دارای پرداخت درون برنامه ای خود را در گوگل پلی منتشر کنید ولی دسترسی به مرچنت اکانت گوگل برای شما غیر امکان دارد، جای هیچ نگرانی نیست.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن با انتشار اپلیکیشن پولی

انتشار اپلیکیشن پولی و یا دارای حق اشتراک روش بسیار مناسبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن است، امّا فراموش نکنید که این کار هم نیازمند داشتن مرچنت اکانت گوگل خواهد بود.

شما وقت و هزینه زیادی را برای ساخت اپلیکیشن خود صرف کرده اید و منطقی بوده که بخواهید روی آن قیمت بگذارید و بفروشید. شما اگر اپلیکیشن خود را برای مبلغ 0.99 دلار به فروش برسانید، با یک میلیون دانلود شما می توانید درآمد میلیون دلاری داشته باشید! این مسئله بسیار هوس برانگیز به نظر می رسد امّا با وجود اپلیکیشن های رایگان کمتر کسی حاضر می شود که برای استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی هزینه صرف کند.

راه منطقی دیگر این بوده که شما برای اپلیکیشن خود حق اشتراک در نظر بگیرید. این بدین معنبوده که کاربران قادر خواهند بود که اپلیکیشن شما را به صورت رایگان نصب کنند و از ویژگی های محدودی به صورت رایگان بهره ببرند. امّا برای بهره بردن از تمامی ویژگی ها باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند.

از نمونه های این اپلیکیشن ها می توان اپلیکیشن های پخش موزیک مانند اسپاتیفای را نام برد که ورژن رایگان آن امکان استریم رایگان موزیک را فراهم می کند و با پرداخت حق اشتراک کاربران می توانند موزیک ها را دانلود کنند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ با روش های تبلیغات درون برنامه رابطه مستقیمی دارد و به آن همکاری در فروش هم می گویند. روش کار به این صورت بوده که اطلاعات یک همکار در داخل اپلیکیشن شما قرار داده می شود و به ازای کلیک یا نصب، شما پاداش دریافت می کنید.

  • تبلیغات محصولات یا خدمات اپلیکیشن دیگر داخل فروشگاه اپلیکیشن خود
  • تبلیغات درون برنامه ای
  • معرفی یک اپلیکیشن دیگر

کمپانی های بسیاری مانند Admob گوگل و Flurry وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن شبکه همکاری در فروش کمک کنند. در این مدل از کسب درآمد از اپلیکیشن، درآمد حاصله به روش های زیر محاسبه می شود:

  • CPC – شما به کلیک شدن روی تبلیغ هزینه دریافت می کنید
  • CPM – شما به ازای بارهای دیده شدن تبلیغ هزینه دریافت می کنید راه های کسب درآمد از اپلیکیشن
  • CPI – شما به ازای نصب اپلیکیشن تبلیغ شده هزینه دریافت می کنید
  • CPV – شما به ازای بارهای دیده شدن ویدئو یا سایر اکشن ها هزینه دریافت می کنید

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

مدل اسپانسری

این مدل کسب درامد معمولا برای اپلیکیشن هایی مناسب بوده که در حوزه بسیار خاصی فعالیت دارند یا ایده بسیار نابی پشت آن هاست. زیرا پیدا کردن اسپانسر برای اپلیکیشن بی شک کار ساده ای نخواهد بود.

به دست آوردن یک اسپانسر یکی از مناسب ترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شود. از این مدل برای اپلیکیشن هایی استفاده می شود که در حال حاضر منتشر شده اند و کاربران زیادی دارند. اپلیکیشن هایی که در حوزه های خاص فعالیت دارند می توانند با اسپانسرهایی در همان حوزه ارتباط برقرار کنند تا با نمایش تبلیغات برند آن ها در اپلیکیشن کسب درآمد داشته باشند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

مدل کراد فاندینگ (Crowdfunding)

این روش کسب درامد هم مخاطرات خودش را دارد، زیرا توسعه دهنده باید ارزش و پتانسیل اپلیکیشن خود را به مناسب ترین نحو ممکن به افراد ثابت کند. روش کرادفاندینگ یکی از روش های نسبتا جدید برای کسب درآمد از اپلیکیشن محسوب می شود. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

پلتفرم هایی وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن خود را معرفی کنند و از حمایت کنندگان بخواهند که مبالغ پایینی را برای توسعه و بازاریابی اپلیکیشن بپردازند. از جمله محبوب ترین پلتفرم ها برای کرادفاندینگ اپلیکیشن می توان به Kickstarter، indiegogo، CrowdFunder و AppsFunder اشاره کرد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

ایمیل مارکتینگ

روش ایمیل مارکتینگ برای مواردی که نرخ حفظ کاربر پایین بوده و یا اینکه ویژگی های جدید به اپلیکیشن اضافه شده است، کاملا کاربردی هست. ایمیل مارکتینگ همیشه یک روش بازاریابی بسیار مفید در صنایع و حوزه های مختلف بوده می باشد. در این روش، آدرس ایمیل کاربران جمع آوری می شود و محتوا یا خدمات مد نظر برای کاربران ارسال می شود.  راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

روش های مختلفی برای جمع آوری ایمیل کاربران وجود دارد:

  • استفاده از ابزارهای دیگر برای جمع آوری ایمیل
  • استفاده از SDK فیسبوک که در آن از کاربر می خواهد که با ایمیل ثبت نام کند
  • نمایش پاپ اپلیکیشن و دعوت به وارد کردن ایمیل کاربر در ازای یک جایزه

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن بدون تبلیغات

خوشبختانه راه های دیگری به جز تبلیغات درون برنامه ای برای کسب درآمد از اپلیکیشن وجود دارد. در ادامه پنج راه را برای کسب درآمد از اپلیکیشن خود بدون استفاده از تبلیغات به شما معرفی می کنیم:

  • خیلی از کاربران دلشان نمی خواهد دستشان به صورت تصادفی به یکی از این تبلیغات بخورد.
  • تبلیغات درون برنامه ای غیرقابل اعتمادند.  راه های کسب درآمد از اپلیکیشن
  • کاربران اپلیکیشن ها از تبلیغات درون برنامه ای خوششان نمی آید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

استفاده از روش «اپلیکیشن رایگان» و قرار دادن امکانات پیشرفته پولی در اپلیکیشن خود

این روش به پرطرفدارترین راهبُرد کسب درآمد از اپلیکیشن ها تبدیل شده می باشد. این راهبُرد به این صورت بوده که در ابتدا شما امکانات محدودی از اپلیکیشن خود را در اختیار کاربر قرار می دهید تا قبل از خرید آن را امتحان کند. در صورت رضایت، با کمک پرداخت درون برنامه ای، کاربر می تواند بقیه امکانات ارائه شده در اپلیکیشن را خریداری کند.

پرداخت های درون برنامه ای می توانند یک بارمصرف باشند، مانند خرید سکه در بازی ها و یا می توانند دائمی باشند، مانند خرید اشتراک دائمی. به طور مثال یک برنامه ویرایش عکس را در نظر بگیرید. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

در این برنامه می توان برای خرید یک پک فیلتر و یا از بین بردن دائمی لوگوی اپلیکیشن از روی عکس ها، هزینه پرداخت کرد. نمونه دیگری از این مدل اپلیکیشن ورزشگاه می باشد. شما در این اپلیکیشن می توانید با خرید سکه به پیش بینی مسابقات فوتبال بپردازید و در برترین های ماه قرار بگیرید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

ساخت دو نسخه از برنامه خود، یکی محدود و دیگری کامل

با داشتن یک نسخه پریمیوم، کاربران برای دانلود اپلیکیشن باید مستقیماً پول پرداخت کنند. اکثر کاربران علاقه ای ندارند برای اپلیکیشنی که تابه حال امتحان نکرده اند پولی پرداخت کنند. این نوع اپلیکیشن ها باید ویژگی های زیر را داشته باشند تا به فروش خوبی برسند:

  • شهرت شرکت توسعه دهنده در ارائه خدمات خوب و به صرفه. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن
  • جایگزین رایگانی برای این اپلیکیشن وجود نداشته باشد.

اگر کاربران با خدمات شما آشنایی نداشته باشند یا همان خدمات را به طور رایگان بیابند، اپلیکیشن شما را نمی خرند. اگر می خواهید نسخه پریمیوم اپلیکشن خود را در بازار قرار دهید، در کنار آن یک نسخه محدود هم تولید کنید. در نسخه رایگان می توانید از تبلیغات درون برنامه ای استفاده کنید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

ثبت نام برای استفاده از خدمات

اپلیکیشن هایی که از این روش استفاده می کنند، مانند اسپاتیفای، برای کاربران امکانات رایگانی چون گوش دادن به موسیقی با تبلیغات قرار داده اند. امکانات رایگان معمولاً دارای محدودیت زمانی می باشند.

این روش برای اپلیکیشن هایی بوده که از خدمات آن ها به طور مداوم و روزانه استفاده می شود مانند موسیقی، اخبار و یا کتاب ها. اپلیکیشن های پیام رسان و بازی ها کم تر از این روش استفاده می کنند زیرا اطلاعات آن ها ثابت می باشد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

فروش کد اپلیکیشن های خود

اگر اپلیکیشن شما نیازی را برطرف نکند، این روش به درد شما نمی خورد. به علاوه باید مطمئن شوید که این روش هم ارزش زمانی را که برای نوشتن کد می گذارید و هم ارزش پولی که در ازای آن دریافت می کنید، دارد.

به طور مثال فرض کنید که یک اپلیکیشن ساخته اید که کنفرانس ها را مدیریت می کند، بلیت ها را ذخیره می کند و یادآوری های لازم را برای افراد شرکت کننده ارسال می کند. حال اگر یک شرکت به این خدمات نیاز داشته باشد می تواند کد اپلیکیشن را از شما بخرد و با لوگوی خود بازنشر دهد. این روش فقط زمانی به درد می خورد که شما اپلیکیشنی ساخته اید که مشکلی را برای یک شرکت حل کند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

معرفی اپلیکشن های مربوط به زمینه فعالیت شما

شما می توانید به ازای هر کلیک کاربران این برنامه ها، هزینه ای از توسعه دهنده این برنامه ها دریافت کنید. به طور مثال فرض کنید یک اپلیکیشن برای فریلنسرها دارید. می توانید در یک بخش جداگانه به معرفی اپلیکیشن هایی بپردازید که به درد فریلنسرها می خورند. شرکت های اپل و آمازون هر دو این امکان را به توسعه دهندگان اپلیکیشن ارائه می کنند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

از ترکیب این استراتژی ها استفاده کنید

 از هر روشی که استفاده می کنید، باید زیرساخت هایی برای فعال نگه داشتن مشتریان خود فراهم کنید. از آنجایی که سلایق افراد باهم تفاوت دارد، از راهبُردهای متفاوتی در ترکیب با هم استفاده کنید. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

چگونگی استفاده کاربران از اپلیکیشن خود را مطالعه کنید و با کمک آمار به دست آمده، اپلیکیشن خود را ارتقا دهید. از تاکتیک های بازاریابی، ایمیل ها و شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری های بیشتر استفاده کنید. ولی از همه بیشتر بر ارائه خدماتِ بدون نقص به کاربران تمرکز کنید تا به موفقیت دست یابید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

روش های رایج درآمدزایی از اپلیکیشن های موبایل

  • خرید داخل اپلیکیشن (In-App Purchase)
  • تبلیغات درون اپلیکیشن (In-App Advertising)
  • گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)
  • اپلیکیشن های پولی (Paid Apps)

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

خرید داخل اپلیکیشن (In-App Purchase)

در این روش، کاربر اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود می کند اما برای استفاده از قابلیت های خاص یا رفتن به مراحل بعدی یک بازی باید نسخه پولی آن را بخرد یا دربسیاری از اپلیکیشن های بازی، برای بیشتر کردن سکه، پول یا انرژی می توان پول پرداخت کرد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

تبلیغات درون اپلیکیشن (In-App Advertising)

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل یکی از راحت ترین و اثربخش ترین راه های کسب درآمد از اپلیکیشن برای ناشران می باشد. توسعه دهندگان می توانند به راحتی ناشر تبلیغات موبایلی تبلیغ دهندگان باشند. بدین صورت که تبلیغ آن ها را در اپلیکیشن های خود اجرا کنند و بابت هر نمایش، کلیک یا نصب، از تبلیغ دهندگان که همان صاحبان برندها می باشند، درآمد کسب کنند.

در روش های نوین، برای کمتر شدن دردسر هر دو طرف – ناشر و برند – پلتفرم هایی ایجاد شده اند تا در کمتر از 200 میلی ثانیه فضای نمایش اپلیکیش ناشر را برای برندها به مزایده بگذارد و آن را به بالاترین قیمت بفروشد. به همین منظور، ناشران می توانند به پلتفرم مدیریت عرضه فضای نمایش (SSP) و برندها به پلتفرم مدیریت تقاضای فضای نمایش (DSP) متصل می شوند. در بعضی موارد، ناشران می توانند با تبلیغ اپلیکیشنی دیگر به ازای هر کلیک یا نمایش از طرف مقابل پول بگیرند.

تبلیغ در اپلیکیشن های موبایلی برای تبلیغ دهندگان نمایش و کلیک بالاتری می گیرد و به همین دلیل، برندها راغب ترند تا تبلیغات خود را در اپلیکیشن های موبایل نمایش دهند. در واقع، آن ها حاضرند پول بیشتری برای نمایش تبلیغشان پرداخت کنند اما مطمئن باشند که مخاطبانشان پیام آن ها را دیده اند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

اپلیکیشن های پولی (Paid Apps)

بسیاری از اپ های موبایل برای دانلود از کاربران پول می گیرند, درواقع، این اپ ها پولی می باشند و تنها با پرداخت هزینه می توان از آن استفاده کرد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

در اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات، لید (lead) اطلاعات یک کاربر بوده که می تواند مشتری بالقوه یک شرکت یا برند باشد. در این روش ناشر برای فروش محصول آن برند تبلیغ نمی کند، بلکه اطلاعات تماس افرادی را جمع می کند که می توانند به محصول یا سرویس یک برند علاقه مند باشند و آن شرکت یا برند بتواند محصول خود را به او بفروشد. این کاربر می تواند در نهایت از سرویس یا خدمات برند استفاده یا محصول وی را خریداری کند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

بیست ایده برای درآمدزایی از اپلیکیشن های موبایل

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

طبق آمار، دو نفر از سه مشتری از موبایل خود زمانی که به خرید می روند، استفاده می کنند. آنها از لیست های مختلف خرید، اپلیکیشن های با کوپن های تخفیف و اپلیکیشن های بررسی و مقایسه محصولات استفاده می کنند. تنوع این اپلیکیشن ها شگفت انگیز است و میلیاردها کاربر در سراسر جهان از مزایای چنین خدماتی بهره میبرند. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

تصور فردی که دوست ندارد آنلاین خرید کند دشوار است. در دنیای سریع ما، شانس صرفه جویی در وقت بسیار مهم است. به طوری که بیشتر مردم ترجیح می دهند از اپلیکیشن فروشگاهی  برای خرید استفاده کنند تا در مسیرهای طولانی رانندگی کنند و یا از طریق مترو یا اتوبوس خود را به بازار ها برسانند و به این ترتیب از هزینه اضافی جلوگیری کنند.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی به سرعت در حال رشد است و نسبت به سال قبل دو برابر شده است. از یک طرف، این نشان از تقاضای بالا است و اگر شما یک ایده راه اندازی پروژه تجارت الکترونیک داشته باشید، می توانید به راحتی وارد بازار شوید. با این حال، حضور غول های بازار روند را دشوار می کند، بنابراین شما باید یک ایده بسیار جذاب داشته باشید تا بتوانید جایگاه مناسبی در بازار رقابتی اپلیکیشن های خرید آنلاین بیابید.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن آموزشی دانشجویان – کودکان و دانش آموزان

آیا چنین اپلیکیشن جامعی امروز در اختیار جامعه دانشجویان و اساتید کشور هست؟ خیر. پس یکی از روش های درآمدزایی با اپلیکیشن این بوده که بخش هایی از این خدمات را در قالب اپی با محتوای خوب و با پشتیبانی متخصصان حوزه های مختلف دانشگاهی، در اختیار جامعه میلیونی دانشجویان و اساتید قرار دهیم.

والدین دوست دارند بدانند که چگونه می توانند مدرسه خوبی پیدا کنند؟ مشخصات یک معلم خوب چیست؟ چگونه به فرزندشان دیکته بگویند؟ چگونه در ریاضی و علوم و زبان به دانش آموز کمک کنند؟ تغذیه خوب شب امتحان چیست؟ ارزان ترین لوازم تحریر را از چه مکانی در شهر خود خریداری کنند؟ برنامه های ویژه دانش آموزان و اولیا در استان محل سکونت چه زمانی برگزار می شود؟ راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن آموزشی هم ایده بسیار خوبی است، نیازهایی مانند کتاب های خوب و به روز، معرفی فرصت های تحصیلی در خارج، راهنمای آموزش درسی، مشاوره خاص درسی، دستیار تحقیقاتی، مترجم خوب، تحلیلگر خوب آمار، راهنمای خوب درسی، معرفی شرکت های کارآموزی برای دانشجویان، فروشنده محصولات و خدمات صنعتی برای ساخت محصول، راهنمای تألیف مقاله و پایان نامه و حتی همپا برای سفر آموزشی و تحقیقاتی به فلان استان و فلان کشور و سرمایه گذار!

چهار میلیون دانشجو در صدها واحد آموزشی در 31 استان کشور از مقطع کاردانی تا پسادکترا مشغول به تحصیل می باشند رشته های تحصیلی آن ها از مهندسی تا پزشکی تنوع زیادی دارد. دانشجویان نیازهای مختلفی دارند که اپ، می تواند بخشی از این نیازها را برآورده کند.

روش درآمدزایی چگونه است؟ هم از طریق دانلود اپلیکیشن و هم ارائه مشاوره تخصصی به کاربران اپلیکیشن و هم تبلیغ فروشندگان کلی و خدمات مخصوص دانشجو و اساتید. از الگوهای بین المللی این نوع اپلیکیشن ها هم می توان بهره برد. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

شمار دانش آموزان و کلاس اولی های ایران با کاهش جمعیت، در حال کاهش است؛ اما همچنان دارای جمعیتی بالای ده میلیون نفری می باشند که آماری عالی برای کسب درآمد می باشد. دانش آموزان از کلاس اول ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه، نیازهای مختلف تحصیلی دارند. مهم تر از همه آنکه دانش آموزان، به والدین خود وابسته می باشند. پس اپی که برای دانش آموز ساخته می شود، درواقع از سوی والدین هم دیده می شود.

اپی که بتواند این خدمات را در اختیار دانش آموز و اولیا قرار دهد، فرصت خوبی برای کسب درآمد فروشندگان کالا و خدمات در حوزه دانش آموزان 31 استان کشور فراهم می کند و ما در بازار، به چنین اپلیکیشن هایی نیاز داریم.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن آموزشی صنفی

در حال حاضر اپلیکیشن های صنفی که نگاه آموزشی برای جامعه مخاطبان صنف مربوطه داشته باشند، زیاد نیست؛ مثلاً در صنف پرستاران، مهندسان مکانیک، مهندسان برق، حقوقدانان، صنف پوشاک و غیره، اپلیکیشن تخصصی کمی وجود دارد. همینطور طراحی اپلیکیشن اندروید و ios برای این جامعه هدف بسیار ضروری می باشد.

صنوف برای ارتباط با کاربران و مشتریان خود، اپ­های آموزشی صنفی تولید می کنند. مثلاً صنف صنعت ساختمان که مهندسان تا فروشندگان تجهیزات صنعتی را در بر می گیرد، با طراحی اپلیکیشن صنفی می توانند قوانین و مقررات و اخبار و قیمت روز تجهیزات و ابزار صنعتی لازم در صنعت مورد نظر خود را اطلاع رسانی کنند. اگر شما به دنبال روشی برای درآمدزایی از اپلیکیشن موبایل هستید، طراحی اپلیکیشن های آموزشی در صنوف مختلف، یک اقدام اساسی می باشد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن صنعت مد و لباس

صنعت مد در دنیای اپلیکیشن ایرانی، مهجور بوده و فرصت درآمدزایی خوبی برای طراحان اپلیکیشن به خصوص متخصصان طراحی مد دارد. این صنعت را جدی بگیرید؛ فشن بلاگرها در اینستاگرام سر و صدای زیادی به راه انداخته اند. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

فرض کنید زمان مهمانی رفتن، در انتخاب لباس از میان لباس ها و ست کردن رنگ ها ناتوان هستید و دچار مشکل رایج: «چی بپوشم»! شده اید. آیا اپلیکیشن مشاوره مد داریم؟

آیا اپی داریم که اطلاعات مد و لباس ایران و جهان را به صورت روزانه در اختیار مشتریان این حوزه قرار دهد؟ آیا اپی داریم که محصولات لاکچری مد و لباس را با قیمت های مختلف به جامعه هدف معرفی کند؟ آیا می توان با متخصصان طراحی پارچه و لباس از طریق اپلیکیشن رایزنی کرد؟ آیا در فلان استان کشور، می توان با لاکچری ترین تا معمولی ترین مزون ها و سالن های زیبایی در ارتباط بود و خدمات گرفت؟

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن بازی و سرگرمی

اگر قصد سرمایه گذاری در دنیای اپلیکیشن ها و کسب درامد دارید، بازی های جذاب موبایل با گرافیک عالی که کاربران را برای مدت زیادی سرگرم کند و چندمرحله ای باشد، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. به خصوص اگر شبکه ای و هیجان انگیز هم باشد و … راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

بیش از نیمی از جامعه ایران، گوشی هوشمند دارند و چند بازی معروف و غیر معروف روی آن نصب کرده اند. اشتیاق برای بازی در موبایل رو به افزایش می باشد. هم اکنون بازی های معروفی در ایران وجود دارد که از تبلیغات موبایل درآمد میلیونی به دست می آورند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن گردشگری

طراحی اپلیکیشن گردشگری ایده ای جذاب است که نمونه بازاری زیادی ندارد. هزاران موسسه گردشگری در 31 استان کشور و صدها مقصد بوم گردی و هاستل و رستوران و کافه را می توان در این بستر جذاب تبادل اطلاعات گردشگری دیجیتالی، معرفی کرد و برای تبلیغ آن ها، پول گرفت.

از اپلیکیشن های صنعت گردشگری هم می توان درآمد خوبی کسب کرد. اپی که به انتشار تجارب سفر کوله پشتی گردها، گردشگران خودمانی، شکم گردها، لاکچری گردها، روستاگردها، سینماگردها، کافه گردها و گالری گردها و موزه گردها در ایران و سراسر جهان بپردازد و ما با نسخه ایرانی تریپ ادوایزر و لونلی پلنت مواجه شویم، این نوع اپلیکیشن ها به علت نو بودن حتماً جذاب و پر خواننده خواهند بود و بسیار دانلود می شوند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن اطلاعاتی

با افزایش تعداد دانلودها و مخاطبین اپ، امکان کسب درامد بیشتر هم افزایش می یابد؛ اما این افزایش در گرو طراحی خلاقانه، به روزرسانی های متعدد و برنامه تجاری شفاف است؛ باید از همان شروع کار مشخص شود که 6 ماه آینده، 12 ماه آینده و 24 ماه آینده چه اطلاعات و خدمات جانبی به اپلیکیشن اضافه می شود.

هر سال نیاز ما به اطلاعات تخصصی و بانک های اطلاعاتی افزایش می یابد. همیشه امکان ورود به گوگل و سایت های دیگر برای به دست آوردن اطلاعات ممکن نیست. اپلیکیشن های اطلاعاتی مثل بانک اطلاعاتی مدارس، مزون ها، شیرینی فروش ها، داروها، گیاهان دارویی، ورزشگاه ها، آموزشگاه ها و … مورد نیاز است، همه این اطلاعات را می توان در قالب یک اپلیکیشن ارائه داد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن صنفی

نیاز است همه اصناف کشور اپلیکیشن مخصوص به خود داشته باشند. هر فعال صنفی، باید با اپلیکیشن صنف خود، با مسئولان و کارشناسان مربوطه رایزنی کنید و خدمات بگیرد. از طریق این اپلیکیشن های صنفی، می توان درامد کسب کرد. چراکه به حجم گسترده ای از اطلاعات شخصیت های حقیقی و حقوقی فعال در یک صنف دسترسی داریم و این برای فروشندگان کالا و خدمات به صنوف، اهمیت بسیار دارد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن اجتماعی

موضوعات اجتماعی، همیشه جذاب می باشند. ترفندها، روش ها، متدها، موضوعاتی که جامعه برای دانستنش حساس است، بستر خوبی برای طراحی اپلیکیشن اجتماعی پربیننده و پر دانلود بوده و امکان درآمدزایی خوبی خواهد داشت. راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن کاریابی

شما باید با روش های نوآورانه، متخصصان و صاحبان ایده و مهارت را به عضویت در اپلیکیشن خود ترغیب کنید. هم چنین کارفرمایان دولتی و خصوصی را علاقه مند کنید که با درج آگهی در اپلیکیشن شما، کارجویان خوب و ماهری را پیدا خواهند کرد. دامنه کاری خود را به آن سوی مرزها ببرید. اکنون شمار زیادی از ایرانیان، مشتاق کار در کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب اروپا می باشند. هنوز اپلیکیشن کارآمدی برای معرفی کارفرمایان به کارجویان نداریم.

تعداد اپلیکیشن های کاریابی نسبتاً زیاد است؛ اما در بازار هنوز برای این نوع اپلیکیشن کشش وجود دارد. اپلیکیشن های کاریابی، ابزار خوبی برای کسب درامد آسان از دنیای اپلیکیشن می باشد. خلاقیت در طراحی اپلیکیشن کاریابی مهم می باشد. متخصص زیادی وجود دارند انگیزه ای برای ارائه اطلاعات خود به این اپلیکیشن ها ندارند تا کارفرمایان، آن ها را پیدا کنند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن مشاوره

نیاز به اپلیکیشن های تخصصی مشاوره، هر سال افزایش می یابد و این نشانۀ عالی برای علاقه مندان به کسب درامد از اپ­های مشاوره عمومی تا تخصصی می باشد. با دریافت مجوزهای قانونی، می توان در حوزه های مختلف از پزشکی تا مهندسی و علوم انسانی و هنری، راهنمای پولی برای مشتریان/مخاطبان بود.

یازده میلیون دارنده کد بورس وجود دارند که برای خرید و فروش سهام و انتخاب کارگزاری و غیره، مشاوره نیاز دارند. 15 میلیون دانش آموز و دانشجو در کشور وجود دارند که برای موضوعات مختلف، به مشاور حرفه ای نیاز دارند. اپلیکیشن های مشاوره زیادی در بازار وجود دارند، اما پاسخگوی چند درصد جامعه می باشند؟ چند درصد جامعه با این اپلیکیشن ها آشنا است؟ چند درصد نیازهای اطلاعاتی جامعه را اپلیکیشن های مشاوره ای موجود، پوشش می دهند؟

سالانه صدها هزار نفر در سراسر کشور، بیمه بیکاری می گیرند. صدها هزار نفر هم مشمول بیمه بیکاری می باشند هر دو گروه با هزاران سؤال روبرو می باشند. سه میلیون بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارند که برای کارهای مختلف، نیاز به مشاوره دارند.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن سبک زندگی

موضوعات سبک زندگی از مد تا پزشکی، از حقوق تا بیمه عمر و سرمایه گذاری و طلا و بورس و… جذاب می باشند. نکته های خوبی را برای کسانی که دنبال چیزهای متفاوت می باشند، از طریق اپلیکیشن سبک زندگی می توان ارائه کرد و درامد کسب کرد. چگونه؟ از طریق رپرتاژ خبری و تبلیغ فروشندگان محصولات و خدمات.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن خدماتی – راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

می توان از اپلیکیشن هایی خدماتی مانند ترجمه، تایپ، ویراستاری، چاپ کتاب، طراحی نقشه و انیمیشن و همپایابی و هم قدمی برای کارهای مختلف… درآمد کسب کرد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن خبری

تعداد این نوع از اپ­ها زیاد است اما باز هم نیاز داریم. چرا؟ چون بسیاری از اپلیکیشن های موجود، در ارائه خدمات نوآوری ندارند. اخبار تخصصی و حرفه ای ارائه نمی دهند و بیشتر بازنشر اخبار سایت های مختلف می باشند. شما به دنبال ایده های جذاب خبری و کسب درآمد از دنیای جذاب اخبار باشید. سخت نیست! ft.com نمونه خوبی می باشد.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن هنری

اپ هنری که بتواند اطلاعات جذابی از موسیقی تا نقاشی و سینما به مخاطب بدهد اطلاعاتی که نمونه اش در سایت های خبری هنری پیدا نمی شود، این ایده می تواند برگ برنده ای در دنیای اپلیکیشن هنری باشد. اگر این اپلیکیشن بتواند بانک اطلاعات جامعی از فعالان هنری در صنوف مختلف از عکاسان تا خطاطان و سازندگان صنایع دستی را به تفکیک استان، معرفی کند موفقیت چشمگیری خواهد داشت.

روزانه صدها گالری و هزاران اثر هنری در نگارخانه های تهران و مراکز استان ها، پاتوق فعالان هنری بوده و ما بی خبریم. در حراجی تهران (TEHRAN AUCTION)، سالانه بیش از پنجاه میلیارد تومان تابلو نقاشی خرید و فروش می شود و علت و تحلیل خریداران را نمی دانیم.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن ورزشی

به اپلیکیشن های ورزشی تخصصی که بتوانند به افراد مشاوره حرفه ای بدهند نیاز داریم. از بدنسازی تا مشورت با حرفه ای ها و غیره.

راه های کسب درآمد از اپلیکیشن

برای طراحی اپلیکیشن گردشگری می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در الفباوب تماس بگیرید و در خصوص مراحل و هزینه ها از کارشناسان مشاوره رایگان دریافت کنید. از 0 تا 100 طراحی اپلیکیشن شما، در کنارتان هستیم. ما سعی داریم با ارائه مهمترین نکات در جلسات مشاوره، به شما همراه شویم تا بتوانید از هزینه ای که برای طراحی اپ می کنید بیشترین بهره وری را داشته باشید.

موضوعات مقاله

امتیاز :
No Responses/5
اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *